StoryEditor
Producenci
31.07.2023 15:25

Peter ter Kulve, Unilever: Produkty Home Care muszą nieść satysfakcjonujące doświadczenia

Peter ter Kulve, prezes Unilever Home Care / mat. prasowe
Branża Home Care znajduje się w kluczowym momencie. Po pandemii nastąpiła w niej ogromna zmiana. Pielęgnacja domowa przestała być przykrym obowiązkiem i nie polega już tylko na zabijaniu zarazków i usuwaniu plam. Teraz chodzi o tworzenie satysfakcjonujących doświadczeń i niesienie radości – uważa Peter ter Kulve, prezes Unilever Home Care.
https://www.tiktok.com/@cleanwithtay5/video/7205134810761743622?is_from_webapp=1&sender_device=pc
Unilever i TikTok ogłosiły niedawno partnerstwo, którego celem jest dotarcie do ogromnej i szybko rosnącej grupy ludzi, których fascynuje sprzątanie. Współpraca objęła takie marki jak Cif czy Domestos i ma obowiązywać do stycznia 2024 r. W tym czasie strona internetowa Cleanipedia, która zawiera wskazówki i porady dotyczące sprzątania, jest wyłącznym sponsorem #CleanTok.

– Pielęgnacja domowa nie polega już tylko na zabijaniu zarazków i usuwaniu plam. Chodzi o tworzenie satysfakcjonujących doświadczeń i chwil radości. To mocno zmieniło się po pandemii i sprawiło, że branża Home Care znajduje się obecnie w kluczowym momencie – mówi Peter ter Kulve, prezes Unilever Home Care.

Według niego nigdzie nie jest to lepiej zilustrowane niż właśnie na filmach oznaczonych hasztagiem #CleanTok. Od czasu pandemii pokazywane pod nim treści stały się wciągające i zabawne. W efekcie mocno rośnie liczba twórców i wyświetleń tych materiałów. Hasztag #CleanTok i powiązane z nim treści wideo mają obecnie ponad 79 mld wyświetleń, przewyższając inne popularne trendy, w tym #BeautyTok z 50 miliardami wyświetleń.

Unilever poprzez soje partnerstwo z TikTokiem chce wesprzeć trend pokazujący sprzątanie nie jako obowiązek, a formę rozrywki, który gromadzi miliony fanów na całym świecie. Tym bardziej, że fani zamieniają się w konsumentów. 54 proc. obserwatorów #CleanTok kupiło produkt gospodarstwa domowego po obejrzeniu go na platformie – z czego 71 proc. to nieplanowane zakupy. Prawie 70 proc. twierdzi, że TikTok odegrał rolę w odkryciu przez nich produktów gospodarstwa domowego. A TikTokerzy są 1,5 razy bardziej skłonni do natychmiastowego wyjścia i kupienia czegoś, co odkryli, w porównaniu z użytkownikami innych platform.

– Uznaliśmy to za wielką szansę dla nas, dlatego rozpoczęliśmy ekskluzywne globalne partnerstwo #CleanTok, którego celem jest wykorzystanie tej ogromnej i szybko rozwijającej się publiczności – mówi Peter ter Kulve.

Dzięki współpracy z twórcami treści CleanToka Unilever dostarcza fanom sprzątania przydatne i zabawne filmy, pomysły na wykorzystanie produktów, porady i recenzje.

 

– Daje nam to również unikalny wgląd w to, jak ludzie korzystają z naszych produktów. Ten dwukierunkowy dialog jest jak rozmowa z milionami ludzi, którzy każdego dnia korzystają z naszych produktów – uważa prezes Unilever Home Care.

Dodaje, że w rozwój kategorii do sprzątania jest możliwy tylko wtedy, jeśli da się konsumentom produkty, które ich zachwycą. Może to być zapach, który wywoła uśmiech, zniknięcie trudnych plam lub komfort wynikający z tego, że składniki ulegają biodegradacji.

 

Partnerstwo Unilevera i TikToka obowiązuje w Wielkiej Brytanii, Wietnamie, Turcji, Brazylii, Filipinach, Tajlandii, Francji i Holandii, Argentynie i Indonezji. Polega na wspópracy z ponad 100 twórcami treści publikującymi na platformie. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.10.2025 15:30
Kimberly-Clark inwestuje 28,7 mln dolarów w programy wspierające kobiety i dziewczęta
W ramach akcji kobiety i dziewczynki na całym globie otrzymają pomoc materialną.Kimberly-Clark

Kimberly-Clark Corporation ogłosiła nowy etap globalnego zaangażowania społecznego, którego celem jest poprawa dostępu do podstawowej opieki zdrowotnej dla kobiet i dziewcząt. W ramach czteroletnich partnerstw z organizacjami Baby2Baby, Plan International, Project HOPE oraz UNICEF, firma planuje wesprzeć około 24 miliony kobiet i dziewcząt w siedmiu krajach – Brazylii, Peru, Chinach, Indiach, Indonezji, Wietnamie i Stanach Zjednoczonych – w ciągu najbliższych trzech lat.

Nowe programy są finansowane przez Kimberly-Clark Foundation, która przeznaczy na ten cel 28,7 mln USD. Fundacja skoncentrowała swoją działalność na wspieraniu kobiet i dziewcząt w kluczowych etapach życia – od okresu dojrzewania po macierzyństwo. Projekty obejmą m.in. programy dotyczące higieny menstruacyjnej, edukacji zdrowotnej i przełamywania tabu wokół miesiączki, a także inicjatywy zwiększające dostęp do bezpiecznych rozwiązań sanitarnych oraz kompleksowej opieki okołoporodowej i poporodowej.

Znacząca część środków trafi do regionów i społeczności o ograniczonym dostępie do opieki zdrowotnej. Projekty realizowane z partnerami będą obejmować m.in. działania z zakresu wsparcia zdrowia psychicznego matek oraz wzmocnienia lokalnych systemów ochrony zdrowia, by poprawić wyniki zdrowotne w najbardziej wrażliwych grupach społecznych.

Kimberly-Clark od lat współpracuje z organizacją Baby2Baby, która wspiera rodziny żyjące w ubóstwie w Stanach Zjednoczonych. Partnerstwo rozpoczęte w 2011 roku stało się jednym z filarów społecznego zaangażowania firmy. W 2024 roku marka Huggies zacieśniła współpracę, wspierając inicjatywę mającą na celu przeciwdziałanie rosnącej śmiertelności matek w USA, realizowaną wspólnie z Departamentem Zdrowia i Opieki Społecznej USA.

Jednym z kluczowych elementów tego projektu jest dystrybucja Maternal Health & Newborn Supply Kits – zestawów wspierających zdrowie matek i noworodków. Program łączy kwestie niedoboru pieluch, zdrowia noworodków i psychicznego dobrostanu matek, tworząc spójny model pomocy o wymiernym znaczeniu społecznym. Dzięki nowym inwestycjom Kimberly-Clark zamierza rozszerzyć ten model również na inne regiony świata, by skutecznie odpowiadać na globalne wyzwania w zakresie opieki nad kobietami i dziećmi.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.10.2025 13:58
Coty pozyskuje 900 mln dolarów z emisji obligacji do 2031 roku
Nowa emisja obligacji wspiera strategię zarządzania bilansem Coty.Coty

Coty Inc. ogłosiło emisję obligacji o łącznej wartości nominalnej 900 mln dolarów z oprocentowaniem 5,600 proc., zapadających w 2031 roku. Zakończenie oferty planowane jest na około 15 października 2025 r., pod warunkiem spełnienia standardowych wymogów formalnych.

Nowe papiery dłużne zostaną wyemitowane wspólnie przez Coty oraz jej spółki zależne HFC Prestige Products, Inc. i HFC Prestige International U.S. LLC. Obligacje będą stanowić niezabezpieczone zobowiązania senioralne, o ile utrzymają ocenę inwestycyjną przynajmniej od dwóch z trzech głównych agencji ratingowych. W przypadku spadku ratingu poniżej poziomu inwestycyjnego staną się one obligacjami zabezpieczonymi i w pełni gwarantowanymi przez spółki zależne Coty, z pierwszeństwem zabezpieczenia na tych samych aktywach, które stanowią podstawę istniejących linii kredytowych.

Środki netto z emisji, wraz z istniejącą płynnością, zostaną przeznaczone na wykup 5,000 proc. obligacji zabezpieczonych zapadających w 2026 roku oraz częściowo 3,875 proc. obligacji z tego samego terminu zapadalności – w obu przypadkach po wartości nominalnej powiększonej o naliczone odsetki. Transakcja wpisuje się w długofalową strategię Coty dotyczącą optymalizacji struktury kapitałowej i wydłużenia terminów zapadalności zadłużenia.

Nowe papiery wartościowe są oferowane w trybie prywatnym wyłącznie kwalifikowanym inwestorom instytucjonalnym w Stanach Zjednoczonych (zgodnie z zasadą Rule 144A) oraz inwestorom spoza USA na podstawie Regulation S. Emisja nie będzie rejestrowana w ramach amerykańskiej ustawy o papierach wartościowych (U.S. Securities Act).

Nowa emisja wspiera strategię zarządzania bilansem Coty, zmniejszając presję na refinansowanie w krótkim terminie i zabezpieczając finansowanie długoterminowe po stałej stopie procentowej. Spółka kontynuuje działania na rzecz redukcji zadłużenia i utrzymania elastyczności finansowej w warunkach zmiennego otoczenia makroekonomicznego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
14. październik 2025 07:55