StoryEditor
Producenci
24.05.2021 00:00

Powrót do naturalności. H&M walczy o różnorodność i akceptację dla niedoskonałości

Niedoskonałości urody, na przykład trądzik, nie są już przeszkodą, aby reklamować znane marki odzieżowe. Wiele reakcji wywołała modelka w tegorocznej kampanii H&M, która pokazała naturalną twarz z wypryskami w dolnej części twarzy, charakterystycznymi dla tych, które powstają od noszenia maseczki ochronnej. 

Branża modowa i kosmetyczna staje się coraz bardziej zróżnicowana. Stawia na różnorodność i włączanie, czego jedną z pozytywnych konsekwencji jest to, że w każdej kampanii pojawia się coraz więcej kobiet o niedoskonałych kształtach i problemowej cerze.

Marka H&M również do tego dążyła pokazując swoją nową kolekcję: jedna z modelek prezentująca ubrania wydaje się walczyć się z trądzikiem. I choć często po sesji zdjęciowej usuwane są z ujęć różnego rodzaju wypryski, tym razem marka nie sięgnęła po takie narzędzia.

Kampania ta niesie więc bardzo ważny przekaz, na który wszyscy powinniśmy zwrócić uwagę: „Każdy jest piękny taki, jaki jest”. Motto to jest bardzo ważne, ponieważ sprawia, że ​​wiele osób borykających się z problemami z wagą czy kosmetycznymi czuje się lepiej. Świat beauty i fashion staje coraz bardziej zdecydowanie na straży akceptacji ciała i zapewne trend ten będzie się to nasilał w przyszłości.

Jednak wciąż bardzo smutne jest obserwowanie, ile złośliwych i obraźliwych wpisów internautów pojawiło się pod postem z wizerunkiem niedoskonałej modelki w kampanii szwedzkiej marki. H&M nie wydał oficjalnego komunikatu, ale odpowiedział na negatywne komentarze w komentarzu:

„Jako jedna z największych firm odzieżowych na świecie, H&M ponosi ogromną odpowiedzialność za tworzenie różnorodności i akceptacji. Wierzymy, że każdy człowiek jest wspaniały taki, jaki jest. Nasze modelki odzwierciedlają również nasze zaangażowanie w różnorodność i reklamują fakt, że nie tylko ludzie o doskonałym wyglądzie mogą być piękni. Z dumą doceniamy naszą różnorodność i poglądy, które staramy się tworzyć oraz wartości, które naszym zdaniem są niezbędne do życia w lepszym, bardziej znośnym świecie.”

Joanna Rokicka
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.09.2025 13:37
Moody’s obniża rating Shiseido z powodu problemów z rentownością
Japoński gigant kosmetyczny przechodzi intensywną reorganizację połączoną z awansami poziomymi i pionowymi.Shutterstock

Agencja Moody’s Ratings obniżyła rating Shiseido Company, Limited z poziomu A3 do Baa1, utrzymując negatywną perspektywę. Decyzja wynika z utrzymujących się problemów z rentownością oraz trudnych warunków rynkowych, które ograniczają potencjał wzrostu japońskiego giganta kosmetycznego.

W ciągu 12 miesięcy zakończonych w czerwcu 2025 r. marża EBITA Shiseido wyniosła 6,4 proc., co było wynikiem poniżej oczekiwań. Moody’s wskazało na słabe nastroje konsumenckie w Chinach, utrzymującą się stagnację w handlu podróżnym oraz spowolnienie sprzedaży w obu Amerykach i Europie jako główne czynniki presji. Na problemy operacyjne nałożyły się także trudności produkcyjne w marce Drunk Elephant.

Pomimo wdrażanych działań restrukturyzacyjnych – takich jak redukcja zatrudnienia, wycofanie wybranych marek czy programy oszczędnościowe – agencja nie spodziewa się znaczącej poprawy rentowności w najbliższych 12–18 miesiącach. Bardziej wyraźna poprawa ma nastąpić dopiero od końca 2026 r., przy czym marże EBITA mogą osiągnąć ok. 8 proc. do 2027 r., o ile działania kosztowe przyniosą oczekiwane efekty.

Shiseido zachowuje jednak solidną płynność, mocną pozycję na rodzimym rynku w Japonii oraz kontynuuje strategiczne inwestycje w segment prestiżowej pielęgnacji skóry i badania oraz rozwój. Jednocześnie ograniczona dywersyfikacja portfela i duża koncentracja geograficzna zwiększają ryzyko dla stabilności spółki.

Obniżenie ratingu podkreśla, jak poważnie na wyniki Shiseido wpływa spowolnienie gospodarcze w Chinach, stagnacja w segmencie travel retail oraz wyzwania związane z realizacją strategii marek. Dla inwestorów i branży to sygnał, że mimo prestiżowego pozycjonowania grupa pozostaje podatna na wahania rynku i będzie musiała oprzeć stabilność przede wszystkim na rynku japońskim oraz efektach restrukturyzacji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
01.09.2025 13:44
Nivea z nowym country managerem na Polskę i kraje bałtyckie
Polska i kraje bałtyckie mają nowego country managera dla marki Nivea.Beiersdorf

Z dniem 1 września 2025 r. stanowisko country manager Poland & Baltics w Nivea Polska objął dr Martin Stoebe. Zastąpił on Fatiha Alpaslana, który pełnił tę funkcję od grudnia 2021 r. przez blisko cztery lata. Zmiana ta wpisuje się w strategię wzmacniania pozycji firmy w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Fatih Alpaslan odpowiadał w ostatnich latach za realizację strategii rozwoju marki, zwiększanie zaangażowania pracowników oraz poprawę wyników w Polsce i krajach bałtyckich. Jego kadencja zbiegła się z okresem dynamicznych zmian w branży kosmetycznej, w tym rosnącego znaczenia e-commerce oraz innowacyjnych modeli sprzedaży.

Nowy szef Nivea Polska, dr Martin Stoebe, związany jest z Grupą Beiersdorf od dziesięciu lat. W tym czasie zdobywał doświadczenie m.in. jako country manager w Kolumbii oraz jako kierujący działalnością firmy w Rumunii i Bułgarii. Wcześniej pracował również w sektorze doradczym jako project leader, a także jako managing director w start-upie, co daje mu szeroką perspektywę zarządzania w różnych warunkach rynkowych.

Firma podkreśla, że nominacja nowego country managera to krok w kierunku dalszego umacniania pozycji Nivea na rynku europejskim. Celem jest nie tylko dostarczanie produktów pielęgnacyjnych najwyższej jakości, ale także intensyfikacja działań lokalnych, wspierających rozwój i innowacyjność w Polsce i krajach bałtyckich.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. wrzesień 2025 07:56