StoryEditor
Producenci
03.09.2021 00:00

Onlybio.life otrzymała 6,5 mln zł dofinansowania na rozwój infrastruktury

Onlybio.life, spółka z Grupy Hub.Tech, produkująca naturalne kosmetyki i ekologiczne środki czystości, otrzymała 6,5 mln zł dofinansowania na projekt w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020. Zostanie ono przeznaczone na rozwój infrastruktury, która pozwoli na produkcję kosmetyków z enkapsułowaną substancją aktywną.

Przyznane dofinansowanie – 6,5 mln zł – stanowi ok. 44 proc. wartości całego projektu (14,9 mln zł), który zakłada powstanie nowego budynku wraz z liniami produkcyjnymi przeznaczonymi do stworzenia innowacyjnej gamy kosmetyków zawierających w swoim składzie nośniki z enkapsułowaną substancją aktywną.

Onlybio.life, piastując pozycję lidera na rynku kosmetyków bio-eko-wege, sukcesywnie podejmuje się kolejnych wyzwań. Chcąc utrzymać to miano przez następne lata, poświęcamy wiele środków na dział badań i rozwoju, ale także na marketing samych produktów. Dlatego Cieszymy się, że nasz projekt został zarekomendowany do przyznania dofinansowania – skomentował Marcin Pawlikowski, wiceprezes Grupy Hub.Tech, w skład której wchodzi spółka Onlybio.life.

Zapowiedziane produkty będą zgodne z trendami związanymi z zastosowaniem najnowocześniejszych rozwiązań́ z obszaru nanotechnologii w kosmetykach. Będą się charakteryzować wysokimi parametrami w obszarze działania nawilżającego, transepidermalnej utraty wody z naskórka, redukcji zmarszczek oraz regulacji poziomu sebum. Termin zakończenia prac jest planowany na III/IV kwartał 2022 r., a wprowadzenie produktów na rynek na I kwartał 2023 r.

Spółka jest producentem środków chemii gospodarczej i produktów kosmetycznych na bazie biosurfaktantów. Swoją działalność realizuje dzięki własnym laboratoriom i nowoczesnym liniom produkcyjnym. Produkty sprzedawane są pod markami: OnlyBio – oferująca produkty przeznaczone do higieny i pielęgnacji ciała dorosłych oraz dzieci oraz OnlyEco – oferująca ekologiczne środki czystości.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
31.10.2025 12:51
Cła Trumpa: francuski sektor kosmetyczny szykuje się na utratę 10 tys. miejsc pracy
NadianB/Getty Images

Bariery i stawki celne, wprowadzane przez prezydenta USA Donalda Trumpa, mogą w 2026 roku kosztować francuski sektor kosmetyczny 620 mln euro. Fédération des Entreprises de la Beauté prognozuje 21-procentowy spadek eksportu do Stanów Zjednoczonych. Sektor spodziewa się też utraty tysięcy miejsc pracy w branżach związanych z kosmetykami.

FEBEA zgłasza swoje obawy w tej sprawie już od lata. Teraz, z pomocą firmy konsultingowej Astérès, organ przedstawił swoje szacunki, odnoszące się do możliwego wpływu ceł Donalda Trumpa. Federacja szacuje, że ten szok handlowy może spowodować utratę 2,7 tys. miejsc pracy bezpośrednio w firmach, zajmujących się eksportem kosmetyków, i dodatkowo kolejnych 8,2 tys. miejsc pracy pośrednio – m.in. w sektorach opakowań, transportu, komunikacji.

Francuskie firmy kosmetyczne w 2024 roku były zwolnione z ceł, a obecnie obowiązują je cła w wysokości 15 proc. oraz dodatkowy podatek w wysokości 50 proc. na metalowe elementy opakowań. Spadek wartości dolara dodatkowo potęguje skutki ekonomiczne.

W obliczu tego szoku nie możemy pozostać biernymi obserwatorami – podkreśla Emmanuel Guichard, delegat generalny federacji. – FEBEA uruchomiła tego lata Pakiet dla Przemysłu Kosmetycznego, europejski plan działań ratunkowych mający na celu ochronę konkurencyjności i przyszłości naszej branży. Francuskie kosmetyki są motorem innowacji, eksportu i zatrudnienia. Zwracamy się do europejskich i francuskich decydentów o zapewnienie nam środków na utrzymanie pozycji globalnego lidera, bez zbędnego komplikowania naszych ram regulacyjnych – dodaje Guichard.

W 2024 roku francuski sektor kosmetyczny odnotował drugą co do wielkości nadwyżkę handlową ze Stanami Zjednoczonymi, wynoszącą 2,4 mld euro.

350 firm z francuskiego sektora kosmetycznego, generujących obroty w wysokości 35,6 mld euro i zapewniających 300 tys.  miejsc pracy, wyeksportowało w tym roku do USA produkty o wartości 2,9 mld euro.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
31.10.2025 09:37
Puig z 8-proc. wzrostem sprzedaży – kurs na rekordowy rok 2025
Hiszpańska grupa świętuje sukces.Puig

Hiszpańska grupa Puig odnotowała w pierwszych dziewięciu miesiącach 2025 roku wzrost przychodów o 8 proc., osiągając poziom 3,9 miliarda euro. Wynik ten potwierdza utrzymującą się silną pozycję koncernu w segmencie perfum prestiżowych i niszowych, które stanowią obecnie główny motor wzrostu spółki.

Na czele najlepiej sprzedających się marek znalazły się Charlotte Tilbury, Rabanne, Carolina Herrera i Byredo, a także rosnące w siłę niszowe domy perfumeryjne, takie jak Dries Van Noten i Penhaligon’s. Segment zapachów luksusowych pozostaje dla Puig kluczowym obszarem rozwoju, zapewniającym wysokie marże i globalną rozpoznawalność.

Pod względem geograficznym najlepsze wyniki zanotowano w Europie oraz obu Amerykach, podczas gdy rynek azjatycki – po miesiącach spowolnienia – zaczął wykazywać oznaki odbicia. Zdywersyfikowana obecność regionalna pozwala firmie stabilizować sprzedaż mimo zróżnicowanych warunków makroekonomicznych w poszczególnych krajach.

Puig potwierdził swoje prognozy na cały rok 2025, przewidując, że jego sprzedaż przekroczy 5 miliardów euro, a rentowność ulegnie dalszej poprawie. Wzrost ma być napędzany zarówno przez rozwój marek premium, jak i ekspansję w kanałach cyfrowych oraz nowych rynkach.

Wyniki za dziewięć miesięcy potwierdzają silną kondycję finansową grupy i utrzymujący się globalny popyt na zapachy z segmentu prestige. Puig, który w ostatnich latach umocnił się w czołówce światowych producentów luksusowych kosmetyków, wchodzi w końcowy kwartał 2025 roku z wyraźną perspektywą rekordowych przychodów i dalszego wzrostu udziałów rynkowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
01. listopad 2025 05:06