StoryEditor
Producenci
07.06.2018 00:00

Perły Rynku FMCG i Perły Rynku Kosmetycznego 2018 - poznaj laureatów!

W czwartek 7 czerwca w Hotelu Bellotto w Warszawie odbyło się uroczyste wręczenie nagród dla nowości, które zwyciężyły w badaniach Perły Rynku Kosmetycznego 2018 i Perły Rynku FMCG 2018. Poznajcie laureatów!

PERŁY RYNKU KOSMETYCZNEGO 2018:

1 KOSMETYKI PIELĘGNACYJNE DO TWARZY

złoto ex aeuqo

Linia przeciwzmarszczkowa Vianek: kremy do twarzy, krem pod oczy

Producent: Sylveco

złoto ex aeuqo

Miejski Krem Ochronny Resibo

Producent: Betley

srebro

Linia Gold Supreme 24-karatowe Złoto: Krem, Maska, Serum

Producent: Herla

brąz ex aeuqo

Kremy Shecell

Producent: Celther Polska

brąz ex aeuqo

Kremy Floslek Skin Care Expert Snake

Producent: Laboratorium Kosmetyczne Floslek Furmanek

 

2 KOMPLEKSOWA PIELĘGNACJA TWARZY: Sera, glinki, olejki, peelingi

złoto   

Linia przeciwzmarszczkowa Vianek: maski, sera, eliksiry

Producent: Sylveco

srebro

Multifunkcyjny Peeling do twarzy Resibo

Producent: Betley

brąz

Reduktor Wieku Floslek Skin Care Expert Snake Essenza

Producent: Laboratorium Kosmetyczne Floslek Furmanek

 

3 KOMPLEKSOWA PIELĘGNACJA TWARZY: MASKI, MASECZKI

złoto   

Maski Ampułki Mediheal

Producent: Eurus

srebro

Maski Sunew  SPA: wyciąg z kakao, wyciąg z migdała

Producent: Sunew

brąz

Maski do twarzy Czyste Piękno

Producent: Estetica Group

 

4 PIELĘGNACJA JAMY USTNEJ

złoto   

Soniczna szczoteczka silikonowa do zębów Foreo Issa Play

Producent: Foreo

srebro

Naturalna Pasta do zębów Sylveco

Producent: Sylveco

brąz

Wykałaczki z nicią dentystyczną Dentek Complete Clean

Producent: Prestige Brands

 

5 KOSMETYKI DO CIAŁA

złoto   

Specjalistyczny Balsam Wyszczuplający Resibo

Producent: Betley

srebro

Masło do ciała i Peeling Cuccio Naturale

Producent: Next

brąz

Kawowe Pilingi do ciała – drenaż kosmetyczny Czyste Piękno

Producent: Estetica Group

 

6 KOSMETYKI DO PIELĘGNACJI DŁONI I STÓP

złoto

Linia perfumowanych kremów do rąk Apis Natural Cosmetics

Producent: Apis

srebro

Masło do dłoni, stóp i ciała Cuccio Naturale

Producent: Next

brąz

Seria regenerująca do rąk Vianek

Producent: Sylveco

 

7 WODY TOALETOWE I PERFUMOWANE MĘSKIE

złoto   

Linia STR8 Ahead

Producent: Sarantis Polska

srebro

Woda toaletowa Cote Azur Parfum Verse de Luxe

Producent: Cote Azur Parfum

brąz

Woda toaletowa i perfumowana CH Men Exist

Producent: Nanoactive Silesia

 

8 KOSMETYKI DO WŁOSÓW

złoto   

Linia suchych szamponów Batiste, nowe wersje: Naughty, Nice, Rose Gold, Brit, Luxe, Camouflage, Pink Pineapple

Producent: Ocean Trade

srebro

Linia Radical: do włosów suchych i łamliwych, do włosów bardzo zniszczonych, do włosów osłabionych i wypadających, do włosów z łupieżem, do włosów przetłuszczających się, do włosów cienkich i delikatnych.

Producent: Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona

Brąz

Linia Wzmacniająca do włosów Apis Natural Solution Baicapil

Producent: Apis

 

9 KOSMETYKI DO UST

złoto   

Linia Nawilżających Pomadek w kredce Golden Rose Smart Lips

Producent: Golden Rose

srebro

Seria pomadek ochronnych do ust Vianek

Producent: Sylveco

brąz

Kojący Balsam do ust Perfector 3 w 1 Resibo

Producent: Betley

 

 

10 KOSMETYKI ROZŚWIETLAJĄCE I MATUJĄCE DO MAKIJAŻU TWARZY

złoto   

Puder bananowy Hean Banana Luxury Powder

Producent: Hean Fabryka Kosmetyków

srebro

Bazy pod makijaż Ingrid: Matująco-ochronna, nawilżająco-odmładzająca i redukująca zmarszczki i linie mimiczne

Producent: Verona Products Professional

brąz

Pyłek rozświetlający Hean Lumi Sparkling Dust

Producent: Hean Fabryka Kosmetyków

 

11 STYLIZACJA I PIELĘGNACJA PAZNOKCI

złoto   

Lakiery Hybrydowe Hi Hybrid, Linia Party

Producent: Nesperta

srebro

Szybkoschnący Top Coat Cuccio 7 second

Producent: Next

Brąz

Linia Profesjonalnych lakierów hybrydowych Nails Up

Producent: Verona Products Professional

 

12 KOSMETYKI APTECZNE

złoto   

Żel rozpuszczający do twarzy z witaminą C, Sunew Med

Producent: Sunew

srebro

Linia Louis Widmer: Remederm Krem regeneracyjny ze srebrem i olejek do ciała w aerozolu

Producent: Swiss Next Distribution Polska

brąz

Szampon dermatologiczny do częstego stosowania i ochronna odżywka dermatologiczna Ducray Extra – Doux

Producent: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska

 

13 INNOWACJA ROKU – PIELĘGNACJA TWARZY

złoto   

Linia Gold Supreme z 24K Krem, Maska, Serum

Producent: Herla

srebro

Linia Floslek Balance T-Zone

Producent: Laboratorium Kosmetyczne Floslek Furmanek

brąz

Buski Krem Siarczkowy nawilżający z witaminą A+E

Producent: Dariusz Duda Firma Farmaceutyczna DR DUDA

 

14 INNOWACJA ROKU

złoto   

Soniczna Szczoteczka silikonowa do mycia twarzy Foreo Luna Play Plus

Producent: Foreo

srebro

Zestaw Startowy do manicure’u hybrydowego Hi Hybrid

Producent: Nesperta

brąz

Chusteczki nasączone czystą wodą Waterwipes

Producent: Eco&More

 

 

15 NAJBARDZIEJ PERSPEKTYWICZNY DEBIUT – PIELĘGNACJA TWARZY

 

złoto   

Gama Produktów Miya Cosmetics do pielęgnacji twarzy

Producent: Kanani Europe

srebro

Krem ze śluzem ślimaka Naturalis Superactive

Producent: Produkty Naturalne Berezińscy

brąz

Maski Mediheal Proatin

Producent: Eurus

 

16 NAJBARDZIEJ PERSPEKTYWICZNY DEBIUT

złoto   

Zestaw Startowy do manicure hybrydowego Hi Hybrid

Producent: Nesperta

srebro

Specjalistyczny Balsam Wyszczuplający Resibo

Producent: Betley

brąz ex aeuqo

Produkty chemii gospodarczej Flo: żele do prania, płyny do płukania tkanin, płyny do mycia naczyń, balsamy do mycia naczyń, płyny uniwersalne, płyny do mycia szyb i luster, mycie specjalistyczne kuchni i łazienki

Producent: PCC Consumer Products Kosmet

brąz ex aeuqo

Linia chusteczek Luba

Producent: Luba

 

Perły Rynku FMCG 2018:

1 NAPOJE FUNKCJONALNE I ENERGETYCZNE

 

złoto   

Veroni active Natural Energy Drink: Jagody Acai, Exotic, Granat&Grejpfrut

Producent: Zbyszko Company

srebro

Komodo Energy Drink 0,25 l: Kaktus, Pina Colada

Producent: KED

brąz ex aeuqo

Naturalna Woda Kokosowa FOCO

Importer: KK Polska

brąz ex aeuqo

YABU Natural Energy Drnk

Producent: La-Sad Trade

 

2 ŻELKI, PIANKI, GUMY DO ŻUCIA

 

złoto   

Żelki Haribo Mleczne Misie: 85 g i 175 g

Producent: Haribo

srebro

Gumy do żucia Mentos Pure Fresh: Fresh Mint, Spearmint, Lime Mint, Tutti Frutti

Producent: Perfetti Van Melle Polska

brąz

Żelki jak Smok w czekoladzie

Producent: Wawel

3 BATONY

 

złoto   

Czekoladka Danusia Pomarańczowa

Producent: Wawel

srebro

Baton Nut Break

Producent: Wawel

brąz

Batoniki Mleczne Hibbi w opakowaniach 50 g i 100 g z nadzieniem mlecznym i jogurtowo-truskawkowym

Producent: Millano Group

 

4 TABLICZKI CZEKOLADOWE

 

złoto   

Linia Czekolad Premium: Klasyczna 70% cocoa, Gorzka 90% cocoa, Gorzka ze skórką pomarańczy 70% cocoa, Mleczna z wiórkami kokosowymi, Mleczna klasyczna

Producent: Wawel

srebro

Linia Czekolad: Malaga, Kasztanki, Tiki Taki

Producent: Wawel

brąz

Ekologiczne Czekolady Super Krówka: Na mleku kokosowym, truskawkowa, pomarańczowa

Producent: Me Gusto

 

5 PRALINY I BOMBONIERY

złoto   

M!chałki z Wawelu Klasyczne

Producent: Wawel

srebro

Trufle z Wawelu

Producent: Wawel

brąz

Pralinki z czekolady mlecznej z nadzieniem mlecznym HIBBI Mon Bon

Producent: Millano Group

 

6 SŁODKIE I SŁONE PRZEKĄSKI

złoto   

Bakal Sweet: Bakalie w czekoladzie i w posypkach smakowych

Producent: Atlanta Poland

srebro

Bakal Vintage: Orzechy prażone z dodatkiem soli i bez soli

Producent: Atlanta Poland

brąz

Mieszanka Krakowska w nowych smakach i owijkach

Producent: Wawel

 

 

7 BAKALIE I PRZEKĄSKI BAKALIOWE

 

złoto   

OneDayMore Snacks!: z orzechami włoskimi, z rodzynkami w czekoladzie, z orzeszkami ziemnymi, z migdałami

Producent: OneDayMore

srebro

Prażone orzechy laskowe Helio Natura

Producent: Helio

Brąz

Mixy Bakalii dla Niej i dla Niego

Producent: Atlanta Poland

 

8 PRZEKĄSKI FIT

złoto   

Batony BeRaw: Protein 38%, Healthy snack, Superfood, Energy

Producent: Purella Food

srebro

Hummus Chips Food & Nature: Sól himalajska z pieprzem, Zioła włoskie

Producent: Solon                                                  

brąz

Linia Bakal Sport Natural Bar: Protein, Energy, Magnez

Producent: Atlanta Poland

 

9 PRODUKTY DIETETYCZNE

złoto   

Ciastka jaglane IRENKI: z żurawiną, z daktylami, z czekoladą, z czarną porzeczką

Producent: Follow

srebro

Wafle Bez Dodatku Cukru w nowej gramaturze 30 g: kakaowe i waniliowe

Producent: Wawel

brąz

Bezglutenowe gofry z quinoa Livity

Producent: De Care

 

 

10 PRODUKTY EKO, BIO, VEGE

złoto   

OneDayMore Musli: Bio Aktywnych i Bio Balans w tubach i kubeczkach

Producent: OneDayMore

 

srebro

Ekologiczne Krówki bezmleczne Super Krówka: Toffi, Kakao, Kokos, Żurawina, Banan, Truskawka

Producent: Me Gusto

brąz

Ekologiczne jagły ekspandowane z miodem i koncentratem soku z czarnej porzeczki z czarną porzeczką

Producent: Soligrano

 

 

11 DANIA GOTOWE

złoto   

Pierogi ze szpinakiem Pamso

Producent: Zakłady Mięsne Pamso

srebro

Pizza Slice

Producent: Los Hermanos

brąz

Mini chickenburgery z kotletem drobiowym panierowanym i Mini cheeseburgery z kotletem drobiowym

Producent: Konspol Holding

 

 

12 SOSY

złoto   

Sosy Made For Meat: Black Garlic, Chipotle Burger, Smoked Pepper Barbeque, Sriracha Hot Chili

Producent: Kühne Polska

srebro

Sosy sojowe LEE KUM KEE 150 ml: jasny i ciemny

Importer: KK Polska

brąz

Bezglutenowy Sos sojowy House of Asia

Producent: De Care

 

 

13 PRZYPRAWY I MARYNATY

złoto   

Linia Przypraw Prymat w szklanych słoiczkach

Producent: Prymat

srebro

Linia Naturalnych przypraw bez dodatku chemii Look Food

Producent: Look Food

brąz

Ocet jabłkowy Exquisit Kühne

Producent: Kühne Polska

 

14 PIWA, PIWA SPECJALNE I MIXY PIWNE

 

złoto   

Piwo jasne Žatecký Světlý Ležák

Producent: Carlsberg Polska

srebro

Okocim Radler Limonka z owocami leśnymi

Producent: Carlsberg Polska

brąz

Piwo Leo 5% vol.

Importer: KK Polska

 

15 WINA I CYDRY

złoto   

Cydr Lubelski Lodowy

Producent: Ambra

srebro

Monte Santi Fruttisecco: Watermelon, Pineberry i Mango oraz Monte Santi: Pineberry i White Original

Producent: Jantoń

brąz

Cydr Lubelski Niefiltrowany

Producent: Ambra

 

 

16 WÓDKI CZYSTE I SMAKOWE

złoto   

SASKA Wiśnia z nutą rumu

Producent: Stock Polska

srebro

SASKA Pigwa

Producent: Stock Polska

brąz

Wódka czysta Kazimierz Wielki

Producent: BZK Alco

 

 

17 MAKARONY

złoto   

Linia Makaronów Mediterranea 500 g

Producent: RTA

srebro

Wałkowane Swojskie Makarony 4-jajeczne Babci Ani 250 g i 400 g

Producent: PPHU „ANNA” Amelia Anna Marczak

brąz

Makarony ryżowe Ricefield: 3 mm i 5 mm

Importer: KK Polska

 

 

18 PRODUKTY ŚNIADANIOWE

złoto   

Almette z rzodkiewkami; ze szpinakiem i czosnkiem

Producent: Hochland Polska

srebro

Śniadaniowe Mixy bakalii Bakal Fit for you: so tasty, so niceeee, so yummy

Producent: Atlanta Poland

brąz

Syrop Trzcinowy Złocisty Diamant w nowym opakowaniu

Producent: Pfeifer & Langen Polska

 

19 PŁATKI ŚNIADANIOWE

złoto   

OneDayMore Musli w 12 smakach w tubach i kubeczkach

Producent: OneDayMore

srebro

Soligrano Make My Day: bezglutenowe jagły ekspandowane z miodem i truskawkami, żyto ekspandowane z miodem, cynamonem i jabłkami

Dystrybutor: Soligrano

brąz

Ekologiczne Płatki Orkiszowe Look Food

Producent: Look Food

 

20 TŁUSZCZE ŻÓŁTE

złoto   

Masło klarowane Sertop w kubeczku 200 g

Producent: Sertop

srebro

Margaryna Rama z olejem z awokado i nutą limonki

Producent: Unilever Polska

brąz

Ekologiczny Olej arganowy Look Food

Producent: Look Food

 

21 WYROBY MIĘSNE

złoto   

Linia produktów Bracia Dobrowolscy: Szynka marynowana, schab marynowany, szynkowa tradycyjna, polędwiczka marynowana, kruchutka podsuszana, kabanosy kruchutkie

Producent: Dobrowolscy

srebro

Kołacz pasztet z klasą

Producent: Sokołów

brąz

Szynka kozacka Pamso

Producent: Zakłady Mięsne Pamso

 

22 ŻYWNOŚĆ DLA DZIECI

złoto   

Bezglutenowe Muffinki Livity: amarantus, wiśnia, chia; amarantus, jabłko, cynamon

Producent: De Care

srebro

Ciastka biszkoptowe Mamutki

Producent: Mamut Polska

brąz

Bezglutenowe Brownie Livity

Producent: De Care

 

23 PRODUKTY DLA ZWIERZĄT

złoto   

Przysmak dla psów Vitakraft Boony Bits 55g

Producent: Vitakraft

srebro

Czteropak saszetek dla kotów Teo Sterile po zabiegu sterylizacji i kastracji

Producent: Pupil Foods

brąz ex aeuqo

Pełnoporcjowa karma mokra Paté Teo z drobiem dla psów dorosłych

Producent: Pupil Foods

brąz ex aeuqo

Vitakraft Cat Stick Mini 3 szt. kurczak z trawą dla kota

Producent: Vitakraft

 

24 PRODUKTY DO PRANIA I PŁUKANIA

złoto   

Koncentraty do płukania Perlux Perfume: Elegance, Passion, Glamour

Producent: Lakma Strefa

srebro

Żele do prania i płyny do płukania Flo

Producent: PCC Consumer Products Kosmet

brąz

Proszek do prania w żelu Ventin: white, color

Producent: Lakma Strefa

 

25 INNOWACJA SPOŻYWCZA

złoto   

Szybkie danie Livity. Smaki: Indii, Afryki, Orientu, Tajlandii, Peru

Producent: De Care

srebro

Sery żółte Hochland: Edamski, Gouda, Tylżycki, Gouda Wędzona, Maasdamer

Producent: Hochland Polska

brąz

Linia Batonów i Kuleczek BeRaw

Producent: Purella Food

 

26 INNOWACYJNE OPAKOWANIE

złoto   

OneDayMore Musli: w opakowaniach wieloporcjowych w postaci wygodnej tuby oraz kubeczka z okienkiem

Producent: OneDayMore

srebro ex aeuqo

Ekologiczne Soki 100%: burak, granat, żurawina z etykietami typu sleeve

Producent: Look Food

srebro ex aeuqo

Krówka Mleczna z Wawelu w opakowaniu typu flow-pack

Producent: Wawel

brąz

M!chałki z Wawelu: klasyczne, białe, kokosowe w opakowaniach zaprojektowanych z konsumentami

Producent: Wawel

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
15.11.2025 15:47
Miraculum podsumowało III kwartał: kolejny krok ku stabilności
Balans między dyscypliną a kreatywnością pozwala Miraculum patrzeć w przyszłość z rosnącą pewnością i determinacjąMiraculum

Trzy kwartały 2025 roku były dla Miraculum czasem konsekwentnego wzmacniania stabilności finansowej i budowania solidnych fundamentów pod dalszy rozwój. Spółka systematycznie porządkuje finanse, optymalizuje zapasy i usprawnia procesy operacyjne, aby każdy krok przybliżał ją do pełnej równowagi finansowej.

Dobre sygnały z finansów

Wynik netto spółki wzrósł o 74 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku, a EBITDA osiągnęła 1,1 mln zł, pięciokrotnie przewyższając wartość z ubiegłego roku. To wyraźny dowód, że działania w zakresie optymalizacji kosztów, usprawnienia procesów i wzmocnienia współpracy z dostawcami przynoszą realne efekty – podkreśla firma w komunikacie.

Sprzedaż w trzech pierwszych kwartałach utrzymała stabilny wzrost i zbliżyła się do poziomu 39 mln zł, tworząc solidną bazę do dalszego rozwoju i rozszerzania portfolio. Dodatnie przepływy pieniężne z działalności operacyjnej – 642 tys. zł – pokazują, że podejmowane działania przynoszą realne efekty i stopniowo poprawiają sytuację finansową spółki. Jednocześnie Miraculum konsekwentnie porządkuje finanse: zobowiązania i rezerwy zmniejszyły się o 1,8 mln zł względem końca 2024 roku, a zapasy spadły o ponad 2 mln zł., co potwierdza, że Miraculum idzie w dobrym kierunku.

Każda decyzja, którą dziś podejmujemy – od uporządkowania procesów produkcyjnych, przez bardziej świadome kształtowanie portfolio, po zacieśnianie współpracy z partnerami – realnie przybliża Miraculum do odzyskania równowagi finansowej i budowania solidnych podstaw pod dalszy rozwój. To proces, który nadal trwa, nie jest ani prosty, ani natychmiastowy, ale tempo wprowadzanych zmian i pozytywne sygnały z rynku pokazują, że idziemy we właściwym kierunku. Z ostrożnym, ale rzeczywistym optymizmem patrzymy na czwarty kwartał – zestawy świąteczne zostały bardzo dobrze przyjęte, a zaplanowane kolejne nowości w naszych kluczowych markach mogą dodatkowo wzmocnić ten trend. To dodaje nam energii do dalszej pracy – podkreśla Marek Kamola, Członek Zarządu Miraculum.

Miraculum kończy trzeci kwartał z poczuciem dobrze wykonanego zadania i jasno wytyczonym kierunkiem na kolejne miesiące. Spółka wchodzi w ostatnią część roku z energią organizacji, która odzyskała kontrolę nad kluczowymi procesami i potrafi skutecznie reagować na zmieniające się otoczenie rynkowe.

Zespół koncentruje się dziś nie tylko na dalszej poprawie wskaźników finansowych, lecz także na tworzeniu wartości dla klientów – poprzez dopracowane portfolio, świeże pomysły produktowe i solidne partnerstwa handlowe. To właśnie ten balans między dyscypliną a kreatywnością pozwala Miraculum patrzeć w przyszłość z rosnącą pewnością i determinacją.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
14.11.2025 14:08
Bloomberg: Australijska marka podbija świat. Jak? Produkcją dupes.
Po lewej serum Estée Lauder’s Advanced Night Repair (85 dolarów), po prawej MCo’s Miracle Anti-Aging Repair Serum (22 dolary).Bloomberg

MCoBeauty, marka określająca swoją ofertę jako „dupes”, w ciągu zaledwie kilku lat przeszła drogę od supermarketowych półek w Australii do jednego z najdynamiczniej rosnących graczy w globalnym segmencie masowej kosmetyki kolorowej. Jej pozycję umocniły zarówno rosnące ograniczenia budżetowe konsumentek, jak i siła TikToka, gdzie 72 proc. Amerykanów według danych Mintel wskazuje cenę jako główną zaletę produktów typu dupe, a 53 proc. kobiet w wieku 18–34 lat deklaruje zakup tańszych odpowiedników znanych marek. W tej rzeczywistości MCoBeauty wyrasta na jednego z liderów nowej ekonomii „smart beauty”.

W samym 2025 roku marka osiągnęła przychody przekraczające 400 mln dolarów australijskich, a jej przejęcie przez australijski koncern DBG Health wyceniło firmę na 1 mld dolarów australijskich (ok. 653,7 mln dolarów amerykańskich). Po wejściu do USA w kwietniu 2024 r. produkty MCo trafiły do ok. 1 500 sklepów sieci Kroger oraz niemal 2 000 sklepów Targetu, gdzie stały się bestsellerami w mniej niż rok. W Australii MCo jest dziś najlepiej sprzedającą się marką kosmetyczną, wyprzedzając klasyczne drogeryjne brandy, takie jak Maybelline. W Kroger marka plasuje się już wśród pięciu największych brandów kosmetycznych, a dodatkowo obecna jest na Amazonie, stronie D2C oraz w Wielkiej Brytanii.

Szybka ekspansja ma jednak swoją cenę. Model biznesowy MCo oparty na tworzeniu niemal identycznych wizualnie odpowiedników kultowych produktów — od Sol de Janeiro, przez Estée Lauder, po Charlotte Tilbury — doprowadził do czterech postępowań prawnych, z czego dwa zakończono ugodą, a dwa kolejne wciąż trwają (m.in. ze strony Glow Recipe i Sol de Janeiro). Firma broni się, podkreślając ścisłe konsultacje prawne oraz różnice w szczegółach formuł i opakowań, jednak eksperci ds. własności intelektualnej określają działania MCo jako „ryzykowne duplikowanie”, balansujące na granicy naruszenia IP.

image

Na platformach wzrasta ilość “dupes” – są tanie, ale mogą być niebezpieczne dla zdrowia

Mimo kontrowersji wyniki sprzedażowe pozostają imponujące. DBG zauważa ponad 30 proc. wzrost w swoim portfelu marek beauty w 2025 roku, a kampania „National Dupe Day” z kwietnia 2025 r. wygenerowała wzrost sprzedaży o 10 000 proc. w ciągu jednego dnia. Na TikToku treści związane z MCo generują średnio 16 mln wyświetleń tygodniowo, co oznacza wzrost o 112 proc. r/r. Marka współpracuje z ok. 5 tysiącami influencerów, z czego jedna trzecia to współprace płatne. Rosnący udział tańszych odpowiedników nie wpływa przy tym negatywnie na segment prestige — dane NielsenIQ wskazują, że sprzedaż oryginałów i ich duplikatów rośnie równolegle, co potwierdza rozwarstwienie zachowań zakupowych.

Rozwój MCo wpisuje się w szerszy trend rynkowy: przenikanie się masowego i luksusowego segmentu beauty, w którym barierą stają się ceny oryginalnych produktów – przykładem mogą być szminki Louis Vuitton za 160 dolarów. W tym kontekście MCo wykorzystuje moment: obiecuje nie tylko niską cenę (od 3,50 dolarów do ok. 20 dolarów), lecz także „360-stopniowy dupe experience”, czyli możliwie wierne odwzorowanie doświadczenia produktowego marek premium. Zdaniem przedstawicieli firmy to forma „demokratyzacji luksusu”, a według badań Mintel – odpowiedź na realne potrzeby konsumentek, dla których granica między inspiracją a imitacją jest mniej istotna niż dostępność i jakość.

image

Gen Z nie wierzy w luksus. Czy dupe culture szkodzi drogim markom?

Choć dyskusje o legalności i etyce duplikowania będą narastać, jedno pozostaje pewne: w świecie, w którym Sephora oferuje ponad 150 wariantów jednego rodzaju produktu, a cykl życia trendów skrócił się do kilku tygodni, MCo znalazło sposób, by wykorzystać rynkową presję cenową i chaos informacyjny. Liczby pokazują, że konsumenci wciąż chcą „tanio i dobrze”, a fenomen MCoBeauty potwierdza, że kultura dupe nie jest chwilową modą, lecz trwałym elementem ekonomii współczesnego rynku kosmetycznego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. listopad 2025 22:40