StoryEditor
Producenci
01.12.2020 00:00

Plan KE dotyczący chemikaliów. Czy doprowadzi do zakazu używania nieszkodliwych składników?

Przedstawiciele branży kosmetycznej obawiają się, że strategia Komisji Europejskiej na rzecz zrównoważonego rozwoju w zakresie chemikaliów może hamować innowacje - czytamy w Cosmetics Business. Skrytykowali oni plany Komisji Europejskiej dotyczące wprowadzenia nowych przepisów dotyczących toksycznych chemikaliów. Dlaczego?

Przedstawiciele branży produktów higieny osobistej skrytykowali plany Komisji Europejskiej, bo jak ostrzegają, mogą one spowodować zakaz stosowania niektórych składników kosmetycznych, nawet na bezpiecznym poziomie.

W opublikowanej 14 października strategii Komisji Europejskiej na rzecz zrównoważonego rozwoju dotyczącej chemikaliów (CSS - Chemicals Strategy for Sustainability ) stwierdzono, że władze wykonawcze Unii Europejskiej planują wyeliminowanie z kosmetyków i innych produktów substancji rakotwórczych, mutagennych, reprotoksycznych (CMR) i zaburzających funkcjonowanie układu hormonalnego.

Jednak KE chce również zakazać chemikaliów, które utrzymują się i gromadzą w środowisku lub w organizmie. Działania te wynikałyby z dalszych propozycji regulacyjnych spodziewanych w 2021 r. I przedstawionych w CSS.

Ustalenia, które wchodzą w grę są dość radykalne - komentuje dla portalu John Chave, dyrektor generalny stowarzyszenia branżowego Cosmetics Europe. Według niego, jeśli te propozycje wejdą w życie, to „będzie mniej składników do wykorzystania i dostarczania innowacyjnych produktów” bez „żadnego zysku netto dla bezpieczeństwa konsumentów, ponieważ pod warunkiem dokładnego zbadania ekspozycji, konsumenci nie będą wystawieni na żadne ryzyko - zauważa.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 13:30
Yves Rocher zamyka zakłady produkcyjne swojej marki w Izraelu – 270 osób straci pracę
Plaza Poznań

Marka kosmetyczna Sabon, należąca do francuskiego koncernu Yves Rocher, ogłosiła decyzję o zamknięciu swojego zakładu produkcyjnego, centrum logistycznego oraz globalnej siedziby w Izraelu. Zmiany te wiążą się z likwidacją około 270 miejsc pracy i mają na celu konsolidację działalności produkcyjnej w już istniejącym zakładzie we Francji.

Zamknięcie obejmie zakład produkcyjny i globalne centrum logistyczne w Kiryat Gat. Operacje logistyczne zostaną zakończone do października 2025 roku, natomiast całkowite zamknięcie planowane jest na czerwiec 2026 roku. Firma prowadzi rozmowy w sprawie sprzedaży zakładu i podpisała niewiążący list intencyjny z potencjalnym nabywcą. W przypadku niepowodzenia transakcji, zakład zostanie całkowicie zamknięty.

Sabon planuje również sprzedaż swoich 22 sklepów detalicznych w izraelskich centrach handlowych. Zgodnie z planem, przyszły nabywca miałby pełnić rolę wyłącznego dystrybutora produktów marki Sabon na rynku izraelskim. Na ten moment nie wiadomo, czy negocjacje zakończą się podpisaniem wiążącej umowy.

Zamknięcie izraelskich struktur obejmie 60 pracowników centrali, 104 osoby zatrudnione w fabryce, 16 pracowników logistyki oraz około 90 pracowników sklepów, których przyszłość zależy od powodzenia procesu sprzedaży. Firma uzasadnia swoją decyzję koniecznością redukcji kosztów i uproszczenia działalności poprzez likwidację dwóch równoległych ośrodków produkcyjnych – w Izraelu i we Francji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. lipiec 2025 06:06