StoryEditor
Producenci
17.11.2023 16:44

Nivea: wyrównany koloryt skóry to 1 z 3 najbardziej poszukiwanych benefitów w kosmetykach

Produkty z linii Cellular Luminous630 to wedlug marki Nivea patent na wszelkiego typu przebarwienia   / Nivea
Problem przebarwień dotyczy aż 37 proc. kobiet i jest widoczny gołym okiem. To dlatego wyrównany koloryt skóry to jeden z trzech najbardziej poszukiwanych benefitów w kosmetykach – powiedziała Izabela Trela, senior brand manager Nivea Face Care, podczas prezentacji nowości z linii Cellular Luminous630.

Premiera nowych kosmetyków na przebarwienia z eksperckiej linii Nivea Cellular Luminous630 odbyła się pod hasłem „Patent na przebarwienia”. Podczas wydarzenia zaprezentowana została cała gama kosmetyków zawierających opatentowany składnik Luminous630.

image

Izabela Trela, senior brand manager Nivea Face Care

Nivea

Izabela Trela, senior brand manager Nivea Face, rozpoczęła od tego, że:

Problem przebarwień dotyczy aż 37 proc. kobiet i jest widoczny gołym okiem. Wyrównany koloryt skóry to jeden z trzech najbardziej poszukiwanych benefitów w kosmetykach.

To dlatego marka Nivea zdecydowała się na ulepszenie formuły swojego serum Cellular Luminous Antispot, które według NielsenIQ jest najlepiej sprzedającym się serum na przebarwienia na świecie (36 krajów, styczeń-grudzień 2022). To jednak nie wszystko, gdyż marka pokazała także dwa nowe rodzaje serum – na przebarwienia potrądzikowe oraz przebarwienia skóry dojrzałej.

Redukcja przebarwień jest jedną z najważniejszych potrzeb konsumentek, ale w Nivea zdajemy sobie sprawę, że mają one rozmaite potrzeby, a same przyczyny przebarwień są zazwyczaj różne. Po sukcesie linii Cellular Luminous 630 postanowiliśmy rozszerzyć ją o dwa nowe produkty opracowane z myślą o indywidualnych potrzebach skóry

– wyjaśniła Izabela Trela.

image

dr Magdalena Łuczkowska – dermatolog, ekspert marki Nivea

Nivea

Dokładniej o przyczynach przebarwień opowiedziała dr Magdalena Łuczkowska – dermatolog, ekspert marki Nivea, wskazując na genetykę, zaburzenia hormonalne, ekspozycję na słońce, wiek i stany zapalne, takie jak trądzik.

image

Od lewej: Marta Błoch – Murcix, Olga Kalicka, Paulina Sykut-Jeżyna oraz Anna Kalczyńska

Nivea

O zaletach nowych serum z perspektywy użytkowniczek opowiedziały ambasadorki produktów. Rozmawiała z nimi Anna KalczyńskaPaulina Sykut-Jeżyna doceniła podwójne działanie czerwonego serum 2w1 Luminous630 na przebarwienia i zmarszczki. Zapewniła, że poza redukcją przebarwień, wypełnia ono drobne zmarszczki i działa przeciwstarzeniowo. Marta Błoch Murcix opowiedziała o swoim ulubieńcu, czyli zielonym serum na przebarwienia po trądziku, którego dodatkowym zadaniem jest matowienie skóry. Faworytem Olgi Kalickiej było złote zaawansowane serum na przebarwienia w nowej ulepszonej formulacji. Idealne na melazmę i plamy posłoneczne. Aktorka wyraźnie podkreśliła, że jego działanie jest widoczne już po kilku dniach.

image
Nivea

Po zakończeniu części oficjalnej, uczestnicy mogli testować kosmetyki w specjalnie przygotowanych eksperckich strefach i przebadać skórę w strefie z maszyną Observ. Analizy i porady pielęgnacyjne prowadziła kosmetolog Justyna Warcaba.

image

Katarzyna Zielińska, Natalia Kusiak, Lidia Popiel

Nivea

Gośćmi wydarzenia byli dziennikarze, influencerzy, skin-ekspertki i gwiazdy: Katarzyna Zielińska, Julia Popiel, Monika Mrozowska, Karolina Malinowska, Natalia Kusiak, Aleksandra Żelazowska, Wiktoria Jasuwienas i Karolina Pielesiak.

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.11.2025 12:33
IFF wdraża inteligentnego robota dozującego, by skrócić czas tworzenia próbek
International Flavors & Fragrances inwestuje w nowego robota.Vladimir Razgulyaev

International Flavors & Fragrances (IFF) zainstalował w swoim zakładzie produkcyjnym Chin Bee w Singapurze inteligentnego robota dozującego Colibri, którego głównym celem jest przyspieszenie i zwiększenie precyzji w tworzeniu próbek zapachowych dla klientów w regionie Azji Większej. System umożliwia opracowanie partii próbek w ciągu kilku minut i – według deklaracji firmy – działa czterokrotnie szybciej niż poprzednia konfiguracja linii produkcyjnej.

Robot Colibri jest w stanie wyprodukować 200 partii próbek w osiem godzin, obsługując jednocześnie wiele składników i przeprowadzając testowe kompozycje w zaledwie kilka sekund. Takie tempo pracy znacząco skraca czas wejścia nowych kompozycji na rynek, co jest kluczowe w sektorze, w którym presja na szybkie wdrażanie innowacji systematycznie rośnie. IFF podkreśla, że automatyzacja pozwala szybciej przechodzić od wstępnych konceptów do gotowych próbek zapachów.

Instalacja systemu w Singapurze wpisuje się w szerszą strategię inwestycyjną IFF w regionie Azji, obejmującą m.in. otwarcie wartego 30 mln dolarów Singapore Innovation Center. Obiekt Chin Bee dołącza do zakładów IFF w Neuilly (Francja) i Hilversum (Holandia), gdzie technologia Colibri jest już stosowana. Firma wskazuje, że modernizacja procesów perfumeryjnych jest odpowiedzią na globalne trendy, w których tradycyjne, wielomiesięczne cykle rozwoju produktów przestają nadążać za rynkiem.

Znaczenie automatyzacji potwierdzają dane z raportu Atelier i Accenture, według których niechęć firm do modernizacji procesów operacyjnych powoduje utratę nawet 86 mld dolarów potencjalnych przychodów. Jednocześnie liczba „net-new” premier produktowych w segmencie beauty spadła z 63 proc. w 2015 r. do 46 proc. na początku 2024 r., co wskazuje na rosnącą presję na skracanie cykli projektowych. Aż 64 proc. konsumentów oczekuje od marek szybszego reagowania na ich potrzeby.

Eksperci zwracają uwagę, że wiele firm beauty wciąż funkcjonuje w oparciu o przestarzałe modele i relacje, które – choć skuteczne dwie dekady temu – obecnie spowalniają rozwój. Cykl tworzenia nowych produktów często przekracza rok, co rozmija się z dynamiką współczesnego rynku. Robot Colibri, jako przykład inteligentnej automatyzacji, ma pomóc IFF oraz jego klientom w skuteczniejszym odpowiadaniu na rosnące i coraz szybsze oczekiwania konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.11.2025 14:39
Nivea zmaga się z kryzysem, Beiersdorf szuka rozwiązań

Przez lata marka Nivea funkcjonowała jak szwajcarski zegarek – sprawnie i bezbłędnie. W tym roku sprzedaż zauważalnie spada. Powód? Podwyżki cen produktów i walka ze szwajcarskim detalistą Migrosem, która jeszcze przed wakacjami oparła się o dochodzenie w COMCO – szwajcarskim urzędzie ds. konkurencji. Detalista zarzucił niemieckiemu producentowi, firmie Beiersdorf, narzucanie niewspółmiernie wysokich cen kosmetyków w porównaniu do innych rynków.

Niemiecko-szwajcarski spór o Niveę rozpoczął się wiosną, kiedy to menedżerowie szwajcarskiej sieci supermarketów Migros zaprotestowali przeciwko zbyt wysokim cenom, jakie Grupa Beiersdorf wyznaczyła dla rynku szwajcarskiego. Jak wskazywały media, klient sieci Migros musiał zapłacić za dezodorant w sztyfcie równowartość 2,62 euro za dezodorant w sztyfcie – czyli więcej niż konsumenci w Niemczech, gdzie analogiczny kosmetyk kosztował 2,25 euro. Wobec braku odzewu z centrali Beiersdorf, Migros pozwał niemieckiego producenta i wszczęto dochodzenie przed COMCO.

“Sprawa ta jest przykładem zarzutów, z jakim spotykają się producenci markowych produktów, w szczególności Beiersdorf: że wykorzystali inflację ostatnich lat do nadmiernych podwyżek cen i kontynuują tę strategię również teraz, gdy inflacja już dawno spadła do zwykłego poziomu” – komentuje dziennik biznesowy “Wirtschaftswoche”.

image

Szwajcarsko-niemiecka wojna cenowa, w centrum – marka Nivea

Przedstawiciele Beiersdorf, którzy do tej pory udawali, że nie widzą problemu, teraz zaczynają przyznawać, że powinni jednak uważać na to, by nie zepsuć swojej renomy marki, która gwarantuje dobry stosunek jakości do ceny. Bo to właśnie ta przystępność cenowa zawsze była jedną z mocnych stron marki, budując jej wizerunek.  

Powodem tej reakcji są prawdopodobnie najnowsze dane biznesowe Beiersdorf. Po latach szybkiego wzrostu, generowanego przez kluczową markę jaką jest dla koncernu Nivea, trend ten odwrócił się w tym roku. 

– W trzecim kwartale 2025 roku zaobserwowaliśmy dalsze osłabienie rynku pielęgnacji skóry, zwłaszcza na rynkach wschodzących – poinformował w październiku prezes Beiersdorfa, Vincent Warnery. – W związku z tym oczekujemy obecnie organicznego wzrostu sprzedaży o około 2,5 proc. w naszym segmencie konsumenckim w całym roku”.

image

Uważny konsument w erze promocji. Jak i gdzie Polacy kupują kosmetyki?

Już w sierpniu Beiersdorf obniżył swoją prognozę, wciąż prognozując wzrost o 3-4 proc. dla tego działu. Marka Nivea, która sama odpowiada za ponad połowę sprzedaży grupy, wynoszącej blisko 10 mld euro, osiągnęła wzrost na poziomie zaledwie 0,6 proc. w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2025.

Dla porównania: jeszcze w 2024 roku Beiersdorf odnotował 8-procentowy wzrost sprzedaży, a w 2023 roku – 15-procentowy. Jednak obecnie tłuste lata zdają się dobiegać końca – i to w momencie, kiedy firma z wielką pompą świętowała setną rocznicę niebieskiej puszki z kremem Nivea. Beiersdorf spodziewa się poprawy sytuacji przez wprowadzenie na rynek kilku nowych produktów do pielęgnacji skóry pod marką Nivea, a także rozbudowanie kategorii poza pielęgnacją twarzy, jak np. dezodoranty.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. listopad 2025 08:25