StoryEditor
Producenci
31.03.2021 00:00

Oldřich Dostál w gronie jurorów Pereł Rynku Kosmetycznego

Oldřich Dostál, Brand Marketing Director Notino, dołączył do grona jurorów Pereł Rynku Kosmetycznego – rankingu organizowanego przez „Wiadomości Kosmetyczne”, w którym najlepsze nowości kosmetyczne wybierają menedżerowie z handlu decydujący o wprowadzeniu produktów do sprzedaży.

Oldřich Dostál dołączył do grona jurorów rankingu Perły Rynku Kosmetycznego, w którym zasiadają menedżerowie z sieci handlowych, którzy osobiście testują produkty zgłoszone do rankingu i wybierają zwycięzców. Zobacz: skład jury.

Oldřich Dostál jest odpowiedzialny za zarządzanie marketingiem i komunikacją w Notino.  Kieruje ponad 40-osobowym zespołem odpowiedzialnym za prowadzenie projektów marketingowych w 24 krajach Europy, w których działa Notino. Ma ponad 15-letnie doświadczenie w marketingu – w tym czasie zrealizował ponad 500 projektów. Dzięki kreatywnym pomysłom, pasji do branży i ogromnej wiedzy zdobył 10 nagród EFFIE.

Menedżerowie zasiadający w jury Pereł Rynku Kosmetycznego osobiście testują wszystkie produkty, mają okazję poczuć ich zapach, wypróbować konsystencję, obejrzeć opakowania i ocenić, jak będą wyglądały na półce. Zgodnie z ideą rankingu, oprócz jakości i designu produktu, jurorzy biorą także pod uwagę to, czy produkt jest wspierany marketingowo przez producenta, jaką daje szansę na dobre marże i przyciągniecie uwagi klienta. Wszystko to sprowadza się do prognozy, jaki potencjał sprzedażowy drzemie w produktach zgłoszonych do konkursu. Również dotyczy to marek, które dopiero zaczynają swoją przygodę z rynkiem kosmetycznym. Mają one szansę wybić się, zdobywając tytuł „Najbardziej perspektywicznego debiutu”.

Projekt Perły Rynku Kosmetycznego cieszy się powszechnym uznaniem i renomą. Od 2006 roku logo Pereł trafiło na setki kosmetycznych nowości.

Notino to największy w Europie sklep internetowy z bogatą ofertą perfum i kosmetyków. Firma powstała w Czechach w 2004 roku, z biegiem czasu stając się jednym z najbardziej wpływowych graczy branży kosmetycznej i e-commerce. W Polsce usługi drogerii są dostępne dla klientów od 2006 roku. Obecnie Notino działa na 24 europejskich rynkach, oferując swoje usługi w Internecie oraz 26 sklepach stacjonarnych, które zostały zlokalizowane w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii, Austrii, Bułgarii, na Ukrainie i Węgrzech. Notino jest autoryzowanym partnerem największych światowych marek kosmetycznych, takich jak L'Oréal, Estée Lauder Companies, Coty, Puig i innych. Portfolio Notino szczyci się niewiarygodną ofertą 55 000 produktów ponad 1150 marek.

W roku 2020 Notino odnotowało obroty w wysokości 545 mln EUR. Notino sprzedaje ponad 60 milionów produktów rocznie i obsługuje 12,5 miliona zamówień. W okresie świątecznym Notino dostarcza nawet do 140 tys. paczek dziennie.

Z usług Notino korzysta ponad 16 milionów klientów w całej Europie. W Polsce Notino 3 razy z rzędu zdobyło nagrodę w Rankingu Zaufanych Sklepów w kategorii „Uroda i zdrowie” – w 2018, 2019 i 2020 roku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2025 13:02
Beauty Tech Group idzie jak burza: obroty znacznie przewyższają prognozy
currentbody IG

Beauty Tech Group, firma specjalizująca się w dziedzinie urządzeń kosmetycznych, która niedawno zadebiutowała na londyńskiej giełdzie, poinformowała, że tegoroczne obroty przekroczyły jej oczekiwania – na ponad miesiąc przed zakończeniem roku obrotowego.

Beauty Tech Group, producent urządzeń marki The Current Body, zakłada też, że pozostały do końca roku okres będzie również bardzo korzystny pod względem finansowym, bowiem produkty Beauty Tech (nie należące do najtańszych) trafiają coraz częściej na świąteczne listy życzeń.

Spółka potwierdza, że wyniki z października i listopada są dobre, stanowiąc efekt “stale rosnącej świadomości sektora urządzeń kosmetycznych do użytku domowego oraz wiodących na rynku produktów grupy, które napędzają silny wzrost sprzedaży w jej podstawowej działalności i na wszystkich kluczowych rynkach”.

W związku z tym Beauty Tech Group przewiduje, że przychody i skorygowany zysk EBITDA za rok obrotowy kończący się 31 grudnia 2025 roku przekroczą dotychczasowe prognozy, które zakładały 117 mln funtów przychodów i 29,7 mln funtów skorygowanego zysku EBITDA. W rzeczywistości pierwsza z kwot osiągnie co poziom co najmniej 128 mln funtów, a druga – co najmniej 32 mln.

Pełne, ostateczne dane zostaną opublikowane w drugiej połowie stycznia 2026.

Z przyjemnością informuję, że silna dynamika obrotów, jaką grupa odnotowała w trzecim kwartale, utrzymała się również w czwartym kwartale. Nie ma wątpliwości, że udana oferta publiczna przyczyniła się do wzrostu rozpoznawalności zarówno The Beauty Tech Group, jak i sektora urządzeń kosmetycznych do użytku domowego, w którym działamy. Z entuzjazmem wkraczamy w ważny okres handlu, jakim jest Black Friday oraz Boże Narodzenie, mając silną pozycję finansową i operacyjną – skomentował prezes firmy Laurence Newman.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2025 19:24