StoryEditor
Producenci
24.03.2022 00:00

Polska fabryka Garnier obchodzi w tym roku 25-lecie

Marka Garnier dużą część swoich kosmetyków produkuje w fabryce L’Oréal Warsaw Plant w podwarszawskich Kaniach. Powstają w niej m.in. produkty do pielęgnacji i koloryzacji włosów. W tym roku świętuje ona swoje 25-lecie.

L’Oréal Warsaw Plant w podwarszawskich Kaniach, która produkuje m.in. linię Botanic Therapy oraz Garnier Color Naturals, obchodzi w tym roku swoje 25-lecie. Produkcja odbywa się tutaj w sposób zrównoważony i zgodny z zielonymi zobowiązaniami marki Garnier w ramach programu Green Beauty. Ich celem jest zmniejszanie wpływu na środowisko. W ramach ich realizacji fabryka kupuje energię wiatrową i z elektrowni wodnych, a do 2025 roku cała wykorzystywana w zakładzie energia będzie pochodzić ze źródeł odnawialnych.

Na terenie fabryki zbudowano też stację recyklingu wody, która pozwala na oczyszczanie ścieków produkowanych w fabryce i ponowne wykorzystywanie odzyskanej wody o wysokim standardzie. Dzięki innowacyjnym i proekologicznym rozwiązaniom, w 2020 roku udało się zredukować zużycie wody o 50 proc. w porównaniu do 2005 roku, co odpowiada niemal 7 mln półlitrowych butelek, przy jednoczesnym wzroście produkcji o 220 proc.

Czytaj też: L'Oréal stawia na ekologię i solidarność społeczną. Został za to nagrodzony

Fabryka korzysta z coraz większej liczby ekologicznych opakowań. Już ponad 60 proc. butelek PET pochodzi z recyklingu, a do 2025 roku wszystkie opakowania marki Garnier będą wyprodukowane z materiałów z recyklingu.

Natomiast opakowania Botanic Therapy, po wykorzystaniu produktu, nadają się do ponownego przetworzenia – wystarczy wrzucić je do odpowiednio oznaczonego kosza.

Odpady w fabryce są sortowane u źródła ich powstania, np. na linii produkcyjnej, a potem przetwarzane np. na plastikowe wieszaki, doniczki, płyny do spryskiwaczy czy cegły. Od 2001 r. fabryka jest bezodpadowa – wszystko jest ponownie wykorzystywane lub przetwarzane.

Kosmetyki są wytwarzane w sposób zrównoważony. W ich produkcji wykorzystywane są składniki pochodzenia naturalnego, m.in. odżywcze olejki i ekstrakty z roślin, a miód wykorzystany w szamponie Botanic Therapy Miód & Propolis pozyskiwany jest w ramach programu ochrony dobrostanu pszczół.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.10.2024 15:01
Estée Lauder ujawnia, ile zapłaci kadrze kierowniczej w 2024 roku
Fabrizio Freda, prezes i dyrektor generalny Estée Lauder Companiesfot. elcompanies.com

Fabrizio Freda, dyrektor generalny Estée Lauder, zarobi w 2024 roku łącznie 17,8 miliona dolarów, co stanowi znaczny spadek w porównaniu z 21,8 miliona dolarów w 2023 roku i 25,4 miliona dolarów w 2022 roku. To efekt trwających problemów, z którymi firma zmaga się od pandemii.

Estée Lauder Companies Inc. to międzynarodowa firma kosmetyczna z siedzibą w Nowym Jorku, druga co do wielkości na świecie – ustępuje rozmiarami tylko francuskiemu L’Oréal. W portfolio przedsiębiorstwa znajdują się marki takie jak La Mer, Jo Malone London, Clinique, Tom Ford Beauty, MAC Cosmetics czy Bobbi Brown.

W ujawnionych przez Estée Lauder dokumentach możemy zauważyć spadek wynagrodzenia kadry kierowniczej za rok fiskalny 2024.

Kierujący firmą od 2009 roku Fabrizio Freda otrzyma łącznie 17,8 mln dolarów, co stanowi kwotę o 4 mln dolarów niższą niż w 2023 roku i aż o 7,6 ln dolarów niższą niż w 2022 roku. W przyszłym roku Freda odchodzi na emeryturę, ale wciąż nie wiadomo, kto go zastąpi na stanowisku dyrektora generalnego.

Prezes wykonawczy William P. Lauder zarobi łącznie 6,9 mln dolarów (7,8 mln dolarów w 2023 roku), a dyrektor finansowy Tracey T. Travis – 7,9 mln  dolarów (8,3 mln dolarów w 2023 roku). Travis także przechodzi na emeryturę, ale w tym przypadku już wiemy, że zastąpi go Akhil Shrivastava. Prezeska grupy wykonawczej Jane Hertzmark Hudis zarobi 7,2 mln dolarów, a prezes grupy wykonawczej Stéphane de La Faverie – 5,9 mln dolarów.

Czytaj też: Estée Lauder odnotowuje 7 proc. spadek sprzedaży

Mediana globalnych wynagrodzeń osób zatrudnionych przez Estée Lauder, z wyłączeniem Fredy, wynosi 34,711 tys. dolarów. Oznacza to, że połowa pracowników zarabia mniej niż 2 892 dolary miesięcznie.

– Firma nadal zmaga się z problemami po pandemii, szczególnie na rynku turystycznym w Azji i w chińskim biznesie, które nie odzyskały oczekiwanej formy. Plan odzyskiwania zysków i wzrostu Lauder ma na celu osiągnięcie dodatkowego zysku operacyjnego w wysokości do 1,4 miliarda dolarów w roku fiskalnym 2025, ale oczekuje się, że sprzedaż netto wzrośnie tylko o 2 proc., znacznie poniżej prognoz analityków na poziomie 5 proc. – komentuje Global Cosmetics News.

Anna Tess Gołębiowska

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.10.2024 18:51
Małgorzata Kożuchowska została ambasadorką marki Perfecta i ma własną linię kosmetyków
Małgorzata Kożuchowska, ambasadorka marki Perfecta podczas premiery jej własnej linii kosmetyków Perfecta Skin Małgorzata Kożuchowskafot. Eryka Ciesielska

Małgorzata Kożuchowska została ogłoszona ambasadorką marki Perfecta należącej do Dax Cosmetics. Stworzyła również swoją linię kosmetyków pielęgnacyjnych do twarzy Perfecta Skin Małgorzata Kożuchowska. Lada moment rusza kampania z udziałem aktorki, promująca jej autorską linię.

 Marka Perfecta obchodzi w tym roku 20-lecie swojej obecności na rynku. Jest to marka mainstreamowa, bardzo szeroka. Produkty marki można odnaleźć niemal w każdej kategorii. Natomiast najważniejszymi są dla niej pielęgnacja twarzy i pielęgnacja ciała.

Udało nam się w tym roku zrealizować strategiczny projekt, najważniejszy jeżeli chodzi o całą firmę Dax Cosmetics. Zaprosiliśmy do niego wybitne osoby, które – w naszej ocenie – będą miały pozytywny wpływ na samą markę, na jej przekaz i budowanie jej wizerunku, a także go ocieplą – mówiła Ewa Blocher, prezes zarządu Dax Cosmetics witając uczestników konferencji, którą firma zorganizowała 8 października br. w Praskim Centrum Koneser w Warszawie, by przedstawić nową ambasadorkę marki.

– Poszukiwania ambasadorki marki Perfecta nie były proste. Z całym teamem postawiłyśmy  sobie za cel, że szukamy autentyczności, a o to w dzisiejszych czasach coraz trudniej; myślę, że wszyscy tego doświadczamy. Ważna była dla nas też odwaga, a zarazem delikatność i kobiecość. Chciałyśmy, aby ambasadorka i marka mówiły wspólnym językiem i miały wspólne wartości – dodała Dorota Dobrzycka, dyrektor marketingu Dax Cosmetics.

image
Małgorzata Kożuchowska - ambasadorka marki Perfecta; Dorota Dobrzycka, dyrektor marketingu Dax Cosmetics i  Alicja Falender, dyrektor R&D
fot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Wybór padł na Małgorzatę Kożuchowską, polską aktorkę teatralną i filmową, znaną z wielu ról w popularnych filmach i serialach, uhonorowaną Złotym i Brązowym Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis oraz Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski. Małgorzata Kożuchowska słynie ze swojego klasycznego, eleganckiego stylu a zarazem naturalności. W tym roku obchodzi 30 rocznicę otrzymania dyplomu Warszawskiej Wyższej Szkoły Teatralnej.

–  Marka Perfecta obchodzi jubileusz 20-lecia istnienia. Tak długa historia świadczy o tym, że kobiety doceniają to, co marka i  Dax Cosmetics mają im do zaoferowania. Jestem zaszczycona i dumna, że dołączam do tego grona. Takich decyzji nie podejmuje się w sekundę. Testowałam kosmetyki, rozmawiałam z teamem Perfecty. Ważne było dla mnie to, że jest to marka polska, która ma swoje fabryki i produkuje kosmetyki w Polsce, tutaj ma swoje laboratoria. Zarazem istotne było również, że za Dax Cosmetics stoi farmaceutyczna firma Rohto Pharmaceuticals w Japonii i to oznacza, że nowoczesna myśl technologiczna wymienia się pomiędzy naukowcami w grupie. Przekonało mnie również to, że są to kosmetyki ogólnodostępne – bardzo wysokiej jakości, ale za przystępną cenę. Praktycznie każda kobieta w Polsce, niezależnie od statusu, pozycji społecznej, zawodu, zasobności portfela, może sobie na te produkty pozwolić – mówiła Małgorzata Kożuchowska, pytana o to, co zadecydowało, że zgodziła się być twarzą marki Perfecta.

Małgorzatę Kożuchowską zobaczymy w spocie marki, a jej wizerunek na opakowaniach produktów jej autorskiej linii Perfecta Skin Małgorzata Kożuchowska.

– Pierwszy raz w ciągu 30 lat bycia aktorką dostałam  propozycję stworzenia autorskiej linii kosmetycznej, za co bardzo dziękuję. Myślę, że odpowiednie rzeczy przychodzą do nas w odpowiednim czasie – powiedziała Małgorzata Kożuchowska.

To aktorka była również pomysłodawczynią tego, jak przekaz marki i cechy produktów jej linii przenieść do kampanii reklamowej.

– Szukaliśmy takiej konwencji, aby to co jest kanwą, podstawą kosmetyków zaprezentować w czystej, jasnej, komunikatywnej formie. Zależało mi również, aby spot był nowoczesny. Trzy rodzaje peptydów użytych w formule kosmetyków były dla mnie punktem wyjścia, który powinnyśmy wziąć pod uwagę i przełożyć go na stronę wizualną. I właśnie te trzy peptydy, to trzy odsłony kobiecej natury – pierwsza elegancka i zmysłowa, druga – pewna siebie, zadaniowa i przebojowa, trzecia – subtelna, delikatna – opowiadała ambasadorka Perfecty.

image
Nowa seria Perfecta Skin Małgorzata Kożuchowska
fot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Seria, którą aktorka współtworzyła, składa się z jedenastu produktów, w tym trzech do oczyszczania skóry. Elegancja i minimalizm opakowań tej serii mają być nowym kierunkiem designu marki.

Perfecta to największa marka w portfolio Dax Cosmetics. W tym roku marka obchodzi 20-lecie istnienia, a firma Dax Cosmetics 40-lecie. Dax Cosmetics działa i produkuje w Polsce, w Duchnowie pod Warszawą, i ma polskie korzenie. Od 10 lat firma jest częścią japońskiej grupy farmaceutyczno-kosmetycznej Rohto Pharmaceuticals Group.

Czytaj więcej: Dax Cosmetics inwestuje w prace badawczo-rozwojowe nad innowacjami

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. październik 2024 15:18