StoryEditor
Producenci
19.06.2023 00:00

Oriflame mianuje Annę Malmhake na stanowisko dyrektorki generalnej i prezeski

Anna Malmhake jest szwedzką dyrektorką biznesową specjalizującą się w FMCG i technologii konsumenckiej. Jest absolwentką Uniwersytetu Sztokholmskiego i posiada tytuł licencjata w dziedzinie nauk społecznych, biznesu i prawa. / Linkedin Anny Malmhake
Oriflame ogłasiło nominację Anny Malmhake na nową dyrektorkę generalną i prezeskę. Malmhake przejmie stanowisko od Magnusa Brännströma, który wcześniej ogłosił swoją decyzję o rezygnacji po 18 latach ze stanowiska CEO. Anna Malmhake ma bogate doświadczenie zdobyte na stanowiskach kierowniczych w kilku globalnych firmach z branży dóbr konsumpcyjnych. Po raz pierwszy dołączyła do Oriflame jako członkini zarządu w 2014 roku.

Anna Malmhake uzyskała tytuł licencjata nauk społecznych, biznesu i prawa na Uniwersytecie Sztokholmskim. Karierę rozpoczęła w 1991 roku w firmie Procter & Gamble w Szwecji, a w 1996 roku dołączyła do firmy Coca-Cola w Sztokholmie, gdzie zajmowała różne stanowiska marketingowe. Do Motoroli dołączyła w 2003 roku, obejmując stanowiska w Szwecji, Londynie i Chicago. W 2007 roku Anna związała się z Absolut Company jako Global Brand Director, a w 2011 roku przeniosła się do Dublina, gdzie pełniła funkcję prezesa i dyrektora generalnego Irish Distillers. Pięć lat później została mianowana prezesem i dyrektorem generalnym The Absolut Company w ramach Pernod Ricard. W 2020 roku Anna objęła stanowisko Dyrektora Zarządzającego Go-To-Market EMEA Region w Activision Blizzard, jednej z wiodących światowych firm gamingowych.

Anna jest kierującą się wartościami i zorientowaną na wyniki liderką biznesową, znaną z kierowania udanymi transformacjami. Dzięki bogatemu doświadczeniu marketingowemu i handlowemu w globalnej branży dóbr konsumpcyjnych wnosi wyjątkową wiedzę strategiczną, efektywność operacyjną i doświadczenie zarówno na rynkach o ugruntowanej pozycji, jak i na rynkach wschodzących. Ma doskonałe przygotowanie do przejęcia pałeczki po wyjątkowych zasługach Magnusa Brännströma dla firmy. W imieniu Zarządu witam Annę w jej nowej roli operacyjnej. Jestem przekonany, że Anna pomoże nam w pełni wykorzystać potencjał modelu sprzedaży społecznościowej Oriflame, zapewniając długoterminowy wzrost i tworzenie wartości – powiedział Alexander Af Jochnick, Prezes Zarządu.

Anna Malmhake dołącza do Oriflame jako dyrektorka generalna i prezeska 1 czerwca 2023 roku i pozostaje członkinią zarządu Oriflame. Będzie pracować w biurze w Wielkiej Brytanii. Magnus Brännström będzie wspierał Oriflame i Malmhake podczas przekazania do końca czerwca 2023 roku.
 
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.12.2025 12:08
L‘Oreal zwiększa swoje udziały w Galdermie
Cetaphil mat.pras.

Francuski koncern L‘Oreal zwiększa swoje udziały w szwajcarskiej marce dermatologicznej Galderma z około 10 proc. do 20 proc. – potwierdziła szwajcarska firma. Kwota transakcji nie została ujawniona.

L‘Oreal zakupił udziały od szwedzkiego konsorcjum private equity EQT, w skład której wchodzą m.in. Abu Dhabi Investment Authority. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2026 roku. 

W wyniku tych zmian Galderma rozważa zastąpienie członków zarządu reprezentujących konsorcjum dwoma niezależnymi kandydatami z L‘Oreal już na najbliższym walnym zgromadzeniu spółki w 2026 roku.

Galderma nadal zapewnia imponujący wzrost, silną innowacyjność i pozycję lidera w swojej szerokiej, opartej na badaniach naukowych ofercie dermatologicznej – oświadczył w komunikacie prasowym Flemming Ørnskov, prezes Galdermy. – Dzięki wzmocnionej strategii komercyjnej, ciągłej ekspansji platformy i portfolio oraz coraz mocniej zorientowanemu na konsumenta podejściu do innowacji, szybko stajemy się potęgą w dziedzinie dermatologii. Cieszymy się ze zwiększonych inwestycji L‘Oréal, które potwierdzają kierunek naszych działań. Wkraczając w rok 2026, nadal w pełni koncentrujemy się na naszej zintegrowanej strategii dermatologicznej i obsłudze naszych klientów, konsumentów i pacjentów – dodał prezes szwajcarskiej firmy.

Rozważane są dodatkowe projekty badań naukowych będące przedmiotem wspólnego zainteresowania, koncentrujące się na pielęgnacji i zdrowiu skóry, innowacjach i długoterminowym rozwoju. Galderma pierwotnie powstała jako spółka joint venture między Nestle i L‘Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.12.2025 09:32
Chappell Roan nową globalną ambasadorką MAC Cosmetics
Piosenkarka dołączyła do zacnego grona ambasadorek MAC.MAC Cosmetics

MAC Cosmetics ogłosił, że od 2026 roku nową globalną ambasadorką marki zostanie Chappell Roan, laureatka nagrody Grammy i jedna z najgłośniejszych artystek młodego pokolenia. Piosenkarka będzie twarzą kampanii prowadzonych na wszystkich kluczowych rynkach, co oznacza znaczące wzmocnienie globalnego wizerunku marki i dalsze inwestycje w segment celebryckich partnerstw, które w ostatnich latach generują rosnący udział w sprzedaży wielu koncernów kosmetycznych.

Artystka podkreśliła, że współpraca z MAC ma dla niej wymiar symboliczny. Jak powiedziała, marka „od zawsze robiła miejsce dla takich osób jak ona”, wspierając sztukę, queerowość, drag i ekspresję własną. Wypowiedź Roan wpisuje się w strategię firmy, która od początku lat 90. buduje swoją tożsamość wokół inkluzywności i społeczności LGBTQIA+, m.in. poprzez programy charytatywne i aktywacje w przestrzeni kultury popularnej.

Nicola Formichetti, globalny dyrektor kreatywny MAC, zwrócił uwagę na skalę wpływu artystki na młode pokolenie. Jak podkreślił, Roan reprezentuje generację ceniącą autentyczność i „queer joy”, co idealnie współgra z misją marki „All Ages, All Races, All Genders”. Podkreślenie tych wartości wskazuje, że partnerstwo będzie miało nie tylko wymiar komercyjny, lecz także wizerunkowy, wzmacniający długoletnie zaangażowanie MAC w tematy równościowe.

Według Aïdy Moudachirou-Rebois, wiceprezeski i globalnej dyrektor zarządzającej MAC, współpraca z artystką zaczęła się jeszcze przed jej międzynarodowym sukcesem. Marka wspierała makijaż i koncepcje wizualne wokół kilku kluczowych momentów jej kariery, co przełożyło się na decyzję o długoterminowym partnerstwie. Moudachirou-Rebois oceniła, że historia Roan – oparta na determinacji i konsekwencji – wzmacnia autentyczność komunikacji marki.

Debiut artystki w kampaniach zaplanowany na 2026 rok sugeruje, że projekty są już w przygotowaniu, a MAC zamierza wykorzystać rosnący zasięg piosenkarki. W 2024 i 2025 roku jej obecność w mediach społecznościowych i na listach przebojów rosła w tempie dwucyfrowym, a koncerty regularnie przyciągały dziesiątki tysięcy fanów. Dla marki oznacza to potencjalnie znaczące wzmocnienie przekazu i dotarcie do nowych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. grudzień 2025 03:23