StoryEditor
Producenci
05.10.2022 00:00

Polskie kosmetyki Only Bio wśród największych innowacji w Europie

Hair in Balance by Only Bio to linia kosmetyków do włosów polskiego producenta, która znalazła się wśród 18 tegorocznych zwycięzców raportu Top Breakthrough Innovation 2022, w którym NielsenIQ Bases ogłasza najlepsze innowacje roku. Według Nielsena, liczba innowacji w ostatnich latach spada, tymczasem 94 proc. konsumentów jest nadal zainteresowanych nowościami.

NielsenIQ od ponad 10 lat publikuje listę najlepszych innowacji w obszarze FMCG. W tegorcznym raporcie Top Breakthrough Innovation 18   zwycięzców w Europie pochodzi z Niemiec, Wielkiej Brytanii, Polski, Francji, Włoch, Portugalii, Norwegii i Austrii.

Linia kosmetyków do pielęgnacji włosów Hair in Balance by Only Bio – wegańskie produkty zawierające minimum 98 proc. składników pochodzenia naturalnego – okazały się największą innowacją w Polsce. Na liście zwycięzców jest jednak więcej innowacyjnych produktów kosmetycznych. W Niemczech, Włoszech i we Francji jest to NIVEA Luminous630 – intensywne serum do twarzy przeciwko przebarwieniom. W Wielkiej Brytanii – tusz Maybelline Lash Sensational Sky High.

W rankingu Top Breakthrough Innovation wyróżnione zostają udane premiery niezależnie od strategii wejścia na rynek – takie, które zdołały wstrząsnąć kategorią i sprawić że marka znacząco urosła, ale także te nieco bardziej niszowe, stworzone by zachwycić konkretną grupę docelową. Ponadto nowy raport wyróżnia produkty oferujące innowacyjne benefity zanim staną się one standardem w danej kategorii, a także nowe marki na rynku.

Dane NielsenIQ pokazują spadek liczby innowacji w ciągu ostatnich lat – z prawie 54 tys. innowacji w 2019 r. do 38 tys. w 2021 r. w Niemczech, Francji, Hiszpanii, Włoszech i Wielkiej Brytanii. Ten spadkowy trend utrzymuje się w 2022 roku.

Według analityków Nielsena z pracy nad innowacjami nie warto rezygnować. –  ​​Rozwój nowych produktów pozostaje realną strategią wzrostu dla producentów, ponieważ konsumenci wciąż wykazują silny apetyt na istotne innowacje –  mówi Celine Grena, liderka NielsenIQ BASES Europe. – Nasze najnowsze dane pokazują, że tylko ułamek – 6 proc. – kupujących na całym świecie ma obecnie awersję do nowych produktów. 94 proc. konsumentów FMCG jest  otwartych na próbowanie nowych rzeczy. To trend, z którego mogliby skorzystać nie tylko duzi gracze, ale także małe i średnie marki – podkreśla.  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
10.06.2025 13:21
Wilkinson zaskakuje rebrandingiem, chce “pokazać prawdę o damskim goleniu”
Tradycyjne reklamy dotyczące golenia dla kobiet sprowadzają kobiece doświadczenie najczęściej do „momentu spa” – prrzekonuje Edgewell Personal CareWilkinson mat.pras.

Na polskim rynku startuje kampania brandu Wilkinson Sword Intuition, której towarzyszyć będzie nowa platforma komunikacyjna „Na wszystkie włoski. Wszędzie.” (Any Hair, Anywhere). Marka chce zredefiniować dotychczasowy sposób mówienia o damskim goleniu.

Jest to pierwsza w historii marki duża kampania w Polsce, skierowana do kobiet. Działania w naszym kraju są częścią szerszej europejskiej kampanii. Kampania potrwać ma do sierpnia i będzie kierowana do kobiet w wieku 18-45 lat. W polskiej wersji językowej głosu do spotu użyczyła Nicole Trębacz, młoda gwiazda rapu.

Kampania Wilkinson Sword Intuition „Any Hair, Anywhere” jest manifestem wolności wyboru, przekonując wprost, że golenie to sprawa indywidualna. Marka przechodzi transformację, aby budować bardziej autentyczną relację z kobietami, a kampania w bezpośredni i humorystyczny sposób mówi o rzeczywistości depilacji, normalizuje „niewygodne” tematy i pokazuje prawdę bez filtrów. Brand porzuca tu stereotypy i zrywa z tabu, pokazując, że nie chodzi o „idealne ciało” czy „gładkie nogi”, ale o komfort, swobodę i decyzję każdej kobiety – co, kiedy i czy w ogóle chce golić. 

To podejście do pielęgnacji ciała jest fundamentem globalnej komunikacji marki, mającej w założeniu odzwierciedlać intymne prawdy na temat golenia kobiet i prezentować wysokiej jakości narzędzia, zaprojektowane z myślą o niuansach kobiecego ciała.

Chociaż golenie jest częścią tego, co sprawia, że kobiety czują się piękne, większość z nich nie uważa tego za część swojego rytuału piękna ani za rzadki akt rozpieszczania, ale za niezbędną czynność pielęgnacyjną. Tradycyjne reklamy dotyczące golenia dla kobiet sprowadzają kobiece doświadczenie najczęściej do „momentu spa”. Badania pokazują, że prezentowane do tej pory podejścia nie są przykładem prawdziwych relacji kobiet z włosami na własnym ciele – tłumaczy zespół marketingu Edgewell Personal Care. – Prawda jest taka, że włosy rosną wszędzie: na nogach, twarzy, okolicach bikini, pod pachami, brzuchu, plecach, palcach u stóp i wielu innych miejscach, moglibyśmy tak wymieniać jeszcze długo. Jak do tej pory, żadna marka nie mówiła o tym otwarcie, szczerze i z odrobiną pozytywnego dystansu oraz humoru. Nasza kampania odważnie idzie tam, gdzie żadna inna nie była wcześniej. Skupiamy się na faktycznych doświadczeniach, pokazując kobietom, że jesteśmy marką, która je zna, rozumie i wspiera je w ich wyborach. Wilkinson Sword Intuition daje kobietom narzędzia, których potrzebują i mogą dbać o wszystkie włosy na własnym ciele w sposób, jaki uznają za stosowny – podkreślają przedstawiciele Edgewell Personal Care.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.06.2025 15:00
Essity inwestuje 550 mln zł w rozbudowę fabryki w Oławie
Essity to szwedzki globalny koncern specjalizujący się w produktach higienicznych i ochrony zdrowia.Essity

W Oławie oficjalnie uruchomiono cztery nowe linie produkcyjne w fabryce firmy Essity, specjalizującej się w produktach higienicznych i ochrony zdrowia. To rezultat trzyletniego projektu inwestycyjnego o łącznej wartości 550 mln zł. Dzięki tej rozbudowie zakład zwiększył liczbę linii do 19, tworząc jednocześnie 70 nowych miejsc pracy. Aż 90 proc. produkcji trafia na eksport, co czyni inwestycję istotnym wsparciem dla polskiej gospodarki.

Nowe linie odpowiadają na rosnące zapotrzebowanie na produkty dla osób z inkontynencją, którego wzrost w latach 2020–2024 wynosił średnio 12 proc. rocznie w Polsce i 5 proc. w całej Europie. Dynamiczny rozwój tego segmentu ma swoje źródło także w prognozach demograficznych – według danych Eurostatu i GUS, Polska należy do grupy najszybciej starzejących się krajów w Europie, co przekłada się na rosnącą potrzebę produktów wspierających opiekę zdrowotną seniorów.

Nowoczesne maszyny zastosowane w Oławie znacząco zwiększają wydajność – potrafią wytworzyć 8 milionów sztuk produktów dziennie, co oznacza czterokrotnie większą szybkość w porównaniu do technologii sprzed 20 lat. Dodatkowo są bardziej energooszczędne i precyzyjne, co przekłada się na poprawę efektywności produkcji oraz redukcję śladu węglowego. Od 2008 roku emisje CO₂ związane z produkcją pieluch i wyrobów dla osób z inkontynencją spadły o 30–40 proc.

Od 2024 roku zakład w Oławie wykorzystuje ponad 6 500 paneli fotowoltaicznych, które pokrywają 5 proc. zapotrzebowania na energię elektryczną. Pozostała energia pochodzi z certyfikowanych źródeł odnawialnych. To element szerszej strategii Essity, zakładającej osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2050 roku. Dodatkowo w ciągu ostatniej dekady udało się zmniejszyć ilość odpadów o 14 proc., a ponad 60 proc. opakowań wytwarzanych w Oławie pochodzi z recyklingu lub z papieru z certyfikatem FSC.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. czerwiec 2025 10:09