– Unia Europejska miała z założenia stworzyć warunki do swobodnej wymiany handlowej i przepływu usług oraz pracowników pomiędzy krajami członkowskimi. Przygotowywane w ramach dyrektywy 96/71/EC zapisy przeczą jednak tym założeniom, praktycznie blokując możliwości opłacalnego delegowania pracowników do wykonywania zadań na terenie innych państw w ramach UE – stwierdza Waldemar Nowakowski, prezes zarządu Polskiej Izby Handlu.
Eksperci Izby podają, że w efekcie nowej regulacji co roku ponosić będziemy gigantyczne straty: tysiące polskich przedsiębiorstw (głównie MSP) z powodu zmniejszenia zamówień zagranicznych i odpływu pracowników, natomiast budżet Państwa z tytułu utraconych składek ZUS i podatków.
– Biorąc pod uwagę katastrofalną sytuację na rynku pracy w Unii dyrektywa ta może się wkrótce okazać przysłowiowym strzałem w kolano również dla gospodarek krajów „starej 15", które walczą o uszczelnienie swoich rynków, a jednak również w dużym stopniu delegują pracowników za granicę – dodaje prezes Nowakowski.
Głosowanie w sprawie spornej dyrektywy zaplanowano na koniec lutego 2013 r. W ramach wsparcia dyskusji na temat wymienionych wątpliwości związanych ze zmianami prawa Polska Izba Handlu objęła patronatem seminarium pt. „Zmiany w podróżach służbowych i delegowaniu za granicę pracowników – 2013” które ma odbyć się w Warszawie 5 marca 2013. Organizatorem wydarzenia jest agencja C&C Chakowski & Ciszek wraz ze Stowarzyszeniem Agencji Zatrudnienia (SAZ) i Ogólnopolskim Konwentem Agencji Pracy (OKAP).
Polska Izba Handlu ostrzega przed zmianami w przepisach dotyczących delegowania pracowników w ramach Unii Europejskiej
Hadid opracowała unisexowe zapachy marki – w cenach 35 dolarów za 10 ml, 72 dolarów za 50 ml i 100 dolarów za 100 ml – wraz ze światowymi domami zapachowymi Firmenich i Robertet. Window2Soul, kwiatowa woda, zawiera różę i jaśmin, akcentowane cytryną i fasolą tonka; Salted Muse to kompozycja z nutami soli morskiej, różowego pieprzu, drzewa oliwnego, lawendy, drewna i rześkiego bursztynu; Blooming Fire ma natomiast charakter tropikalny, z mieszanką kwiatu monoi z Tahiti, paczuli i bergamotki.
Działając równolegle z zapachami, fundacja Orebella‘s Alchemy Foundation ma na celu wspieranie konkretnych organizacji przekazując darowiznę w wysokości co najmniej 1 proc. całej sprzedaży netto. Pierwszymi partnerami fundacji są Lower East Side Girls Club i PATH International.
Koncepcja marki Orebella narodziła się z wrażliwości Hadid na zapachy na bazie alkoholu i jej skłonności do tworzenia własnych zapachów. Hadid twierdzi, że uprawiając lawendę i destylując olejki na rodzinnej farmie, stworzyła perfumy dla siebie i bliskich, co ostatecznie zainspirowało stworzenie Orebelli. Formuły Orebella zawierają bazę z grzybów śnieżnych oraz mieszankę olejków kamelii, migdałów, oliwek, jojoby i shea, aby wzmocnić trwałość zapachu – zwanego „Oreliksirem”.
Czytaj także: Bella Hadid zapowiada swoją nową markę urodową pod nazwą Orebella
W marcu Youthforia wprowadziła 10 dodatkowych odcieni do swojego podkładu Date Night po tym, jak w zeszłym roku marka spotkała się z ostrym sprzeciwem ze strony twórców internetowych, którzy skrytykowali firmę za brak inkluzywności, gdy marka wprowadziła na rynek pierwsze 15 odcieni podkładu w październiku. Golloria George, influencerka, która może pochwalić się 1,5 miliona obserwujących na TikTok, opublikowała w tym tygodniu film, w którym recenzuje najnowszy odcień podkładu wprowadzony na rynek przez Youthforię. Aby podkreślić skalę problemu, nałożyła czarną farbę do twarzy na jedną połowę twarzy i odcień „600” na drugą stronę. Na filmie farba i podkład wyglądały prawie identycznie.
- powiedziała Golloria George.Zeszłej jesieni firma spotkała się z ostrymi reakcjami za wypuszczenie podkładu z ograniczoną gamą odcieni, oferującą tylko cztery podkłady dla ciemniejszej karnacji. Założycielka Fiona Co Chan przeprosiła, obiecując spotkać się z liderami społeczności w celu poprawy sytuacji. Nawet casting Youthforii, który miał na celu znaleźć modelkę pasującą odcieniem skóry do odcienia podkładu, nie powiódł się, podkreślając niepraktyczność koloru jako produktu do masowej sprzedaży. Marka opublikowała na Instagramie serię filmów w poszukiwaniu modelki, ponieważ podczas pierwszego castingu nie udało się znaleźć odpowiedniego odcienia. Pomimo wielu prób znalezienia odpowiedniej modelki, całość spaliła na panewce.
W filmie na TikToku chemik kosmetyczny Javon Ford potwierdził, że odcień 600 nie zawiera niezbędnych pigmentów półtonowych, a wykorzystuje jedynie pigmenty czarne i białe, wskutek czego nie może odpowiadać kolorowi skóry praktycznie nikogo, niezależnie od tego, jak ciemną ma skórę. Wiele głosów krytyki zwraca uwagę, że marka wypuściła na rynek praktycznie czarną farbkę do skóry, nie wykazując zrozumienia dla pracy z kolorem prawdziwej afrykańskiej skóry.
Czytaj także: Ministerstwo Spraw Zagranicznych Ukrainy: MAC, odejdźcie od nazwy Russian Red