StoryEditor
Producenci
17.11.2023 16:44

Nivea: wyrównany koloryt skóry to 1 z 3 najbardziej poszukiwanych benefitów w kosmetykach

Produkty z linii Cellular Luminous630 to wedlug marki Nivea patent na wszelkiego typu przebarwienia   / Nivea
Problem przebarwień dotyczy aż 37 proc. kobiet i jest widoczny gołym okiem. To dlatego wyrównany koloryt skóry to jeden z trzech najbardziej poszukiwanych benefitów w kosmetykach – powiedziała Izabela Trela, senior brand manager Nivea Face Care, podczas prezentacji nowości z linii Cellular Luminous630.

Premiera nowych kosmetyków na przebarwienia z eksperckiej linii Nivea Cellular Luminous630 odbyła się pod hasłem „Patent na przebarwienia”. Podczas wydarzenia zaprezentowana została cała gama kosmetyków zawierających opatentowany składnik Luminous630.

image

Izabela Trela, senior brand manager Nivea Face Care

Nivea

Izabela Trela, senior brand manager Nivea Face, rozpoczęła od tego, że:

Problem przebarwień dotyczy aż 37 proc. kobiet i jest widoczny gołym okiem. Wyrównany koloryt skóry to jeden z trzech najbardziej poszukiwanych benefitów w kosmetykach.

To dlatego marka Nivea zdecydowała się na ulepszenie formuły swojego serum Cellular Luminous Antispot, które według NielsenIQ jest najlepiej sprzedającym się serum na przebarwienia na świecie (36 krajów, styczeń-grudzień 2022). To jednak nie wszystko, gdyż marka pokazała także dwa nowe rodzaje serum – na przebarwienia potrądzikowe oraz przebarwienia skóry dojrzałej.

Redukcja przebarwień jest jedną z najważniejszych potrzeb konsumentek, ale w Nivea zdajemy sobie sprawę, że mają one rozmaite potrzeby, a same przyczyny przebarwień są zazwyczaj różne. Po sukcesie linii Cellular Luminous 630 postanowiliśmy rozszerzyć ją o dwa nowe produkty opracowane z myślą o indywidualnych potrzebach skóry

– wyjaśniła Izabela Trela.

image

dr Magdalena Łuczkowska – dermatolog, ekspert marki Nivea

Nivea

Dokładniej o przyczynach przebarwień opowiedziała dr Magdalena Łuczkowska – dermatolog, ekspert marki Nivea, wskazując na genetykę, zaburzenia hormonalne, ekspozycję na słońce, wiek i stany zapalne, takie jak trądzik.

image

Od lewej: Marta Błoch – Murcix, Olga Kalicka, Paulina Sykut-Jeżyna oraz Anna Kalczyńska

Nivea

O zaletach nowych serum z perspektywy użytkowniczek opowiedziały ambasadorki produktów. Rozmawiała z nimi Anna KalczyńskaPaulina Sykut-Jeżyna doceniła podwójne działanie czerwonego serum 2w1 Luminous630 na przebarwienia i zmarszczki. Zapewniła, że poza redukcją przebarwień, wypełnia ono drobne zmarszczki i działa przeciwstarzeniowo. Marta Błoch Murcix opowiedziała o swoim ulubieńcu, czyli zielonym serum na przebarwienia po trądziku, którego dodatkowym zadaniem jest matowienie skóry. Faworytem Olgi Kalickiej było złote zaawansowane serum na przebarwienia w nowej ulepszonej formulacji. Idealne na melazmę i plamy posłoneczne. Aktorka wyraźnie podkreśliła, że jego działanie jest widoczne już po kilku dniach.

image
Nivea

Po zakończeniu części oficjalnej, uczestnicy mogli testować kosmetyki w specjalnie przygotowanych eksperckich strefach i przebadać skórę w strefie z maszyną Observ. Analizy i porady pielęgnacyjne prowadziła kosmetolog Justyna Warcaba.

image

Katarzyna Zielińska, Natalia Kusiak, Lidia Popiel

Nivea

Gośćmi wydarzenia byli dziennikarze, influencerzy, skin-ekspertki i gwiazdy: Katarzyna Zielińska, Julia Popiel, Monika Mrozowska, Karolina Malinowska, Natalia Kusiak, Aleksandra Żelazowska, Wiktoria Jasuwienas i Karolina Pielesiak.

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.11.2025 16:19
Interparfums prognozuje umiarkowany wzrost sprzedaży i spadek zysków w 2026 roku
W portfolio Interparfums znajdują się takie marki jak Mont Blanc, Jimmy Choo czy Ferragamo.yarayanastia/Shutterstock

Interparfums SA przedstawiło prognozy finansowe na rok obrotowy kończący się w 2026 r., zapowiadając jedynie symboliczny wzrost przychodów. Firma specjalizująca się w licencjonowanych perfumach oczekuje, że jej sprzedaż netto wzrośnie o 1 proc. – z 1,47 miliarda dolarów w 2025 r. do 1,48 miliarda dolarów w 2026 r. Jednocześnie kierownictwo podkreśla, że otoczenie rynkowe pozostanie trudne, a popyt nadal będzie obciążony przez globalne spowolnienie gospodarcze oraz proces redukcji zapasów w branży.

Prognozy wskazują również na spadek rentowności spółki. Rozwodniony zysk na akcję (diluted EPS) ma zmniejszyć się o 5 proc. – z 5,12 dolara w 2025 r. do 4,85 dolara w 2026 r. Według prezesa i dyrektora generalnego Jeana Madary, negatywny wpływ na wyniki będą miały „szersze wyzwania makroekonomiczne” oraz przedłużająca się korekta zapasów. Spółka liczy jednak, że wahania kursowe pomogą złagodzić skutki wygaśnięcia licencji na markę Boucheron, co nastąpi pod koniec 2025 r.

Pomimo presji rynkowej Interparfums inwestuje w rozwój własnego portfolio. W lipcu 2025 r. firma wprowadziła na rynek pierwszą prywatną markę perfum Solférino Paris, skierowaną do segmentu haute parfumerie. Kolekcja obejmuje dziesięć uniseksowych kompozycji inspirowanych ikonami paryskiego stylu. Spółka zapowiada, że w pierwszej połowie 2026 r. Solférino trafi do dodatkowych 50 punktów sprzedaży. W tym samym okresie ruszy także dystrybucja przeprojektowanej linii zapachowej Goutal.

W segmencie europejskim firma planuje szereg „strategicznych rozszerzeń” w ramach kluczowych licencji. W 2026 r. Coach ma zyskać dwie nowe propozycje – dla kobiet i mężczyzn – oparte na najbardziej rozpoznawalnych zapachach marki. Lacoste wzbogaci ofertę o nowe interpretacje w ramach głównej linii oraz serii L.12.12. Dodatkowo Interparfums zapowiada męską nowość dla Jimmy Choo oraz rozbudowę popularnej franczyzy Montblanc Legend.

Zarząd podkreśla, że nakłady zaplanowane na 2026 r. mają przynieść efekty w kolejnych latach. W 2027 r. firma planuje duże premiery dla marek Montblanc, Guess, Ferragamo i Cavalli, które – według Madary – mogą znacząco przyspieszyć wzrost przychodów i poprawić rentowność. Interparfums przewiduje, że niekorzystne tendencje makroekonomiczne zaczną słabnąć pod koniec 2026 r., tworząc korzystniejsze warunki do odbudowy i rozwoju w 2027 r. oraz w latach następnych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
18.11.2025 11:39
Shiseido traci na giełdzie po chińskim ostrzeżeniu przed podróżami do Japonii
Japoński gigant kosmetyczny przechodzi giełdowy spadek.Shutterstock

Akcje Shiseido zanotowały w ostatnich dniach jeden z najgłębszych spadków w 2025 roku, reagując na decyzję władz Chin o wydaniu ostrzeżenia dla obywateli przed podróżami i podejmowaniem nauki w Japonii. Notowania spółki obniżyły się w ciągu dnia o 8,5 proc., spadając do poziomu 15,73 dolara z wcześniejszych 17,20 dolara. Był to najostrzejszy jednodniowy zjazd kursu od kwietnia, sygnalizujący rosnące napięcia między dwoma azjatyckimi potęgami.

Chińska decyzja była odpowiedzią na wypowiedź premier Japonii Sanae Takaichi, która zasugerowała, że ewentualne działania militarne w kontekście Tajwanu mogłyby stanowić dla Japonii „sytuację zagrażającą przetrwaniu”. Sformułowanie to wywołało gwałtowne reakcje dyplomatyczne i doprowadziło do zaostrzenia relacji, w tym do oficjalnego ostrzeżenia dla chińskich turystów i studentów.

Wpływ komunikatu Pekinu natychmiast odczuły również inne segmenty gospodarki, przede wszystkim spółki powiązane z turystyką i handlem detalicznym. Rynek zareagował obawami o dalsze zmniejszenie ruchu turystycznego z Chin, który wciąż stanowi kluczowy element dla wielu japońskich branż. Spadki objęły m.in. firmy z sektora hotelarskiego, lotniczego oraz retailu, dla których podróżni z Chin są jednym z najważniejszych źródeł przychodów.

Shiseido, jako marka silnie uzależniona od zakupów dokonywanych przez odwiedzających Japonię konsumentów, staje się jednym z głównych „poszkodowanych” w tej sytuacji. Geopolityczne napięcia mogą dodatkowo osłabić popyt na japońskie kosmetyki w Chinach — rynku o strategicznym znaczeniu dla firmy. Udział konsumentów z Chin w sprzedaży Shiseido w segmencie travel retail od lat pozostaje wysoki, co sprawia, że każda zmiana w ruchu turystycznym natychmiast przekłada się na wyniki finansowe.

Analitycy podkreślają, że obecna sytuacja zwiększa niepewność wokół perspektyw Shiseido w nadchodzących kwartałach. Sugerują zachowanie ostrożności, zwracając uwagę na kruchość modelu biznesowego silnie zależnego od mobilności międzynarodowej. Spadek kursu o 8,5 proc. uznają za sygnał rosnącej nerwowości inwestorów i dowód na to, że geopolityka pozostaje jednym z największych zagrożeń dla japońskich brandów kosmetycznych operujących w regionie Azji Wschodniej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. listopad 2025 07:00