StoryEditor
Producenci
14.11.2019 00:00

Pierwszy w Polsce Carrefour Bio oferuje szeroki wybór ekologicznych kosmetyków

Sieć Carrefour otworzy w piątek w Warszawie swój pierwszy sklep Bio w Polsce. Jest to 900. placówka sieci w kraju, jednak tym razem klientom zaoferowano niespotykany dotąd wybór ekologicznych produktów spożywczych i kosmetycznych. 

Carrefour Bio mieści się w samym centrum Warszawy, przy ul. Marszałkowskiej 87. Ma 153 mkw. powierzchni handlowej oraz 27 mkw. kącika kawowego i oferuje niemal 2,5 tys. produktów. W asortymencie sklepu znalazło się 250 rodzajów produktów świeżych, takich jak warzywa i owoce sprzedawane na wagę, mięso, ryby, a także 2200 produktów pakowanych (wina oraz inne alkohole). Na sklepowe półki trafiło także 250 produktów marki własnej Carrefour Bio.

Nowością, niedostępną w żadnym innym sklepie Carrefour w takiej skali, będzie możliwość zakupienia 50 produktów sypkich na wagę, wśród nich będą m.in. płatki, kasze, makarony, rośliny strączkowe, kawa i bakalie. Carrefour zaoferuje także 24 rodzaje herbat i przypraw - produkty te wyeksponowane zostały w szklanych słojach.

Ponadto w sklepie pojawiła się strefa produktów do makijażu. Szczególnie rozbudowana została kategoria ekodetergentów i kosmetyków naturalnych.

Sklepy Carrefour Bio były testowane w 2013 r. we Francji. Dziś na rodzimym dla Carrefoura rynku działa ponad 20 placówek pod tym szyldem. Carrefour Bio od kilku lat obecne jest także w Hiszpanii, a od lata tego roku również w Belgii. Aktualna strategia Carrefoura zakłada, że do 2012 r. funkcjonować będzie 120 sklepów Bio. Firma nie doprecyzowała jednak, czy chodzi jedynie o Francję, czy o wszystkie rynki, na jakich działa grupa.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
12.09.2025 14:32
Goop zamyka markę Good Clean Goop po niespełna dwóch latach
Początki Goop sięgają roku 2006, kiedy to Paltrow zaczęła od wysyłania cotygodniowego newslettera.Gwyneth Paltrow

Goop, firma założona przez Gwyneth Paltrow, ogłosiła wycofanie z rynku swojej masowej linii kosmetycznej Good Clean Goop. Marka, wprowadzona w 2023 roku, miała stanowić tańszą alternatywę dla luksusowej oferty Goop Beauty, oferując produkty pielęgnacyjne w cenie poniżej 40 dolarów. Good Clean Goop była dostępna m.in. w sieci Target oraz na platformie Amazon, jednak nie udało jej się zbudować silnej pozycji rynkowej.

Według branżowych raportów, sprzedaż Good Clean Goop plasowała się w dolnych 15% marek kosmetycznych w ofercie Targeta. Słabe wyniki doprowadziły do zakończenia współpracy z siecią, która wcześniej miała na markę wyłączność. W konsekwencji Goop podjęło decyzję o całkowitym wycofaniu linii, wskazując na konieczność koncentracji na działalności podstawowej.

Decyzja ta wpisuje się w szersze zmiany w strategii spółki. W 2024 roku Goop przeprowadziło redukcje zatrudnienia, a równocześnie rozwijało segment premium. Flagowa linia Goop Beauty niedawno poszerzyła swoją obecność dzięki partnerstwu z Ulta Beauty, co wskazuje na priorytetowe znaczenie wyższej półki cenowej w strukturze przychodów firmy.

Zamknięcie Good Clean Goop pokazuje trudności, z jakimi mierzą się marki luksusowe przy próbach wejścia w segment masowy. Choć niższa cena miała poszerzyć grono odbiorców, to ograniczona rozpoznawalność oraz silna konkurencja wśród budżetowych marek drogeryjnych sprawiły, że projekt nie przyniósł oczekiwanych efektów. Goop zdecydowało się więc wzmocnić pozycję tam, gdzie generuje najwyższe zyski – w segmencie premium, stanowiącym kluczowy motor wzrostu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
12.09.2025 13:33
Birkenstock rozszerza linię Care Essentials na segment pielęgnacji ciała
Kultowa marka obuwia poszerza swoje portfolio pielęgnacyjne.Birkenstock

Birkenstock, znany dotąd głównie z obuwia oraz produktów do pielęgnacji stóp, poszerza portfolio o kategorię body care. Marka wprowadziła na rynek cztery nowe kosmetyki do codziennego użytku: mydła w płynie do rąk i ciała oraz balsamy, dostępne w wariantach Relaxing i Balancing. Produkty certyfikowane jako wegańskie, zgodne ze standardem COSMOS Natural i produkowane w Niemczech, wpisują się w trend prostoty i funkcjonalności.

Nowa linia Care Essentials została zaprojektowana jako rozwiązanie uniwersalne, skierowane do szerokiej grupy odbiorców. Wyróżnia ją minimalizm formuł – składniki pochodzenia naturalnego – oraz dbałość o transparentne oznaczenia jakości. Oferta ma charakter neutralny płciowo, co odpowiada rosnącemu zapotrzebowaniu na produkty pielęgnacyjne dostosowane do różnych typów skóry i stylów życia, bez tradycyjnych podziałów marketingowych.

Birkenstock konsekwentnie podkreśla także wymiar zrównoważonego rozwoju. Opakowania nowych kosmetyków wykonane są z aluminium z recyklingu, pozyskiwanego w Europie, a dodatkowe pudełka posiadają certyfikat FSC. Takie rozwiązania mają nie tylko zmniejszyć ślad środowiskowy, ale również potwierdzić spójność działań marki z oczekiwaniami świadomych konsumentów.

Rozszerzenie portfolio poza pielęgnację stóp to istotny krok strategiczny. Firma chce wykorzystać swoje doświadczenie w segmencie funkcjonalnej pielęgnacji, by wejść w szerszą kategorię kosmetyków do ciała. Kieruje ofertę do odbiorców, którzy poszukują prostych, naturalnych i czystych etykietowo produktów, a jednocześnie zwracają uwagę na aspekty ekologiczne. Dzięki temu Birkenstock celuje w rosnącą grupę konsumentów zdrowotnie i środowiskowo świadomych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
13. wrzesień 2025 20:56