StoryEditor
Producenci
16.09.2019 00:00

Primavera Parfum z wyższymi przychodami

Primavera Parfum zajmująca się sprzedażą i dystrybucją perfum oraz kosmetyków, poprawiła swoje przychody w I półroczu br. Na koniec czerwca wyniosły one 82,14 mln zł. Firma korzysta z dynamicznego wzrostu w segmencie e-commerce, rozwija nowe, innowacyjne usługi oraz poszerza swoją ofertę.

Dynamiczny rozwój segmentu e-commerce napędza wzrost w Primavera Parfum, która jest krajowym liderem dystrybucji w handlu internetowym w kategorii Beauty, Home i Health. W I półroczu br. firma osiągnęła 82,14 mln zł przychodów ze sprzedaży, z czego ponad 45 mln zł wygenerował segment e-commerce.

W porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego (69,32 mln zł) oznacza to ponad 18-proc wzrost, co w dużej mierze jest zasługą szerokiej i zróżnicowanej oferty produktowej wspartej innowacyjnymi rozwiązaniami. Obecnie asortyment firmy składa się z blisko 25 tys. produktów.

Systematycznie poszerzamy naszą ofertę, wychodząc naprzeciw zmieniającym się trendom rynkowym oraz potrzebom naszych klientów. Do połowy przyszłego roku planujemy rozbudować liczbę naszych produktów do 40 tysięcy – komentuje Janina Karasek, współwłaściciel oraz dyrektor ds. rozwoju w Primavera Parfum.

Rozwój oferty będzie wspierać dalsze wzrosty w segmencie przychodów. Według prognoz Primavera Parfum, do końca tego roku wyniosą ok. 200 mln zł, natomiast w 2020 roku osiągną pułap 250 mln zł. Dla porównaniu, na koniec zeszłego roku obroty Primavera Parfum wyniosły 164,11 mln zł.

Firma stawia na unikalne rozwiązania, czym buduje swoją przewagę konkurencyjną. W lutym tego roku w ofercie Primavera Parfum pojawiła się usługa dropshippingu, będąca modelem logistycznym sprzedaży przez Internet, polegającym na przeniesieniu procesu wysyłki towaru na dostawcę. Przychody z tej usługi stanowią coraz większy udział w strukturze przychodów ogółem.

Od początku roku za pośrednictwem dropshippingu wysłaliśmy 234 tysięcy paczek, co przy średnim koszyku wynoszącym około 80 złotych dało 18,75 mln zł przychodów w segmencie z perspektywami na dalsze wzrosty. Potencjał jest ogromny. Na koniec zeszłego roku w Polsce było zarejestrowanych blisko 31 tys. sklepów internetowych. Usługa dropshippingu zdejmuje z nich konieczność posiadania własnego magazynu oraz efektywnego systemu wysyłki paczek, dając jednocześnie możliwość posiadania pełnej oferty produktowej – tłumaczy zalety dropshippingu Janina Karasek.

Grupa w ostatnim czasie pracowała nad obniżeniem kosztów logistyki oraz sprzedaży, co w połączeniu ze znaczącym wzrostem segmentu e-commerce skutkowało poprawą innych wyników finansowych. Zysk z działalności operacyjnej (EBIT) wyniósł w I półroczu 2019 roku  3,34 mln zł (wzrost r/r o 51,2 proc.), natomiast zysk brutto - 2,83 mln z i był wyższy niż rok wcześniej o 47,3 proc. W planach na najbliższe miesiące jest tworzenie marek własnych, zwiększenie sprzedaży produktów wysokomarżowych oraz dalszy rozwój dropshippingu.

Primavera Parfum (www.primaveraparfum.pl) świadczy usługi dla e-sklepów oparte o system dropshippingu lub semi-dropshippingu. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
14.05.2025 12:17
Nivea pozwana za mylące oznaczenia składników naturalnych
Siedziba Beiersdorf w Hamburgumat. prasowe

Beiersdorf Inc., właściciel marki Nivea, stanął w obliczu pozwu zbiorowego złożonego 25 kwietnia 2025 roku w sądzie federalnym w Kalifornii. Sprawa dotyczy rzekomo wprowadzających w błąd oznaczeń produktów do pielęgnacji skóry z linii Nourish by Nature oraz Naturally Good. Pięciu powodów twierdzi, że zakupiło kosmetyki z etykietami informującymi o „X proc. składników pochodzenia naturalnego”, mimo że produkty miały zawierać głównie substancje syntetyczne.

W pozwie podniesiono, że Beiersdorf oparł swoje deklaracje o normę ISO 16128 – wytyczną opracowaną przez branżę kosmetyczną, która nie ma mocy prawnej i nie została stworzona z myślą o marketingu konsumenckim. Norma ta pozwala klasyfikować niektóre składniki chemicznie przetworzone jako „pochodne naturalnie”, co – zdaniem powodów – wprowadza konsumentów w błąd, zwłaszcza tych kierujących się troską o środowisko i wrażliwą skórę.

Powodowie domagają się odszkodowania, przeprowadzenia procesu przed ławą przysięgłych oraz nadania sprawie statusu pozwu zbiorowego. Grupa miałaby objąć wszystkich konsumentów z Kalifornii, którzy kupili wskazane produkty Nivea od 25 kwietnia 2021 roku do dziś. Skala sprawy może być znaczna, biorąc pod uwagę wielkość rynku kosmetycznego w Kalifornii i rosnące zainteresowanie produktami „naturalnymi”.

Sprawa zwraca uwagę na szerszy problem braku jednoznacznych regulacji dotyczących stosowania pojęć takich jak „naturalny” czy „pochodzenia naturalnego” w przemyśle kosmetycznym. Wynik postępowania może mieć istotne konsekwencje dla całego sektora w USA – zarówno pod kątem ewentualnych rekompensat, jak i wprowadzenia bardziej restrykcyjnych przepisów dotyczących transparentności etykietowania produktów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
14.05.2025 10:32
Laetitia Toupet-Delon mianowana globalną prezes marki L‘Oréal Paris
Od 1 lipca Laetitia Toupet-Delon obejmie stanowisko globalnej prezes marki L‘Oréal Paris shutterstock

Od 1 lipca Laetitia Toupet-Delon, obecnie globalna dyrektor generalna marek działu dermatologii kosmetycznej L‘Oréal (w skład którego wchodzą m.in. marki Vichy i La Roche-Posay), zostanie globalną prezes marki L‘Oréal Paris – wiodącej marki w portfolio francuskiego giganta kosmetycznego.

Toupet-Delon zastąpi Delphine Viguier-Hovasse, która przejdzie na nowo utworzone stanowisko szefowej innowacji w grupie. Viguier-Hovasse została mianowana globalną prezes marki L‘Oréal Paris w 2019 roku, jako pierwsza kobieta na tym stanowisku.

Laetitia Toupet-Delon dołączyła do grupy L‘Oréal w 1998 roku, pracując w dziale marketingu L‘Oréal Paris, a później Garnier. W 2008 roku przeszła do działu dermatologii kosmetycznej grupy. W 2015 roku została mianowana globalnym prezesem marki La Roche-Posay, a później została – globalnym prezesem wszystkich marek działu dermatologii kosmetycznej: CeraVe, Vichy, SkinCeuticals, Skinbetter Science i La Roche-Posay.

Toupet-Delon obejmie kierownictwo nad L’Oréal Paris, będącego częścią działu rynku masowego grupy L’Oréal, z przychodami szacowanymi na ponad 6 mld euro. L’Oréal Paris jest obecny na 150 rynkach.

W pierwszym kwartale 2025 roku przychody grupy L’Oréal wzrosły o 4,4 proc., osiągając 11,73 mld euro.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. maj 2025 06:06