StoryEditor
Producenci
21.10.2014 00:00

Oceanic zamiast sprzedać akcje kupi firmę farmaceutyczną

Oceanic wstrzymuje giełdowy debiut, który planowany był na ten rok. – Organizacyjnie jesteśmy przygotowani, ale sytuacja na Wschodzie ma wpływ na stabilność polskiego rynku kapitałowego. Nie chcemy ryzykować i poczekamy na rozwój wypadków – tłumaczy na łamach „Pulsu Biznesu” Leszek Kłosiński, prezes Oceanic.

Pieniądze, które firma chciała pozyskać ze sprzedaży akcji miały wesprzeć ekspansję zagraniczną, a dokładnie sfinansować wydatki na promocję kosmetyków AA poza Polską. Jednak firma mimo to radzi sobie doskonale. Choć konflikt rosyjsko-ukraiński zaowocował kilkudziesięcioprocentowymi spadkami sprzedaży na Ukrainie, to pierwsze dostawy kosmetyków z fabryki Oceanic trafiły właśnie do Japonii i Korei Południowej, a także do 100 placówek sieci aptecznej w Emiratach Arabskich. Prowadzone są też rozmowy z dystrybutorem w Australii. Obecnie z rynków zagranicznych pochodzi blisko 10 proc. przychodów firmy. W planach jest zwiększenie tych udziałów do 30 proc. w ciągu 3-5 lat. Firma przymierza się też do akwizycji. Pod uwagę branych jest kilka spółek z branży kosmetycznej z przychodami do 100 mln zł. Prawdopodobnie w pierwszej kolejności sfinalizowany zostanie jednak projekt farmaceutyczny. Podpisanie umowy planowane jest na początek przyszłego roku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
06.08.2025 12:21
Kimberly-Clark notuje najwyższy wzrost wolumenu od pięciu lat
Globalny gracz na rynku produktów higienicznych celebruje swoje wyniki.Kimberly-Clark

Kimberly-Clark, producent marek takich jak Kleenex i Huggies, odnotował w drugim kwartale 2025 roku największy od pięciu lat wzrost sprzedaży organicznej pod względem wolumenu. W okresie od kwietnia do czerwca sprzedaż organiczna wzrosła o 3,9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, a liczba sprzedanych produktów zwiększyła się o 5 proc.

Średnie ceny były o 1,2 proc. niższe niż rok wcześniej, co miało na celu przyciągnięcie klientów z różnych grup dochodowych. Strategia ta, jak podkreśla prezes Mike Hsu, opiera się na elastycznym dopasowaniu do zmieniających się warunków rynkowych. Firma obniżyła wybrane ceny wejściowe i przeniosła cechy produktów premium do tańszych wariantów, by lepiej odpowiadać na potrzeby zarówno klientów wrażliwych cenowo, jak i tych oczekujących najwyższej jakości. Dzięki temu Kimberly-Clark skuteczniej konkuruje z globalnymi graczami, takimi jak Procter & Gamble.

Spółka skorygowała również swoje prognozy dotyczące dodatkowych kosztów związanych z nowymi amerykańskimi cłami na towary z Chin. Obecnie szacuje się je na około 170 milionów dolarów (150 milionów euro), czyli niemal o połowę mniej niż przewidywano w kwietniu. Niższe koszty pozwalają firmie utrzymać większą swobodę w realizacji planów inwestycyjnych i operacyjnych.

W czerwcu Kimberly-Clark podpisał umowę sprzedaży 51 proc. udziałów w swojej międzynarodowej działalności w segmencie papieru higienicznego na rzecz brazylijskiej spółki Suzano. Wartość transakcji wynosi 3,4 mld dolarów (3,1 mld euro). Celem tego posunięcia jest optymalizacja kosztów oraz koncentracja na najbardziej rentownych markach na rynku amerykańskim.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
06.08.2025 11:26
Beiersdorf obniża prognozę wzrostu na 2025 rok
Do portfolio Beiersdorf należą między innymi Nivea, tesa czy Eucerin.Beiersdorf

Spółka liczy, że druga połowa 2025 roku przyniesie poprawę wyników dzięki premierom nowych rozwiązań produktowych. Strategia ta ma wspierać długoterminowy wzrost i pozwolić Beiersdorf utrzymać konkurencyjność na globalnym rynku, pomimo presji ze strony spowalniającej branży.

Beiersdorf skorygował swoje prognozy na 2025 rok, przewidując niższy wzrost sprzedaży organicznej. W segmencie Consumer Business firma oczekuje teraz wzrostu na poziomie 3–4 proc., a dla całej grupy około 3 proc.. To mniej niż wcześniejsze prognozy, które zakładały wzrost o 4–6 proc. w obu przypadkach, i poniżej oczekiwań rynków kapitałowych.

Zmianie uległa także prognoza dotycząca rentowności operacyjnej. W segmencie Consumer EBIT ma wzrosnąć o 20 punktów bazowych w porównaniu z rokiem ubiegłym, podczas gdy wcześniejszy cel zakładał wzrost o 50 punktów bazowych. Jednocześnie prognoza dla tesa – obejmująca 1–3 proc. wzrost sprzedaży organicznej i 16 proc. marżę – pozostała bez zmian.

Korekta oczekiwań wynika ze spowolnienia tempa wzrostu globalnego rynku pielęgnacji skóry, widocznego w drugim kwartale 2025 roku oraz w lipcu. Beiersdorf podkreśla jednak, że mimo trudniejszych warunków rynkowych utrzyma planowane inwestycje w rozwój innowacji i wprowadzenie nowych produktów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
06. sierpień 2025 22:40