StoryEditor
Producenci
22.05.2013 00:00

Po jakie marki kosmetyczne sięgają Polacy?

Sięgając po kosmetyki do pielęgnacji włosów polscy konsumenci najczęściej wybierają marki Nivea oraz L’Oréal. Wśród kosmetyków do pielęgnacji skóry największym zaufaniem darzą produkty marki Nivea oraz Ziaja. Dokonując wyboru kosmetyków kolorowych i zapachowych skłaniają się ku markom Nivea oraz Adidas. Natomiast zakupy najchętniej robią w drogeriach Rossmann. Tak wynika z najnowszego badania European Trusted Brands – jednego z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich w Europie. Jego organizatorem jest Reader’s Digest.


W tegorocznej edycji badania, w kategorii Kosmetyk do pielęgnacji włosów Złote Godło powędrowało – podobnie jak w ubiegłych latach – do marki Nivea, którą wybrało 12 proc. ankietowanych biorących udział w badaniu. Respondenci w tej kategorii często wymieniali również marki Garnier Fructis (11 proc.) oraz L’Oréal Elséve (niecałe 11 proc.). Marka L’Oréal Elséve została szczególnie doceniona przez respondentów za jakość, wizerunek oraz zrozumienie potrzeb klienta i jest tegorocznym laureatem Kryształowego Godła.
Zwycięzcą Złotego Godła w kategorii Kosmetyk do pielęgnacji skóry została, po raz piąty w historii badania, marka Nivea, uzyskując 39 proc. głosów. Marka ta zwyciężyła we wszystkich 12 krajach objętych sondażem. Kryształowe Godło otrzymała Ziaja wyróżniona przez respondentów za jakość, stosunek wartości do ceny, zrozumienie potrzeb klienta oraz społeczną odpowiedzialność.
Marka Nivea w tegorocznej edycji badania European Trusted Brands zwyciężyła również w kategorii Kosmetyk zapachowy/kolorowy (11 proc.), detronizując zwycięzcę z poprzednich lat – Avon (7 proc). Marka Adidas,laureat Kryształowego Godła, została doceniona za jakość, zrozumienie potrzeb klienta i społeczną odpowiedzialność.
W kategorii Pasta do zębów największym zaufaniem Polaków cieszy się marka Colgate (38 proc.), tegoroczny laureat Złotego Godła. Markę Blend-a-med wybrało 27 proc. biorących udział w badaniu. Respondenci cenią markę Blend-a-med za wysoką jakość, silny wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta, a także za społeczną odpowiedzialność. W tym roku nagrodzili ją Kryształowym Godłem.
W kategorii Drogeria zwyciężył Rossmann, który zdobyła 66 proc. głosów, dystansując drugą najczęściej wymianą markę – Natura (11 proc.), a także Sephora (4 proc.). Marka Rossmann została bardzo wysoko oceniona za jakość, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta oraz stosunek wartości do ceny i uzyskała Kryształowe Godło European Trusted Brands. Wyróżnienie to Rossmann zdobył również w 2012 roku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.07.2025 14:42
PZ Cussons odstępuje od sprzedaży marki St. Tropez
St. Tropez to marka produktów do samoopalania należąca do PZ Cussons.St. Tropez

W kwietniu 2024 r. Grupa PZ Cussons ogłosiła zamiar sprzedaży marki St. Tropez i rozpoczęła szeroki proces aukcyjny, który przyciągnął „liczne oferty”. Decyzja zapadła w momencie, gdy segment Beauty notował spadek wycen, a przychody spółki w USA w roku obrotowym FY25 malały. Mimo szczegółowej analizy propozycji zarząd ostatecznie postanowił markę zatrzymać i nadać jej nowy kierunek rozwoju.

Kluczowym elementem nowej strategii jest powołanie dedykowanego zespołu, którego rezultaty będą mierzone trzema wskaźnikami: skutecznością działań handlowych (w tym aktywności cyfrowych), tempem wdrażania innowacji oraz odświeżeniem wizerunku St. Tropez. Ma to pozwolić na lepsze wykorzystanie potencjału marki w międzynarodowym portfolio PZ Cussons.

Istotnym krokiem będzie również partnerstwo z amerykańską firmą The Emerson Group. Emerson przejmie obsługę kluczowych sieci detalicznych w USA, oferując zarządzanie klientem, logistykę i wsparcie marketingowe. Model ten ma zniwelować problem „niedoskalowanego” biznesu PZ Cussons w Stanach Zjednoczonych i ponownie wprowadzić markę na ścieżkę wzrostu dzięki połączeniu zasięgu dystrybucyjnego Emersona i kapitału marki St. Tropez.

Ze względu na ostatnie wyniki St. Tropez (marka wypracowała 7,5 mln funtów skorygowanego zysku operacyjnego w FY25) Grupa spodziewa się ujęcia odpisu aktualizującego o charakterze niepieniężnym, który zostanie zaprezentowany w wynikach za FY25 we wrześniu 2025 r. Szczegółowy plan dalszego rozwoju marki ma zostać przedstawiony również we wrześniu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. lipiec 2025 08:29