StoryEditor
Producenci
01.09.2021 00:00

Pierwsza Sephora w Zielonej Górze już otwarta

Od soboty, 28 sierpnia pierwsza perfumeria sieci Sephora w ty mieście przyjmuje klientów. Zlokalizowana jest w nowej części centrum handlowego Focus Mall, na pierwszym piętrze. Wnętrze o powierzchni 375 mkw. zaprojektowano zgodnie z aktualnym konceptem sieci. 

Wśród nowych stref specjalnych oraz usług, klienci znajdą m.in. unikalny „Skincare room” oraz wygodny automat Click & Collect do samodzielnego odbierania zamówień złożonych na sephora.pl.

W perfumerii Sephora dostępne są liczne marki na wyłączność, a wśród nich kultowe marki makijażowe, takie jak Fenty Beauty by Rihanna, Too Faced, Tarte, Huda Beauty, Hourglass, Givenchy, pielęgnacyjne: Fresh, Ole Henricksen, Dr Jart, Origins czy Drunk Elephant oraz zapachowe jak Ferragamo.

W Sephora na klientów czeka również bogata i stale rozwijana sekcja „good for” zawierająca marki odpowiedzialne wobec środowiska. Czyli wegańskie oraz takie, które zawierają min. 90 proc. składników naturalnego pochodzenia. Wśród nich zarówno marki makijażowe, pielęgnacyjne, jak i zapachy. 

Sephora w tym roku zamknęła trzy perfumerie w Polsce, otworzyła nowy salon przy ul. Floriańskiej w Krakowie i otwiera kolejne. Sieć wchodzi tylko w sprawdzone projekty oraz analizuje obroty istniejących perfumerii.

W obecnym roku, jak i w kolejnych latach, w obszarze inwestycji koncertujemy naszą uwagę wyłącznie na sprawdzonych projektach. Kontynuujemy optymalizację sieci w oparciu o obecne dane dotyczące obrotów poszczególnych lokalizacji – poinformowała wiadomoscikosmetyczne.pl Joanna Krzyżanowska, Corporate Relations Manager w Sephora Polska.

Pod koniec lipca ruszyła również Sephora w warszawskim centrum handlowym Sadyba Best Mall, która była jedną z pierwszych perfumerii sieci w Polsce. Dzięki rozbudowie, jej powierzchnia zwiększyła się o 50 proc., na półkach stanęły nowe marki, a klienci uzyskali dostęp do nowych usług.

Sephora wchodzi również w nowe projekty i weszła w projekt z Zalando. Udostępni na platformie asortyment kilku tysięcy atrakcyjnych produktów ponad 300 ekskluzywnych marek, poszerzając ofertę kosmetyczną dla milionów użytkowników Zalando.

Więcej informacji na temat partnerstwa z Zalando – KLIKNIJ –

Sephora przejmuje również brytyjskiego sprzedawcę internetowego Feelunique, który ma ok. 35 tys. produktów w ofercie i 1,3 mln aktywnych klientów. To kolejny, po współpracy z Zalando, krok Sephory w umacnianiu się w internetowej sprzedaży. Decyzja o przejęciu Feelunique jest zgodna z ambicjami Sephory w zakresie cyfryzacji biznesu. 

Czytaj więcej na ten temat – KLIKNIJ –

ZDJĘCIA Z OTWARCIA SEPHORA W ZIELONEJ GÓRZE

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
17.07.2025 16:34
L’Occitane Group z rocznymi przychodami 2,8 mld euro – Sol de Janeiro odpowiada za ponad 30 proc. sprzedaży
Francuska grupa kosmetyczna świętuje sukcesy.Shutterstock

Grupa L’Occitane ogłosiła roczne przychody w wysokości 2,8 miliarda euro za rok finansowy zakończony 31 marca 2025 r., notując wzrost sprzedaży o 11,7 proc. w ujęciu stałym rok do roku. Był to pierwszy raport finansowy spółki po jej wycofaniu z giełdy w Hongkongu w październiku 2024 r. Firma określiła ten okres jako „rok przełomowy”, wskazując na intensywne zmiany organizacyjne oraz umocnienie pozycji na kluczowych rynkach.

Największy udział w sprzedaży grupy miał brand L’Occitane en Provence, odpowiadający za 48,4 proc. całkowitych przychodów, ze szczególnym wyróżnieniem produktu Almond Shower Oil. Niemniej jednak to marka Sol de Janeiro, nabyta większościowo w 2021 roku, stała się jednym z motorów wzrostu – wygenerowała aż 31,6 proc. sprzedaży. Marka ta zdominowała rynek amerykański, zajmując pierwsze miejsce wśród marek kosmetycznych w sieci Sephora w Ameryce Północnej oraz w kategorii zapachów na Amazonie.

Kolejne 10,1 proc. przychodów przypadło na brytyjską markę Elemis, która utrzymała pozycję lidera sprzedaży w Wielkiej Brytanii dzięki serii Pro-Collagen. Najszybciej rozwijającą się marką w portfolio okazała się koreańska Erborian, a najdynamiczniejszym rynkiem – Stany Zjednoczone, które odpowiadały za 46,4 proc. całkowitej sprzedaży grupy.

Po przeprowadzeniu prywatyzacji spółka przeszła reorganizację zarządzania. Po rezygnacji Laurenta Marteau z funkcji CEO we wrześniu 2024 r., powołano tzw. Office of the Chief Executive. W jego skład weszli Reinold Geiger (przewodniczący i główny udziałowiec), Samuel Antunes (dyrektor finansowy) oraz Ingo Dauer (radca prawny grupy), a w lutym 2025 dołączył Didier Lalance jako dyrektor generalny. Grupa wchodzi w nowy rok finansowy 2026 z „ostrożnym optymizmem”, podkreślając swoją odporność dzięki zróżnicowanemu portfelowi marek i planując uzyskanie ponownej certyfikacji B-Corp w 2026 roku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
17.07.2025 14:06
Avon uhonorowany tytułem Best Cruelty-Free Brand 2025. To kamień milowy w drodze do etycznego piękna
Avon mat.pras.

"Z radością informujemy, że zostaliśmy uhonorowany tytułem Best Cruelty-Free Brand podczas Global Green Beauty Awards 2025!" – poinformował Avon Polska na swoim profilu LinkedIn. Co oznacza takie wyróżnienie dla firmy i jakie warunki trzeba spełnić, aby je uzyskać?

Z dumą możemy powiedzieć, że nasze produkty spełnią rygorystyczne standardy programu Leaping Bunny Program i pozostają w pełni cruelty-free. To wyróżnienie jest efektem naszej wspólnej pracy, ponieważ przeanalizowaliśmy ponad 8 tys. składników i zaangażowaliśmy około 4 tys. dostawców – podkreśla Avon Polska.

Zgłoszenia są oceniane przez niezależny panel ekspertów z branży beauty, a cały proces przyznawania nagród jest prowadzony przez Arquette Media. Nagrody przyznawane są na podstawie systemu punktowego, który ocenia skuteczność produktu – jak dobrze działa i jak bardzo użytkownicy lubią go stosować. Pod uwagę brane są również „zielone czynniki”, takie jak praktyki marki w zakresie zrównoważonego rozwoju środowiskowego oraz ogólne zaangażowanie marki w działania proekologiczne – komentuje dla Wiadomości Kosmetycznych Jemah Brightman-White, pełniąca funkcję globalnej Brand Activism & Sustainability communications manager w Avon. 

Zobacz też: Dystrybutorzy rynku mody i beauty łączą siły w działaniach na rzecz klimatu

W lipcu firma świętuje uzyskanie oficjalnej akredytacji, potwierdzającej, że produkty Avon nie są testowane na zwierzętach.

To ważny kamień milowy w naszej drodze ku bardziej etycznemu pięknu – podkreśla Avon, dziękując równocześnie partnerom z Cruelty Free International za wsparcie w realizacji tego celu. – To dla nas ogromna motywacja, aby nadal tworzyć produkty pięknie i odpowiedzialnie! – podkreśla firma, produkująca swoje kosmetyki w podwarszawskim Garwolinie.

image
mat.pras.

Zobacz też: Jessica Deckers, Avon: Każda firma ma inne możliwości i priorytety, nasza idzie swoją drogą

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
17. lipiec 2025 18:29