StoryEditor
Producenci
26.05.2021 00:00

Pani Walewska w Dniu Matki rozpoczyna świętowanie swoich 50 urodzin

W tym roku marka Pani Walewska obchodzi 50 rocznicę powstania. Świętowanie swoich okrągłych urodzin rozpoczyna w Dniu Matki, oferując specjalną promocją do -50 proc. na wszystkie produkty.  

Charakterystyczny, kobaltowy słoiczek, stylizowany na kapelusz Napoleona, gości na półkach łazienkowych od początku lat 70-tych. Gdy w 1971 roku marka Pani Walewska oficjalnie zadebiutowała na rynku, od razu zyskała ogromną popularność, a kobiety w Polsce pachniały kwiatową mieszanką typu chrype na bazie konwalii.

Marka łączy tradycję i doświadczenie. To wyznacznik klasy, elegancji i doskonałości. A wszystko zaczęło się 50 lat temu, w krakowskiej fabryce firmy Miraculum założonej przez dr Leona Lustra.

W związku z tą okrągłą rocznicą, marka rozpoczęła świętowanie swych urodzin w Dniu Matki – specjalną promocją do -50 proc. na wszystkie produkty Pani Walewska, wspólnie z wybranymi po praz pierwszy w historii marki ambasadorkami. Zapraszają one na strony: www.paniwalewska.pl i www.miraculum.pl

Historyczne inspiracje

Nazwa marki Pani Walewska pochodzi od nazwiska Marii Walewskiej, polskiej arystokratki żyjącej na przełomie XVIII i XIX wieku, w której zakochał się Napoleon Bonaparte.

Walewska Maria z Łączyńskich, hrabina (1789-1817), żona Anastazego Walewskiego szambelana; z jej związku z Napoleonem I, trwającego od 1807 do 1810 roku, pochodził syn Walewski Alexander, dyplomata i polityk francuski – czytamy w Małej Encyklopedii Powszechnej na temat pięknej Polki, której uroda zafascynowała jednego z największych wodzów świata.

– O, jakie to mnóstwo pięknych kobiet w Warszawie! – miał powiedzieć Napoleon Bonaparte, gdy ujrzał Marię Walewską na balu karnawałowym na Zamku Królewskim.

Działo się to w 1807 r. Burzliwy romans Napoleona Bonaparte i Marii Walewskiej owiany jest wieloma tajemnicami i legendami. Do dziś trwają spory, czy hrabina była niewierną żoną i zakochaną kobietą, czy może wielką patriotką. Ze związku Napoleona z Marią Walewską 4 maja 1810 roku urodził się syn Aleksander Florian Józef.

Marysia i Napoleon

Inspiracją do powstania serii była popularna komedia kostiumowa z 1966 roku pt. „Marysia i Napoleon” w reżyserii Leonarda Buczkowskiego, w której główne role zagrali Beata Tyszkiewicz (Pani Walewska) oraz Gustaw Holoubek (Napoleon Bonaparte). Film jest adaptacją sztuki autorstwa Andrzeja Jareckiego. Autorzy scenariusza „Marysi i Napoleona” opowiedzieli tę miłosną historię z przymrużeniem oka. Pozwolili sobie także na pewną swobodę w traktowaniu faktów historycznych.

Historia romansu pięknej Marii Walewskiej i Napoleona nieraz inspirowała twórców filmowych. W roku 1937 w Hollywood powstał film „Pani Walewska” z udziałem takich gwiazd jak Greta Garbo i Charles Boyer.

Klasyka w nowej odsłonie

Od 1971 roku kolejne pokolenia polek odkrywają elegancję i ponadczasowość Pani Walewskiej, a ta zaskakuje nowymi odsłonami. Obecnie w sprzedaży jest sześć kolekcji.

CLASSIC - zapach cechuje unikatowa prostota, nasycona nieprzemijającą klasyką, jest deklaracją wysublimowanej elegancji i współczesnej zmysłowości dla spełnionej i pewnej siebie kobiety.

GOLD - kwintesencja prawdziwego luksusu. Zmysłowy i jednoczenie wyrafinowany. Subtelny bukiet o intrygującej i kuszącej świeżością nucie kwiatowej, połączony z delikatnie zaakcentowaną nutą owocową oraz tajemniczą nutą orientalną.

WHITE - żywiołowy i świeży zapach, pełen radości życia, zaraźliwego optymizmu i niespożytej energii, w którym królują ciepłe zmysłowe nuty klasycznego akordu wanilii, drzewa sandałowego i piżma rozjaśnione energetycznymi nutami pomarańczy i grejpfruta. Kompozycja pozostawia na skórze subtelny zapach białych kwiatów.

NOIR - zmysłowy, krystalicznie przejrzysty, kuszący niezwykłą słodyczą. Intensywny i subtelny jednocześnie, dla kobiety pewnej siebie, tajemniczej i kobiecej. Pełna energii, świeża kompozycja, łącząca nuty soczystych cytrusów z uwodzicielską różą i piżmem.

SWEET ROMANCE - pachnąca historia miłości, pełnej uniesień i namiętności, opowiedziana zmysłowym połączeniem subtelnych nut kwiatowych z wibrującymi akcentami owocowej świeżości.

RUBY - bogaty i luksusowy zapach inspirowany blaskiem szlachetnego rubina. Odważny, elegancki i zmysłowy. Wystarczy zaledwie kilka kropel, by uwolnić jego magię.
 

Pani Walewska to nie tylko zapachy. Marka oferuje kremy:

 

kosmetyki do kąpieli:

oraz kosmetyki do makijażu:

 

 

 

 

materiał partnera
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.12.2025 12:08
L‘Oreal zwiększa swoje udziały w Galdermie
Cetaphil mat.pras.

Francuski koncern L‘Oreal zwiększa swoje udziały w szwajcarskiej marce dermatologicznej Galderma z około 10 proc. do 20 proc. – potwierdziła szwajcarska firma. Kwota transakcji nie została ujawniona.

L‘Oreal zakupił udziały od szwedzkiego konsorcjum private equity EQT, w skład której wchodzą m.in. Abu Dhabi Investment Authority. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2026 roku. 

W wyniku tych zmian Galderma rozważa zastąpienie członków zarządu reprezentujących konsorcjum dwoma niezależnymi kandydatami z L‘Oreal już na najbliższym walnym zgromadzeniu spółki w 2026 roku.

Galderma nadal zapewnia imponujący wzrost, silną innowacyjność i pozycję lidera w swojej szerokiej, opartej na badaniach naukowych ofercie dermatologicznej – oświadczył w komunikacie prasowym Flemming Ørnskov, prezes Galdermy. – Dzięki wzmocnionej strategii komercyjnej, ciągłej ekspansji platformy i portfolio oraz coraz mocniej zorientowanemu na konsumenta podejściu do innowacji, szybko stajemy się potęgą w dziedzinie dermatologii. Cieszymy się ze zwiększonych inwestycji L‘Oréal, które potwierdzają kierunek naszych działań. Wkraczając w rok 2026, nadal w pełni koncentrujemy się na naszej zintegrowanej strategii dermatologicznej i obsłudze naszych klientów, konsumentów i pacjentów – dodał prezes szwajcarskiej firmy.

Rozważane są dodatkowe projekty badań naukowych będące przedmiotem wspólnego zainteresowania, koncentrujące się na pielęgnacji i zdrowiu skóry, innowacjach i długoterminowym rozwoju. Galderma pierwotnie powstała jako spółka joint venture między Nestle i L‘Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.12.2025 09:32
Chappell Roan nową globalną ambasadorką MAC Cosmetics
Piosenkarka dołączyła do zacnego grona ambasadorek MAC.MAC Cosmetics

MAC Cosmetics ogłosił, że od 2026 roku nową globalną ambasadorką marki zostanie Chappell Roan, laureatka nagrody Grammy i jedna z najgłośniejszych artystek młodego pokolenia. Piosenkarka będzie twarzą kampanii prowadzonych na wszystkich kluczowych rynkach, co oznacza znaczące wzmocnienie globalnego wizerunku marki i dalsze inwestycje w segment celebryckich partnerstw, które w ostatnich latach generują rosnący udział w sprzedaży wielu koncernów kosmetycznych.

Artystka podkreśliła, że współpraca z MAC ma dla niej wymiar symboliczny. Jak powiedziała, marka „od zawsze robiła miejsce dla takich osób jak ona”, wspierając sztukę, queerowość, drag i ekspresję własną. Wypowiedź Roan wpisuje się w strategię firmy, która od początku lat 90. buduje swoją tożsamość wokół inkluzywności i społeczności LGBTQIA+, m.in. poprzez programy charytatywne i aktywacje w przestrzeni kultury popularnej.

Nicola Formichetti, globalny dyrektor kreatywny MAC, zwrócił uwagę na skalę wpływu artystki na młode pokolenie. Jak podkreślił, Roan reprezentuje generację ceniącą autentyczność i „queer joy”, co idealnie współgra z misją marki „All Ages, All Races, All Genders”. Podkreślenie tych wartości wskazuje, że partnerstwo będzie miało nie tylko wymiar komercyjny, lecz także wizerunkowy, wzmacniający długoletnie zaangażowanie MAC w tematy równościowe.

Według Aïdy Moudachirou-Rebois, wiceprezeski i globalnej dyrektor zarządzającej MAC, współpraca z artystką zaczęła się jeszcze przed jej międzynarodowym sukcesem. Marka wspierała makijaż i koncepcje wizualne wokół kilku kluczowych momentów jej kariery, co przełożyło się na decyzję o długoterminowym partnerstwie. Moudachirou-Rebois oceniła, że historia Roan – oparta na determinacji i konsekwencji – wzmacnia autentyczność komunikacji marki.

Debiut artystki w kampaniach zaplanowany na 2026 rok sugeruje, że projekty są już w przygotowaniu, a MAC zamierza wykorzystać rosnący zasięg piosenkarki. W 2024 i 2025 roku jej obecność w mediach społecznościowych i na listach przebojów rosła w tempie dwucyfrowym, a koncerty regularnie przyciągały dziesiątki tysięcy fanów. Dla marki oznacza to potencjalnie znaczące wzmocnienie przekazu i dotarcie do nowych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. grudzień 2025 19:18