StoryEditor
Producenci
27.04.2018 00:00

Odkryj swoje piękno – konkurs konsumencki marki Perfecta

Do akcji marki Perfecta zostało zaproszonych 1000 drogerii rynku tradycyjnego. Warunkiem ich uczestnictwa jest zakup w wyznaczonym terminie (do 16 kwietnia) produktów marki Perfecta (szczegółowe informacje u przedstawiciela handlowego firmy Dax Cosmetics) oraz zapewnienie widoczności materiałów POS (plakatów, ulotek i wobblerów) z komunikacją konkursu. Do zamówienia sklep otrzyma także 30 nagród gwarantowanych, które będzie wydawał za zakupy na kwotę powyżej 15 zł.

Wśród konsumentów akcja jest szeroko reklamowana poprzez media społecznościowe (m.in. FB Perfecta i FB sklepów, które biorą udział w akcji). Nagrodą w konkursie „Odkryj swoje piękno” jest metamorfoza wizerunku z Eweliną Rydzyńską oraz publikacja sesji zdjęciowej na łamach gazety, okładce i stronie internetowej F&L.

Korzyści z udziału w akcji dla punktów sprzedaży to poprawa wizerunku w oczach konsumentów (atrakcyjna oferta, dodatkowa motywacja do zakupu), wzrost sprzedaży produktów objętych promocją, wzrost marży dzięki atrakcyjnym rabatom w okresie trwania promocji. Bonusem jest także dodatkowa nagroda – metamorfoza dla ekspedientki ze sklepu, z największą liczbą paragonów zgłoszonych do konkursu.

Konkurs trwa do 30 maja 2018. Rejestracja paragonów odbywa się na stronie faceandlook.pl.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.09.2025 13:37
Moody’s obniża rating Shiseido z powodu problemów z rentownością
Japoński gigant kosmetyczny przechodzi intensywną reorganizację połączoną z awansami poziomymi i pionowymi.Shutterstock

Agencja Moody’s Ratings obniżyła rating Shiseido Company, Limited z poziomu A3 do Baa1, utrzymując negatywną perspektywę. Decyzja wynika z utrzymujących się problemów z rentownością oraz trudnych warunków rynkowych, które ograniczają potencjał wzrostu japońskiego giganta kosmetycznego.

W ciągu 12 miesięcy zakończonych w czerwcu 2025 r. marża EBITA Shiseido wyniosła 6,4 proc., co było wynikiem poniżej oczekiwań. Moody’s wskazało na słabe nastroje konsumenckie w Chinach, utrzymującą się stagnację w handlu podróżnym oraz spowolnienie sprzedaży w obu Amerykach i Europie jako główne czynniki presji. Na problemy operacyjne nałożyły się także trudności produkcyjne w marce Drunk Elephant.

Pomimo wdrażanych działań restrukturyzacyjnych – takich jak redukcja zatrudnienia, wycofanie wybranych marek czy programy oszczędnościowe – agencja nie spodziewa się znaczącej poprawy rentowności w najbliższych 12–18 miesiącach. Bardziej wyraźna poprawa ma nastąpić dopiero od końca 2026 r., przy czym marże EBITA mogą osiągnąć ok. 8 proc. do 2027 r., o ile działania kosztowe przyniosą oczekiwane efekty.

Shiseido zachowuje jednak solidną płynność, mocną pozycję na rodzimym rynku w Japonii oraz kontynuuje strategiczne inwestycje w segment prestiżowej pielęgnacji skóry i badania oraz rozwój. Jednocześnie ograniczona dywersyfikacja portfela i duża koncentracja geograficzna zwiększają ryzyko dla stabilności spółki.

Obniżenie ratingu podkreśla, jak poważnie na wyniki Shiseido wpływa spowolnienie gospodarcze w Chinach, stagnacja w segmencie travel retail oraz wyzwania związane z realizacją strategii marek. Dla inwestorów i branży to sygnał, że mimo prestiżowego pozycjonowania grupa pozostaje podatna na wahania rynku i będzie musiała oprzeć stabilność przede wszystkim na rynku japońskim oraz efektach restrukturyzacji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
01.09.2025 13:44
Nivea z nowym country managerem na Polskę i kraje bałtyckie
Polska i kraje bałtyckie mają nowego country managera dla marki Nivea.Beiersdorf

Z dniem 1 września 2025 r. stanowisko country manager Poland & Baltics w Nivea Polska objął dr Martin Stoebe. Zastąpił on Fatiha Alpaslana, który pełnił tę funkcję od grudnia 2021 r. przez blisko cztery lata. Zmiana ta wpisuje się w strategię wzmacniania pozycji firmy w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Fatih Alpaslan odpowiadał w ostatnich latach za realizację strategii rozwoju marki, zwiększanie zaangażowania pracowników oraz poprawę wyników w Polsce i krajach bałtyckich. Jego kadencja zbiegła się z okresem dynamicznych zmian w branży kosmetycznej, w tym rosnącego znaczenia e-commerce oraz innowacyjnych modeli sprzedaży.

Nowy szef Nivea Polska, dr Martin Stoebe, związany jest z Grupą Beiersdorf od dziesięciu lat. W tym czasie zdobywał doświadczenie m.in. jako country manager w Kolumbii oraz jako kierujący działalnością firmy w Rumunii i Bułgarii. Wcześniej pracował również w sektorze doradczym jako project leader, a także jako managing director w start-upie, co daje mu szeroką perspektywę zarządzania w różnych warunkach rynkowych.

Firma podkreśla, że nominacja nowego country managera to krok w kierunku dalszego umacniania pozycji Nivea na rynku europejskim. Celem jest nie tylko dostarczanie produktów pielęgnacyjnych najwyższej jakości, ale także intensyfikacja działań lokalnych, wspierających rozwój i innowacyjność w Polsce i krajach bałtyckich.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. wrzesień 2025 05:55