StoryEditor
Producenci
25.11.2022 00:00

Perfecta Botu-Line ze spilantolem – odmładzająca moc roślinnej botuliny

Perfecta Botu-Line Expert Odmłodzenia to innowacyjna linia kosmetyków opartych na roślinnym odpowiedniku botuliny – spilantolu. Wykazuje on zdolność do zmniejszania napięcia mięśni, co w efekcie prowadzi do wygładzenia i zmniejszenia ilości zmarszczek mimicznych twarzy. Kosmetyki ze spilantolem określane są mianem naturalnego botoksu.

Inspiracją do stworzenia linii Perfecta Botu-Line Expert Odmłodzenia był jeden z najpopularniejszych zabiegów medycyny estetycznej, czyli botoks. Marka Perfecta sięgnęła jednak po roślinny odpowiednik botuliny stosowanej w tego typu zabiegach – spilantol, pozyskiwany z tropikalnej rośliny Acmella oleracea. Na jego bazie stworzyła kompleksową linię odmładzającą.

Spilantol ma zdolność do zmniejszania napięcia mięśni podskórnych twarzy, co w efekcie prowadzi do redukcji zmarszczek mimicznych. Jest więc idealnym, innowacyjnym, a przy tym naturalnym składnikiem do zastosowań w kosmetykach przeciwstarzeniowych i przeciwzmarszczkowych. Stymulując fibroblasty, spilantol pobudza je do produkcji elastyny i kolagenu, co sprawia, że skóra staje się gładsza, bardziej napięta i jędrna, a zmarszczki powstałe w wyniku mimiki stają się mniej widoczne.

Ale to nie wszystko! Spilantol pomaga też zmniejszyć uszkodzenia skóry spowodowane promieniowaniem słonecznym czy zanieczyszczeniem środowiska.

Przeciwzmarszczkowe działanie spilantolu – w zależności od produktu Perfecta Botu-Line Expert Odmłodzenia – wzmacniają składniki aktywne: peptydy, kwas hialuronowy, masło shea, witamina C, skwalan, kofeina, kwas gaba, witaminy C i E, oleje: migdałowy, macadamia i buriti, z pestek winogron, bawełniany, sojowy, kwas felurowy, krzemowy mikrofilm.

W linii dostępne są: Przeciwzmarszczkowe serum odmładzające na twarz, szyję i dekolt, Rozświetlający krem pod oczy, na powieki i okolice ust, Przeciwzmarszczkowy krem na dzień i na noc 50+, Silnie przeciwzmarszczkowy krem na dzień i na noc 60+, Naprawczy przeciwzmarszczkowy krem na dzień i na noc 70+ oraz Regenerujący przeciwzmarszczkowy krem na dzień i na noc 80+.

Więcej o linii można przeczytać na stronie marki Perfecta

materiał partnera
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
07.07.2025 14:35
Kosmetyczne imperium Kate Moss upada po niespełna trzech latach działalności
Kosmetyki Cosmoss od Kate Moss zadebiutowały na rynku w 2022 r.Shutterstock

Marka Cosmoss, założona przez supermodelkę Kate Moss, wystartowała we wrześniu 2022 r. z bardzo kameralnym portfolio: łącznie sześć produktów – trzy preparaty do pielęgnacji skóry, dwie mieszanki ziołowych herbat oraz jedną mgiełkę zapachową Sacred Mist. Projekt powstał przy wsparciu przyjaciół Moss: dietetyczki Rose Ferguson i homeopatki Victorii Young, a od początku celował w segment premium.

Ceny należały do najwyższych w swojej kategorii: za pojedynczy kosmetyk do pielęgnacji trzeba było zapłacić do 105 funtów, a za 100-ml flakon Sacred Mist – 120 funtów. Dla porównania, średnia cena kremu do twarzy w brytyjskich drogeriach sieciowych wynosi dziś około 20 funtów, co oznaczało pięcio- lub sześciokrotną różnicę.

Choć początkowe zainteresowanie było spore, sygnały ostrzegawcze pojawiły się już w 2024 r. W ciągu ostatnich kilku tygodni oficjalna strona internetowa marki przestała działać, a użytkownicy zgłaszali trudności z zakupem. Ostatni wpis w mediach społecznościowych został opublikowany 18 tygodni temu, co ograniczyło kontakt z odbiorcami i podkopało wiarygodność brandu.

W czerwcu 2025 r. powołano oficjalnych likwidatorów, a Cosmoss weszła w stan dobrowolnej likwidacji – zaledwie 33 miesiące po premierze. Eksperci wskazują, że marka zderzyła się z wyjątkowo konkurencyjnym rynkiem wellness oraz presją kosztów życia, która ograniczyła popyt na drogie kosmetyki. Z wysoką ceną i wąską dystrybucją trudno było zbudować masową skalę; jedynie zapach Sacred Mist zdołał zgromadzić lojalną, lecz niewielką grupę fanów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
07.07.2025 13:31
W ich butach walczył Bruce Lee, a teraz – zadebiutują z perfumami
Onitsuka Tiger mat.pras.

Kultowajapońska marka Onitsuka Tiger wprowadzi na rynek jesienią swoją pierwszą kolekcję czterech perfum. Ich twórcą będzie ceniony perfumarz Mark Buxton. Informację podano przy okazji otwarcia nowego, flagowego butiku na paryskich Polach Elizejskich.

Kultowa marka (najbardziej kojarzona z modelem obuwia sportowego, spopularyzowanym przez Bruce’a Lee w “Wejściu smoka”, a później – w wersji zółtej – przez Umę Thurman w “Kill Bill”), prezentuje swoje pierwsze perfumy. Zgodnie z zasadami japońskiego minimalizmu i prostoty, nazwy poszczególnych kompozycji to Onitsuka Tiger One, Two, Three i Four.

Kolekcja ma swoje hasło przewodnie „Wearing Quiet Radiance”. Twórcą kompozycji zapachowych jest ceniony perfumiarz Mark Buxton.

Kreacje Buxtona dla Onitsuka Tiger są opisywane jako „odważne i śmiałe”. Brytyjczyk ma w swoim portfolio blisko 180 kompozycji, wykreowanych dla takich marek jak Burberry, Comme des Garcons, House of Sillage, Le Labo, posiada też własną markę niszową (Mark Buxton).

Cały proces tworzenia zapachów dla Onitsuka Tiger – od doboru składników, ekstrakcję, po mieszanie i butelkowanie – odbywa się wyłącznie w Grasse w Prowansji, znanej w świecie stolicy perfum.

Cztery zapachy Onitsuka Tiger zostaną wprowadzone na rynek jesienią tego roku. Wiadomo, że będą zamknięte w żółtych flakonach, w charakterystycznym dla marki kolorze.

image
Onitsuka Tiger mat.pras.

Także wokół żółtego koloru zaaranżowany został 2-poziomowy butik marki, otwarty na prestiżowych Polach Elizejskich. W sklepie dostępna jest kolekcja fashion Onitsuka Tiger, w tym odzież jeansowa Denivita i obuwie.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. lipiec 2025 08:57