StoryEditor
Producenci
24.03.2022 00:00

Polska fabryka Garnier obchodzi w tym roku 25-lecie

Marka Garnier dużą część swoich kosmetyków produkuje w fabryce L’Oréal Warsaw Plant w podwarszawskich Kaniach. Powstają w niej m.in. produkty do pielęgnacji i koloryzacji włosów. W tym roku świętuje ona swoje 25-lecie.

L’Oréal Warsaw Plant w podwarszawskich Kaniach, która produkuje m.in. linię Botanic Therapy oraz Garnier Color Naturals, obchodzi w tym roku swoje 25-lecie. Produkcja odbywa się tutaj w sposób zrównoważony i zgodny z zielonymi zobowiązaniami marki Garnier w ramach programu Green Beauty. Ich celem jest zmniejszanie wpływu na środowisko. W ramach ich realizacji fabryka kupuje energię wiatrową i z elektrowni wodnych, a do 2025 roku cała wykorzystywana w zakładzie energia będzie pochodzić ze źródeł odnawialnych.

Na terenie fabryki zbudowano też stację recyklingu wody, która pozwala na oczyszczanie ścieków produkowanych w fabryce i ponowne wykorzystywanie odzyskanej wody o wysokim standardzie. Dzięki innowacyjnym i proekologicznym rozwiązaniom, w 2020 roku udało się zredukować zużycie wody o 50 proc. w porównaniu do 2005 roku, co odpowiada niemal 7 mln półlitrowych butelek, przy jednoczesnym wzroście produkcji o 220 proc.

Czytaj też: L'Oréal stawia na ekologię i solidarność społeczną. Został za to nagrodzony

Fabryka korzysta z coraz większej liczby ekologicznych opakowań. Już ponad 60 proc. butelek PET pochodzi z recyklingu, a do 2025 roku wszystkie opakowania marki Garnier będą wyprodukowane z materiałów z recyklingu.

Natomiast opakowania Botanic Therapy, po wykorzystaniu produktu, nadają się do ponownego przetworzenia – wystarczy wrzucić je do odpowiednio oznaczonego kosza.

Odpady w fabryce są sortowane u źródła ich powstania, np. na linii produkcyjnej, a potem przetwarzane np. na plastikowe wieszaki, doniczki, płyny do spryskiwaczy czy cegły. Od 2001 r. fabryka jest bezodpadowa – wszystko jest ponownie wykorzystywane lub przetwarzane.

Kosmetyki są wytwarzane w sposób zrównoważony. W ich produkcji wykorzystywane są składniki pochodzenia naturalnego, m.in. odżywcze olejki i ekstrakty z roślin, a miód wykorzystany w szamponie Botanic Therapy Miód & Propolis pozyskiwany jest w ramach programu ochrony dobrostanu pszczół.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.12.2025 12:08
L‘Oreal zwiększa swoje udziały w Galdermie
Cetaphil mat.pras.

Francuski koncern L‘Oreal zwiększa swoje udziały w szwajcarskiej marce dermatologicznej Galderma z około 10 proc. do 20 proc. – potwierdziła szwajcarska firma. Kwota transakcji nie została ujawniona.

L‘Oreal zakupił udziały od szwedzkiego konsorcjum private equity EQT, w skład której wchodzą m.in. Abu Dhabi Investment Authority. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2026 roku. 

W wyniku tych zmian Galderma rozważa zastąpienie członków zarządu reprezentujących konsorcjum dwoma niezależnymi kandydatami z L‘Oreal już na najbliższym walnym zgromadzeniu spółki w 2026 roku.

Galderma nadal zapewnia imponujący wzrost, silną innowacyjność i pozycję lidera w swojej szerokiej, opartej na badaniach naukowych ofercie dermatologicznej – oświadczył w komunikacie prasowym Flemming Ørnskov, prezes Galdermy. – Dzięki wzmocnionej strategii komercyjnej, ciągłej ekspansji platformy i portfolio oraz coraz mocniej zorientowanemu na konsumenta podejściu do innowacji, szybko stajemy się potęgą w dziedzinie dermatologii. Cieszymy się ze zwiększonych inwestycji L‘Oréal, które potwierdzają kierunek naszych działań. Wkraczając w rok 2026, nadal w pełni koncentrujemy się na naszej zintegrowanej strategii dermatologicznej i obsłudze naszych klientów, konsumentów i pacjentów – dodał prezes szwajcarskiej firmy.

Rozważane są dodatkowe projekty badań naukowych będące przedmiotem wspólnego zainteresowania, koncentrujące się na pielęgnacji i zdrowiu skóry, innowacjach i długoterminowym rozwoju. Galderma pierwotnie powstała jako spółka joint venture między Nestle i L‘Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.12.2025 09:32
Chappell Roan nową globalną ambasadorką MAC Cosmetics
Piosenkarka dołączyła do zacnego grona ambasadorek MAC.MAC Cosmetics

MAC Cosmetics ogłosił, że od 2026 roku nową globalną ambasadorką marki zostanie Chappell Roan, laureatka nagrody Grammy i jedna z najgłośniejszych artystek młodego pokolenia. Piosenkarka będzie twarzą kampanii prowadzonych na wszystkich kluczowych rynkach, co oznacza znaczące wzmocnienie globalnego wizerunku marki i dalsze inwestycje w segment celebryckich partnerstw, które w ostatnich latach generują rosnący udział w sprzedaży wielu koncernów kosmetycznych.

Artystka podkreśliła, że współpraca z MAC ma dla niej wymiar symboliczny. Jak powiedziała, marka „od zawsze robiła miejsce dla takich osób jak ona”, wspierając sztukę, queerowość, drag i ekspresję własną. Wypowiedź Roan wpisuje się w strategię firmy, która od początku lat 90. buduje swoją tożsamość wokół inkluzywności i społeczności LGBTQIA+, m.in. poprzez programy charytatywne i aktywacje w przestrzeni kultury popularnej.

Nicola Formichetti, globalny dyrektor kreatywny MAC, zwrócił uwagę na skalę wpływu artystki na młode pokolenie. Jak podkreślił, Roan reprezentuje generację ceniącą autentyczność i „queer joy”, co idealnie współgra z misją marki „All Ages, All Races, All Genders”. Podkreślenie tych wartości wskazuje, że partnerstwo będzie miało nie tylko wymiar komercyjny, lecz także wizerunkowy, wzmacniający długoletnie zaangażowanie MAC w tematy równościowe.

Według Aïdy Moudachirou-Rebois, wiceprezeski i globalnej dyrektor zarządzającej MAC, współpraca z artystką zaczęła się jeszcze przed jej międzynarodowym sukcesem. Marka wspierała makijaż i koncepcje wizualne wokół kilku kluczowych momentów jej kariery, co przełożyło się na decyzję o długoterminowym partnerstwie. Moudachirou-Rebois oceniła, że historia Roan – oparta na determinacji i konsekwencji – wzmacnia autentyczność komunikacji marki.

Debiut artystki w kampaniach zaplanowany na 2026 rok sugeruje, że projekty są już w przygotowaniu, a MAC zamierza wykorzystać rosnący zasięg piosenkarki. W 2024 i 2025 roku jej obecność w mediach społecznościowych i na listach przebojów rosła w tempie dwucyfrowym, a koncerty regularnie przyciągały dziesiątki tysięcy fanów. Dla marki oznacza to potencjalnie znaczące wzmocnienie przekazu i dotarcie do nowych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. grudzień 2025 03:41