StoryEditor
Producenci
21.12.2023 12:51

Od marihuany medycznej do beauty. Labocanna inwestuje w produkcję kosmetyków z CBD

Powstała nowa firma kosmetyczna. Jej specjalizacją będzie produkcja kosmetyków z CBD / Shutterstock
Labocanna, spółka z branży konopnej, rozszerza działalność o produkcję i sprzedaż kosmetyków. W tym celu zarejestrowała nową spółkę. CannaBio ma się specjalizować w produktach zawierających CBD.

Firma Labocanna, która dąży do uruchomienia produkcji marihuany medycznej, poinformowała, że w dniu 20 grudnia 2023 r. założyła spółkę zależną pod nazwą CannaBio. Celem jest produkcja oraz sprzedaż kosmetyków, w tym kosmetyków zawierających CBD. Kapitał zakładowy spółki zależnej wynosi 100 tys. zł, a Labocanna ma 92 proc. udziału w kapitale zakładowym oraz 92 proc. udziału w głosach.

Pozostałe 8 proc. udziału w kapitale zakładowym i głosach ma Małgorzata Dłużak-Szemro, która została prezesem CannaBio. Wcześniej, przez niemal 13 lat, pracowała w firmie kosmetycznej Kanu Nature, w której przez ostatnie 7 – jako dyrektor zarządzający. Z wykształcenia jest prawnikiem.

Firma Labocanna jest spółką notowaną na rynku NewConnect, w swoim komunikacie podała, że produkcja i sprzedaż kosmetyków jest istotnym elementem jej strategii.

Ernest Bednarowicz, wiceprezes Labocanny dodał:

Nasza strategia zakłada dokonywanie inwestycji kapitałowych w podmioty z branży, w celu utworzenia własnej grupy konopnej działającej w różnych, wzajemnie uzupełniających się, segmentach rynku konopnego i osiągającej tym samym wymierne efekty synergii. Dlatego też moment powołania do życia spółki CannaBio jest dla nas tak ważny.

Jak czytamy na stronie spółki Labocanna, jednym z jej głównych założeń jest utworzenie – poprzez inwestycje kapitałowe w branżowe podmioty – hubu konopnego, działającego w różnych segmentach tego rynku i „osiągającego efekty synergii w ramach współpracy w zakresie tworzenia szerokiej oferty produktowej oraz wykorzystania wspólnych kanałów marketingowych i dystrybucyjnych”. Spółka stawia na wzrost poprzez akwizycje, konsolidacje firm na wczesnym etapie rozwoju oraz innowacyjne technologie.

Firma podaje także, że dąży do uruchomienia produkcji marihuany medycznej dla pacjentów i do użytku klinicznego. Od początku istnienia głównym jej celem jest uprawa marihuany metodą indoor. Spółka podejmuje też działania prowadzące do nawiązania współpracy z instytutem badawczym, który będzie mógł wytwarzać surowiec farmaceutyczny.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
31.10.2025 12:51
Cła Trumpa: francuski sektor kosmetyczny szykuje się na utratę 10 tys. miejsc pracy
NadianB/Getty Images

Bariery i stawki celne, wprowadzane przez prezydenta USA Donalda Trumpa, mogą w 2026 roku kosztować francuski sektor kosmetyczny 620 mln euro. Fédération des Entreprises de la Beauté prognozuje 21-procentowy spadek eksportu do Stanów Zjednoczonych. Sektor spodziewa się też utraty tysięcy miejsc pracy w branżach związanych z kosmetykami.

FEBEA zgłasza swoje obawy w tej sprawie już od lata. Teraz, z pomocą firmy konsultingowej Astérès, organ przedstawił swoje szacunki, odnoszące się do możliwego wpływu ceł Donalda Trumpa. Federacja szacuje, że ten szok handlowy może spowodować utratę 2,7 tys. miejsc pracy bezpośrednio w firmach, zajmujących się eksportem kosmetyków, i dodatkowo kolejnych 8,2 tys. miejsc pracy pośrednio – m.in. w sektorach opakowań, transportu, komunikacji.

Francuskie firmy kosmetyczne w 2024 roku były zwolnione z ceł, a obecnie obowiązują je cła w wysokości 15 proc. oraz dodatkowy podatek w wysokości 50 proc. na metalowe elementy opakowań. Spadek wartości dolara dodatkowo potęguje skutki ekonomiczne.

W obliczu tego szoku nie możemy pozostać biernymi obserwatorami – podkreśla Emmanuel Guichard, delegat generalny federacji. – FEBEA uruchomiła tego lata Pakiet dla Przemysłu Kosmetycznego, europejski plan działań ratunkowych mający na celu ochronę konkurencyjności i przyszłości naszej branży. Francuskie kosmetyki są motorem innowacji, eksportu i zatrudnienia. Zwracamy się do europejskich i francuskich decydentów o zapewnienie nam środków na utrzymanie pozycji globalnego lidera, bez zbędnego komplikowania naszych ram regulacyjnych – dodaje Guichard.

W 2024 roku francuski sektor kosmetyczny odnotował drugą co do wielkości nadwyżkę handlową ze Stanami Zjednoczonymi, wynoszącą 2,4 mld euro.

350 firm z francuskiego sektora kosmetycznego, generujących obroty w wysokości 35,6 mld euro i zapewniających 300 tys.  miejsc pracy, wyeksportowało w tym roku do USA produkty o wartości 2,9 mld euro.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
31.10.2025 09:37
Puig z 8-proc. wzrostem sprzedaży – kurs na rekordowy rok 2025
Hiszpańska grupa świętuje sukces.Puig

Hiszpańska grupa Puig odnotowała w pierwszych dziewięciu miesiącach 2025 roku wzrost przychodów o 8 proc., osiągając poziom 3,9 miliarda euro. Wynik ten potwierdza utrzymującą się silną pozycję koncernu w segmencie perfum prestiżowych i niszowych, które stanowią obecnie główny motor wzrostu spółki.

Na czele najlepiej sprzedających się marek znalazły się Charlotte Tilbury, Rabanne, Carolina Herrera i Byredo, a także rosnące w siłę niszowe domy perfumeryjne, takie jak Dries Van Noten i Penhaligon’s. Segment zapachów luksusowych pozostaje dla Puig kluczowym obszarem rozwoju, zapewniającym wysokie marże i globalną rozpoznawalność.

Pod względem geograficznym najlepsze wyniki zanotowano w Europie oraz obu Amerykach, podczas gdy rynek azjatycki – po miesiącach spowolnienia – zaczął wykazywać oznaki odbicia. Zdywersyfikowana obecność regionalna pozwala firmie stabilizować sprzedaż mimo zróżnicowanych warunków makroekonomicznych w poszczególnych krajach.

Puig potwierdził swoje prognozy na cały rok 2025, przewidując, że jego sprzedaż przekroczy 5 miliardów euro, a rentowność ulegnie dalszej poprawie. Wzrost ma być napędzany zarówno przez rozwój marek premium, jak i ekspansję w kanałach cyfrowych oraz nowych rynkach.

Wyniki za dziewięć miesięcy potwierdzają silną kondycję finansową grupy i utrzymujący się globalny popyt na zapachy z segmentu prestige. Puig, który w ostatnich latach umocnił się w czołówce światowych producentów luksusowych kosmetyków, wchodzi w końcowy kwartał 2025 roku z wyraźną perspektywą rekordowych przychodów i dalszego wzrostu udziałów rynkowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. listopad 2025 01:32