StoryEditor
Producenci
27.03.2019 00:00

Perfecta z nową linią kosmetyków Bird‘s Nest opartą na ekstrakcie ze śliny jaskółek

Nowa linia produktów Perfecta Bird‘s Nest to kosmetyki oparte na surowcu otrzymywanym z gniazda sklejanego śliną jaskółki, które zgodnie z chińską tradycją pozwala zachować długowieczność i młody wygląd. Ten wartościowy dla skóry składnik bogaty jest w aminokwasy - główne składowe kolagenu.

Na konferencji prasowej poświęconej nowej linii kosmetycznej Perfecta Bird's Nest, Ewa Blocher, dyrektor generalna Dax Cosmetics, właściciela marki Perfecta nie kryła inspiracji nowej serii pochodzącej z azjatyckiego trendu beauty, 

- Dzisiaj prezentujemy produkty, które opierają się na ślinie z jaskółczych gniazd. Bazujemy na trendzie Asian beauty. Obok K-Beauty, które cieszy się nadal zainteresowaniem, inne azjatyckie rynki też wchodzą ze swoimi nowościami, między innymi J-Beauty, czyli Japonia czy C-Beauty czyli Chiny. My jesteśmy bliscy trendom japońskim, bo nasza siedziba mieści się w Japonii i na co dzień pracujemy z naukowcami  japońskimi - tłumaczyła Ewa Blocher.

Jej zdaniem rynek kosmetyczny w Polsce jest niezwykle dynamiczny i ta dynamika wprowadza ją w zdumienie ile polscy konsumenci są jeszcze w stanie tych nowości wchłonąć rocznie i je zaakceptować.

- Każdy producent wybiera z trendów to, co jest zgodne ze strategią swoich marek, z tym jak chce się rozwijać i z innymi uwarunkowaniami w firmie. My tez staramy się wybierać takie kosmetyki i nowości, które wpisują się w strategię naszej organizacji - podkreśliła dyrektor Ewa Blocher.

Zdaniem Magdaleny Różczki, ambasadorki marki Perfecta, mamy szalone czasy i ludziom się nie chce dbać o siebie.

- Uciekam przed botoksem. Dużo czasu poświęcam sobie i swojej twarzy i mam swoje rytuały. Lubię zestawy kilku produktów, które mogę używać jeden po drugim tak jak Japonki, więc to coś dla mnie. One słyną z tego, że bardzo dbają o nawilżenie swojej skóry. Ja dopiero po 40-tce zaczęłam siebie lubić -  zdradziła Magdalena Różczka, ambasadorka marki Perfecta.

W linii 12. nowych produktów Perfecta Bird's Nest dla różnych grup wiekowych, marka skupiła się na ekstrakcie ze śliny z jaskółczych gniazd. Są to gniazda lęgowe, które jaskółki opuszczają i wtedy pobiera się materiał, dlatego ptaki na tym nie cierpią. W kosmetykach występuje silnie nawilżający kwas sjalowy i aminokwasy, które zapewniają nawilżenie, rozświetlenie i lifting skóry twarzy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:02
Niemiecka Cosnova zaczyna dystrybucję swoich kosmetyków w Indiach
Produkty Essence zawierają w 100 proc. wegańskie składnikiCosnova Beauty

Cosnova, niemiecki producent kosmetyków (m.in. marki Essence), nawiązał współpracę dystrybucyjną z Reliance Retail w celu wprowadzenia na rynek indyjski swoich produktów. Wejście na rynek w Indiach będzie wzmocnieniem przystępnej cenowo, globalnej oferty kosmetyków Reliance Retail i umożliwi sprzedaż detaliczną produktów Essence za pośrednictwem wielokanałowej sieci sprzedaży.

Asortyment kosmetyków makijażowych Essence będzie dostępny online na terenie całego kraju, jak również w drogeriach sieci Reliance oraz w partnerskich punktach sprzedaży detalicznej.

Reliance jako oficjalny dystrybutor będzie odpowiadać za zwiększenie zasięgu marki w Indiach. Essence jest postrzegane przez dystrybutora z Indii za wiodącą markę kosmetyków, wyróżniającą się w Europie pod względem liczby sprzedanych sztuk. Ponad 80 proc. swoich produktów Essence produkuje w Europie.

image

Isabelle Tambue, Essence: Reagowanie na trendy mamy wpisane w DNA marki

Marka charakteryzuje się młodzieżową estetyką, a jej produkty zawierają w 100 proc. wegańskie składniki, są produkowane w ekologicznych opakowaniach i nie zawierają mikroplastiku.

image

Indie – rynkiem z największym potencjałem sprzedaży kosmetyków na świecie? Potwierdzają to wyniki Nykaa

Wprowadzając markę Essence na rynek indyjski, chcemy zainspirować nową falę kreatywnego wyrażania siebie poprzez eksperymenty z urodą, zachęcając konsumentów do łączenia, dopasowywania i zabawy produktami, które sprawią, że makijaż stanie się radosnym elementem codziennego życia każdego z nas – stwierdzili przedstawiciele Reliance Retail, dodając, że premiera ta “odzwierciedla zaangażowanie Reliance Retail w oferowanie indyjskim konsumentom najlepszych globalnych doświadczeń kosmetycznych, łącząc zabawę, inkluzywność i zrównoważony rozwój pod jedną marką”.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. listopad 2025 01:17