StoryEditor
Producenci
13.03.2020 00:00

PKN Orlen wyprodukuje miliony litrów płynu do dezynfekcji rąk

Ruszyła produkcja płynu do dezynfekcji rąk w Zakładzie Produkcyjnym Orlen OIL w Jedliczu – poinformował w czwartek koncern w komunikacie. Pierwsza partia produktu, w związku z dużym zapotrzebowaniem na rynku, zostanie wysłana do Agencji Rezerw Materiałowych. Natomiast w przyszłym tygodniu dostawy będą realizowane na stacje paliw PKN ORLEN oraz na potrzeby innych podmiotów gospodarczych.

–  Zgodnie z zapowiedziami rozpoczynamy realizację pierwszych dostaw płynu do dezynfekcji rąk. W bardzo szybkim tempie udało nam się dostosować produkcję tak, aby aktywnie włączyć się w działania rządu związane ze wzmocnieniem bezpieczeństwa sanitarnego kraju. Zakładamy, że do końca marca br. produkcja sięgnie prawie 2,5 mln litrów produktu – mówi Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen.

Obecne moce produkcyjne należącego do Grupy Orlen Zakładu Orlen OIL w Jedliczu to 750 tys. litrów płynu do dezynfekcji rąk na tydzień, w opakowaniach 5 litrowych. Płyn do dezynfekcji jest wirusobójczy, jego produkcja opiera się na alkoholu etylowym. Nowy produkt jest już dopuszczony do obrotu decyzją Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych. Z kolei alkohol potrzebny do produkcji jest kupowany od dostawców mających certyfikat ECHA wydawany przez Europejską Agencję Chemikaliów.

Zakład Produkcyjny Orlen Oil w Jedliczu na co dzień zajmuje się produkcją płynów do spryskiwaczy, płynów chłodniczych, smarów oraz olejów przemysłowych. W związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa w Polsce dokonano szybkiego przestawienia linii produkcyjnej tak, aby spółka mogła rozpocząć wytwarzanie płynu do dezynfekcji rąk.

Oprócz bieżącej produkcji w Jedliczu, na terenie Zakładu Produkcyjnego ORLEN OIL odbywa się obecnie modernizacja wytwórni smarów. Planowana jest m.in. budowa czterech zbiorników surowcowych o pojemności ok. 60 tys. litrów każdy. Spółka realizuje też zakup dwóch linii konfekcyjnych pod produkcję płynów, co znacząco zwiększy możliwości wytwórcze.

Wszystkie dodatkowe zamówienia na płyn do dezynfekcji rąk zbierane są pod adresem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zamówienia będą realizowane w zależności od możliwości produkcyjnych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.09.2023 15:53

Coty podnosi prognozy na rok obrotowy 2024. To efekt popytu na zapachy

Podstawą mocnej pozycj Coty jest rozszerzenie portfela licencji. W zakończonym w czerwcu roku obrotowym odnowione zostały tak kluczowe licencje, jak zapachy Hugo Boss, Davidoff i Jil Sander, a także zapachy i makijaż Marc Jacobs.
Firma Coty podniosła prognozy finansowe na I półrocze i cały roku obrotowy 2024, w związku z dużym popytem na produkty kosmetyczne, zwłaszcza na zapachy. W tej kategorii najlepiej radzi sobie ostatnio niedawna premiera - Burberry Goddess.

Firma Coty poinformowała, że od czasu przekazania wyników finansowych za rok obrotowy 2023, obserwuje znaczny wzrost popytu na produkty kosmetyczne na swoich kluczowych rynkach i w kluczowych kategoriach. Szczególnie wyróżniają się tu zapachy, a to głównie za sprawą niedawnej premiery Burberry Goddess. W sierpniu odnotowała ona rekordową sprzedaż w USA, kilkukrotnie wyprzedając konkurentów. Dwa inne zapachy marek z oferty Coty znalazły się w pierwszej piątce, a trzy inne w pierwszej dziesiątce amerykańskich rankingów.

 

Czytaj też: Burberry Beauty to kolejna luksusowa marka stawiająca na refille

 

W efekcie spółka spodziewa się wzrostu podstawowej sprzedaży LFL w pierwszej połowie roku obrotowego 24 o +10-12 proc., co stanowi wzrost w porównaniu z wcześniejszą prognozą wynoszącą +8-10 proc. Natomiast w całym roku ​Coty będzie dążyć do wzrostu skorygowanej marży EBITDA o 10-30 punktów bazowych do 1,075–1,085 mld USD. Wcześniejsze prognozy mówiły o EBITDA wynoszącej 1,065–1,075 mld USD.

 

Czytaj  też: Coty umiejętnie wykorzystuje trendy. Potwierdzają to wyniki za ostatni rok

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.09.2023 13:52

Beiersdorf oficjalnie otworzył swoją fabrykę w Lipsku. To z niej na całą Europę wysyłać będzie dezodoranty, lakiery do włosów i pianki do golenia

<p>fabryka w Lipsku będzie produkowała nie tylko dezodoranty, lakiery do włosów i pianki do golenia marki NIVEA, ale także produkty w aerozolu marek 8X4, Hidrofugal i Hansaplast na rynek europejski.</p>

fabryka w Lipsku będzie produkowała nie tylko dezodoranty, lakiery do włosów i pianki do golenia marki NIVEA, ale także produkty w aerozolu marek 8X4, Hidrofugal i Hansaplast na rynek europejski.

/ mat. prasowe
<p>fabryka w Lipsku będzie produkowała nie tylko dezodoranty, lakiery do włosów i pianki do golenia marki NIVEA, ale także produkty w aerozolu marek 8X4, Hidrofugal i Hansaplast na rynek europejski.</p>
/ mat. prasowe
<p>fabryka w Lipsku będzie produkowała nie tylko dezodoranty, lakiery do włosów i pianki do golenia marki NIVEA, ale także produkty w aerozolu marek 8X4, Hidrofugal i Hansaplast na rynek europejski.</p>
/ mat. prasowe
<p>fabryka w Lipsku będzie produkowała nie tylko dezodoranty, lakiery do włosów i pianki do golenia marki NIVEA, ale także produkty w aerozolu marek 8X4, Hidrofugal i Hansaplast na rynek europejski.</p>
/ mat. prasowe
<p>fabryka w Lipsku będzie produkowała nie tylko dezodoranty, lakiery do włosów i pianki do golenia marki NIVEA, ale także produkty w aerozolu marek 8X4, Hidrofugal i Hansaplast na rynek europejski.</p>
<p>fabryka w Lipsku będzie produkowała nie tylko dezodoranty, lakiery do włosów i pianki do golenia marki NIVEA, ale także produkty w aerozolu marek 8X4, Hidrofugal i Hansaplast na rynek europejski.</p>
<p>fabryka w Lipsku będzie produkowała nie tylko dezodoranty, lakiery do włosów i pianki do golenia marki NIVEA, ale także produkty w aerozolu marek 8X4, Hidrofugal i Hansaplast na rynek europejski.</p>
<p>fabryka w Lipsku będzie produkowała nie tylko dezodoranty, lakiery do włosów i pianki do golenia marki NIVEA, ale także produkty w aerozolu marek 8X4, Hidrofugal i Hansaplast na rynek europejski.</p>
Gallery
​Fabryka Beiersdorf Manufacturing Leipzig została oficjalnie otwarta. Zakład wart prawie 300 mln euro jest największą inwestycją w jednej lokalizacji w historii firmy Beiersdorf. Każdego roku z linii produkcyjnych w nowym zakładzie zjedzie 450 mln produktów kosmetycznych – w szczególności dezodorantów, lakierów do włosów i pianek do golenia, które trafią następnie na cały rynek europejski.

Firma Beiersdorf oficjalnie otworzyła swoje nowe centrum produkcyjne w Lipsku. 

image
FOTO: mat. prasowe

 

Na uroczystości obecni byli Michael Kretschmer, premier Saksonii, Burkhard Jung, burmistrz Lipska oraz Vincent Warnery, prezes Beiersdorf, a także pracownicy, dostawcy i partnerzy handlowi firmy.

Po około dwóch latach budowy najnowocześniejsze centrum produkcyjne zostało w ostatnich miesiącach pomyślnie uruchomione. Pierwsze dezodoranty „Made in Leipzig” trafiły na rynek w pierwszym kwartale tego roku. 

Czytaj też: Beiersdorf rozpoczyna produkcję kosmetyków w nowym zakładzie w Lipsku

image
FOTO: mat. prasowe

Zgodnie z planem obecnie działają trzy linie, a wkrótce dołączą dwie kolejne. Każdego roku z linii produkcyjnych w nowym zakładzie zjedzie 450 mln produktów kosmetycznych – w szczególności dezodorantów, lakierów do włosów i pianek do golenia na cały rynek europejski.

Inwestycja o wartości prawie 300 mln euro jest największym projektem w jednej lokalizacji w historii Beiersdorf. Wysoki stopień automatyzacji i szeroko zakrojona cyfryzacja wszystkich etapów produkcji zapewniają wydajność i produktywność. Jednocześnie zakład ma modułową i elastyczną konstrukcję, dzięki czemu można szybko wdrożyć innowacje czy nowe procesy produkcyjne oraz reagować na trendy i oczekiwania konsumentów.

image
FOTO: mat. prasowe

Przy okazji ​fabryka w Lipsku-Seehausen przyczynia się do realizacji celów programu zrównoważonego rozwoju Care Beyond Skin Beiersdorf. Dzięki wykorzystaniu energii odnawialnych i biogazu do wytwarzania ciepła działa prawie całkowicie neutralnie pod względem emisji CO2. W nowym zakładzie odzyskiwane i przetwarzane są cenne zasoby, takie jak ciepło, ścieki i etanol. W przyszłości planuje się eksploatację zakładu jako obiekt Energy+ i wytwarzanie w nim więcej energii elektrycznej niż wymaga tego produkcja – np. za pomocą fotowoltaiki.  

Nowy zakład przyczynia się również do zrównoważonego rozwoju na poziomie produktu: dzięki nowym warunkom technicznym możliwe jest wprowadzenie na rynek innowacyjnych, bardziej zrównoważonych rozwiązań w zakresie opakowań – na przykład puszek aerozolowych wykonanych z aluminium pochodzącego z recyklingu.

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. wrzesień 2023 06:32