W swoim webinarze „Piękno wraca do zdrowia: Going Green and Clean” Euromonitor zagłębił się w przyszłość branży, badając kluczowe trendy, które będą kształtować sektor kosmetyczny w nadchodzących latach.
Firma przewiduje, że zwiększenie znaczenia e-commerce nastąpi w ciągu najbliższych 5–10 lat, ponieważ pandemia przyspieszyła korzystanie przez konsumentów z platform internetowych w trakcie codziennych potrzeb. Sprzedaż produktów kosmetycznych i higieny osobistej w handlu elektronicznym wzrosła o 23 proc. w latach 2020-2021, podczas gdy wirtualne doświadczenia w domu będą konieczne podczas napędzania sprzedaży w handlu elektronicznym.
- 51 proc. ankietowanych firm kosmetycznych stwierdziło, że wdroży strategie cyfrowe, aby objąć nową rzeczywistość phygital, od doświadczeń zbliżeniowych po wdrażanie AR/VR w celu integracji procesów wirtualnych w przestrzeniach fizycznych – komentuje Gabriella Beckwith, konsultantka w Euromonitor International.
Do 2025 r. pielęgnacja skóry przejmie najjaśniejszy punkt światowego przemysłu kosmetycznego, ponieważ szacuje się, że kategoria ta osiągnie sprzedaż w wysokości 181 miliardów dol., głównie w regionie Azji i Pacyfiku. Stanie się tak, ponieważ konsumenci coraz bardziej dokształcają się w zakresie aktywnych składników i będą kontynuować poszukiwanie „skinimalizmu” w formie uproszczonego przekazu marki, formułowania i rutyny pielęgnacyjnej.
- Marki, które opierają się na zaufaniu i przejrzystości, a także te, o popartych naukowo referencjach i „klinicznej” skuteczności będą nadal dobrze funkcjonować – dodaje Kayla Villena, konsultantka ds. urody i mody w Euromonitor International.
Azja i Pacyfik nadal będzie światowym motorem wzrostu dla branży kosmetycznej i higieny osobistej, zwłaszcza w zakresie kosmetyków kolorowych i pielęgnacji skóry, co będzie wynikać z szybkiego odbicia w Chinach. - Marki kosmetyczne, które są zorientowane na cel, świadome cyfrowo, wspierane klinicznie, przystępne cenowo i dostępne, najprawdopodobniej nadal będą się rozwijać – podsumowuje Villena.