StoryEditor
Producenci
16.01.2023 00:00

Procter & Gamble Beauty przejął Mielle Organics

Firma Procter & Gamble Beauty nabyła Mielle Organics LLC, założoną przez Afroamerykanów markę produktów do pielęgnacji włosów, bazującą na naturalnych składnikach, jeszcze bardziej poszerzając dostęp czarnoskórych kobiet na całym świecie do zdrowych produktów do pielęgnacji włosów.

Założona przez duet żony i męża, Monique i Melvina Rodriguez w 2014 roku, Mielle Organics stała się wiodącą marką dla konsumentów z teksturowanymi (niekaukaskimi) włosami dzięki innowacyjnym, opartym na researchu i technologii produktom, naturalnym składnikom oraz inspirującym i edukacyjnym treściom. Marka jest sprzedawana w największych sklepach masowych w USA, w tym Walmart, Target i CVS. Inwestycja firmy P&G w Mielle Cares rozszerza jej działalność na rzecz zwiększania równości płci i ras za pośrednictwem wielokrotnie nagradzanych platform, takich jak My Black is Beautiful i Widen the Screen.

Od momentu, gdy weszliśmy do Procter & Gamble, zobaczyliśmy zróżnicowany zespół liderów, którzy podzielają nasze wartości i wizję innowacji, edukacji i wzmacniania społeczności, w tym kilku czarnoskórych liderów, którzy odgrywają kluczową rolę w branży pielęgnacji włosów i urody” — powiedziała Monique Rodriguez, współzałożycielka i dyrektorka generalna „To partnerstwo daje Mielle możliwość służenia większej liczbie konsumentów teksturowanych włosów dzięki wspaniałym produktom i formułom, które uwielbia nasza społeczność”.

„Monique, Melvin i cały ich zespół wykonali niesamowitą robotę, budując Mielle Organics i przekształcając je w wiodącą markę produktów do pielęgnacji włosów, uwielbianą przez miliony czarnych kobiet, i cieszymy się, że możemy pomóc im w dalszym sukcesie” — powiedziała Lela Coffey, wiceprezeska departamentu biznesu wielokulturowego w Procter & Gamble. „Rolą P&G Beauty będzie wspieranie zespołu Mielle Organics w tym, czego potrzebują, aby zrealizować swoją wizję – w tym zwiększenie dostępu w społecznościach rasy czarnej i brązowej oraz inwestowanie w badania i innowacje – przy jednoczesnym umożliwieniu kontynuacji podstawowych założeń ich sukcesu w obecnym kształcie”.

Firmy nie ujawniły warunków umowy. Mielle będzie nadal kierowane przez Monique i Melvina Rodrigueza, odpowiednio jako dyrektorkę generalną i dyrektora operacyjnego, i będzie działać jako niezależna spółka w grupie P&G Beauty.

Czytaj także: P&G zatrudnił kolejne osoby neuroróżnorodne. Obejmą one stanowiska analityków i specjalistów

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.10.2025 10:37
L’Oréal wskazany jako preferowany nabywca imperium Giorgio Armaniego; „Deal z Keringiem nie hamuje negocjacji z Armanim”
Czy L’Oréal przejmie Armaniego?Anna Zawadzka

Po śmierci legendarnego włoskiego projektanta Giorgio Armaniego we wrześniu 2025 roku, w wieku 91 lat, opublikowano jego testament, który wyznacza kierunek przyszłości jednej z najważniejszych marek w historii światowej mody. Dokument ujawnia, że L’Oréal, LVMH oraz Luxottica zostali wskazani jako preferowani nabywcy udziałów w grupie Armani, obejmującej zarówno działalność modową, jak i kosmetyczną.

Testament zakłada, że 15 proc. udziałów Armani Group musi zostać sprzedane w ciągu półtora roku od śmierci projektanta, a kolejnych 30 proc. do 54,9 proc. – w ciągu pięciu lat, najlepiej temu samemu nabywcy. L’Oréal, który od lat posiada licencję na produkcję zapachów, pielęgnacji i makijażu marki Armani, został wskazany jako główny kandydat do przejęcia większościowego pakietu. Francuski koncern, kierowany przez Nicolasa Hieronimusa, już zapowiedział, że rozważa wszystkie dostępne opcje dotyczące przyszłości współpracy z marką.

„Umowa, którą właśnie zawarliśmy z firmą Kering, nie powstrzymuje nas od rozważenia żadnej z opcji negocjacyjnych, jakie mamy z firmą Armani” – powiedział Hieronimus w rozmowie z inwestorami. W przypadku braku porozumienia z potencjalnym nabywcą, testament przewiduje alternatywne rozwiązanie – debiut giełdowy spółki. Zgodnie z wolą Armaniego, fundacja Giorgio Armani Foundation, utworzona w 2016 roku w celu zapewnienia ciągłości zarządzania firmą, ma jednak zachować 30 proc. udziałów, gwarantując tym samym, że wartości i wizja założyciela pozostaną częścią przyszłego kierunku marki.

Równocześnie L’Oréal kontynuuje dynamiczne poszerzanie swojego portfela marek. We wrześniu koncern sfinalizował przejęcie brytyjskiej marki Medik8, znanej z produktów do pielęgnacji skóry, która utrzymuje dwucyfrowe tempo wzrostu. Zakończono także transakcję zakupu amerykańskiej marki do pielęgnacji włosów Color Wow, ogłoszoną w lipcu. Oba przejęcia wpisują się w strategię L’Oréala umacniania pozycji w segmencie premium i dermokosmetyków.

Jeśli transakcja dotycząca Armani Group dojdzie do skutku, będzie to jedno z najważniejszych przejęć w historii europejskiego rynku luksusowego, łączące spuściznę włoskiego krawiectwa z globalnym potencjałem największych koncernów kosmetycznych i modowych świata.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.10.2025 09:38
Galderma z rekordową sprzedażą i podniesioną prognozą na 2025 rok
Producent kosmetyków i leków dermatologicznych świętuje triumf.Galderma

Galderma Group AG odnotowała rekordowe przychody netto w wysokości 3,737 mld dolarów za pierwsze dziewięć miesięcy 2025 roku, co oznacza wzrost o 15 proc. w stałych kursach walutowych. Wynik ten osiągnięto mimo trudnych warunków rynkowych i ograniczonych wydatków konsumenckich. Wzrost napędzały głównie wyższe wolumeny sprzedaży oraz korzystna struktura produktowa. W samym trzecim kwartale przychody wzrosły o 21 proc. rok do roku, przewyższając oczekiwania rynku i potwierdzając przyspieszenie wzrostu we wszystkich segmentach działalności i regionach geograficznych.

Silna dynamika wzrostu w pierwszych dziewięciu miesiącach roku przełożyła się na 13,2 proc. wzrost sprzedaży na rynkach międzynarodowych oraz 17,5 proc. wzrost w Stanach Zjednoczonych (w stałych kursach walutowych). Dwucyfrowe wzrosty zanotowano zarówno w segmencie estetyki iniekcyjnej, jak i dermatologii terapeutycznej na poziomie globalnym oraz w większości kluczowych rynków spółki. Galderma zwiększyła udziały rynkowe w obu subsegmentach estetyki iniekcyjnej, a także w międzynarodowej sprzedaży dermokosmetyków, przewyższając dynamikę całego rynku dermatologicznego.

Segment dermatologii terapeutycznej przyniósł Galdermie 804 mln USD przychodów w pierwszych dziewięciu miesiącach roku, co oznacza wzrost o 40,4 proc. rok do roku. Wynik ten napędzał przede wszystkim sukces preparatu Nemluvio, który kontynuował silne tempo wzrostu w USA i Niemczech, a także był wprowadzany na kolejne rynki międzynarodowe. Przychody z Nemluvio z 263 mln USD zrekompensowały spadki w dojrzałej części portfela produktów terapeutycznych, szczególnie w Stanach Zjednoczonych.

W segmencie dermokosmetyków Galderma odnotowała przychody na poziomie 1,063 mld USD, co stanowi wzrost o 8,2 proc. w stałych kursach walutowych. Firma przekroczyła tempo wzrostu rynku globalnego, zdobywając udziały w większości kluczowych krajów. Dwucyfrowe wzrosty osiągnęły marki Cetaphil i Alastin, szczególnie w sprzedaży międzynarodowej. Pomimo ostrożnych nastrojów konsumenckich, segment ten utrzymał stabilny i zrównoważony rozwój.

W obliczu mocnych wyników Galderma podniosła swoje prognozy na cały rok 2025. Spółka oczekuje teraz wzrostu sprzedaży netto w przedziale 17,0–17,7 proc. rok do roku w stałych kursach walutowych (wcześniej +12–14 proc.) oraz wzrostu marży EBITDA Core do 23,1–23,6 proc. (wcześniej ok. 23 proc.). Zaktualizowane wytyczne odzwierciedlają skuteczną realizację strategii handlowej i silne fundamenty wzrostu w kluczowych segmentach rynku dermatologicznego i estetycznego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. październik 2025 07:48