StoryEditor
Producenci
24.01.2024 13:29

Procter & Gamble przekroczyło szacunki kwartalnych zysków i przychodów

Procter & Gamble ma w portfolio wiele popularnych marek, w tym Tide, Swiffer, Olay, Pampers, Always i Tampax. / Procter & Gamble
Spółka Procter & Gamble podała, że kwartalne zyski i przychody przekroczyły oczekiwania analityków, pomimo spadku wolumenu sprzedaży szósty kwartał z rzędu. Procter & Gamble odnotowało zysk netto przypisany spółce w pierwszym kwartale fiskalnym w wysokości 4,52 miliarda dolarów, czyli 1,83 dolara na akcję, w porównaniu z 3,94 miliarda dolarów, czyli 1,57 dolara na akcję rok wcześniej.

Sprzedaż netto wzrosła o 6 proc. do 21,87 miliardów dolarów. Organiczne przychody firmy wzrosły w tym kwartale o 7 proc., do czego przyczyniły się wyższe ceny produktów Procter & Gamble. Ale wolumen firmy spadł o 1 proc. Metryka nie uwzględnia wpływu zmian walut i cen w celu odzwierciedlenia popytu. Od około dwóch lat firma Procter & Gamble podnosi ceny swoich produktów, takich jak detergent Tide i papier toaletowy Charmin.

Segment produktów do pielęgnacji niemowląt, kobiet i rodzin odnotował spadek wolumenu o 3 proc. W skład dywizji wchodzą takie marki jak Pampers i Bounty. Segment produktów pielęgnacyjnych Procter & Gamble, obejmujący produkty Venus i Gillette, odnotował 2 proc. spadek wolumenu. W dziale tkanin i artykułów gospodarstwa domowego wielkość sprzedaży firmy spadła o 1 proc., mimo że klienci kupowali więcej jej produktów czyszczących, w tym marek Swiffer i Cascade. Dział opieki zdrowotnej Procter & Gamble był jedynym segmentem, który odnotował wzrost wolumenu sprzedaży w tym kwartale. Firma stwierdziła, że widzi duży popyt na produkty związane z układem oddechowym, takie jak te produkowane przez firmę Vicks. Sprzedaż organicznych produktów do pielęgnacji włosów wzrosła jednocyfrowo w wyniku wyższych cen, asortymentu produktów premium i wzrostu wolumenu, głównie w Ameryce Północnej.

image

Wyniki z raportu Procter & Gamble.

Procter & Gamble

Firma poszerzyła również swoje perspektywy dotyczące przychodów w roku fiskalnym 2024, przewidując, że kursy wymiany walut mogą stanowić większą przeszkodę, niż wcześniej oczekiwano. Firma prognozuje obecnie wzrost przychodów o 2 proc. do 4 proc., zamiast wcześniej prognozowanych o 3 proc. do 4 proc. Procter & Gamble podtrzymała swoją całoroczną prognozę dotyczącą organicznego wzrostu przychodów, która pomija wpływ przejęć, zbyć i walut obcych, a także wzrostu zysku na akcję. Analitycy ostrzegają jednak przed warunkami gospodarczymi, które mogą osłabić wyniki, takimi jak rosnące koszty energii przed zimą, niższe stopy oszczędności gospodarstw domowych i kondycja chińskiego rynku.

Czytaj także: Ranking 100 Najbardziej Przepłaconych CEO: na 2. miejscu Fabrizio Freda z Estée Lauder

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.04.2024 16:34
Jan Marini szkoli kosmetologów. Magdalena Lamparska ambasadorką amerykańskiej marki
Magdalena Lamparska, ambasadorka marki Jan Marini oraz Bronagh Collins i Ricardo Valenzuela, przedstawiciele globalni marki  fot. Jan Marini
Magdalena Lamparska, aktorka, została twarzą amerykańskiej marki Jan Marini. Wywodząca się z Kalifornii dermokosmetyczna marka uważa polski rynek za kluczowy dla swojego rozwoju w Europie. Na szkoleniu dla kosmetologów jej eksperci przekazali informacje o najnowszych procedurach zabiegowych marki.

Amerykańska marka Jan Marini Skin Research powstała w 1994 r. w Kalifornii. Jej nazwa pochodzi od twórczyni marki Jan Marini, znanej w branży beauty ze swojej pasji i uważanej za innowatorkę w zakresie pielęgnacji skóry.

Marka przedstawia się jako ta, która ma wyłączny patent na tymozynę beta 4 w pielęgnacji skóry oraz która jako pierwsza w historii opracowała antyoksydacyjny filtr przeciwsłoneczny oraz była pierwszą firmą kosmetyczną, która połączyła kwas glikolowy, salicylowy i azelainowy w jeden produkt wielofunkcyjny do stymulacji i odnowy skóry.

Jan Marini działa na 30 rynkach, ale polski uważa za wyjątkowo perspektywiczny – szybko się tu rozwija. Jej kosmetyki są stosowane w gabinetach kosmetycznych, mogą być uzupełnieniem procedur zabiegowych oraz mogą być stosowane w pielęgnacji domowej.

17 kwietnia 2024 r. w hotelu Bristol w Warszawie marka zorganizowała spotkanie i szkolenie dla współpracujących z nią kosmetologów. Rozpoczęło je przedstawienie ambasadorki marki, którą została Magdalena Lamparska, aktorka teatralna i filmowa, która dzieli swoje życie na dwa kraje – pracuje zarówno w Polsce, jak i w Stanach Zjednoczonych.

Na spotkanie przybyli globalni przedstawiciele marki Bronagh Collins i Ricardo Valenzuela. Magdalena Kaczanowicz, chemik i technolog kosmetyczny, znana jako @racjapielegnacja mówiła o tym, czy warto analizować INCI i czy po składzie jesteśmy w stanie ocenić, jak działa kosmetyk i czy jest skuteczny. Katarzyna Jaworska i Iga Radzikowska, trenerki Jan Marini omawiały zabiegi marki. Dr n med., kosmetolog, dietetyk, założycielka Scura, Alicja Śliwowska @dr_scura mówiła o łączeniu składników aktywnych odpowiednio do problemów skóry: witamina C i DMAE, antyoksydanty i ochrona przeciwsłoneczna, retinoidy, kwas glikolowy, salicylowy, azelainowy. Wskazówki dotyczące obsługi klienta, sprzedaży i marketingu w gabinecie przekazała Aleksandra Mazalon, trenerka miejsc beauty i założycielka Beauty Boss @beautybosspl. A konferencję zorganizowała internetowa drogeria Topestetic, dystrybutor marki w Polsce.  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.04.2024 10:11
Magda Popławska nową ambasadorką marki AA
Magda Popławska została nową twarzą serii Y Lift Supreme.AA
Magda Popławska, znana polska aktorka i ceniona osobowość sceniczna, została nową ambasadorką marki AA. Popławska będzie twarzą linii kosmetyków Y Lift Supreme, dedykowanej kobietom poszukującym skutecznych rozwiązań w pielęgnacji przeciwstarzeniowej.

Magda Popławska, renomowana polska aktorka, ogłosiła na swoim profilu na Instagramie, że została najnowszą ambasadorką marki AA. Choć szczegóły tej współpracy nie zostały jeszcze ujawnione, wiadomo już, że Popławska będzie twarzą linii przeciwstarzeniowej Y Lift Supreme. Ta informacja spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem fanów, zarówno aktorki, jak i marki.

Magdalena Popławska, urodzona w Polsce, jest uznawaną aktorką teatralną i filmową, absolwentką Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. Znana z wyjątkowej umiejętności wcielania się w zróżnicowane role, Popławska zdobyła uznanie zarówno na dużym ekranie, jak i na scenie teatralnej. W jej bogatej filmografii znajdują się role w filmach takich jak "Body/Ciało" (2015), reżyserii Małgorzaty Szumowskiej, gdzie zagrała jedną z głównych ról, oraz "Cicha noc" (2017), gdzie jej kreacja przyniosła jej szereg pozytywnych recenzji. Popławska jest również znana z intensywnej działalności teatralnej, występując w wielu znaczących produkcjach scen warszawskich.

AA to polska marka kosmetyczna należąca do przedsiębiorstwa Oceanic S.A., założonego w 1982 roku. Marka specjalizuje się w produkcji dermokosmetyków hypoalergicznych, przeznaczonych dla osób z wrażliwą i skłonną do alergii skórą. Produkty AA są dostosowane do różnych potrzeb dermatologicznych, oferując linie kosmetyków do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów. W asortymencie znajdują się m.in. serie anti-aging, preparaty nawilżające, a także kosmetyki dla skóry atopowej.

Czytaj także: Amelia Szczepaniak ambasadorką AA Wings of Color

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. kwiecień 2024 12:04