StoryEditor
Producenci
13.09.2024 16:51

Perły Rynku 2024 rozdane! Przedstawiciele handlu wybrali najbardziej obiecujące nowości rynkowe

Laureaci badania Perły Rynku Kosmetycznego 2024 / fot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Przedstawiciele blisko 70 wiodących sieci handlowych, sklepów internetowych i platform e-commerce wytypowali najbardziej obiecujące nowości roku. 13 września w stołecznym hotelu Arche Krakowska odbyła się uroczysta gala wieńcząca tegoroczną edycję badań Perły Rynku FMCG oraz Perły Rynku Kosmetycznego.

Perły Rynku to badanie wskazujące nowości produktowe o największym rynkowym potencjale. Jest wyjątkowe, ponieważ oceny zgłoszonych do badania produktów dokonują rynkowi praktycy – menedżerowie odpowiedzialni za politykę asortymentową przedsiębiorstw handlowych. Zgodnie z tą zasadą, również w tym roku, dwa niezależne zespoły jurorskie oceniały produkty i linie produktowe zgłoszone do tegorocznej edycji badań Perły Rynku FMCG oraz Perły Rynku Kosmetycznego.

 

JURORZY BADANIA PERŁY RYNKU KOSMETYCZNEGO

  1. Martyna Bobowik, Dyrektor Handlowy, Super-Pharm Poland
  2. Katarzyna Bochner-Boguta, Redaktor Naczelna portalu wiadomoscikosmetyczne.pl
  3. Katarzyna Ciechanowska-Ciosk, Country Leader, Amazon.pl
  4. Ewa Domarecka, Negocjator Krajowy – drogeria, perfumeria, E. Leclerc
  5. Sylwia Dul-Kowalska, Menedżer, Drogeria Pigment
  6. Dagmara Gołek, Senior Category Owner – Beauty, Allegro
  7. Marzena Gradecka, Prezes Zarządu, Drogerie Jasmin, PGD Polska
  8. Bartosz Kliś, Chief Commercial Officer, Notino
  9. Mariusz Krebs, Negotiation Manager, Drogerie Natura
  10. Edyta Kresińska, Doradca Zarządu ds. Marketingu, Drogerie Jawa
  11. Jakub Kudzia, Menadżer ds. Projektów Detalicznych, Ambra, Grupa Eurocash
  12. Aleksandra Kochanowska, Kierownik Kategorii Kosmetyków, Gemini Polska
  13. Rajmund Kula, Key Account Manager, Douglas Polska
  14. Piotr Maciejewski, Chief Marketing Officer, Cosmedica
  15. Joanna Malek, Junior Category Manager, Primavera Parfum
  16. Dariusz Masłowski, Prezes Zarządu, Blue Stop
  17. Joanna Mazur, Kierownik Sieci Partnerskiej Drogerii Koliber, Grupa Eurocash
  18. Marta Marschall, e-Commerce Director, puderikrem.pl
  19. Marcin Mielniczuk, e-Commerce Director, eZebra
  20. Ewa Nowicka, Dyrektor Handlowa, Drogeria Noel
  21. Jacek Palec, ex-CEO, Frisco
  22. Piotr Piech, Dyrektor Handlowy, Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja, Hebe
  23. Elwira Potyrało, Head of Category Management, Frisco
  24. Jerzy Smoczyk, Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Sklepów Nova, Grupa Nova
  25. Małgorzata Soboń, Senior Category Manager Perfume & Cosmetics, Lagardère Travel Retail Polska
  26. Julita Sułecka, Kierownik ds. Zakupów Dermokosmetyków, Dr.Max Polska
  27. Krzysztof Szponder, Szef Departamentu Zakupu, Kaufland Polska
  28. Leszek Szwajcowski, Wiceprezes Zarządu, Drogerie Polskie
  29. Justyna Szymani, Dyrektor Działu Rozwoju Jakości, Jeronimo Martins Polska
  30. Mariusz Szymanowski, Prezes Zarządu, Grupa Nova
  31. Izabela Tomczak, Współwłaścicielka Sieci, Polska Sieć Drogerii Vica
  32. Paweł Woch, Dyrektor Zarządzający, Laboo
  33. Anna Horodyńska, Kierownik Kategorii Kosmetycznych, Dział Zakupów Ziko Dermo
  34. Małgorzata Zielińska, Dyrektor Działu Zarządzania Kategorią, Kontigo
  35. Bernadeta Ziemińska, Dyrektor Zarządzająca, Sekret Urody

JURORZY BADANIA PERŁY RYNKU FMCG

  1. Beata Amerek, Category Manager, Maxi Zoo Sklepy specjalistyczne dla zwierząt
  2. Janusz Badaszewski, Kierownik Działu Zarządzania Rozwojem Sklepu, PKN Orlen
  3. Katarzyna Banach, Prezes Zarządu, Euro Polska Sieć Handlowa
  4. Marcin Bańka, Prezes Zarządu, PGZ Kupiec
  5. Jarosław Bieliński, Dyrektor Generalny, PHU Topaz
  6. Jarosław Brudnicki, Członek Zarządu, Dyrektor Zakupów, Polomarket
  7. Joanna Bytner, Dyrektor Zarządzająca, Chata Polska
  8. Wojciech Dziekanowski, Manager ds. Rozwoju Sieci, Mirabelka
  9. Marcin Jaczyński, Non-fuel Retail Business Partner – Poland, Shell
  10.  Ryszard Jaśkowski, Prezes Zarządu, Społem
  11.  Łukasz Kalisz, Global Category Lead (Snacks), Shell
  12.  Grzegorz Kołacz, Prezes Zarządu, Sieć Handlowa „Sużyw"
  13.  Tomasz Krysiak, Senior Digital Transformation Manager, Shell
  14.  Krzysztof Pakuła, Prezes Zarządu, Grupa Chorten
  15.  Jacek Palec, ex-CEO, Frisco
  16.  Marcin Poniatowski, Członek Zarządu, Dyrektor ds. Marketingu, Polska Sieć Handlowa Lewiatan
  17.  Elwira Potyrało, Head of Category Management, Frisco
  18.  Piotr Rajewski, Dyrektor Handlowy, Żabka Polska
  19.  Michał Rej, Dyrektor Sieci Franczyzowych, Groszek/Euro-Sklep
  20.  Jan Sałata, Dyrektor Generalny, Polska Sieć Handlowa Nasz Sklep
  21.  Patrycja Sienkiewicz-Nowak, Dyrektor ds. Handlu i Marketingu, E. Leclerc, Galec
  22.  Wiesław Skorupka, Prezes Zarządu, Sieć Sklepów Eden
  23.  Jacek Smoleń, Dyrektor Handlowy, Hitpol
  24.  Aneta Smulska, Kierownik Zespołu ds. Zarządzania Kategoriami, Lotos Paliwa
  25.  Jacek Stachoń, Development Manager, Scamark E.Leclerc, 
  26.  Magdalena Stosio-Róg, Zastępca Redaktora Naczelnego magazynu „Wiadomości Handlowe”, Redaktor portalu wiadomoscihandlowe.pl
  27.  Tomasz Syller, Członek Zarządu, SPAR
  28.  Krzysztof Szponder, Szef Departamentu Zakupu, Kaufland Polska
  29.  Magdalena Szulc, Junior Manager Group Category, Allegro
  30.  Justyna Szymani, Dyrektor Działu Rozwoju Jakości, Jeronimo Martins Polska
  31.  Krzysztof Tokarz, Prezes Zarządu, GK Specjał
  32.  Tomasz Walkowiak, Członek Dyrekcji Handlowej Sieci Intermarché
  33.  Mirosław Wawryszczuk, Członek Zarządu, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, STOKROTKA
  34.  Jan Wilk, Prezes Zarządu, Detal Polski
  35.  Sylwia Władyko, Dyrektor Generalna, Członek Zarządu, Grupa Chorten
  36.  Marian Zych, Dyrektor Generalny, Wiceprezes Zarządu, PSH Livio SA

Co i jak było oceniane?

Jurorzy osobiście testowali produkty wraz z zespołami kupieckimi swoich firm. Każdy produkt i każda linia została oceniona na kilkunastu poziomach. Werdykt zależał od tego, jak dany produkt kandydujący do tytułu Perły Rynku wypadł pod względem jakości, składu, funkcjonalności i innowacyjności. Istotna była siła marki i działania marketingowe, które wspierają markę i produkt. Jurorzy weryfikowali także produkty pod kątem ekologiczności, odpowiadania na trendy oraz ceny, która nadal stoi na czele czynników decydujących o decyzjach zakupowych polskich konsumentów. Wszystko po to, by ocenić produkt pod kątem potencjału rynkowego.

Dzięki takiej analizie firmy biorące udział w badaniu mogą dowiedzieć się, co jest wyraźnym atutem ich produktów, a co warto ewentualnie zmodyfikować, by lepiej odpowiedzieć na potrzeby rynku i retailerów. Ponieważ oceny dokonują jurorzy reprezentujący różne formaty sklepów i różne kanały sprzedaży informacja zwrotna pozwala również uczestnikom badania zorientować się, do którego z modeli dystrybucyjnych ich produkt jest najbardziej dopasowany.

Co istotne, jurorzy deklarowali wprost, czy chcieliby nawiązać relacje biznesowe z firmą, która odpowiada za dany produkt. To otwiera przestrzeń do rozmów pomiędzy dostawcą a handlem i może zaowocować wprowadzeniem produktu lub całej marki do dystrybucji danej firmy handlowej – w sprzedaży stacjonarnej lub internetowej.

Produkty nie były oceniane względem siebie. Ocena wynikała ze średniej punktów przyznanych każdemu produktowi przez jurorów, a każda nowość mogła wybić się w rankingu dzięki swoim unikalnym cechom.

Uroczysty finał

Statuetki Perły Rynku 2004 zostały rozdane podczas gali, która odbyła się 12 września 2024 r. w hotelu Arche Krakowska w Warszawie.

ZOBACZ RELACJĘ Z ROZDANIA NAGRÓD TUTAJ

W gali uczestniczyli dostawcy, których produkty od teraz będą mogą nosić miano Perły Rynku oraz sami jurorzy. W gronie tym znaleźli się prezesi i członkowie kadry menedżerskiej czołowych sieci handlowych zrzeszających sklepy spożywcze, drogerie, perfumerie i apteki, stacje paliw, oraz wiodących firm zajmujących się handlem produktami FMCG w internecie.

Uroczystość rozdania nagród poprowadzili Bartosz Tesławski, Dyrektor Generalny Wydawnictwa Gospodarczego oraz Bożena Graczyk, Kierownik Projektu Perły Rynku.

Partnerem Głównym wydarzenia był Amazon – globalna platforma e-commerce.

Organizatorem badania Perły Rynku jest Wydawnictwo Gospodarcze, wydawca biznesowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomościhandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”, a także wiodących biznesowych konferencji takich jak Retail Trends i Forum Branży Kosmetycznej.

Oto lista produktów i linii produktowych zakwalifikowanych do tegorocznej edycji badań Perły Rynku FMCG oraz Perły Rynku Kosmetycznego, wraz z ocenami jury.

 

Wyniki badania Perły Rynku Kosmetycznego 2024

  • Tusz do rzęs L’Oréal Paris PANORAMA, L‘Oréal Polska – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 ZŁOTO
  • Linia suchych szamponów Batiste, 6 wariantów, Ocean Trade – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 ZŁOTO
  • Linia produktów pielęgnacyjnych Eau Thermale Avène Cicalfate+, Pierre Fabre Group – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 ZŁOTO
  • Koncentrat na utrwalone zaczerwienienia Eau Thermale Avène Antirougeurs Rosamed, Pierre Fabre Group – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia kosmetyków pielęgnacyjnych So Rose! So Gold!, Silcare – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 BRĄZ
  • Linia produktów pielęgnacyjnych Sensual Spa Body Mind Balance, Silcare – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 BRĄZ
  • Kosmetyki do twarzy dla mężczyzn Men Rock Skin Care Routine: Face Cream, After Shave Sorbet, Volt Baltija – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 BRĄZ
  • Linia kosmetyków do regeneracji włosów Noah, Volt Baltija – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 BRĄZ
  • Kosmetyki do golenia dla mężczyzn Proraso linia Refreshing, Volt Baltija – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia suplementów diety Leenvit czyste kwasy Omega 3+6+9, 5 wariantów, Leenvit Group – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 BRĄZ
  • Linia kosmetyków do pielęgnacji twarzy Skin Food, Weleda – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia kremów do twarzy dla kobiet 3w1 The Doctor Health & Care, Elfa Pharm – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 BRĄZ
  • Linia kosmetyków do pielęgnacji włosów Il Salone Milano Plex Rebuilder, Pol-Cosm – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Olejek do twarzy z kompleksem Berry Pre-Retinol Lumene [Lumo] Nordic Bloom, Brodr. Jorgensen – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Nawilżający krem do twarzy z SPF50 Lumene [Lähde] Nordic Hydra, 50 ml, Brodr. Jorgensen – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia kosmetyków pielęgnacyjnych Terapia nawilżająca Bloom Essence, Organique – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Serum kropelki brązująco-rozświetlające Jorgobé Self-Tan Antioxidant Drops, Focus on Beauty – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia kosmetyków do włosów kręconych Sendo Curl Passion, Duetto Jeziorscy – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Kadzidła naturalne patyczkowe Myrrh Stupa Incense 44 szt. z podstawką Stupa Incense, Kadzidła naturalne sznurkowe Krishna Stupa Incense 50 szt., Duetto Jeziorscy – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 BRĄZ
  • Naturalny olejek do włosów i skóry głowy Elixir Hair Heaven, Hair Heaven Wioleta Kapuścińska – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia kosmetyków do cery tłustej i trądzikowej Bare Addiction Skin Care, ANS Concept – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia naturalnych kosmetyków do pielęgnacji ciała na bazie miodu Honey Therapy seria Golden Spa, Gospodarstwo Pasieczne Tomasz Łysoń – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Woda perfumowana damska El Ganso Fun & Chic, Polkospa Anna Rakocińska – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 BRĄZ
  • Linia kosmetyków do pielęgnacji ciała i włosów GlySkinCare, Equalan Pharma Polska – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 BRĄZ
  • Linia żeli pod prysznic Apart Young Care, 4 warianty, Dr. Miele Cosmed Group – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia szampon z odżywką wzmacniający oraz odżywka wzmacniająca do włosów osłabionych ze skłonnością do wypadania Herbapol, Herbapol-Lublin – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Serum Shot Eveline Cosmetics Kuracja Odżywcza 6x ceramidy, Eveline Cosmetics – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia do włosów wypadających z biotyną Pharma Care by Vis Plantis, Vis Plantis – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Olejek do brody North53 Sandalwood & Vanilla 30 ml, Northwind Damian Moras – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia kosmetyków do pielęgnacji włosów Prosalon Professional Soft and Silky, Chantal – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia kosmetyków do pielęgnacji ciała dla całej rodziny Humitopic, Coalab – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Koloryzujący tint do ust i policzków Juicy Tint Lip & Cheek Stain, Golden Rose – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia kosmetyków dla mężczyzn Body Care True men skin care: antyperspirant z refillem i żel do higieny intymnej, FerrumLabs – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia wód perfumowanych Mountain Collection Sorvella Perfume, 3 warianty, – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 BRĄZ
  • Ekspresowe naklejki hybrydowe na paznokcie Ohora, Milton – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 BRĄZ
  • Linia kosmetyków pielęgnacyjnych do włosów Urban Care Hialuronic Acid and Collagen i Intensive Keratine, Milton – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 BRĄZ
  • Linia kosmetyków do twarzy Floslek go for glow... VITAMIN C, Floslek – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia kosmetyków do twarzy Floslek bye to dry with... NIACINAMIDE, Floslek – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia wegańskich kosmetyków do twarzy Sensibiome Prebiotic skin care, Floslek – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia emulsji do opalania do skóry wrażliwej z witaminą E: SPF30 i SPF50 Eva Sun Sensitive, Pollena-Ewa – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia owocowych żeli pod prysznic Eva Natura Beauty Fruity 400 ml, 4 warianty, Pollena-Ewa – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 BRĄZ
  • Balsam po goleniu Kanion Blue, 150 ml, Pollena-Ewa – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 BRĄZ
  • Linia produktów Be the Envy NV Bronzing Body Mist: Shade MAUI i BORA BORA, BE THE ENVY LLC – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 BRĄZ
  • Linia kosmetyków do twarzy Be the Envy NV: Primer, Bronzer, Shimmer, BB Perfecting Mist Foundation, Be the Envy LLC – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 BRĄZ
  • Linia kosmetyków do twarzy Aloesove Pink, Sylveco – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia kosmetyków VIANEK seria prebiotyczna do włosów, Sylveco – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia kosmetyków VIANEK seria prebiotyczna do ciała, Sylveco – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia kosmetyków do twarzy Aloesove Blue, Sylveco – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Odżywczy olejek do krótkiej brody Roomcays, Coloris – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia balsamów do ust Laura Conti Eco Soft Botanical, 3 warianty, Coloris - Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia kokosowych balsamów do ust Lippy Day Ecosoft, 3 warianty, Coloris - Perła Rynku Kosmetycznego BRĄZ
  • Mascara do rzęs Lashes2love By Inveo, Coloris – Perła Rynku Kosmetycznego BRĄZ
  • Tusz do stylizacji brwi Brows2love by Inveo, Coloris – Perła Rynku Kosmetycznego BRĄZ
  • Linia past do zębów z certyfikatem EcoCert Himalaya Botanique, 75 ml, 6 wariantów, Himalaya Wellness Poland – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Ziołowa pasta do zębów Himalaya Gum Expert Anti-Plaque, Himalaya Wellness Poland - Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO

Nagrody specjalne – Wybór redakcji Wiadomości Kosmetycznych

  • Linia naturalnych kosmetyków do pielęgnacji ciała na bazie miodu Honey Therapy seria Golden Spa, Gospodarstwo Pasieczne Tomasz Łysoń – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 WYBÓR REDAKCJI
  • Szampon z odżywką wzmacniający oraz odżywka wzmacniająca do włosów osłabionych ze skłonnością do wypadania Herbapol, Herbapol-Lublin – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 WYBÓR REDAKCJI
  • Linia past do zębów z EcoCert Himalaya Botanique, 75 ml, 6 wariantów, Himalaya Wellness Poland – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 WYBÓR REDAKCJI

 

Wyniki badania Perły Rynku FMCG 2024

  • Linia bakalii Kresto BIO, 8 wariantów, VOG Polska – Perła Rynku FMCG 2024 ZŁOTO
  • Uniwersalny płyn do czyszczenia tablic, Silcare – Perła Rynku FMCG 2024 BRĄZ
  • Linia popcornów do mikrofalówki HELIO: 3x90 g maślany i solony, Helio – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Zawieszki toaletowe Bref Spa Moments Harmony 2x50 g, Henkel Polska – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Pralinki Jeżyki Coolki Milk 140,4 g, Colian – Perła Rynku FMCG 2024 BRĄZ
  • Linia żarówek Energizer LED, Selvista – Perła Rynku FMCG SREBRO
  • Linia naturalnych przypraw Pripravka GRILL & BBQ, 4 warianty, Pripravka – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Linia ketchupów z obniżoną zawartością cukru, 4 warianty, Pripravka – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Twaróg śmietankowy Strzałkowo pakowany w MAP, SMU Strzałkowo – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Linia napojów roślinnych Inka Barista, 3 warianty, Grana – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Linia pełnowartościowych posiłków Bakoma Maxi Meal, 3 warianty, Bakoma – Perła Rynku FMCG SREBRO
  • Linia wafli Knoppers, 3 warianty, Storck – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Dania gotowe Drosed: Soczysty filet z piersi kurczaka pieczony, Soczysta noga z kurczaka pieczona, Drosed Holding – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Drosed Parówki DRObre z kurczaka, Drosed Holding – Perła Rynku FMCG 2024 BRĄZ
  • Chrupiąca przekąska Mamut Tosters, Mamut Polska – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Linia Duuuże Grzanki Mamut 110 g: cebulowe, z pieprzem, Mamut Polska – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Linia cukierków czyszczących język Herbapol, 5 wariantów, Herbapol-Lublin – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Linia chipsów z soczewicy Moonsy High Protein: BBQ, Cheddar, Eurowafel – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Linia produktów Duda High Protein: parówki z filetem z kurczaka i kurczak gotowany, Cedrob Foods – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Linia kabanosów Kabanero: w przyprawie paprykowej, w przyprawie pieprzowo-czosnkowej, Sokołów – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Parówki Sokoliki z serem cheddar, Sokołów – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Pełnoporcjowa karma sucha Natural dla dorosłych psów ras mini, 830 g, wołowina z jagnięciną, Pupil Foods – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Linia kremowych pasztecików dla psów i kotów Wanpy, 8 wariantów, Milton – Perła Rynku FMCG 2024 BRĄZ
  • Linia mieszanek miodowo-owocowych do przygotowywania napojów YÖogoda, 5 wariantów, Sofio – Perła Rynku FMCG 2024 BRĄZ
  • Korpusy do tartaletek Lekorna (wytrawne) 6 szt. 70 g, Sofio – Perła Rynku FMCG 2024 BRĄZ
  • Linia batoników owocowych Fruit Mood, 3 warianty, Sofio – Perła Rynku FMCG 2024 BRĄZ
  • Linia dań do szybkiego przygotowania Go.To.Vo., 4 warianty, Sofio – Perła Rynku FMCG 2024 BRĄZ
  • Ciastka z ciasta francuskiego Plastry Miodu 400 g, Sofio – Perła Rynku FMCG 2024 BRĄZ
  • Suplement diety Olimp Labs Collagen Shot 6000 Active & Brilliance, ampułka szklana 25 ml, Olimp Laboratories – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Napój energetyzujący Olimp Labs Kofaktin Forte + żeń szeń Shot, ampułka szklana 25 ml, Olimp Laboratories – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Linia napojów funkcjonalnych Olimp Labs Drinks for Life, 6 wariantów, Olimp Laboratories – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Wysokobiałkowy baton dla wegan i wegetarian Olimp Sport Nutrition I‘m Veggie Protein Bar 50 g, czekoladowo-orzechowy, Olimp Laboratories – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Baton wysokobiałkowy Olimp Sport Nutrition Protein Bar + Me Zerro Olimp Sport Nutrition, 50 g, raspberry, Olimp Laboratories – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Linia środków czystości Zielko, 11 wariantów, Sylveco – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Wino musujące JP. Chenet Sparkling Rose Dry, Platinum Wines – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Brandy JP. Chenet VSOP Grande Noblesse 2 Years old 36% 0,5 l, Platinum Wines – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Linia win stołowych Matylda Müller 0,75l: Riesling white semi dry 12% i Gewurztraminer white semi dry 14%, Platinum Wines – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Linia win stołowych półsłodkich Mostra 12,5% 0,5 l: białe i czerwone, Platinum Wines – Perła Rynku FMCG 2024 BRĄZ
  • Linia win Porta Rei Alcohol Free SPARKLING 0,75 l: białe i różowe, Platinum Wines – Perła Rynku FMCG 2024 SRERBO

 

Nagrody specjalne – Wybór redakcji Wiadomości Handlowych

  • Twaróg śmietankowy Strzałkowo pakowany w MAP, SMU Strzałkowo – Perła Rynku FMCG 2024 WYBÓR REDAKCJI
  • Linia chipsów z soczewicy Moonsy High Protein: BBQ, Cheddar, Eurowafel – Perła Rynku FMCG 2024 WYBÓR REDAKCJI
  • Pralinki Jeżyki Coolki Milk, 140,4 g, Colian – Perła Rynku FMCG 2024 WYBÓR REDAKCJI

 

Wszystkim laureatom badania serdecznie gratulujemy. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Zdrowie
24.04.2025 14:03
Technologia i piękny uśmiech idą w parze – przełom w codziennym dbaniu o wrażliwe zęby
O powodach nadwrażliwości zębów i innowacyjnych metodach na radzenie sobie z tym problemem opowiadali Aleksandra Dukanović, Senior Brand Manager Oral Health Care Poland w Haleon oraz lek. med. Robert Buda  Marzena Szulc

Nowoczesne technologie stały się nierozłącznym elementem naszego życia, spotykamy je nie tylko w smartfonach, ale także w przedmiotach codziennego użytku – nawet w paście do zębów. Przykładem jest technologia NovaMin, stworzona z myślą o osobach zmagających się z nadwrażliwością zębów, którą odczuwa 67 proc. dorosłych Polaków [1].

Dla wielu oznacza ona konieczność rezygnacji z ulubionych dań, zmianę nawyków, a nawet lęk przed wizytą u dentysty czy zabiegami, takimi jak wybielanie. Tymczasem NovaMin oferuje proste i skuteczne rozwiązanie – tworzy warstwę ochronną na wrażliwych obszarach zębów, zmniejszając nadwrażliwość. Jak dokładnie działa i w której paście do zębów jej szukać?

Nadwrażliwość – skąd się bierze i z czym się wiąże?

Jedzenie lodów, picie gorącej kawy czy zimnych napojów – te przyjemności dla wielu osób wiążą się z bólem i dyskomfortem. Przyczyna? Nadwrażliwość zębów. 

Istnieje kilka powodów, dla których nasze zęby mogą być wrażliwe – często wynika to ze ścierania się szkliwa zębów. Kiedy szkliwo ulega ścieraniu lub dochodzi do recesji dziąseł, może zostać odsłonięta warstwa zębiny – twardej, choć mniej niż szkliwo, struktury zbudowanej z kolagenu i sieci maleńkich kanalików. Kanaliki te prowadzą do nerwów w centrum zęba. Gdy spożywamy coś gorącego lub zimnego, bodźce te mogą przemieszczać się przez kanaliki i podrażniać nerw, powodując krótki, ostry ból.

Według badań aż 77 proc. osób z nadwrażliwością unika zimnych napojów czy jedzenia, 38 proc. stara się nie spożywać gorących potraw, a niemal 80 proc. z nich kontroluje sposób w jaki spożywają posiłki, by uniknąć bólu i upewniać się, że jedzenie nie dotyka niektórych zębów. Ograniczenia, którym się poddajemy, aby ulżyć nadwrażliwym zębom, mogą znacząco wpływać na komfort codziennego życia. Na szczęście istnieją nowoczesne technologie, które wspierają odbudowę ochrony zębiny oraz zwiększają komfort użytkowników.

NovaMin – technologia w tubce pasty do zębów

Technologia NovaMin powstała z myślą o regeneracji tkanek w medycynie. Po latach badań odkrycie, które pomogło w szybszym zrastaniu się kości, doprowadziło do powstania rozwiązania dla osób, które cierpią z powodu nadwrażliwości zębów. NovaMin to związek, który zawiera te same składniki, co hydroksyapatyt – minerał naturalnie występujący w zębach. NovaMin, wchodząc w kontakt ze śliną, regeneruje warstwę ochronną utraconą z wrażliwych zębów. Zaczyna naprawiać nadwrażliwe zęby już w 2 minuty, a ulgę w nadwrażliwości przynosi w 14 dni.

Gdzie szukać NovaMin?

NovaMin jest składnikiem nowej linii past Sensodyne Clinical Repair. Skuteczność zawartej w paście technologii została potwierdzona w wielu badaniach klinicznych.

Dwóch na trzech dorosłych zmaga się z nadwrażliwością, co znacząco wpływa na ich codzienne życie, w tym na wybory żywieniowe i podejmowane aktywności. Pacjenci rezygnują również z higienizacji stomatologicznej, czy zabiegów estetycznych, takich jak skaling czy wybielanie, właśnie z powodu obaw przed bólem. Dzięki licznym badaniom wiemy, że konsumenci oczekują od pasty do zębów czegoś więcej niż chwilowego efektu – szukają rozwiązań, które przyniosą długotrwałe korzyści. Jako producent terapeutycznych past do zębów Sensodyne, nieustannie inwestujemy w badania i dostarczamy produkty, które pomagają pacjentom dbać o zdrowie jamy ustnej i wrażliwe zęby. Nowe pasty Sensodyne Clinical Repair, mające status wyrobu medycznego, pozwalają konsumentom cieszyć się skuteczniejszym czyszczeniem i wybielaniem, jednocześnie zapewniając ochronę przed nadwrażliwością – komentuje Aleksandra Dukanović, Senior Brand Manager Oral Health Care Poland w Haleon.

Ochrona przy wybielaniu wrażliwych zębów

Wybielanie zębów cieszy się rosnącą popularnością, jednak nie każda metoda jest odpowiednia dla osób z nadwrażliwością. Preparaty, które zawierają silniejsze roztwory wybielające (przeważnie nadtlenki) lub pozostają na zębach dłużej (np. na noc) mogą prowadzić do nasilenia dolegliwości. Jednym z rozwiązań dla osób poszukujących bezpiecznych metod wybielania jest nowa pasta Sensodyne Clinical White, stworzona z myślą o ochronie szkliwa i codziennym stosowaniu. Regularne stosowanie pasty dwa razy dziennie przynosi widoczne efekty już po ośmiu tygodniach. Zęby stają się jaśniejsze nawet o dwa odcienie, a zawarty w paście składnik depolaryzujący zakończenia nerwowe w kanalikach zębinowych pomaga ograniczyć ryzyko dyskomfortu związanego z nadwrażliwością.

image
Dwóch na trzech dorosłych zmaga się z nadwrażliwością, co znacząco wpływa na ich codzienne życie, w tym na wybory żywieniowe i podejmowane aktywności.
Marzena Szulc

Nadwrażliwość zębów to problem, który dotyka znaczną część populacji, wpływając na jakość codziennego życia. Dzięki postępom w stomatologii, takim jak technologia NovaMin, pojawiają się nowe możliwości w zakresie łagodzenia tego dyskomfortu i skuteczniejszego postępowania z nadwrażliwością zębów. Dbanie o zdrowie jamy ustnej przy użyciu nowoczesnych produktów może przynieść ulgę i poprawić komfort życia wielu osób.

 

[1] IPSOS Dane Penetracyjne, Polska, fala listopad-grudzień 2024

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Innowacje
24.04.2025 12:09
Clarins zdobywa status B Corp za odpowiedzialność środowiskową i społeczną
Uzyskanie certyifkatu B Corp to źródło dumy dla wszystkich zespołów Clarins, które codziennie dążą do doskonałości w zakresie zrównoważonego rozwojuClarins

Grupa Clarins postawiła kolejny ważny krok w zaangażowaniu na rzecz bardziej odpowiedzialnego modelu biznesowego, uzyskując dla marek Clarins i myBlend certyfikat B Corp za wysiłki w obszarze aktywności społecznej i środowiskowej.

Oprócz uznania zobowiązań Grupy, certyfikat B Corp konsoliduje podejście zapoczątkowane przez Clarins od samego początku w 1954 roku: dążenie do doskonałości łączące innowacyjność, przejrzystość i wywieranie pozytywnego wpływu na społeczeństwo i planetę.

Uznany na całym świecie certyfikat B Corp potwierdza zaangażowanie firm w godzenie wyników ekonomicznych z odpowiedzialnością społeczną i środowiskową. Mniej niż 2 proc. certyfikowanych firm to duże przedsiębiorstwa*. Clarins dołącza do społeczności firm spełniających wysokie standardy zrównoważenia oraz dzielących wspólną wizję i ambicję: udowodnienie, że możliwe jest pogodzenie rozwoju biznesu z pozytywnym wpływem na społeczeństwo i środowisko.

Uzyskanie certyifkatu B Corp to źródło zbiorowej dumy dla wszystkich zespołów Clarins, które codziennie dążą do doskonałości w zakresie zrównoważonego rozwoju. Jest to wyróżnienie, które motywuje nas do robienia jeszcze więcej. Clarins jest firmą rodzinną od trzech pokoleń i doskonale zdaje sobie sprawę ze znaczenia dziedzictwa. B Corp jest całkowicie zgodny z przekonaniem, że jesteśmy odpowiedzialni za przyszłe pokolenia, a ten certyfikat pokazuje zaangażowanie głęboko zakorzenione w naszej historii. Zmotywowani bardziej niż kiedykolwiek, będziemy nadal wprowadzać innowacje i szukać coraz bardziej pozytywnych i regeneratywnych rozwiązań w kierunku coraz bardziej odpowiedzialnego modelu biznesowego, który spełnia oczekiwania naszych klientów, pracowników i planety – mówi Virginie Courtin, dyrektor zarządzająca Grupy Clarins.

Wieloletnie zaangażowanie na rzecz bardziej odpowiedzialnego piękna

Clarins już od 70 lat czerpie korzyści ze swojego niezależnego modelu rodzinnego, aby budować długoterminową wizję i podejmować prawdziwe zaangażowanie w zrównoważony rozwój:

  • Do końca 2025 r. 80 proc. roślin w Herbarium Clarins uzyska certyfikat ekologiczny.
  • Dwie Domaines Clarins promują rolnictwo ekologiczne i regeneratywne, aby zapewnić identyfikowalność i produkcję z poszanowaniem różnorodności biologicznej. Do 2030 r. jedna trzecia roślin wykorzystywanych w formułach produktów Clarins będzie pochodzić z tych zrównoważonych upraw.
  • Grupa zredukowała emisję dwutlenku węgla o 48 proc. w latach 2019-2024 (z wyłączeniem usług pieniężnych).
  • 98 proc. transportu towarów nie odbywa się drogą lotniczą.

Certyfikat B Corp to również docenienie zobowiązania Clarins w zakresie zarządzania, relacji z pracownikami i odpowiedzialności społecznej:

  • Równość płci: 62 proc. kobiet na stanowiskach kierowniczych, wskaźnik równości płci 94/100 (zakłady we Francji).
  • Odpowiedzialne relacje z partnerami: wspieranie 23 kanałów sprawiedliwego handlu, ocena CSR dostawców (cel 100 proc. do 2030 roku).
  • Zobowiązania społeczne: Prix Clarins pour l‘Enfance (od 1997), Fundacja Arthritis (od 1989), 45 mln posiłków szkolnych dostarczonych od 2011.
  • Przejrzystość i jakość dla klientów: platforma Clarins TRUST oparta na technologii blockchain do śledzenia składników, w 100 proc. francuska produkcja, ponad 250 testów jakości na 1 produkt.

Zobowiązanie na przyszłość

Certyfikat B Corp, przyznawany co trzy lata, pomoże skonsolidować dynamikę ciągłego doskonalenia. Firma uważa, że tworzenie wartości nie może być oderwane od pozytywnego wpływu na społeczeństwo i środowisko, co wyznacza jej raison d‘être: „Uczynić życie piękniejszym, pozostawiając planetę jeszcze piękniejszą"

*ponad 100 milionów dolarów obrotu i co najmniej 10 oddziałów na całym świecie

*Źródło: Circana LLC BeautyTrends®, dystrybucja selektywna, sprzedaż wartościowa (€), łącznie 5 krajów (#1 we Francji/Wielkiej Brytanii/Hiszpanii; #2 we Włoszech; #4 w Niemczech), w okresie od stycznia 2024 r. do grudnia 2024 r.

Clarins to rodzinna, globalna grupa kosmetyczna założona w 1954 roku w Paryżu przez Jacquesa Courtina, która od ponad 70 lat wprowadza innowacje w celu promowania odpowiedzialnego piękna.

Dzięki ciągłym badaniom produkty na bazie roślin, opracowane i wyprodukowane we Francji, są sprzedawane w ponad 150 krajach za pośrednictwem 20 tys. punktów sprzedaży. Z prawie 95 proc. sprzedaży przeznaczonej na eksport, Clarins jest marką nr 1* w dziedzinie pielęgnacji skóry w Europie i głównym graczem w branży kosmetycznej (pielęgnacja skóry i makijaż), spa i wellness na całym świecie.

Grupa opracowała również markę myBlend, opartą na synergii ukierunkowanej pielęgnacji skóry, nutrikosmetyków i technologii kosmetycznych.

Grupa Clarins zatrudnia ponad 8 tys. pracowników w siedzibie głównej w Paryżu, 28 oddziałach na całym świecie, 2 laboratoriach badawczo-rozwojowych i 3 zakładach przemysłowych we Francji. W 2025 roku Grupa Clarins uzyskała certyfikat B Corp, który potwierdza wysokie standardy w zakresie wyników społecznych i środowiskowych, przejrzystości i odpowiedzialności.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 07:37