StoryEditor
Producenci
19.03.2013 00:00

Polskie firmy na targach w Bolonii

11 marca zakończyły się jedne z najważniejszych biznesowych targów kosmetycznych na świecie: Cosmoprof 2013 w Bolonii. W imprezie wzięło udział prawie 100 polskich firm – Polska była w gronie najliczniej reprezentowanych na targach państw. W polskim pawilonie narodowym odbyła się międzynarodowa konferencja prasowa, podczas której wystąpili najwięksi polscy wystawcy: dr Irena Eris (Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris), Dorota Soszyńska (Oceanic SA), Andrzej Malinowski (Eveline Cosmetics), Wiktoria Brzozowska (Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris) oraz Andrzej Kozłowski (Verona Products Professional).

Firmy przedstawiły swoje osiągnięcia i plany eksportowe, dodatkowo dr Irena Eris, jako ambasadorka Marki Polskiej Gospodarki, zaprezentowała założenia programu promocji polskiej branży kosmetycznej, realizowanego obecnie na zlecenie Ministerstwa Gospodarki. Targi odwiedziła też przedstawicielka Ministerstwa Gospodarki, wiceminister Ilona Antoniszyn-Klik, która  zwiedziła stoiska polskich firm i uczestniczyła w briefingu prasowym z udziałem organizatorów targów. Polscy wystawcy swoją obecność na targach oceniają bardzo pozytywnie i podkreślają, że ich produkty są  na najwyższym poziomie i w niczym nie odstają od światowych liderów w branży. Tego samego zdania są przedstawiciele polskich drogeryjnych sieci, którzy pojechali do Włoch podpatrywać światowe trendy. – To polskie firmy mogą te trendy wyznaczać – mówi Marcin Małysz, dyrektor operacyjny sieci drogerii Sekret Urody.
Targi Cosmoprof znalazły się wśród imprez wystawienniczych organizowanych w ramach Branżowego Programu Promocji Branży Przemysłu Kosmetycznego zleconego przez Ministerstwo Gospodarki, a dofinansowanego ze środków unijnych. Kolejnym wydarzeniem, w którym weźmie udział duża grupa polskich firm, będą targi Beauty World Middle East w Dubaju 28-30 maja br.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 13:30
Yves Rocher zamyka zakłady produkcyjne swojej marki w Izraelu – 270 osób straci pracę
Plaza Poznań

Marka kosmetyczna Sabon, należąca do francuskiego koncernu Yves Rocher, ogłosiła decyzję o zamknięciu swojego zakładu produkcyjnego, centrum logistycznego oraz globalnej siedziby w Izraelu. Zmiany te wiążą się z likwidacją około 270 miejsc pracy i mają na celu konsolidację działalności produkcyjnej w już istniejącym zakładzie we Francji.

Zamknięcie obejmie zakład produkcyjny i globalne centrum logistyczne w Kiryat Gat. Operacje logistyczne zostaną zakończone do października 2025 roku, natomiast całkowite zamknięcie planowane jest na czerwiec 2026 roku. Firma prowadzi rozmowy w sprawie sprzedaży zakładu i podpisała niewiążący list intencyjny z potencjalnym nabywcą. W przypadku niepowodzenia transakcji, zakład zostanie całkowicie zamknięty.

Sabon planuje również sprzedaż swoich 22 sklepów detalicznych w izraelskich centrach handlowych. Zgodnie z planem, przyszły nabywca miałby pełnić rolę wyłącznego dystrybutora produktów marki Sabon na rynku izraelskim. Na ten moment nie wiadomo, czy negocjacje zakończą się podpisaniem wiążącej umowy.

Zamknięcie izraelskich struktur obejmie 60 pracowników centrali, 104 osoby zatrudnione w fabryce, 16 pracowników logistyki oraz około 90 pracowników sklepów, których przyszłość zależy od powodzenia procesu sprzedaży. Firma uzasadnia swoją decyzję koniecznością redukcji kosztów i uproszczenia działalności poprzez likwidację dwóch równoległych ośrodków produkcyjnych – w Izraelu i we Francji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. lipiec 2025 07:46