StoryEditor
Producenci
15.02.2021 00:00

Procter & Gamble i Fundacja Nasza Ziemia z akcją edukacyjną dla szkół

"Uczniowskie Ekonawyki” oraz „Czysta Ziemia: ekodetektywi na tropie domowych nawyków” - to dwa projekty przygotowane dla uczniów szkół podstawowych przez Fundację Nasza Ziemia oraz Procter & Gamble, wraz z eksperckim zespołem metodycznym.

Mają na celu zachęcić dzieci i młodzież do świadomego dbania o środowisko i podpowiedzieć, jak tego dokonać.  Wiedza teoretyczna na temat największych wyzwań ekologicznych współczesnego świata, takich jak nadmierna ilość odpadów, ograniczone zasoby wody czy emisja dwutlenku węgla związana z produkcją energii, wzbogacone są interaktywnymi ćwiczeniami dostosowanymi do wieku uczniów.

Dodatkowo, młodych ekologów do działania na rzecz planety ma zachęcić specjalny konkurs grantowy, który potrwa do 31 marca br. Nauczyciele, rodzice i uczniowie mogą dowiedzieć się więcej o projektach i bezpłatnie pobrać materiały ze strony www.naszaziemia.pl/czystaziemia.

- Aktywności na rzecz poprawy stanu środowiska naturalnego i zmniejszenia zanieczyszczenia planety są niezwykle ważne dla Procter & Gamble. Dlatego postanowiliśmy sięgnąć po naszą ekspercką wiedzę i doświadczenie i połączyć siły z Fundacją Nasza Ziemia, by wspólnie stworzyć wartościowe materiały edukacyjne, który będzie służył uczniom polskich szkół  – mówi Małgorzata Mejer, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej Procter & Gamble w Europie Centralnej.

Dzielenie się wiedzą na temat ekologii i wspieranie działań edukacyjnych w tym zakresie to jeden z elementów realizowanej przez firmę globalnej strategii dotyczącej zrównoważonego rozwoju, ogłoszonej w dokumencie „Ambicja 2030. ” Wyznacza on kierunek działań firmy i jej wiodących marek zmierzających do zmniejszania śladu środowiskowego i umożliwiających konsumentom odpowiedzialne wybory. Marki takie jak Head & Shoulders, Ariel, Lenor, Pampers czy Fairy realizują szereg działań zmierzających do redukcji opakowań, ilości zużycia pierwotnego plastiku czy ograniczenia wykorzystania energii elektrycznej. Projekt, który realizujemy razem z Fundacją Nasza Ziemia, pozwoli szerzyć wiedzę na temat proekologicznych zachowań u konsumentów od najmłodszych lat – dodaje Małgorzata Mejer.

Procter & Gamble podejmuje w ramach globalnej strategii „Ambition 2030” szereg aktywności m.in. na rzecz tego, by żadne opakowanie jego produktu nie trafiło do mórz i oceanów. Systematycznie zmniejsza też ilość pierwotnego plastiku wykorzystywanego w opakowaniach swoich produktów, a jednocześnie stosuje coraz więcej recyklatu.

Ponadto do 2030 roku 100 proc. opakowań produktów Procter & Gamble będzie się nadawało do recyklingu lub ponownego wykorzystania. Niedawno firma ogłosiła, że szampony jej marek – Head & Shoulders, Pantene, Aussie i Herbal Essences - od wiosny 2021 będą dostępne w aluminiowych butelkach wielokrotnego użytku oraz w opakowaniach uzupełniających. Pozwoli to 200 milionom gospodarstw domowych w Europie ograniczyć zużycie plastiku. Latem 2020 roku firma zobowiązała się także, że w bieżącej dekadzie jej działalność operacyjna będzie neutralna emisyjnie. Ponadto firma wspólnie z Fundacją Nasza Ziemia oraz Lidl Polska przeprowadziły akcję „Polskie plaże bez plastiku”, w ramach której posprzątano plaże Półwyspu Helskiego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Unilever: nasz nowy magazyn w Poznaniu wytrzyma sztorm
Unilever mat.pras.

Unilever wprowadza zaawansowaną automatyzację i optymalizację procesów logistycznych w swojej fabryce w Poznaniu. W ramach inwestycji o wartości blisko 100 mln złotych powstanie w pełni zautomatyzowany magazyn wysokiego składowania oraz nowoczesna hala wysyłek. Zakończenie inwestycji planowane jest na 2027 rok.

Unilever realizuje kompleksową transformację logistyczną w fabryce w Poznaniu – jednym z kluczowych zakładów produkcyjnych firmy w Europie. Inwestycja o wartości blisko 100 mln złotych obejmuje budowę w pełni zautomatyzowanego magazynu wysokiego składowania o pojemności 9,6 tys. palet oraz nowej hali wysyłek, która stanie się punktem załadunkowo-rozładunkowym.

Magazyn jak wieżowiec

Prace przygotowawcze są już zakończone, główna faza budowy rusza z początkiem grudnia, a zakończenie robót budowlanych przewidziane jest na koniec 2026 roku – z pełnym uruchomieniem i integracją systemów w połowie 2027 roku. W ramach projektu przebudowie ulegnie ponad 25 proc terenu fabryki, co umożliwi stworzenie nowego układu logistycznego i infrastrukturalnego dopasowanego do przyszłych potrzeb operacyjnych.

Magazyn wysokiego składowania o wysokości 36 metrów – tyle, co dziesięciopiętrowy wieżowiec – zostanie wyposażony w zaawansowane systemy automatycznego przechowywania i pobierania towarów. W magazynie zostaną zainstalowane trzy samojezdne w pełni autonomiczne windy o wysokości 34 metrów, obsługujące regały magazynowe. Cała konstrukcja została zaprojektowana tak, aby wytrzymać prędkość wiatru ponad 140 km/h, więcej niż 12-stopniowy huragan w skali Beauforta.

Ta inwestycja to dla naszej fabryki znaczące i angażujące przedsięwzięcie, które stanowi ważny krok w dalszym rozwoju zakładu. Tworzymy inteligentny, zintegrowany ekosystem logistyczny dla całej fabryki. Dzięki połączeniu automatyzacji i harmonizacji procesów podniesiemy naszą efektywność i elastyczność operacyjną. To krok, który zwiększy stabilność naszego łańcucha dostaw i pozwoli nam jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby partnerów biznesowych – komentuje Przemysław Fejfer, dyrektor fabryki w Poznaniu, Unilever.

Nowa hala wysyłek – centrum transportowe fabryki

Nowa hala wysyłek, wyposażona w dziewięć wielofunkcyjnych doków, zwiększy efektywność obsługi transportów oraz umożliwi sprawną organizację i koordynację ruchu ciężarówek w jednym miejscu. Inwestycja przyczyni się do optymalizacji procesów logistycznych i stworzy możliwości dalszej automatyzacji operacji.

image

Joanna Orzechowska, Unilever: Dobra rolka na TikToku potrafi wyczyścić półki z towaru [FBK 2025]

Unilever jest jednym z wiodących, światowych dostawców produktów Beauty & Wellbeing, Personal Care, Home Care, Foods i Ice Cream, który prowadzi sprzedaż na terenie 190 krajów, docierając do 3,4 mld konsumentów dziennie. Zatrudnia 128 tys. pracowników. Przychody ze sprzedaży w 2024 r. wyniosły 60,8 mld euro. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
03.12.2025 13:12
LVMH dodaje do portfolio udziały w niszowej marce BDK Parfums
Strategia BDK zakłada otwarcie wielu nowych butików, począwszy od 2026 rokuIG_bdkparfumsparis

Fundusz inwestycyjny LVMH Luxury Ventures zainwestował w mniejszościowy pakiet udziałów we francuskiej niszowej marce perfumeryjnej – BDK Parfums. Krok ten ma ułatwić BDK międzynarodową ekspansję, w tym otwieranie flagowych butików oraz rozbudowę oferty.

Transakcja została sfinalizowana 26 listopada, ale nie ujawniono jej szczegółów. BDK Parfums po raz pierwszy otworzyło się na opcję inwestorów zewnętrznych. 

Jak wskazują eksperci, nie stało się to w przypadkowym momencie. Z danych Fortune Business Insights, opublikowanych w listopadzie, globalny rynek perfum, którego wartość szacowana jest na 50,46 mld dolarów w 2024 roku, ma wzrosnąć do 53,04 mld dolarów w 2025 roku. Perfumy niszowe są istotnym elementem, napędzającym ten wzrost od ponad roku. 

image
IG_bdkparfumsparis

Francuska marka perfumeryjna koncentruje się na rynku azjatyckim, szczególnie na Japonii i Korei Południowej. Jest już obecna na blisko 40 rynkach. Głównym rynkiem zbytu dla marki BDK jest Francja, a także USA i Niemcy. Kolejnym ważnym rynkiem jest Bliski Wschód, gdzie wkrótce planowane jest otwarcie butiku w Dubaju. Również sprzedaż w Wielkiej Brytanii rośnie dynamicznie. BDK niedawno uruchomiło swoją działalność również w Tajlandii, Wietnamie, Malezji i Indonezji.

Strategia BDK zakłada otwarcie wielu nowych butików, począwszy od 2026 roku. Marka otworzyła swój pierwszy flagowy sklep w styczniu 2024 roku przy rue Saint-Honoré w Paryżu. BDK planuje również zainwestować w swój sklep internetowy, który obecnie generuje około 10 proc. przychodów marki.

image

Nisza jako strategia. Gdy niezależność staje się trendem

Marka BDK kontynuuje wzrost na rynku, odnotowując w 2025 roku 45-procentowy wzrost sprzedaży. LVMH Luxury Ventures nabyło udziały w BDK w czasie, gdy wielu inwestorów jest mocno zainteresowanych niszowymi markami perfum, co udowodniła m.in. sprzedaż Kering Beauty and Creed firmie L‘Oréal w październiku br.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. grudzień 2025 18:36