StoryEditor
Producenci
16.01.2023 00:00

Nivea stworzyła przeciwsłoneczny krem dla dziewczynki chorej na EPP

Dział badań i rozwoju firmy Beiersdorf, stojącej za marką Nivea, opracował produkt do ochrony przeciwsłonecznej, stworzony specjalnie dla dziewczynki o imieniu Charlotte. Dzięki niemu może ona pozwolić sobie na coś, co dotychczas było dla niej niedostępne – zabawę w słońcu.

Firma Beiersdorf, pod marką Nivea opracowała krem przeciwsłoneczny dla dziewczynki chorej na rzadką chorobę. Czteroletnia Charlotte mieszkająca niedaleko Münster w Niemczech, urodziła się z genetycznym zaburzeniem światła EPP. Kiedy jej skóra wchodzi w bezpośredni kontakt z widocznymi, kolorowymi składnikami światła słonecznego, powodują one neuropatyczny ból i wywołują oparzenia skóry.

Od najmłodszych lat Charlotte cierpiała. Płakała zawsze, gdy światło słoneczne dotykało jej skóry. W końcu jej rodzice skontaktowali się z marką Nivea i dr Ludgerem Kolbe, głównym naukowcem ds. fotobiologii w Beiersdorf. Rozpoczął on projekt badawczy dotyczący innowacyjnego kosmetycznego kremu przeciwsłonecznego, który miał pomóc dziewczynce.

W wyniku prac nad widzialnym, wysokoenergetycznym światłem okazało się, że do kosmetyku dla Charlotte należy dodać specjalnie opracowane pigmenty rozpraszające światło. Dzięki nim światło nie będzie przenikać przez skórę, umożliwiając dziewczynce przebywanie na słońcu. Pierwszy raz z kremu stworzonego dla siebie Charlotte mogła już korzystać latem 2021. Gruba warstwa kremu pozwoliła jej przebywać przez krótki czas w bezpośrednim świetle słonecznym – co wcześniej było nie do pomyślenia.

– Ze swoim osobistym kremem do opalania wciąż musi uważać na słońcu, ale może trochę dłużej bawić się na zewnątrz z przyjaciółmi – skomentował dr Ludger Kolbe.

Efekty biologiczne w przypadku skóry wrażliwej i EPP są różne, co prowadzi do konieczności stosowania spersonalizowanej pielęgnacji. Filtr przeciwsłoneczny opracowany dla Charlotte został stworzony specjalnie dla indywidualnych potrzeb jej skóry. Nie będzie więc częścią portfolio marki Nivea i nie będzie oferowany w sprzedaży. Firma Beierdorf zastrzega też, że jej produkt nie może wyleczyć EPP, a Charlotte nadal musi być bardzo ostrożna na słońcu.

W przypadku pacjentów z EPP promieniowanie UV (niebieskie światło słoneczne) powoduje silny ból, dlatego stale szukają cienia, gdy są na zewnątrz (psycholog Elisabeth Anna Rufener nazwała ich „skoczkami cienia”). Ich choroba jest spowodowana rzadką wadą genetyczną: pod wpływem światła słonecznego odkłada się prekursor czerwonego barwnika krwi (protoporfiryna) w naczyniach krwionośnych. Wyzwala to reakcję chemiczną – oparzenie naczyń krwionośnych, powodujące silny ból i prowadzące do oparzeń na skórze.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.12.2025 12:08
L‘Oreal zwiększa swoje udziały w Galdermie
Cetaphil mat.pras.

Francuski koncern L‘Oreal zwiększa swoje udziały w szwajcarskiej marce dermatologicznej Galderma z około 10 proc. do 20 proc. – potwierdziła szwajcarska firma. Kwota transakcji nie została ujawniona.

L‘Oreal zakupił udziały od szwedzkiego konsorcjum private equity EQT, w skład której wchodzą m.in. Abu Dhabi Investment Authority. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2026 roku. 

W wyniku tych zmian Galderma rozważa zastąpienie członków zarządu reprezentujących konsorcjum dwoma niezależnymi kandydatami z L‘Oreal już na najbliższym walnym zgromadzeniu spółki w 2026 roku.

Galderma nadal zapewnia imponujący wzrost, silną innowacyjność i pozycję lidera w swojej szerokiej, opartej na badaniach naukowych ofercie dermatologicznej – oświadczył w komunikacie prasowym Flemming Ørnskov, prezes Galdermy. – Dzięki wzmocnionej strategii komercyjnej, ciągłej ekspansji platformy i portfolio oraz coraz mocniej zorientowanemu na konsumenta podejściu do innowacji, szybko stajemy się potęgą w dziedzinie dermatologii. Cieszymy się ze zwiększonych inwestycji L‘Oréal, które potwierdzają kierunek naszych działań. Wkraczając w rok 2026, nadal w pełni koncentrujemy się na naszej zintegrowanej strategii dermatologicznej i obsłudze naszych klientów, konsumentów i pacjentów – dodał prezes szwajcarskiej firmy.

Rozważane są dodatkowe projekty badań naukowych będące przedmiotem wspólnego zainteresowania, koncentrujące się na pielęgnacji i zdrowiu skóry, innowacjach i długoterminowym rozwoju. Galderma pierwotnie powstała jako spółka joint venture między Nestle i L‘Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.12.2025 09:32
Chappell Roan nową globalną ambasadorką MAC Cosmetics
Piosenkarka dołączyła do zacnego grona ambasadorek MAC.MAC Cosmetics

MAC Cosmetics ogłosił, że od 2026 roku nową globalną ambasadorką marki zostanie Chappell Roan, laureatka nagrody Grammy i jedna z najgłośniejszych artystek młodego pokolenia. Piosenkarka będzie twarzą kampanii prowadzonych na wszystkich kluczowych rynkach, co oznacza znaczące wzmocnienie globalnego wizerunku marki i dalsze inwestycje w segment celebryckich partnerstw, które w ostatnich latach generują rosnący udział w sprzedaży wielu koncernów kosmetycznych.

Artystka podkreśliła, że współpraca z MAC ma dla niej wymiar symboliczny. Jak powiedziała, marka „od zawsze robiła miejsce dla takich osób jak ona”, wspierając sztukę, queerowość, drag i ekspresję własną. Wypowiedź Roan wpisuje się w strategię firmy, która od początku lat 90. buduje swoją tożsamość wokół inkluzywności i społeczności LGBTQIA+, m.in. poprzez programy charytatywne i aktywacje w przestrzeni kultury popularnej.

Nicola Formichetti, globalny dyrektor kreatywny MAC, zwrócił uwagę na skalę wpływu artystki na młode pokolenie. Jak podkreślił, Roan reprezentuje generację ceniącą autentyczność i „queer joy”, co idealnie współgra z misją marki „All Ages, All Races, All Genders”. Podkreślenie tych wartości wskazuje, że partnerstwo będzie miało nie tylko wymiar komercyjny, lecz także wizerunkowy, wzmacniający długoletnie zaangażowanie MAC w tematy równościowe.

Według Aïdy Moudachirou-Rebois, wiceprezeski i globalnej dyrektor zarządzającej MAC, współpraca z artystką zaczęła się jeszcze przed jej międzynarodowym sukcesem. Marka wspierała makijaż i koncepcje wizualne wokół kilku kluczowych momentów jej kariery, co przełożyło się na decyzję o długoterminowym partnerstwie. Moudachirou-Rebois oceniła, że historia Roan – oparta na determinacji i konsekwencji – wzmacnia autentyczność komunikacji marki.

Debiut artystki w kampaniach zaplanowany na 2026 rok sugeruje, że projekty są już w przygotowaniu, a MAC zamierza wykorzystać rosnący zasięg piosenkarki. W 2024 i 2025 roku jej obecność w mediach społecznościowych i na listach przebojów rosła w tempie dwucyfrowym, a koncerty regularnie przyciągały dziesiątki tysięcy fanów. Dla marki oznacza to potencjalnie znaczące wzmocnienie przekazu i dotarcie do nowych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. grudzień 2025 05:15