StoryEditor
Producenci
08.02.2019 00:00

Procter & Gamble przejął firmę This is L. produkującą organiczne wkładki i tampony

Amerykański koncern P&G nabył This is L. z siedzibą w San Francisco, która sprzedaje tampony i wkładki z naturalnej bawełny oraz naturalne prezerwatywy z lateksu. Nie podano kwoty tej transakcji.

To skrajny przykład dużej firmy kosmetycznej, która kupuje mniejszą - koncern P&G ma 95 000 pracowników, natomiast This is L. zaledwie siedmiu. Ale tampony L., dostępne za pośrednictwem 5000 innych sklepów w USA, z powodzeniem wykorzystują trend w kierunku naturalnych materiałów, takich jak bawełna ekologiczna i wolna od pestycydów, której używa firma.

Firmę This is L. założyła była fotoreporterka Talia Frenkel, obecnie dyrektor generalnaThis is L., która chciała wprowadzić na rynek produkty dbające o  ochronę środowiska i pomóc rozwijającym się gospodarkom. Pierwszy produkt powstał w 2011 roku, była to prezerwatywa. Obecnie portfolio produktów L. zawiera wysokiej jakości tampony, podpaski higieniczne, wkładki i ściereczki z organicznej bawełny, które cieszą się dużym zainteresowaniem a firma szybkim wzrostem. 

Procter & Gamble ogłosił nabycie This is L., aby zaspokoić rosnący popyt na produkty w segmencie naturalnych kosmetyków. Marka L. przekazuje część kwoty z zakupu każdego sprzedanego produktu na rzecz poprawienia dostępu do artykułów higieny intymnej dziewczętom i kobietom w USA i na całym świecie.

Etos tej firmy wydaje się dobrze współgrać z działaniami marketingowymi należącej do P&G marki Always. W sierpniu ubiegłego roku firma Always rozpoczęła kampanię #EndPeriodPoverty, mającą na celu dystrybucję 15 milionów produktów higienicznych w czasie okresu przeznaczonych dla dziewcząt w wieku szkolnym. P&G podaje, że w ciągu ostatnich dziesięciu lat firma Always rozdała 80 milionów takich artykułów na całym świecie.

- Zakup ten jest doskonałym uzupełnieniem naszych portfeli Always i Tampax, z ich zobowiązaniem do wspólnej misji promowania zaufania dziewcząt i obsługi większej liczby kobiet - powiedziała Jennifer Davis, prezes P&G Global Feminine Care. 

- Nasz silny wzrost umożliwił nam solidarność z kobietami w ponad 20 krajach. Nasze wsparcie obejmuje współpracę z organizacjami w celu wysyłania produktów do higieny intymnej do społeczności rdzennych w Południowej Dakocie, dostarczanie maszyn do wytwarzania podkładek do prowadzonej przez kobiety firmy w Tamil Nadu. Powiązanie naszego celu z wiedzą, skalą i zasobami P&G stanowi wyjątkową okazję do wniesienia wkładu w bardziej sprawiedliwy świat - dodała Talia Frenkel, dyrektor generalny This Is L.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
04.12.2025 19:40
Współpraca o zapachu czekolady: efekty dostępne w Rossmannie
Projekt linii nawiązuje do opakowań kultowych tabliczek czekolady Wedlamat.pras.

Candly&Co. połączyło siły z marką E.Wedel, tworząc limitowaną kolekcję świec i dyfuzorów zapachowych inspirowanych ulubionymi słodkościami Polaków: czekoladą Deserową oraz czekoladą Karmelową. Produkty są dostępne w wybranych drogeriach Rossmann na terenie całej Polski.

To ciekawa współpraca, która przenosi dobrze znane i lubiane smaki na zupełnie nowy poziom – do świata zapachu i domowej atmosfery. Zapach inspirowany czekoladą Deserową otula wnętrze głęboką, słodko-orientalną kompozycją inspirowaną intensywną deserową czekoladą, przełamaną tonką, wanilią, świeżością szałwii i zmysłowym piżmem. Natomiast produkty inspirowane czekoladą Karmelową zachwycają aksamitną i kremową słodyczą karmelu z subtelnymi prażonymi akcentami i nutą wanilii oraz paczuli, która nadaje głębi i niezwykłej apetyczności. To zapachy, które potrafią poprawić nastrój od pierwszej chwili, wnosząc do wnętrz przytulne, relaksujące, czekoladowe ciepło.

Ta współpraca była dla nas ogromną inspiracją. Pracując nad kompozycjami, zależało nam na stworzeniu zapachów, które budzą emocje i poprawiają nastrój – tak jak chwila przyjemności z ulubioną czekoladą. Projekt linii nawiązuje do opakowań kultowych tabliczek, a wewnątrz znajdują się nowoczesne, designerskie szkła ozdobione subtelnym złotym detalem. To słodka przerwa od codzienności i sposób, by otulić dom ciepłem i przyjemnością – opowiada Aleksandra Pankowska, założycielka Candly&Co.

Produkty są edycją limitowaną, w ramach kolejnej odsłony współpracy. E.Wedel x Candly&Co. Wytwarzane ręcznie w Polsce, opierają się na wegańskiej formule. Zamknięte w eleganckich flakonach, doskonale prezentują się w każdym wnętrzu. 

W Wedlu od lat celebrujemy radość płynącą z małych przyjemności i bliskości. Dzięki tej współpracy konsumenci mogą doświadczać naszej marki na nowym, wielozmysłowym poziomie. Te czekoladowe nuty zapachowe w domu to nie tylko aromatyczne doznania, ale również wyjątkowy prezent, który łączy ludzi i tworzy niezwykłe wspomnienia – dodaje Karolina Janczyk-Truchlewska, project manager z firmy Wedel.

Kolekcja. E.Wedel x Candly&Co dostępna jest stacjonarnie wyłącznie w drogeriach Rossmann.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
04.12.2025 09:33
L’Oréal rozważa inwestycję w Giorgio Armani. Ruszają przygotowania do sprzedaży 15-proc. pakietu
Globalna marka zmieni potencjalnie właściciela.BadPixma/shutterstock

L’Oréal potwierdził, że „bardzo szybko” rozpocznie analizę potencjalnej inwestycji w Giorgio Armani, po tym jak w testamencie zmarłego projektanta znalazły się szczegółowe wytyczne dotyczące stopniowej sprzedaży lub wejścia marki na giełdę. To pierwsza oficjalna deklaracja koncernu w sprawie udziału w przyszłej restrukturyzacji własnościowej włoskiego domu mody.

Podczas spotkania z analitykami dyrektor finansowy L’Oréal, Christophe Babule, poinformował, że grupa „zdecydowanie” oceni możliwość nabycia udziałów w Armani. Zgodnie z ujawnionymi planami w ciągu najbliższych 18 miesięcy ma zostać uruchomiony proces sprzedaży lub upublicznienia pierwszego pakietu obejmującego 15 proc. akcji. Priorytet dostępu do transakcji otrzymają cztery podmioty: L’Oréal, LVMH, EssilorLuxottica oraz inna firma o porównywalnej skali.

Decyzja wynika z wieloletnich spekulacji dotyczących sukcesji u Armaniego oraz przyszłości jego biznesu beauty, który od lat funkcjonuje na licencji L’Oréal. Przyszły nabywca pakietu mniejszościowego może istotnie wpłynąć na układ sił w segmencie marek luksusowych, zarówno w branży modowej, jak i perfumeryjno-makijażowej.

Ewentualne wejście kapitałowe L’Oréal do Giorgio Armani mogłoby wzmocnić pozycję francuskiej grupy na globalnym rynku luksusowych kosmetyków. Marka Armani Beauty należy do najbardziej rozpoznawalnych w portfolio perfum i makijażu L’Oréal, a zabezpieczenie jej długoterminowej obsługi w ramach koncernu ma strategiczne znaczenie przy rosnącej konkurencji o prestiżowe licencje.

Z kolei dla samego Armaniego sprzedaż 15-proc. pakietu ma być pierwszym etapem uporządkowanej zmiany właścicielskiej, zapisanej w testamencie projektanta. Wynik procesu – zależny od struktury oferty i wyboru inwestora – zadecyduje o przyszłym kierunku rozwoju jednego z najbardziej wpływowych domów mody w Europie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. grudzień 2025 19:47