StoryEditor
Producenci
08.05.2020 00:00

Północna Izba Gospodarcza: Czas otworzyć salony fryzjerskie i kosmetyczne. Branża przeżywa dramat!

– Uczmy się od naszych sąsiadów w Europie. Wiele krajów podejmuje decyzje o łagodzeniu restrykcji w sposób bardzo mądry, łączący możliwość funkcjonowania przedsiębiorcom przy zachowaniu rygorów sanitarnych – mówi prezes Północnej Izby Gospodarczej, Jarosław Tarczyński. Mowa o fryzjerach, kosmetyczkach, tatuatorach oraz szeroko rozumianej branży beauty. 

Prezes Północnej Izby Gospodarczej Jarosław Tarczyński odwołuje się do przykładu fryzjerów. W Niemczech przyjmują oni klientów przy zachowaniu wszelkich rygorów sanitarnych. 

Trzeba przyznać, że przy odpowiedniej organizacji działalność fryzjerska nie różni się od wielu obiektów już funkcjonujących. Odmrożenie, tak bardzo wyczekiwane przez tę grupę, jest jak najbardziej możliwe. Jak pokazują kraje ościenne, przy zachowaniu odpowiednich restrykcji sanitarnych, bo przecież można przyjmować po jednym kliencie, salony fryzjerskie mogą pracować i odbudowywać swoją pozycję gospodarczą - mówi Jarosław Tarczyński. - Jestem po rozmowie z jednym z przedsiębiorców w Przecławiu i powiedział mi, że ten moment otwarcia jest wyczekiwany. To jest silna gałąź gospodarki. Nie może być ignorowana - dodaje.

Marlena Sotek, fryzjerka zrzeszona w Izbie podziela tę opinię. - Nie jesteśmy inni niż wszyscy i potrafimy się odpowiednio zorganizować i przyjmować rozsądnie z zachowaniem bezpiecznych reguł klientów – mówi. 

Jak wyjaśnia Jarosław Tarczyński, powstało wrażenie, że zawody zajmujące się „estetyką i wizerunkiem” zostały potraktowane jako zbytek bez którego można żyć. Tymczasem bez środków do życia pozostało wiele rodzin.  

- Jako prezes Północnej Izby Gospodarczej apeluje do ustawodawców o empatię! Fryzjerki, kosmetyczki, panie dbające o urodę swoich klientów to często osoby utrzymujące rodziny. Północna Izba Gospodarcza opowiada się za wszystkimi przedsiębiorcami, którzy czują się pokrzywdzeni niezrozumiałymi decyzjami. To jest branża, która czeka na możliwość działania. Widzę i słyszę o dramatach przedsiębiorców i ich pracowników – mówi.

Północna Izba Gospodarcza od początku swojego istnienia wstawia się za przedsiębiorcami działającymi w sektorze MŚP. - Los przedsiębiorców jest nam bliski, szczególnie w czasie próby, jaką niewątpliwie jest walka z pandemią koronawirusa. Rząd premiera Mateusza Morawieckiego rozpoczął proces „odmrażania gospodarki” - wiele posunięć oceniamy jako samorząd przedsiębiorców pozytywnie. Nie da się jednak ukryć, że wiele decyzji, a właściwie ich brak pozostaje sporym zaskoczeniem - tłumaczy.

 



  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.12.2025 09:32
Chappell Roan nową globalną ambasadorką MAC Cosmetics
Piosenkarka dołączyła do zacnego grona ambasadorek MAC.MAC Cosmetics

MAC Cosmetics ogłosił, że od 2026 roku nową globalną ambasadorką marki zostanie Chappell Roan, laureatka nagrody Grammy i jedna z najgłośniejszych artystek młodego pokolenia. Piosenkarka będzie twarzą kampanii prowadzonych na wszystkich kluczowych rynkach, co oznacza znaczące wzmocnienie globalnego wizerunku marki i dalsze inwestycje w segment celebryckich partnerstw, które w ostatnich latach generują rosnący udział w sprzedaży wielu koncernów kosmetycznych.

Artystka podkreśliła, że współpraca z MAC ma dla niej wymiar symboliczny. Jak powiedziała, marka „od zawsze robiła miejsce dla takich osób jak ona”, wspierając sztukę, queerowość, drag i ekspresję własną. Wypowiedź Roan wpisuje się w strategię firmy, która od początku lat 90. buduje swoją tożsamość wokół inkluzywności i społeczności LGBTQIA+, m.in. poprzez programy charytatywne i aktywacje w przestrzeni kultury popularnej.

Nicola Formichetti, globalny dyrektor kreatywny MAC, zwrócił uwagę na skalę wpływu artystki na młode pokolenie. Jak podkreślił, Roan reprezentuje generację ceniącą autentyczność i „queer joy”, co idealnie współgra z misją marki „All Ages, All Races, All Genders”. Podkreślenie tych wartości wskazuje, że partnerstwo będzie miało nie tylko wymiar komercyjny, lecz także wizerunkowy, wzmacniający długoletnie zaangażowanie MAC w tematy równościowe.

Według Aïdy Moudachirou-Rebois, wiceprezeski i globalnej dyrektor zarządzającej MAC, współpraca z artystką zaczęła się jeszcze przed jej międzynarodowym sukcesem. Marka wspierała makijaż i koncepcje wizualne wokół kilku kluczowych momentów jej kariery, co przełożyło się na decyzję o długoterminowym partnerstwie. Moudachirou-Rebois oceniła, że historia Roan – oparta na determinacji i konsekwencji – wzmacnia autentyczność komunikacji marki.

Debiut artystki w kampaniach zaplanowany na 2026 rok sugeruje, że projekty są już w przygotowaniu, a MAC zamierza wykorzystać rosnący zasięg piosenkarki. W 2024 i 2025 roku jej obecność w mediach społecznościowych i na listach przebojów rosła w tempie dwucyfrowym, a koncerty regularnie przyciągały dziesiątki tysięcy fanów. Dla marki oznacza to potencjalnie znaczące wzmocnienie przekazu i dotarcie do nowych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
05.12.2025 14:33
P&G sygnalizuje głęboki spadek sprzedaży kategorii w USA przed okresem świątecznym
Katherine Welles

Procter & Gamble ostrzega, że sprzedaż w kluczowych kategoriach, w których firma konkuruje na rynku amerykańskim, znacząco spadła w październiku i według najnowszych szacunków powtórzy ten trend również w listopadzie. Dane te wskazują na wyraźne osłabienie wydatków konsumenckich w okresie poprzedzającym sezon świąteczny, który zwykle wzmacnia wyniki branży FMCG.

Podczas konferencji Morgan Stanley dyrektor finansowy P&G, Andre Schulten, poinformował, że sprzedaż kategorii w USA obniżyła się zarówno pod względem wolumenu, jak i wartości. Podkreślił, że jest to „najbardziej zmienny” rynek, z jakim firma miała do czynienia od lat. Do głównych czynników osłabienia zaliczył większą ostrożność konsumentów, zaostrzenie konkurencji oraz niespodziewane czynniki makroekonomiczne.

Schulten wskazał zwłaszcza na skutki czasowego wstrzymania pracy administracji federalnej oraz zakłócenia w działaniu programu SNAP, który wspiera miliony gospodarstw domowych o niższych dochodach. Według P&G czynniki te przełożyły się na ograniczoną skłonność Amerykanów do zakupów produktów codziennego użytku. Firma prognozuje, że największe obciążenie pojawi się w bieżącym kwartale, choć wpływ na wyniki całego roku powinien być łagodniejszy.

Po ujawnieniu danych akcje P&G oraz kilku innych dużych spółek z sektora FMCG odnotowały spadki, co odzwierciedla rosnącą niepewność inwestorów wobec popytu na produkty rynku masowego. Jednocześnie Schulten potwierdził, że firma pozostaje zainteresowana przejęciami typu bolt-on. Za przykład udanej transakcji wskazał markę Native, a wśród priorytetów wymienił dalsze skalowanie mniejszych marek z segmentu zdrowia i urody o przychodach na poziomie 50–150 mln dolarów.

Aktualizacja P&G podkreśla narastającą presję na poziomie całych kategorii w amerykańskim rynku masowym, szczególnie w segmencie beauty, personal care i produktów gospodarstwa domowego. W obliczu słabnącej siły nabywczej konsumentów firmy działające w modelu wartościowym muszą liczyć się z bardziej wymagającym otoczeniem popytowym w najbliższych miesiącach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. grudzień 2025 09:44