StoryEditor
Producenci
04.08.2020 00:00

Odbyła się pierwsza edycja targów South China Beauty Expo

Podczas gdy z powodu pandemii aktywność na targach w Europie oraz Ameryce Północnej i Południowej nadal praktycznie nie istnieje, w Chinach, gdzie epidemia jest pod kontrolą, uległa ożywieniu. Pod koniec lipca po raz pierwszy odbyły się tam targi South China Beauty Expo (SCBE) w Shenzhen Convention & Exhibition Centre.

South China Beauty Expo, wydarzenie zorganizowane wspólnie przez BolognaFiere, Informa Markets i Shanghai Baiwen Exhibition Co Ltd, zgromadziło ponad 800 wystawców i marek z całej sieci branży kosmetycznej, obejmującej 22 500 mkw. powierzchni wystawienniczej, aby zbadać możliwości rynkowe w tym regionie Chin. Organizatorzy spodziewali się powitać 20 000 uczestników z branży kosmetycznej.

- South China Beauty Expo to ważny kamień milowy w portfolio produktów Informa Markets Beauty, jako pierwsza impreza B2B łącząca dostawców i kupujących w Greater Bay Area. Podstawową wartością SCBE jest stanie się skuteczną, profesjonalną platformą do udostępniania innowacyjnych technologii, pomysłów i produktów profesjonalistom z całego świata, a także tworzenie większych możliwości biznesowych w całym łańcuchu dostaw kosmetyków - powiedział David Bondi, starszy wiceprezes w Azji w Informa Markets.

- SCBE to pierwsze wydarzenie organizowane przez Informa Markets, BolognaFiere i Shanghai Baiwen Exhibition oraz dowód na to, że międzynarodowi kluczowi gracze muszą współpracować, aby rozwijać przemysł kosmetyczny. Jako BolognaFiere, będziemy konsolidować nasze działania w regionie, aby zaoferować nowe możliwości ponad 10 000 firm i ponad 500 000 operatorów społeczności Cosmoprof na całym świecie. SCBE pomoże przemysłowi kosmetycznemu wznowić działalność po pandemii. Dzięki strategicznej lokalizacji w Shenzhen stanie się ważnym spotkaniem dla osób zainteresowanych dużym potencjałem gospodarczym regionu -  dodał Antonio Bruzzone, dyrektor generalny BolognaFiere.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.12.2025 12:08
L‘Oreal zwiększa swoje udziały w Galdermie
Cetaphil mat.pras.

Francuski koncern L‘Oreal zwiększa swoje udziały w szwajcarskiej marce dermatologicznej Galderma z około 10 proc. do 20 proc. – potwierdziła szwajcarska firma. Kwota transakcji nie została ujawniona.

L‘Oreal zakupił udziały od szwedzkiego konsorcjum private equity EQT, w skład której wchodzą m.in. Abu Dhabi Investment Authority. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2026 roku. 

W wyniku tych zmian Galderma rozważa zastąpienie członków zarządu reprezentujących konsorcjum dwoma niezależnymi kandydatami z L‘Oreal już na najbliższym walnym zgromadzeniu spółki w 2026 roku.

Galderma nadal zapewnia imponujący wzrost, silną innowacyjność i pozycję lidera w swojej szerokiej, opartej na badaniach naukowych ofercie dermatologicznej – oświadczył w komunikacie prasowym Flemming Ørnskov, prezes Galdermy. – Dzięki wzmocnionej strategii komercyjnej, ciągłej ekspansji platformy i portfolio oraz coraz mocniej zorientowanemu na konsumenta podejściu do innowacji, szybko stajemy się potęgą w dziedzinie dermatologii. Cieszymy się ze zwiększonych inwestycji L‘Oréal, które potwierdzają kierunek naszych działań. Wkraczając w rok 2026, nadal w pełni koncentrujemy się na naszej zintegrowanej strategii dermatologicznej i obsłudze naszych klientów, konsumentów i pacjentów – dodał prezes szwajcarskiej firmy.

Rozważane są dodatkowe projekty badań naukowych będące przedmiotem wspólnego zainteresowania, koncentrujące się na pielęgnacji i zdrowiu skóry, innowacjach i długoterminowym rozwoju. Galderma pierwotnie powstała jako spółka joint venture między Nestle i L‘Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.12.2025 09:32
Chappell Roan nową globalną ambasadorką MAC Cosmetics
Piosenkarka dołączyła do zacnego grona ambasadorek MAC.MAC Cosmetics

MAC Cosmetics ogłosił, że od 2026 roku nową globalną ambasadorką marki zostanie Chappell Roan, laureatka nagrody Grammy i jedna z najgłośniejszych artystek młodego pokolenia. Piosenkarka będzie twarzą kampanii prowadzonych na wszystkich kluczowych rynkach, co oznacza znaczące wzmocnienie globalnego wizerunku marki i dalsze inwestycje w segment celebryckich partnerstw, które w ostatnich latach generują rosnący udział w sprzedaży wielu koncernów kosmetycznych.

Artystka podkreśliła, że współpraca z MAC ma dla niej wymiar symboliczny. Jak powiedziała, marka „od zawsze robiła miejsce dla takich osób jak ona”, wspierając sztukę, queerowość, drag i ekspresję własną. Wypowiedź Roan wpisuje się w strategię firmy, która od początku lat 90. buduje swoją tożsamość wokół inkluzywności i społeczności LGBTQIA+, m.in. poprzez programy charytatywne i aktywacje w przestrzeni kultury popularnej.

Nicola Formichetti, globalny dyrektor kreatywny MAC, zwrócił uwagę na skalę wpływu artystki na młode pokolenie. Jak podkreślił, Roan reprezentuje generację ceniącą autentyczność i „queer joy”, co idealnie współgra z misją marki „All Ages, All Races, All Genders”. Podkreślenie tych wartości wskazuje, że partnerstwo będzie miało nie tylko wymiar komercyjny, lecz także wizerunkowy, wzmacniający długoletnie zaangażowanie MAC w tematy równościowe.

Według Aïdy Moudachirou-Rebois, wiceprezeski i globalnej dyrektor zarządzającej MAC, współpraca z artystką zaczęła się jeszcze przed jej międzynarodowym sukcesem. Marka wspierała makijaż i koncepcje wizualne wokół kilku kluczowych momentów jej kariery, co przełożyło się na decyzję o długoterminowym partnerstwie. Moudachirou-Rebois oceniła, że historia Roan – oparta na determinacji i konsekwencji – wzmacnia autentyczność komunikacji marki.

Debiut artystki w kampaniach zaplanowany na 2026 rok sugeruje, że projekty są już w przygotowaniu, a MAC zamierza wykorzystać rosnący zasięg piosenkarki. W 2024 i 2025 roku jej obecność w mediach społecznościowych i na listach przebojów rosła w tempie dwucyfrowym, a koncerty regularnie przyciągały dziesiątki tysięcy fanów. Dla marki oznacza to potencjalnie znaczące wzmocnienie przekazu i dotarcie do nowych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. grudzień 2025 12:11