Jak komentuje Karolina Szałas, analityk PMR, wartość segmentu perfum w 2018 roku wyniosła ponad 3,2 mld zł. Co więcej, w kolejnych pięciu latach (2019-2024) segment ten będzie rósł średnio ponad 4 proc. rocznie.
Obecnie perfumy są trzecią kategorią pod względem udziału w rynku – zaraz po produktach do pielęgnacji ciała i kąpieli oraz pielęgnacji twarzy.
Na polskim rynku obecnie funkcjonują zaledwie dwie duże sieci perfumerii – Sephora oraz Douglas. W 2018 roku wartość sprzedaży perfum w tych sieciach odpowiadała blisko 18 proc. udziału w wartości całego rynku perfum.
Zdaniem Karoliny Szałas warto też zwrócić uwagę na ekspansję czeskiej firmy iPerfumy, która w 2017 roku rozpoczęła otwieranie sklepów stacjonarnych, funkcjonujących także jako punkty odbioru. Jeszcze niedawno oferowała ona produkty jedynie w sprzedaży online. Obecnie iPerfumy posiadają już siedem takich punktów.

