StoryEditor
Producenci
13.09.2024 16:51

Perły Rynku 2024 rozdane! Przedstawiciele handlu wybrali najbardziej obiecujące nowości rynkowe

Laureaci badania Perły Rynku Kosmetycznego 2024 / fot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Przedstawiciele blisko 70 wiodących sieci handlowych, sklepów internetowych i platform e-commerce wytypowali najbardziej obiecujące nowości roku. 13 września w stołecznym hotelu Arche Krakowska odbyła się uroczysta gala wieńcząca tegoroczną edycję badań Perły Rynku FMCG oraz Perły Rynku Kosmetycznego.

Perły Rynku to badanie wskazujące nowości produktowe o największym rynkowym potencjale. Jest wyjątkowe, ponieważ oceny zgłoszonych do badania produktów dokonują rynkowi praktycy – menedżerowie odpowiedzialni za politykę asortymentową przedsiębiorstw handlowych. Zgodnie z tą zasadą, również w tym roku, dwa niezależne zespoły jurorskie oceniały produkty i linie produktowe zgłoszone do tegorocznej edycji badań Perły Rynku FMCG oraz Perły Rynku Kosmetycznego.

 

JURORZY BADANIA PERŁY RYNKU KOSMETYCZNEGO

  1. Martyna Bobowik, Dyrektor Handlowy, Super-Pharm Poland
  2. Katarzyna Bochner-Boguta, Redaktor Naczelna portalu wiadomoscikosmetyczne.pl
  3. Katarzyna Ciechanowska-Ciosk, Country Leader, Amazon.pl
  4. Ewa Domarecka, Negocjator Krajowy – drogeria, perfumeria, E. Leclerc
  5. Sylwia Dul-Kowalska, Menedżer, Drogeria Pigment
  6. Dagmara Gołek, Senior Category Owner – Beauty, Allegro
  7. Marzena Gradecka, Prezes Zarządu, Drogerie Jasmin, PGD Polska
  8. Bartosz Kliś, Chief Commercial Officer, Notino
  9. Mariusz Krebs, Negotiation Manager, Drogerie Natura
  10. Edyta Kresińska, Doradca Zarządu ds. Marketingu, Drogerie Jawa
  11. Jakub Kudzia, Menadżer ds. Projektów Detalicznych, Ambra, Grupa Eurocash
  12. Aleksandra Kochanowska, Kierownik Kategorii Kosmetyków, Gemini Polska
  13. Rajmund Kula, Key Account Manager, Douglas Polska
  14. Piotr Maciejewski, Chief Marketing Officer, Cosmedica
  15. Joanna Malek, Junior Category Manager, Primavera Parfum
  16. Dariusz Masłowski, Prezes Zarządu, Blue Stop
  17. Joanna Mazur, Kierownik Sieci Partnerskiej Drogerii Koliber, Grupa Eurocash
  18. Marta Marschall, e-Commerce Director, puderikrem.pl
  19. Marcin Mielniczuk, e-Commerce Director, eZebra
  20. Ewa Nowicka, Dyrektor Handlowa, Drogeria Noel
  21. Jacek Palec, ex-CEO, Frisco
  22. Piotr Piech, Dyrektor Handlowy, Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja, Hebe
  23. Elwira Potyrało, Head of Category Management, Frisco
  24. Jerzy Smoczyk, Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Sklepów Nova, Grupa Nova
  25. Małgorzata Soboń, Senior Category Manager Perfume & Cosmetics, Lagardère Travel Retail Polska
  26. Julita Sułecka, Kierownik ds. Zakupów Dermokosmetyków, Dr.Max Polska
  27. Krzysztof Szponder, Szef Departamentu Zakupu, Kaufland Polska
  28. Leszek Szwajcowski, Wiceprezes Zarządu, Drogerie Polskie
  29. Justyna Szymani, Dyrektor Działu Rozwoju Jakości, Jeronimo Martins Polska
  30. Mariusz Szymanowski, Prezes Zarządu, Grupa Nova
  31. Izabela Tomczak, Współwłaścicielka Sieci, Polska Sieć Drogerii Vica
  32. Paweł Woch, Dyrektor Zarządzający, Laboo
  33. Anna Horodyńska, Kierownik Kategorii Kosmetycznych, Dział Zakupów Ziko Dermo
  34. Małgorzata Zielińska, Dyrektor Działu Zarządzania Kategorią, Kontigo
  35. Bernadeta Ziemińska, Dyrektor Zarządzająca, Sekret Urody

JURORZY BADANIA PERŁY RYNKU FMCG

  1. Beata Amerek, Category Manager, Maxi Zoo Sklepy specjalistyczne dla zwierząt
  2. Janusz Badaszewski, Kierownik Działu Zarządzania Rozwojem Sklepu, PKN Orlen
  3. Katarzyna Banach, Prezes Zarządu, Euro Polska Sieć Handlowa
  4. Marcin Bańka, Prezes Zarządu, PGZ Kupiec
  5. Jarosław Bieliński, Dyrektor Generalny, PHU Topaz
  6. Jarosław Brudnicki, Członek Zarządu, Dyrektor Zakupów, Polomarket
  7. Joanna Bytner, Dyrektor Zarządzająca, Chata Polska
  8. Wojciech Dziekanowski, Manager ds. Rozwoju Sieci, Mirabelka
  9. Marcin Jaczyński, Non-fuel Retail Business Partner – Poland, Shell
  10.  Ryszard Jaśkowski, Prezes Zarządu, Społem
  11.  Łukasz Kalisz, Global Category Lead (Snacks), Shell
  12.  Grzegorz Kołacz, Prezes Zarządu, Sieć Handlowa „Sużyw"
  13.  Tomasz Krysiak, Senior Digital Transformation Manager, Shell
  14.  Krzysztof Pakuła, Prezes Zarządu, Grupa Chorten
  15.  Jacek Palec, ex-CEO, Frisco
  16.  Marcin Poniatowski, Członek Zarządu, Dyrektor ds. Marketingu, Polska Sieć Handlowa Lewiatan
  17.  Elwira Potyrało, Head of Category Management, Frisco
  18.  Piotr Rajewski, Dyrektor Handlowy, Żabka Polska
  19.  Michał Rej, Dyrektor Sieci Franczyzowych, Groszek/Euro-Sklep
  20.  Jan Sałata, Dyrektor Generalny, Polska Sieć Handlowa Nasz Sklep
  21.  Patrycja Sienkiewicz-Nowak, Dyrektor ds. Handlu i Marketingu, E. Leclerc, Galec
  22.  Wiesław Skorupka, Prezes Zarządu, Sieć Sklepów Eden
  23.  Jacek Smoleń, Dyrektor Handlowy, Hitpol
  24.  Aneta Smulska, Kierownik Zespołu ds. Zarządzania Kategoriami, Lotos Paliwa
  25.  Jacek Stachoń, Development Manager, Scamark E.Leclerc, 
  26.  Magdalena Stosio-Róg, Zastępca Redaktora Naczelnego magazynu „Wiadomości Handlowe”, Redaktor portalu wiadomoscihandlowe.pl
  27.  Tomasz Syller, Członek Zarządu, SPAR
  28.  Krzysztof Szponder, Szef Departamentu Zakupu, Kaufland Polska
  29.  Magdalena Szulc, Junior Manager Group Category, Allegro
  30.  Justyna Szymani, Dyrektor Działu Rozwoju Jakości, Jeronimo Martins Polska
  31.  Krzysztof Tokarz, Prezes Zarządu, GK Specjał
  32.  Tomasz Walkowiak, Członek Dyrekcji Handlowej Sieci Intermarché
  33.  Mirosław Wawryszczuk, Członek Zarządu, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, STOKROTKA
  34.  Jan Wilk, Prezes Zarządu, Detal Polski
  35.  Sylwia Władyko, Dyrektor Generalna, Członek Zarządu, Grupa Chorten
  36.  Marian Zych, Dyrektor Generalny, Wiceprezes Zarządu, PSH Livio SA

Co i jak było oceniane?

Jurorzy osobiście testowali produkty wraz z zespołami kupieckimi swoich firm. Każdy produkt i każda linia została oceniona na kilkunastu poziomach. Werdykt zależał od tego, jak dany produkt kandydujący do tytułu Perły Rynku wypadł pod względem jakości, składu, funkcjonalności i innowacyjności. Istotna była siła marki i działania marketingowe, które wspierają markę i produkt. Jurorzy weryfikowali także produkty pod kątem ekologiczności, odpowiadania na trendy oraz ceny, która nadal stoi na czele czynników decydujących o decyzjach zakupowych polskich konsumentów. Wszystko po to, by ocenić produkt pod kątem potencjału rynkowego.

Dzięki takiej analizie firmy biorące udział w badaniu mogą dowiedzieć się, co jest wyraźnym atutem ich produktów, a co warto ewentualnie zmodyfikować, by lepiej odpowiedzieć na potrzeby rynku i retailerów. Ponieważ oceny dokonują jurorzy reprezentujący różne formaty sklepów i różne kanały sprzedaży informacja zwrotna pozwala również uczestnikom badania zorientować się, do którego z modeli dystrybucyjnych ich produkt jest najbardziej dopasowany.

Co istotne, jurorzy deklarowali wprost, czy chcieliby nawiązać relacje biznesowe z firmą, która odpowiada za dany produkt. To otwiera przestrzeń do rozmów pomiędzy dostawcą a handlem i może zaowocować wprowadzeniem produktu lub całej marki do dystrybucji danej firmy handlowej – w sprzedaży stacjonarnej lub internetowej.

Produkty nie były oceniane względem siebie. Ocena wynikała ze średniej punktów przyznanych każdemu produktowi przez jurorów, a każda nowość mogła wybić się w rankingu dzięki swoim unikalnym cechom.

Uroczysty finał

Statuetki Perły Rynku 2004 zostały rozdane podczas gali, która odbyła się 12 września 2024 r. w hotelu Arche Krakowska w Warszawie.

ZOBACZ RELACJĘ Z ROZDANIA NAGRÓD TUTAJ

W gali uczestniczyli dostawcy, których produkty od teraz będą mogą nosić miano Perły Rynku oraz sami jurorzy. W gronie tym znaleźli się prezesi i członkowie kadry menedżerskiej czołowych sieci handlowych zrzeszających sklepy spożywcze, drogerie, perfumerie i apteki, stacje paliw, oraz wiodących firm zajmujących się handlem produktami FMCG w internecie.

Uroczystość rozdania nagród poprowadzili Bartosz Tesławski, Dyrektor Generalny Wydawnictwa Gospodarczego oraz Bożena Graczyk, Kierownik Projektu Perły Rynku.

Partnerem Głównym wydarzenia był Amazon – globalna platforma e-commerce.

Organizatorem badania Perły Rynku jest Wydawnictwo Gospodarcze, wydawca biznesowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomościhandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”, a także wiodących biznesowych konferencji takich jak Retail Trends i Forum Branży Kosmetycznej.

Oto lista produktów i linii produktowych zakwalifikowanych do tegorocznej edycji badań Perły Rynku FMCG oraz Perły Rynku Kosmetycznego, wraz z ocenami jury.

 

Wyniki badania Perły Rynku Kosmetycznego 2024

  • Tusz do rzęs L’Oréal Paris PANORAMA, L‘Oréal Polska – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 ZŁOTO
  • Linia suchych szamponów Batiste, 6 wariantów, Ocean Trade – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 ZŁOTO
  • Linia produktów pielęgnacyjnych Eau Thermale Avène Cicalfate+, Pierre Fabre Group – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 ZŁOTO
  • Koncentrat na utrwalone zaczerwienienia Eau Thermale Avène Antirougeurs Rosamed, Pierre Fabre Group – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia kosmetyków pielęgnacyjnych So Rose! So Gold!, Silcare – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 BRĄZ
  • Linia produktów pielęgnacyjnych Sensual Spa Body Mind Balance, Silcare – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 BRĄZ
  • Kosmetyki do twarzy dla mężczyzn Men Rock Skin Care Routine: Face Cream, After Shave Sorbet, Volt Baltija – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 BRĄZ
  • Linia kosmetyków do regeneracji włosów Noah, Volt Baltija – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 BRĄZ
  • Kosmetyki do golenia dla mężczyzn Proraso linia Refreshing, Volt Baltija – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia suplementów diety Leenvit czyste kwasy Omega 3+6+9, 5 wariantów, Leenvit Group – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 BRĄZ
  • Linia kosmetyków do pielęgnacji twarzy Skin Food, Weleda – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia kremów do twarzy dla kobiet 3w1 The Doctor Health & Care, Elfa Pharm – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 BRĄZ
  • Linia kosmetyków do pielęgnacji włosów Il Salone Milano Plex Rebuilder, Pol-Cosm – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Olejek do twarzy z kompleksem Berry Pre-Retinol Lumene [Lumo] Nordic Bloom, Brodr. Jorgensen – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Nawilżający krem do twarzy z SPF50 Lumene [Lähde] Nordic Hydra, 50 ml, Brodr. Jorgensen – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia kosmetyków pielęgnacyjnych Terapia nawilżająca Bloom Essence, Organique – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Serum kropelki brązująco-rozświetlające Jorgobé Self-Tan Antioxidant Drops, Focus on Beauty – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia kosmetyków do włosów kręconych Sendo Curl Passion, Duetto Jeziorscy – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Kadzidła naturalne patyczkowe Myrrh Stupa Incense 44 szt. z podstawką Stupa Incense, Kadzidła naturalne sznurkowe Krishna Stupa Incense 50 szt., Duetto Jeziorscy – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 BRĄZ
  • Naturalny olejek do włosów i skóry głowy Elixir Hair Heaven, Hair Heaven Wioleta Kapuścińska – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia kosmetyków do cery tłustej i trądzikowej Bare Addiction Skin Care, ANS Concept – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia naturalnych kosmetyków do pielęgnacji ciała na bazie miodu Honey Therapy seria Golden Spa, Gospodarstwo Pasieczne Tomasz Łysoń – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Woda perfumowana damska El Ganso Fun & Chic, Polkospa Anna Rakocińska – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 BRĄZ
  • Linia kosmetyków do pielęgnacji ciała i włosów GlySkinCare, Equalan Pharma Polska – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 BRĄZ
  • Linia żeli pod prysznic Apart Young Care, 4 warianty, Dr. Miele Cosmed Group – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia szampon z odżywką wzmacniający oraz odżywka wzmacniająca do włosów osłabionych ze skłonnością do wypadania Herbapol, Herbapol-Lublin – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Serum Shot Eveline Cosmetics Kuracja Odżywcza 6x ceramidy, Eveline Cosmetics – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia do włosów wypadających z biotyną Pharma Care by Vis Plantis, Vis Plantis – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Olejek do brody North53 Sandalwood & Vanilla 30 ml, Northwind Damian Moras – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia kosmetyków do pielęgnacji włosów Prosalon Professional Soft and Silky, Chantal – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia kosmetyków do pielęgnacji ciała dla całej rodziny Humitopic, Coalab – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Koloryzujący tint do ust i policzków Juicy Tint Lip & Cheek Stain, Golden Rose – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia kosmetyków dla mężczyzn Body Care True men skin care: antyperspirant z refillem i żel do higieny intymnej, FerrumLabs – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia wód perfumowanych Mountain Collection Sorvella Perfume, 3 warianty, – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 BRĄZ
  • Ekspresowe naklejki hybrydowe na paznokcie Ohora, Milton – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 BRĄZ
  • Linia kosmetyków pielęgnacyjnych do włosów Urban Care Hialuronic Acid and Collagen i Intensive Keratine, Milton – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 BRĄZ
  • Linia kosmetyków do twarzy Floslek go for glow... VITAMIN C, Floslek – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia kosmetyków do twarzy Floslek bye to dry with... NIACINAMIDE, Floslek – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia wegańskich kosmetyków do twarzy Sensibiome Prebiotic skin care, Floslek – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia emulsji do opalania do skóry wrażliwej z witaminą E: SPF30 i SPF50 Eva Sun Sensitive, Pollena-Ewa – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia owocowych żeli pod prysznic Eva Natura Beauty Fruity 400 ml, 4 warianty, Pollena-Ewa – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 BRĄZ
  • Balsam po goleniu Kanion Blue, 150 ml, Pollena-Ewa – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 BRĄZ
  • Linia produktów Be the Envy NV Bronzing Body Mist: Shade MAUI i BORA BORA, BE THE ENVY LLC – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 BRĄZ
  • Linia kosmetyków do twarzy Be the Envy NV: Primer, Bronzer, Shimmer, BB Perfecting Mist Foundation, Be the Envy LLC – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 BRĄZ
  • Linia kosmetyków do twarzy Aloesove Pink, Sylveco – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia kosmetyków VIANEK seria prebiotyczna do włosów, Sylveco – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia kosmetyków VIANEK seria prebiotyczna do ciała, Sylveco – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia kosmetyków do twarzy Aloesove Blue, Sylveco – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Odżywczy olejek do krótkiej brody Roomcays, Coloris – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia balsamów do ust Laura Conti Eco Soft Botanical, 3 warianty, Coloris - Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia kokosowych balsamów do ust Lippy Day Ecosoft, 3 warianty, Coloris - Perła Rynku Kosmetycznego BRĄZ
  • Mascara do rzęs Lashes2love By Inveo, Coloris – Perła Rynku Kosmetycznego BRĄZ
  • Tusz do stylizacji brwi Brows2love by Inveo, Coloris – Perła Rynku Kosmetycznego BRĄZ
  • Linia past do zębów z certyfikatem EcoCert Himalaya Botanique, 75 ml, 6 wariantów, Himalaya Wellness Poland – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Ziołowa pasta do zębów Himalaya Gum Expert Anti-Plaque, Himalaya Wellness Poland - Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO

Nagrody specjalne – Wybór redakcji Wiadomości Kosmetycznych

  • Linia naturalnych kosmetyków do pielęgnacji ciała na bazie miodu Honey Therapy seria Golden Spa, Gospodarstwo Pasieczne Tomasz Łysoń – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 WYBÓR REDAKCJI
  • Szampon z odżywką wzmacniający oraz odżywka wzmacniająca do włosów osłabionych ze skłonnością do wypadania Herbapol, Herbapol-Lublin – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 WYBÓR REDAKCJI
  • Linia past do zębów z EcoCert Himalaya Botanique, 75 ml, 6 wariantów, Himalaya Wellness Poland – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 WYBÓR REDAKCJI

 

Wyniki badania Perły Rynku FMCG 2024

  • Linia bakalii Kresto BIO, 8 wariantów, VOG Polska – Perła Rynku FMCG 2024 ZŁOTO
  • Uniwersalny płyn do czyszczenia tablic, Silcare – Perła Rynku FMCG 2024 BRĄZ
  • Linia popcornów do mikrofalówki HELIO: 3x90 g maślany i solony, Helio – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Zawieszki toaletowe Bref Spa Moments Harmony 2x50 g, Henkel Polska – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Pralinki Jeżyki Coolki Milk 140,4 g, Colian – Perła Rynku FMCG 2024 BRĄZ
  • Linia żarówek Energizer LED, Selvista – Perła Rynku FMCG SREBRO
  • Linia naturalnych przypraw Pripravka GRILL & BBQ, 4 warianty, Pripravka – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Linia ketchupów z obniżoną zawartością cukru, 4 warianty, Pripravka – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Twaróg śmietankowy Strzałkowo pakowany w MAP, SMU Strzałkowo – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Linia napojów roślinnych Inka Barista, 3 warianty, Grana – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Linia pełnowartościowych posiłków Bakoma Maxi Meal, 3 warianty, Bakoma – Perła Rynku FMCG SREBRO
  • Linia wafli Knoppers, 3 warianty, Storck – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Dania gotowe Drosed: Soczysty filet z piersi kurczaka pieczony, Soczysta noga z kurczaka pieczona, Drosed Holding – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Drosed Parówki DRObre z kurczaka, Drosed Holding – Perła Rynku FMCG 2024 BRĄZ
  • Chrupiąca przekąska Mamut Tosters, Mamut Polska – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Linia Duuuże Grzanki Mamut 110 g: cebulowe, z pieprzem, Mamut Polska – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Linia cukierków czyszczących język Herbapol, 5 wariantów, Herbapol-Lublin – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Linia chipsów z soczewicy Moonsy High Protein: BBQ, Cheddar, Eurowafel – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Linia produktów Duda High Protein: parówki z filetem z kurczaka i kurczak gotowany, Cedrob Foods – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Linia kabanosów Kabanero: w przyprawie paprykowej, w przyprawie pieprzowo-czosnkowej, Sokołów – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Parówki Sokoliki z serem cheddar, Sokołów – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Pełnoporcjowa karma sucha Natural dla dorosłych psów ras mini, 830 g, wołowina z jagnięciną, Pupil Foods – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Linia kremowych pasztecików dla psów i kotów Wanpy, 8 wariantów, Milton – Perła Rynku FMCG 2024 BRĄZ
  • Linia mieszanek miodowo-owocowych do przygotowywania napojów YÖogoda, 5 wariantów, Sofio – Perła Rynku FMCG 2024 BRĄZ
  • Korpusy do tartaletek Lekorna (wytrawne) 6 szt. 70 g, Sofio – Perła Rynku FMCG 2024 BRĄZ
  • Linia batoników owocowych Fruit Mood, 3 warianty, Sofio – Perła Rynku FMCG 2024 BRĄZ
  • Linia dań do szybkiego przygotowania Go.To.Vo., 4 warianty, Sofio – Perła Rynku FMCG 2024 BRĄZ
  • Ciastka z ciasta francuskiego Plastry Miodu 400 g, Sofio – Perła Rynku FMCG 2024 BRĄZ
  • Suplement diety Olimp Labs Collagen Shot 6000 Active & Brilliance, ampułka szklana 25 ml, Olimp Laboratories – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Napój energetyzujący Olimp Labs Kofaktin Forte + żeń szeń Shot, ampułka szklana 25 ml, Olimp Laboratories – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Linia napojów funkcjonalnych Olimp Labs Drinks for Life, 6 wariantów, Olimp Laboratories – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Wysokobiałkowy baton dla wegan i wegetarian Olimp Sport Nutrition I‘m Veggie Protein Bar 50 g, czekoladowo-orzechowy, Olimp Laboratories – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Baton wysokobiałkowy Olimp Sport Nutrition Protein Bar + Me Zerro Olimp Sport Nutrition, 50 g, raspberry, Olimp Laboratories – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Linia środków czystości Zielko, 11 wariantów, Sylveco – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Wino musujące JP. Chenet Sparkling Rose Dry, Platinum Wines – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Brandy JP. Chenet VSOP Grande Noblesse 2 Years old 36% 0,5 l, Platinum Wines – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Linia win stołowych Matylda Müller 0,75l: Riesling white semi dry 12% i Gewurztraminer white semi dry 14%, Platinum Wines – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Linia win stołowych półsłodkich Mostra 12,5% 0,5 l: białe i czerwone, Platinum Wines – Perła Rynku FMCG 2024 BRĄZ
  • Linia win Porta Rei Alcohol Free SPARKLING 0,75 l: białe i różowe, Platinum Wines – Perła Rynku FMCG 2024 SRERBO

 

Nagrody specjalne – Wybór redakcji Wiadomości Handlowych

  • Twaróg śmietankowy Strzałkowo pakowany w MAP, SMU Strzałkowo – Perła Rynku FMCG 2024 WYBÓR REDAKCJI
  • Linia chipsów z soczewicy Moonsy High Protein: BBQ, Cheddar, Eurowafel – Perła Rynku FMCG 2024 WYBÓR REDAKCJI
  • Pralinki Jeżyki Coolki Milk, 140,4 g, Colian – Perła Rynku FMCG 2024 WYBÓR REDAKCJI

 

Wszystkim laureatom badania serdecznie gratulujemy. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Wywiady
09.06.2025 11:14
Anna Kwaśnik, Diamond Freak: Współczesna pielęgnacja to coś znacznie więcej, niż tylko rutyna
Ekskluzywność nie oznacza niedostępności, oznacza selektywność i dbałość o każdy detal - mówi Anna Kwaśnik, założycielka marki Diamond Freak.mat.pras.

Na rynku pojawia się nowa marka pielęgnacyjna: Diamond Freak. Z jej założycielką, Anną Kwaśnik, rozmawiamy o nowej erze luksusu w codziennej pielęgnacji i założeniach marki, która chce zredefiniować współczesne piękno. Jak podkreśla Kwaśnik, filozofia marki to luksus nie tylko w formie, ale i w rezultacie. Czy dlatego firma zdecydowała się na produkcję w Korei Południowej?

Żyjemy w świecie, w którym pielęgnacja skóry nabiera coraz większego znaczenia, stając się nie tylko codziennym rytuałem, ale też świadomym wyborem, poszukiwaniem innowacji i jakości. Czy to sprawiło, że marka Diamond Freak powstała właśnie teraz? Dla jakiego konsumenta została “zaprojektowana”?

Diamond Freak powstała z potrzeby stworzenia marki, która nie idzie na kompromisy. Jakość, skuteczność i technologie to trzy filary, które od początku przyświecały naszej koncepcji. Współczesna pielęgnacja to coś znacznie więcej, niż rutyna. Wierzymy, że dzisiejszy odbiorca jest świadomy, wymagający i gotowy na produkty, które oferują konkretne efekty. Diamond Freak pojawiła się, by wyjść naprzeciw tym oczekiwaniom. 

Marka została stworzona z myślą o osobach pragnących wyjątkowości i skuteczności w jednym. Diamond Freak łączy innowacyjne formuły, zaawansowane technologie oraz najwyższej jakości składniki. 

Jakie wartości, doświadczenia i kompetencje tworzą fundament marki? W jaki sposób przekładają się one na to, co użytkownik znajdzie w każdym z produktów?

Za Diamond Freak stoją ponad dwie dekady mojej intensywnej pracy w branży beauty, doświadczenie zdobyte przy budowaniu marek kosmetycznych premium. To wiedza połączona z wielką pasją, wyczuciem estetyki oraz potrzeb rynków. Znam tę branżę od podszewki, a do tego dołożyłam edukację zdobytą na prestiżowych uczelniach, od Uniwersytetu Warszawskiego, MBA na Akademii Leona Koźmińskiego po ESCP Berlin i SJSU w Kalifornii, co pozwoliło mi połączyć europejską elegancję z amerykańską odwagą i azjatycką technologią. 

Wszystko to sprawiło, że Diamond Freak powstała jako odpowiedź na osobistą potrzebę stworzenia czegoś, co łączy nowoczesność, technologie i bezkompromisowe standardy jakości. Każdy produkt w naszym portfolio to efekt tej synergii.

W jaki sposób Diamond Freak wpisuje się w światowe trendy nowoczesnej pielęgnacji, a jednocześnie kreuje własną, unikalną narrację, opartą na rozwiązaniach takich jak efekt „glass skin” czy koncepcja „reversed aging”?

Nasze produkty powstają w oparciu o koreańskie technologie i składniki aktywne nowej generacji, które oferują nie tylko natychmiastowy efekt, ale również działanie długofalowe, wspierające naturalne procesy regeneracyjne skóry. Efekt „glass skin” czyli rozświetlonej, wygładzonej i głęboko nawilżonej cery, łączy się z koncepcją „reversed aging”, czyli przywracaniem skórze młodzieńczej jędrności i blasku, niezależnie od wieku. To podejście oparte na zaawansowanych składnikach. 

Nasza filozofia to luksus nie tylko w formie, ale i w rezultacie. Inspiracją była fascynacja diamentami, symbolami trwałości, luksusu i surowego piękna. Podobnie jak one, Diamond Freak to marka dla tych, którzy nie uznają kompromisów i wybierają własną drogę. W świecie, który wciąż narzuca schematy, chcemy pokazać, że prawdziwe piękno rodzi się z odwagi bycia sobą. Każdy produkt to zaproszenie, by dać się zauważyć i błyszczeć.

Dlaczego Korea Południowa została wybrana jako miejsce produkcji? Czy i jakie znaczenie ma ten wybór dla jakości, innowacyjności, prestiżu marki?

Korea Południowa to niekwestionowane centrum innowacji technologicznej, miejsce, w którym nauka spotyka się z pasją tworzenia i zaawansowaną technologią. Wybór tej lokalizacji był naturalny, ponieważ zależy nam na tworzeniu produktów, które wyznaczają kierunki rozwoju branży beauty, a nie jedynie podążają za tym, co modne. Formuły Diamond Freak powstają we współpracy z najlepszymi laboratoriami i opierają się na opatentowanych formułach oraz wysokim stężeniu składników aktywnych. 

Produkcja w Korei gwarantuje nie tylko jakość, ale też niezrównane know-how, które pozwala nam oferować kosmetyki będące odpowiedzią na najbardziej wymagające potrzeby skóry.

Jakie miejsce w strategii rozwoju marki zajmuje ekskluzywność, świadoma selekcja kanałów sprzedaży oraz dystrybucji? W jaki sposób Diamond Freak zamierza budować swoją obecność na rynkach krajowym oraz międzynarodowym?

Ekskluzywność nie oznacza niedostępności – oznacza selektywność i dbałość o każdy detal. Nasza strategia zakłada obecność w kanałach, które pozwolą przekazać pełne doświadczenie marki, od jakości produktu, przez opakowanie, po obsługę klienta. Rozpoczynamy od sprzedaży online, poprzez własną platformę e-commerce, oferując klientom dostęp do całej filozofii Diamond Freak w jej najczystszej formie. Już dziś marka Diamond Freak jest obecna w wielu renomowanych gabinetach medycyny estetycznej oraz prestiżowych spa, gdzie jakość i skuteczność produktów spotykają się z ekspertyzą profesjonalistów. Z dumą rozpoczynamy również współpracę z siecią Aelia, co otwiera dla nas drzwi do międzynarodowej dystrybucji na lotniskach i w strefach travel retail. 

Planujemy dalszą ekspansję w sposób selektywny, stawiamy na partnerów, którzy podzielają nasze wartości i rozumieją luksusową pielęgnację w jej najczystszej postaci. W najbliższej perspektywie przewidujemy współpracę z wybranymi butikami oraz dystrybutorami, którzy reprezentują ten sam poziom jakości i estetyki. 

Na liście naszych strategicznych planów dystrybucyjnych, z którymi prowadzimy rozmowy są m.in. Sephora czy Notino, ale również butikowe, niszowe koncepty premium, które perfekcyjnie oddają ducha Diamond Freak – jak Galilu czy Mood Scent Bar. To miejsca, w których klient nie tylko kupuje produkt, ale także doświadcza go wszystkimi zmysłami – i właśnie takie podejście jest nam najbliższe. W perspektywie średnioterminowej rozwijamy ekspansję międzynarodową, zaczynając od rynków europejskich.

W jaki sposób Diamond Freak zamierza podkreślać swoją obecność w branży poprzez udział w targach, wydarzeniach i inicjatywach branżowych, które stanowią kluczowe punkty styku z profesjonalnym środowiskiem beauty oraz konsumentami premium?

Dla Diamond Freak obecność na kluczowych wydarzeniach branżowych to nie tylko obowiązek, to przywilej. Planujemy aktywny udział w międzynarodowych targach takich jak Cosmoprof Bologna czy Beautyworld Middle East. To doskonała przestrzeń do prezentacji naszych produktów, nawiązywania relacji z liderami rynku i budowania prestiżu marki. 

W Polsce chcemy być obecni podczas selektywnych eventów branżowych, w których jakość i storytelling mają większe znaczenie niż masowość. Każda nasza obecność na scenie branżowej będzie dokładnie zaplanowana, z klasą, konsekwencją i pasją.

Jak wygląda obecnie portfolio Diamond Freak? Czego mogą się spodziewać klienci w kolejnych miesiącach – zarówno pod względem rozwoju oferty, jak i kierunku, w jakim marka będzie podążać?

Obecnie portfolio Diamond Freak otwierają dwa starannie dopracowane produkty: Hyaluboost Day Eye Patches No.1, czyli innowacyjne płatki pod oczy oraz Collagen Glass Skin Face Mask, głęboko nawilżająca maska o działaniu rozświetlającym i regenerującym. Oba produkty powstały z myślą o natychmiastowych efektach i długofalowej pielęgnacji. Są to nowości rynkowe, które wyróżniają się nie tylko zaawansowanym działaniem, ale również wyjątkowym podejściem do formuł i doświadczenia użytkownika. 

Oba kosmetyki charakteryzują się bardzo bogatymi składami, opartymi na starannie dobranych substancjach aktywnych, które odpowiadają na potrzeby współczesnej pielęgnacji. To jednak dopiero początek. Wkrótce portfolio marki poszerzy się o kolejne innowacyjne formuły do pielęgnacji twarzy – oparte na bogactwie składników aktywnych i wysokich stężeniach, opracowane z myślą o widocznych rezultatach i luksusowym doświadczeniu użytkowania. 

Nasz cel? Tworzyć portfolio, które odpowiada na potrzeby współczesnej kobiety: skutecznie, inteligentnie i pięknie.

Czym według Diamond Freak jest prawdziwe, współczesne piękno i jaką rolę odgrywa w nim luksusowa pielęgnacja?

Współczesne piękno to nie idealny obraz, lecz autentyczność, blask, pewność siebie i odwaga, by być sobą. Pielęgnacja stała się czymś znacznie głębszym, niż tylko czynność – jest to moment spotkania z własną siłą. 

Luksus w naszym rozumieniu to dostęp do produktów, które nie tylko działają, są piękne, przemyślane i wspierają skórę w jej naturalnych procesach. To także język, którym użytkownik może powiedzieć światu: „znam swoją wartość”.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
09.06.2025 10:24
Marki OnlyBio i Invisibobble połączyły siły w ramach międzynarodowej współpracy
Sophie Trelles-Tvede, założycielka Invisibobble, która gościła na spotkaniu dla mediów, zorganizowanym przez OnlyBio w warszawskiej restauracji Belvedere z okazji inauguracji wspólnego projektuOnlyBio mat.pras.

OnlyBio, jedna z najpopularniejszych na polskim rynku marek do pielęgnacji włosów i skóry głowy, połączyła siły z globalnym brandem Invisibobble – twórcą gumek sprężynek, które zrewolucjonizowały podejście do stylizacji włosów. Efektem tej współpracy jest limitowana linia produktów: OnlyBio x invisibobble – kompletna gama wegańskich kosmetyków do pielęgnacji włosów, która ułatwia rozczesywanie, nadaje blasku i ujarzmia puszenie.

Jak podkreślają przedstawiciele OnlyBio, ta współpraca to “przełomowy moment w świecie pielęgnacji włosów” – dwie marki specjalizujące się w trosce o włosy połączyły siły, by stworzyć coś naprawdę unikalnego. Międzynarodowa współpraca dwóch marek włosowych może wyznaczyć nowy, interesujący kierunek w branży.

W Invisibobble z pasją tworzymy akcesoria do włosów, które są jednocześnie delikatne dla włosów i wyjątkowo funkcjonalne. Współpraca z OnlyBio, marką, której produkty do pielęgnacji włosów są już uwielbiane przez wielu, była naturalnym krokiem naprzód. To synergia dwóch marek, które łączy wspólne zaangażowanie w skuteczność, sprawdzone formuły i troskę o zdrowe włosy – podkreśliła Sophie Trelles-Tvede, założycielka Invisibobble, która gościła na spotkaniu dla mediów i influencerów, zorganizowanym w warszawskiej restauracji Belvedere z okazji inauguracji wspólnego projektu. Zaproszeni goście (w tym redakcja Wiadomości Kosmetycznych) mieli możliwość poznania nowości (kosmetyków oraz akcesoriów do włosów), uczestniczenia w zajęciach pilates oraz warsztatach parzenia matchy. 

Nowa kolekcja kosmetyków OnlyBio to sześć produktów, które tworzą codzienny rytuał pielęgnacyjny: szampon, odżywka, maska wygładzająca, serum retuszujące na końcówki, olejek nabłyszczająco-rozplątujący oraz odżywka multifunkcyjna 5w1.

Limitowana edycja powstała z myślą o tych, którzy marzą o rozczesywaniu włosów, które jest czystą przyjemnością: bez szarpania, bez łamania, za to z wyjątkowym blaskiem i aksamitnym dotykiem. To nasze osobiste odkrycie: najlepsze produkty do rozczesywania, jakie miałyśmy okazję kiedykolwiek testować. Ich skuteczność i komfort użytkowania sprawiły, że od razu znaleźliśmy wspólny język z marką Invisibobble, znaną z kultowej gumki sprężynki, która zrewolucjonizowała podejście do pielęgnacji włosów, eliminując ich plątanie i uszkodzenia. Razem stworzyliśmy coś naprawdę wyjątkowego: opowieść o codziennej trosce, subtelnym zapachu i zdrowych, zadbanych włosach – podkreśla Marta Iwanowska-Giler, dyrektor kreatywna OnlyBio.

Wszystkie formuły zawierają składniki roślinne, wyglądzające włosy, nadające im połysk i ułatwiające ich rozczesywanie. W składach znajdziemy m.in. olej kukui, olej roucou, trehalozę, proteiny z groszku i ryżu czy olej tsubaki, znany z japońskich rytuałów piękna. Składnikiem wiodącym całej linii produktowej jest ekstrakt z różowego grejpfruta. Kosmetyki są w 100 proc. wegańskie, wyróżniając się unikalnym, kremowo-waniliowym zapachu – już wkrótce trafią na półki drogerii sieci Rossmann oraz sklepu internetowego OnlyBio.

Zobacz też: Nowa wersja aplikacji OnlyBio Stories – jeszcze bardziej spersonalizowana pielęgnacja włosów i skóry głowy

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 15:10