StoryEditor
Producenci
17.02.2023 00:00

Pharrell Williams nowym dyrektorem kreatywnym działu męskiego Louis Vuitton

Pharell Williams współpracował poprzednio z luksusową marką Chanel jako ambasador. / materiały prasowe Chanel
Louis Vuitton mianował muzyka Pharrella Williamsa swoim nowym dyrektorem kreatywnym ds. mężczyzn ze skutkiem natychmiastowym. Williams ma ujawnić swoją pierwszą kolekcję w czerwcu podczas Tygodnia Mody Męskiej w Paryżu. Zastąpienie Virgila Abloha stanowiło wyzwanie, ale Pietro Beccari, prezes i dyrektor generalny Louis Vuitton, uważa, że kreatywna wizja Williamsa wykraczająca poza modę niewątpliwie poprowadzi Louis Vuitton do nowego i bardzo ekscytującego rozdziału.

Przemysł modowy i rozrywkowy, które od dawna są ze sobą powiązane, związały się jeszcze ściślej; Louis Vuitton mianował Pharrella Williamsa, amerykańskiego rapera i producenta, nowym dyrektorem kreatywnym ds. odzieży męskiej. Francuska luksusowa marka ogłosiła na Instagramie, że zatrudniła Williamsa około 16 miesięcy po nagłej śmierci swojego poprzedniego projektanta odzieży męskiej, Virgila Abloha, w 2021 roku. Williams, jak stwierdziła marka w oświadczeniu, "jest wizjonerem, którego kreatywne wszechświaty rozszerzają się od muzyki do sztuki i mody – zyskując pozycję globalnej ikony kultury”.

Williams, który był pierwszym męskim ambasadorem Chanel, od 2004 roku współpracuje z Louis Vuitton. Ostatnio nawiązał współpracę z jubilerem Tiffany & Company, który wraz z Louis Vuitton jest częścią konglomeratu dóbr luksusowych LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy). Podczas styczniowych pokazów mody męskiej w Paryżu Williams rzadko rozstawał się z wysadzanymi brylantami okularami przeciwsłonecznymi Tiffany & Company, które nosił także na rozdaniu nagród Grammy. Jego pierwsza kolekcja dla Louis Vuitton zostanie pokazana w czerwcu podczas Tygodnia Mody Męskiej w Paryżu. - Cieszę się, że mogę powitać Pharrella z powrotem w domu, po naszej współpracy w latach 2004 i 2008 dla Louis Vuitton, jako naszego nowego dyrektora artystycznego ds. mężczyzn – powiedział Pietro Beccari w oświadczeniu marki na Instagramie.

To dopiero drugi raz, kiedy czarnoskóry amerykański projektant zajmuje czołowe stanowisko we francuskim luksusowym domu. Abloh przeszedł do historii jako pierwszy, kiedy został mianowany w marcu 2018 roku. Jako długoletni zwolennik i przyjaciel Abloha, Williams musi cieszyć się z nominacji, która kładzie kres wielomiesięcznym spekulacjom na temat tego, kto następny obejmie bardzo pożądaną rolę. Niewykluczone jest, że Williams będzie miał coś do powiedzenia w kwestii zapachów oferowanych przez Louisa Vuittona.

Czytaj także: LVMH osiągnęło rekordowe przychody w 2022 roku

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:02
Niemiecka Cosnova zaczyna dystrybucję swoich kosmetyków w Indiach
Produkty Essence zawierają w 100 proc. wegańskie składnikiCosnova Beauty

Cosnova, niemiecki producent kosmetyków (m.in. marki Essence), nawiązał współpracę dystrybucyjną z Reliance Retail w celu wprowadzenia na rynek indyjski swoich produktów. Wejście na rynek w Indiach będzie wzmocnieniem przystępnej cenowo, globalnej oferty kosmetyków Reliance Retail i umożliwi sprzedaż detaliczną produktów Essence za pośrednictwem wielokanałowej sieci sprzedaży.

Asortyment kosmetyków makijażowych Essence będzie dostępny online na terenie całego kraju, jak również w drogeriach sieci Reliance oraz w partnerskich punktach sprzedaży detalicznej.

Reliance jako oficjalny dystrybutor będzie odpowiadać za zwiększenie zasięgu marki w Indiach. Essence jest postrzegane przez dystrybutora z Indii za wiodącą markę kosmetyków, wyróżniającą się w Europie pod względem liczby sprzedanych sztuk. Ponad 80 proc. swoich produktów Essence produkuje w Europie.

image

Isabelle Tambue, Essence: Reagowanie na trendy mamy wpisane w DNA marki

Marka charakteryzuje się młodzieżową estetyką, a jej produkty zawierają w 100 proc. wegańskie składniki, są produkowane w ekologicznych opakowaniach i nie zawierają mikroplastiku.

image

Indie – rynkiem z największym potencjałem sprzedaży kosmetyków na świecie? Potwierdzają to wyniki Nykaa

Wprowadzając markę Essence na rynek indyjski, chcemy zainspirować nową falę kreatywnego wyrażania siebie poprzez eksperymenty z urodą, zachęcając konsumentów do łączenia, dopasowywania i zabawy produktami, które sprawią, że makijaż stanie się radosnym elementem codziennego życia każdego z nas – stwierdzili przedstawiciele Reliance Retail, dodając, że premiera ta “odzwierciedla zaangażowanie Reliance Retail w oferowanie indyjskim konsumentom najlepszych globalnych doświadczeń kosmetycznych, łącząc zabawę, inkluzywność i zrównoważony rozwój pod jedną marką”.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. listopad 2025 14:28