StoryEditor
Producenci
29.09.2021 00:00

P&G wspiera nauczycieli w krzewieniu ekologicznych nawyków wśród uczniów

Procter & Gamble i fundacja Nasza Ziemia, we współpracy z eksperckim zespołem metodyków nauczania przygotowały materiały edukacyjne dla uczniów szkół podstawowych, dotyczące oszczędzania wody, ograniczenia zużycia energii oraz odpowiedniej segregacji odpadów.

Procter & Gamble i fundacja Nasza Ziemia przygotowały dwa projekty do uczniów szkół podstawowych: „Czysta Ziemia: Ekodetektywi na tropie domowych nawyków” oraz „Uczniowskie Ekonawyki”. Oba dopasowane są formą i zakresem wiedzy do wieku uczniów.

„Czysta Ziemia: Ekodetektywi na tropie domowych nawyków” to program skierowany do uczniów klas siódmych i ósmych, który zawiera materiały gotowe do wykorzystania przez nauczycieli na lekcjach.  Głównym celem programu jest zwiększenie świadomości i uwrażliwienie uczniów na kwestie związane z pozostawianym śladem środowiskowym. Materiały edukacyjne zawierają całościowe scenariusze zajęć, karty pracy dla uczniów, jak również propozycje projektów specjalnych, do zrealizowania z uczniami.

Nie zapominając o najmłodszych, Fundacja Nasza Ziemia i P&G przygotowały materiały wideo dla uczniów klas 1-6. W prostej graficznie formie przekazują one kluczową wiedzę dotyczącą sposobów na oszczędzanie wody i energii elektrycznej, a także podstaw i znaczenia segregowania śmieci.

– Zależy nam na tym, aby pokazać, że ochrona środowiska to coś, na co wpływ mamy każdego dnia. Wystarczą nawet niewielkie zmiany codziennych zachowań, jak np. zakręcanie kurka z wodą podczas mycia zębów czy zastąpienie kąpieli krótkim prysznicem, by ograniczyć ślad, który pozostawiamy w środowisku naturalnym  – mówi Małgorzata Mejer, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w Europie Centralnej w P&G.

Materiały edukacyjne przygotowane w ramach projektów „Uczniowskie Ekonawyki” i „Czysta Ziemia: Ekodetektywi na tropie domowy nawyków” można bezpłatnie pobrać ze strony www.naszaziemia.pl/czystaziemia

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
16.05.2025 14:59
Zmiany personalne na szczycie Novo Nordisk – producenta Ozempicu i Wegovy

Lars Jorgensen, dyrektor generalny koncernu Novo Nordisk, ustąpi ze stanowiska. Firma, produkująca m.in. Ozempic i Wegovy, znajduje się w trudnej sytuacji, wynikającej ze wzrostu konkurencji w USA.

Lars Jorgensen pracował w Novo Nordisk od 1991 roku, dyrektorem generalnym był roku 2017. W ostatnich latach kierowany przez niego koncern stał się globalnym liderem w leczeniu cukrzycy i otyłości dzięki wprowadzeniu na rynek takich preparatów jak Ozempic i Wegovy.

Ostatnie miesiące to dla duńskiego koncernu czas zmagań z konkurencją - głównie ze strony amerykańskiej firmy Eli Lilly, produkującej preparat Zepbound. Ten ostatni wyprzedził w marcu na amerykańskim rynku Wegovy pod względem ilości wystawianych recept.

O problemach firmy pisaliśmy w artykule Ozempic przestaje być lekiem-cudem? Nowe kłopoty w raju dla Novo Nordisk

Od początku 2025 roku wycena akcji Novo Nordisk spadła o 32 proc., dodatkowo po ogłoszeniu decyzji o rezygnacji Jorgensena spadek pogłębił się o kolejne 2,2 proc. Jak wyjaśniają Duńczycy, zmiany na szczycie firmy są odpowiedzią na wyzwania rynkowe, mają też spowodować wzmocnienie pozycji europejskiego producenta.

Jorgensen będzie pełnił swoje zadania do czasu wyznaczenia następcy. Jak podaje CNBC, jego poszukiwania już trwają.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
14.05.2025 12:17
Nivea pozwana za mylące oznaczenia składników naturalnych
Siedziba Beiersdorf w Hamburgumat. prasowe

Beiersdorf Inc., właściciel marki Nivea, stanął w obliczu pozwu zbiorowego złożonego 25 kwietnia 2025 roku w sądzie federalnym w Kalifornii. Sprawa dotyczy rzekomo wprowadzających w błąd oznaczeń produktów do pielęgnacji skóry z linii Nourish by Nature oraz Naturally Good. Pięciu powodów twierdzi, że zakupiło kosmetyki z etykietami informującymi o „X proc. składników pochodzenia naturalnego”, mimo że produkty miały zawierać głównie substancje syntetyczne.

W pozwie podniesiono, że Beiersdorf oparł swoje deklaracje o normę ISO 16128 – wytyczną opracowaną przez branżę kosmetyczną, która nie ma mocy prawnej i nie została stworzona z myślą o marketingu konsumenckim. Norma ta pozwala klasyfikować niektóre składniki chemicznie przetworzone jako „pochodne naturalnie”, co – zdaniem powodów – wprowadza konsumentów w błąd, zwłaszcza tych kierujących się troską o środowisko i wrażliwą skórę.

Powodowie domagają się odszkodowania, przeprowadzenia procesu przed ławą przysięgłych oraz nadania sprawie statusu pozwu zbiorowego. Grupa miałaby objąć wszystkich konsumentów z Kalifornii, którzy kupili wskazane produkty Nivea od 25 kwietnia 2021 roku do dziś. Skala sprawy może być znaczna, biorąc pod uwagę wielkość rynku kosmetycznego w Kalifornii i rosnące zainteresowanie produktami „naturalnymi”.

Sprawa zwraca uwagę na szerszy problem braku jednoznacznych regulacji dotyczących stosowania pojęć takich jak „naturalny” czy „pochodzenia naturalnego” w przemyśle kosmetycznym. Wynik postępowania może mieć istotne konsekwencje dla całego sektora w USA – zarówno pod kątem ewentualnych rekompensat, jak i wprowadzenia bardziej restrykcyjnych przepisów dotyczących transparentności etykietowania produktów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. maj 2025 23:30