StoryEditor
Producenci
17.02.2023 00:00

Pharrell Williams nowym dyrektorem kreatywnym działu męskiego Louis Vuitton

Pharell Williams współpracował poprzednio z luksusową marką Chanel jako ambasador. / materiały prasowe Chanel
Louis Vuitton mianował muzyka Pharrella Williamsa swoim nowym dyrektorem kreatywnym ds. mężczyzn ze skutkiem natychmiastowym. Williams ma ujawnić swoją pierwszą kolekcję w czerwcu podczas Tygodnia Mody Męskiej w Paryżu. Zastąpienie Virgila Abloha stanowiło wyzwanie, ale Pietro Beccari, prezes i dyrektor generalny Louis Vuitton, uważa, że kreatywna wizja Williamsa wykraczająca poza modę niewątpliwie poprowadzi Louis Vuitton do nowego i bardzo ekscytującego rozdziału.

Przemysł modowy i rozrywkowy, które od dawna są ze sobą powiązane, związały się jeszcze ściślej; Louis Vuitton mianował Pharrella Williamsa, amerykańskiego rapera i producenta, nowym dyrektorem kreatywnym ds. odzieży męskiej. Francuska luksusowa marka ogłosiła na Instagramie, że zatrudniła Williamsa około 16 miesięcy po nagłej śmierci swojego poprzedniego projektanta odzieży męskiej, Virgila Abloha, w 2021 roku. Williams, jak stwierdziła marka w oświadczeniu, "jest wizjonerem, którego kreatywne wszechświaty rozszerzają się od muzyki do sztuki i mody – zyskując pozycję globalnej ikony kultury”.

Williams, który był pierwszym męskim ambasadorem Chanel, od 2004 roku współpracuje z Louis Vuitton. Ostatnio nawiązał współpracę z jubilerem Tiffany & Company, który wraz z Louis Vuitton jest częścią konglomeratu dóbr luksusowych LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy). Podczas styczniowych pokazów mody męskiej w Paryżu Williams rzadko rozstawał się z wysadzanymi brylantami okularami przeciwsłonecznymi Tiffany & Company, które nosił także na rozdaniu nagród Grammy. Jego pierwsza kolekcja dla Louis Vuitton zostanie pokazana w czerwcu podczas Tygodnia Mody Męskiej w Paryżu. - Cieszę się, że mogę powitać Pharrella z powrotem w domu, po naszej współpracy w latach 2004 i 2008 dla Louis Vuitton, jako naszego nowego dyrektora artystycznego ds. mężczyzn – powiedział Pietro Beccari w oświadczeniu marki na Instagramie.

To dopiero drugi raz, kiedy czarnoskóry amerykański projektant zajmuje czołowe stanowisko we francuskim luksusowym domu. Abloh przeszedł do historii jako pierwszy, kiedy został mianowany w marcu 2018 roku. Jako długoletni zwolennik i przyjaciel Abloha, Williams musi cieszyć się z nominacji, która kładzie kres wielomiesięcznym spekulacjom na temat tego, kto następny obejmie bardzo pożądaną rolę. Niewykluczone jest, że Williams będzie miał coś do powiedzenia w kwestii zapachów oferowanych przez Louisa Vuittona.

Czytaj także: LVMH osiągnęło rekordowe przychody w 2022 roku

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
01.12.2025 15:09
Chińczycy inwestują 17 mln euro w fabrykę opakowań kosmetycznych w Portugalii
Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie - dwie w Chinach i dwie w MeksykuShyaHsin Packaging

Chińska firma ShyaHsin Packaging zainwestuje 16,86 mln euro w budowę zakładu produkcyjnego opakowań kosmetycznych premium w Portugalii – poinformowałą AICEP (Agência para o Investimento e Comércio Externo de Portugal).

Fabryka chińskiej firmy, specjalizującej się w projektowaniu i produkcji opakowań kosmetycznych (m.in. na tusze do rzęs, błyszczyki do ust, pomadki, pudry w kompakcie, pędzle i lakiery do paznokci) oraz dostarczaniu kompletnych rozwiązań dla przemysłu kosmetycznego, jest już na zaawansowanym etapie budowy. Lokalizacja fabryki to Maceria na zachodzie Portugalii. Oddanie inwestycji do użytku planowane jest na koniec października 2026 roku. Będzie ona korzystać z 17-procentowej zachęty inwestycyjnej, w pełni kwalifikującej się do finansowania europejskiego.

Inwestycja ta jest uznawana za „strategicznie interesującą dla gospodarki kraju lub danego regionu”, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Spójności Terytorialnej z 5 sierpnia, a także „spełnia warunki niezbędne do przyznania zachęt finansowych” – wynika z analizy przeprowadzonej przez AICEP.

Projekt, który otrzyma 2,86 mln euro wsparcia z programu Compete 2030, „ma na celu utworzenie w Portugalii jednostki produkcyjnej Grupy SHP, która będzie wytwarzać opakowania kosmetyków dla segmentu premium” – jak można przeczytać w opisie projektu.

image

Chiny modernizują regulacje kosmetyczne: wielki smok zacieśnia pasa

Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie, dwie w Chinach i dwie w Meksyku, i specjalizuje się w produkcji opakowań kosmetyków od ponad 50 lat. W styczniu 2024 roku poinformowano, że chińska firma stworzy w budynku dawnej fabryki Dexprom „jedną z największych fabryk opakowań kosmetycznych”, która będzie obsługiwać wiodących producentów kosmetyków, w tym L’Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.11.2025 09:32
Estée Lauder zamyka centrum technologiczne w Bukareszcie i redukuje zatrudnienie
Estée Lauder zapowiada poważne zmiany w strukturze firmy.M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Estée Lauder Companies ogłosiła zamknięcie swojego bukareszteńskiego centrum technologicznego, co wiąże się ze zwolnieniem 150 pracowników. Decyzja wpisuje się w szeroko zakrojony program restrukturyzacyjny Beauty Turnaround, który firma realizuje w odpowiedzi na pogorszenie wyników sprzedażowych w ostatnich miesiącach.

Bukareszteński hub technologiczny został uruchomiony w kwietniu 2023 roku jako trzecie globalne centrum technologiczne ELC. Jak podaje serwis Profit.ro, obiekt został całkowicie zamknięty, choć decyzja ta nie obejmuje większego biura Estée Lauder w stolicy Rumunii, które kontynuuje działalność bez zmian. Zamknięcie tak niedawno uruchomionej jednostki podkreśla skalę i pilność bieżących działań oszczędnościowych.

Restrukturyzacja, zapowiedziana przez CEO Stéphane’a de La Faverie w lutym 2025 roku, przewiduje redukcję nawet do 7 000 etatów na całym świecie. Do tej pory zlikwidowano już 3 200 stanowisk, a zamknięcie rumuńskiego centrum stanowi kolejny krok w realizacji strategii cięcia kosztów i porządkowania globalnej struktury operacyjnej.

Program Beauty Turnaround został wdrożony po roku słabszych wyników sprzedaży, które skłoniły firmę do rewizji dotychczasowych działań i ograniczenia kosztów tam, gdzie jest to możliwe. Władze ELC podkreślają, że zmiany mają na celu przywrócenie dynamiki wzrostu oraz wzmocnienie efektywności technologicznej i operacyjnej przedsiębiorstwa.

Zamykanie wybranych jednostek i redukcje zatrudnienia są częścią szerszej strategii restrukturyzacyjnej obejmującej rynki na wielu kontynentach. Estée Lauder zapowiada, że kolejne etapy programu będą konsekwentnie wdrażane w 2025 roku, a firma koncentruje się na osiągnięciu stabilizacji finansowej po okresie osłabionych wyników sprzedaży.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. grudzień 2025 09:27