StoryEditor
Producenci
16.05.2023 00:00

P&G i Carrefour kolejny raz współpracują na rzecz Fundacji Polsat

​​​​​​​W akcję „Podaruj Dzieciom Słońce” mogą włączyć się konsumenci, kupując produkty P&G w sieci handlowej Carrefour Polska do końca roku.  Część dochodu ze sprzedaży zostanie przeznaczona na stworzenie pokojów dla mam w ramach tegorocznej akcji „Podaruj Dzieciom Słońce” / fot. materiały prasowe
„Podaruj Dzieciom Słońce” to wspólna akcja Procter & Gamble i Carrefour Polska na rzecz Fundacji Polsat. W jej ramach P&G przekaże część zysków ze sprzedaży swoich produktów w sklepach Carrefour na stworzenie pokoi socjalnych dla mam, których dzieci przebywają w szpitalach na oddziałach onkologicznych.

Wspólna akcja Procter & Gamble i Carrefour Polska na rzecz Fundacji Polsat ruszyła 11 maja. Każdy może włączyć się w projekt „Podaruj Dzieciom Słońce”. Wystarczy w sklepach Carrefour kupić produkty P&G, a firma przekaże część zysku z ich sprzedaży Fundacji. Środki zebrane w ramach akcji zostaną przeznaczone na specjalne pokoje, z których korzystać mogą mamy przebywające w oddziałach onkologicznych podczas choroby swoich dzieci.

Eksperci nie mają wątpliwości – bliskość mamy podczas pobytu dziecka w szpitalu, gdy trafia ono w nieznane sobie środowisko, jest zestresowane i źle się czuje, ma ogromny wpływ nie tylko na samopoczucie malucha, ale może także pomagać w procesie zdrowienia. I choć stała opieka rodzica podczas hospitalizacji jest zapewniona przez prawo, warunki, w których przebywają mamy, w wielu placówkach wciąż odbiegają od komfortowych.

Tegoroczna edycja programu „Podaruj Dzieciom Słońce” skupia się właśnie na tym obszarze. P&G, przekaże część zysków ze sprzedaży produktów marek takich jak Fairy, Ariel, Lenor, Pampers czy Gillette, które zostaną kupione w sklepach Carrefour Polska na rzecz Fundacji Polsat. Ta zaś stworzy pomieszczenia socjalne, żeby zapewnić mamom komfortowe warunki podczas opieki nad chorym dzieckiem.

– Wielokrotnie już wspieraliśmy mamy, żeby docenić ich trud wkładany w opiekę i wychowanie dzieci. W tym roku zachęcamy do wzięcia udziału w akcji „Podaruj Dzieciom Słońce”, dzięki której chcemy stworzyć dla mam godne warunki w sytuacji, gdy ich opieka i wsparcie ma ogromne znaczenie – podczas hospitalizacji ich dzieci. Dzięki specjalnym pokojom, będą mogły także odpocząć i zadbać o własne potrzeby, by tym lepiej móc wspierać dzieci w procesie leczenia i powrotu do zdrowia – mówi Małgorzata Mejer, dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej, Procter & Gamble w Europie Centralnej.

Fundacja Polsat współpracuje z firmą P&G już od ponad 20 lat, wspólnie prowadząc akcje wspierające leczenie i rehabilitację podopiecznych fundacji, rozwiązujące problemy placówek pediatrycznych, a także odpowiadające na nagłe kryzysy – takiej jak pandemia czy wojna w Ukrainie.

„Podaruj Dzieciom Słońce” to także nie pierwsza wspólna inicjatywa P&G i Carrefour Polska. Obie firmy zachęcały już Polaków do finansowania posiłków dla dzieci – podopiecznych SOS Wiosek Dziecięcych czy poprawy sytuacji życiowej dzieci z najuboższych rodzin. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Unilever: nasz nowy magazyn w Poznaniu wytrzyma sztorm
Unilever mat.pras.

Unilever wprowadza zaawansowaną automatyzację i optymalizację procesów logistycznych w swojej fabryce w Poznaniu. W ramach inwestycji o wartości blisko 100 mln złotych powstanie w pełni zautomatyzowany magazyn wysokiego składowania oraz nowoczesna hala wysyłek. Zakończenie inwestycji planowane jest na 2027 rok.

Unilever realizuje kompleksową transformację logistyczną w fabryce w Poznaniu – jednym z kluczowych zakładów produkcyjnych firmy w Europie. Inwestycja o wartości blisko 100 mln złotych obejmuje budowę w pełni zautomatyzowanego magazynu wysokiego składowania o pojemności 9,6 tys. palet oraz nowej hali wysyłek, która stanie się punktem załadunkowo-rozładunkowym.

Magazyn jak wieżowiec

Prace przygotowawcze są już zakończone, główna faza budowy rusza z początkiem grudnia, a zakończenie robót budowlanych przewidziane jest na koniec 2026 roku – z pełnym uruchomieniem i integracją systemów w połowie 2027 roku. W ramach projektu przebudowie ulegnie ponad 25 proc terenu fabryki, co umożliwi stworzenie nowego układu logistycznego i infrastrukturalnego dopasowanego do przyszłych potrzeb operacyjnych.

Magazyn wysokiego składowania o wysokości 36 metrów – tyle, co dziesięciopiętrowy wieżowiec – zostanie wyposażony w zaawansowane systemy automatycznego przechowywania i pobierania towarów. W magazynie zostaną zainstalowane trzy samojezdne w pełni autonomiczne windy o wysokości 34 metrów, obsługujące regały magazynowe. Cała konstrukcja została zaprojektowana tak, aby wytrzymać prędkość wiatru ponad 140 km/h, więcej niż 12-stopniowy huragan w skali Beauforta.

Ta inwestycja to dla naszej fabryki znaczące i angażujące przedsięwzięcie, które stanowi ważny krok w dalszym rozwoju zakładu. Tworzymy inteligentny, zintegrowany ekosystem logistyczny dla całej fabryki. Dzięki połączeniu automatyzacji i harmonizacji procesów podniesiemy naszą efektywność i elastyczność operacyjną. To krok, który zwiększy stabilność naszego łańcucha dostaw i pozwoli nam jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby partnerów biznesowych – komentuje Przemysław Fejfer, dyrektor fabryki w Poznaniu, Unilever.

Nowa hala wysyłek – centrum transportowe fabryki

Nowa hala wysyłek, wyposażona w dziewięć wielofunkcyjnych doków, zwiększy efektywność obsługi transportów oraz umożliwi sprawną organizację i koordynację ruchu ciężarówek w jednym miejscu. Inwestycja przyczyni się do optymalizacji procesów logistycznych i stworzy możliwości dalszej automatyzacji operacji.

image

Joanna Orzechowska, Unilever: Dobra rolka na TikToku potrafi wyczyścić półki z towaru [FBK 2025]

Unilever jest jednym z wiodących, światowych dostawców produktów Beauty & Wellbeing, Personal Care, Home Care, Foods i Ice Cream, który prowadzi sprzedaż na terenie 190 krajów, docierając do 3,4 mld konsumentów dziennie. Zatrudnia 128 tys. pracowników. Przychody ze sprzedaży w 2024 r. wyniosły 60,8 mld euro. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
03.12.2025 13:12
LVMH dodaje do portfolio udziały w niszowej marce BDK Parfums
Strategia BDK zakłada otwarcie wielu nowych butików, począwszy od 2026 rokuIG_bdkparfumsparis

Fundusz inwestycyjny LVMH Luxury Ventures zainwestował w mniejszościowy pakiet udziałów we francuskiej niszowej marce perfumeryjnej – BDK Parfums. Krok ten ma ułatwić BDK międzynarodową ekspansję, w tym otwieranie flagowych butików oraz rozbudowę oferty.

Transakcja została sfinalizowana 26 listopada, ale nie ujawniono jej szczegółów. BDK Parfums po raz pierwszy otworzyło się na opcję inwestorów zewnętrznych. 

Jak wskazują eksperci, nie stało się to w przypadkowym momencie. Z danych Fortune Business Insights, opublikowanych w listopadzie, globalny rynek perfum, którego wartość szacowana jest na 50,46 mld dolarów w 2024 roku, ma wzrosnąć do 53,04 mld dolarów w 2025 roku. Perfumy niszowe są istotnym elementem, napędzającym ten wzrost od ponad roku. 

image
IG_bdkparfumsparis

Francuska marka perfumeryjna koncentruje się na rynku azjatyckim, szczególnie na Japonii i Korei Południowej. Jest już obecna na blisko 40 rynkach. Głównym rynkiem zbytu dla marki BDK jest Francja, a także USA i Niemcy. Kolejnym ważnym rynkiem jest Bliski Wschód, gdzie wkrótce planowane jest otwarcie butiku w Dubaju. Również sprzedaż w Wielkiej Brytanii rośnie dynamicznie. BDK niedawno uruchomiło swoją działalność również w Tajlandii, Wietnamie, Malezji i Indonezji.

Strategia BDK zakłada otwarcie wielu nowych butików, począwszy od 2026 roku. Marka otworzyła swój pierwszy flagowy sklep w styczniu 2024 roku przy rue Saint-Honoré w Paryżu. BDK planuje również zainwestować w swój sklep internetowy, który obecnie generuje około 10 proc. przychodów marki.

image

Nisza jako strategia. Gdy niezależność staje się trendem

Marka BDK kontynuuje wzrost na rynku, odnotowując w 2025 roku 45-procentowy wzrost sprzedaży. LVMH Luxury Ventures nabyło udziały w BDK w czasie, gdy wielu inwestorów jest mocno zainteresowanych niszowymi markami perfum, co udowodniła m.in. sprzedaż Kering Beauty and Creed firmie L‘Oréal w październiku br.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. grudzień 2025 14:33