StoryEditor
Producenci
07.09.2022 00:00

Popularne marki kosmetyczne wprowadzają produkty dla zwierząt

Branża kosmetyczna szuka dla siebie nowych możliwości rozwoju, dlatego nie jest zaskoczeniem, że znane marki produkujące kosmetyki dla ludzi coraz częściej wprowadzaj do swojej oferty również propozycje dla czworonożnych pupili. Czy kosmetyki dla zwierząt to nowy obszar rozwoju dla branży kosmetycznej? – czytamy w artykule na portalu sukces.rp.pl.

Zamknięcie w domach w trakcie pandemii sprawiło, że konsumenci mieli więcej czasu na zadbanie o siebie. Jak donosi serwis newsowy „Rzeczpospolitej” tę troskę o swój wygląd właściciele zwierząt, przenieśli na swoich czworonożnych przyjaciół. Zadbali nie tylko o dietę swoich pupili, ale również o najrozmaitsze aspekty pielęgnacji skóry i sierści swoich zwierząt.

Od paru lat na rynku pojawia się coraz więcej produktów pielęgnacyjnych stworzonych z myślą o potrzebach czworonogów. Równocześnie z „ludzkimi” liniami szamponów, odżywek, kremów i balsamów właściciele zwierząt mogą kupić także produkty dla psów, kotów i innych zwierząt. Ich formuły zawierają aktywne składniki, często pochodzenia naturalnego, które można znaleźć w kosmetykach dla ludzi.

Ten trend już kilka lat temu dostrzegli najwięksi gracze rynku kosmetycznego, między innymi koncern L’Oreal. To do tego gigant należy marka Kiehl’s w ofercie, której można znaleźć całą linię produktów dla psa. Przykładami obecnych w Polsce marek kosmetycznych z wyższej półki, mających w swoich ofertach produkty dla zwierząt, są Aēsop i Ouai. Ta pierwsza kosmetyki dla zwierząt produkuje już od 2014 roku. Ta druga w marcu 2021 roku, ponownie wprowadziła do sprzedaży szampon dla psów i kotów, który stworzyła trzy lata wcześniej.

Najszybciej w produkcji kosmetyków dla czworonogów odnajdują się firmy, które specjalizują się w kosmetykach eko i cruelty free, a należą do nich takie marki jak Green People czy Faith in Nature. Obydwie wprowadziły kosmetyki dla zwierząt do swoich ofert stosunkowo niedawno, bo w 2021 roku.

Polskie marki kosmetyczne również mają produkty dla zwierząt w swojej ofercie. Do tematu jeszcze wrócimy na łamach naszego portalu. Jeżeli Twoja firma ma w swojej ofercie kosmetyki dla zwierząt, napisz do nas. Chętnie napiszemy o tym w kolejnym artykule - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Przeczytaj również: 1,4 miliona obywateli UE opowiedziało się za zakazem testowania kosmetyków na zwierzętach

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
18.07.2025 14:07
Grzebień do włosów pod prysznic jako synergia beauty i designu
Wspólny projekt UAUproject i OnlyBio wyróżnia się nowoczesnym podejściem do designu użytkowegoOnlyBio mat.pras.

Marka kosmetyczna OnlyBio połączyła siły z artystycznym studiem projektowym UAUproject, tworząc grzebień do włosów pod prysznic, ułatwiający świadomą pielęgnację, łączący przy tym funkcjonalność i estetykę. To dobry przykład synergii między światem beauty a designem użytkowym, który odpowiada na realne potrzeby konsumentów, ale też wyróżnia się formą.

Chcieliśmy stworzyć coś więcej niż zwykły grzebień: akcesorium, które ułatwi pielęgnację, ale też będzie na tyle dobrze zaprojektowane, że stanie się naturalną częścią łazienkowej przestrzeni. Właśnie dlatego zaprosiliśmy do współpracy artystów z UAUproject – wyjaśnia Marta Iwanowska-Giler, dyrektor kreatywna OnlyBio.life.

Jak dodaje, wspólny projekt UAUproject i OnlyBio wyróżnia się nowoczesnym podejściem do designu użytkowego – łączy funkcję z estetyką i budowaniem codziennego doświadczenia.

Nie projektujemy po to, by stworzyć kolejny ładny przedmiot. Naszym celem jest emocjonalna użyteczność – coś, co poprawia komfort i zostaje z użytkownikiem na dłużej. Taki właśnie jest grzebień dla OnlyBio: prosty, ale znaczący i funkcjonalny detal – dodaje Justyna Fałdzińska z UAUproject.

Grzebień został wykonany z lekkiego i łatwego do czyszczenia materiału, posiada ergonomiczny kształt, szeroko rozstawione ząbki, a nawet praktyczny hak do zawieszenia w kabinie prysznicowej. Doskonale sprawdzi się podczas aplikacji masek i odżywek, minimalizując uszkodzenia włosów, szczególnie kręconych i falowanych. 

Grzebień będzie dostępny czasowo, jedynie w ramach edycji limitowanej.

Warto przypomnieć, że jest to kolejny (w krótkim czasie) przykład współpracy marki OnlyBio z inną firmą, której celem jest stworzenie oryginalnych, unikalnych akcesoriów do włosów: Marki OnlyBio i Invisibobble połączyły siły w ramach międzynarodowej współpracy

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
18.07.2025 11:55
Puig: sprzedaż kosmetyków znowu wzrasta – we wszystkich kategoriach i regionach
Uriage jest największą marką w segmencie kosmetyków do pielęgnacji skóry w portfolio Puig IG Uriage

Koncern Puig odnotował w pierwszej połowie bieżącego roku 7,6-procentowy wzrost przychodów (2,299 mld euro). Jak podkreśla firma, wzrosty nastąpiły we wszystkich segmentach. Właściciel takich marek jak Byredo i Charlotte Tilbury odnotował wzrosty przychodów we wszystkich regionach: o 10,9 proc. w obu Amerykach, 16,5 proc. w regionie Azji i Pacyfiku oraz 3,6 proc.w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA).

W segmencie mody i perfum Puig odnotował wzrost sprzedaży o 8,6 proc. like-for-like, co stanowi 73 proc. całkowitych przychodów koncernu.

Kategoria kosmetyków powróciła do fazy wzrostu, osiągając przychód netto w wysokości 339 mln euro i wzrost o 2 proc. Stanowiło to w pierwszej połowie 2025 roku 15 proc. przychodów dla Puig. To ożywienie było napędzane synergią kluczowych premier oraz poszerzania kanałów sprzedaży oraz zasięgu geograficznego.

Kategoria pielęgnacji skóry nadal dawała solidne przychody, rosnące o  8,1 proc. (do 276 mln euro). Ta kategoria odpowiadała za 12 proc. całkowitych przychodów Puig. Wzrost napędzany był dwucyfrowymi wynikami, osiąganymi przez markę Uriage – największą w tym segmencie, dodatkowo wspieranymi wynikami kosmetyków pielęgnacyjnych marki Charlotte Tilbury.

Jeśli chodzi o prognozy na 2025 rok, Puig uważa za realny wzrost przychodów o 6-8 proc. oraz dalszy wzrostu skorygowanej marży EBITDA.

Osiągnęliśmy solidne wyniki we wszystkich naszych segmentach i regionach, co odzwierciedla kondycję i odporność naszego portfolio na rozwijającym się globalnym rynku kosmetycznym. Jesteśmy przekonani o naszej zdolności do dalszego wzrostu na rynku kosmetyków premium i podtrzymujemy naszą prognozę na cały rok – komentuje Marc Puig, prezes i dyrektor generalny hiszpańskiego koncernu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. lipiec 2025 01:03