StoryEditor
Producenci
09.05.2018 00:00

Procter&Gamble z nową akcją społeczną

„Czyste pomaganie” – tak nazywa się akcja zorganizowana przez Procter&Gamble, której celem jest zebranie środków na sfinansowanie 15 000 posiłków dla podopiecznych Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce.

Mechanizm akcji jest bardzo prosty i może się w nią zaangażować każdy. Wystarczy, robiąc zakupy w sklepach sieci Kaufland Polska, wybrać dowolny produkt marek Fairy, Ambi Pure, Ariel, Lenor czy Vizir. Celem jest zebranie środków na 15 000 posiłków dla podopiecznych Programów Umacniania Rodziny, prowadzonych przez Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce.

Programy Umacniania Rodziny to działania profilaktyczne, skierowane do rodzin zagrożonych rozpadem. Ich celem jest praca z dziećmi oraz rodzicami, zdiagnozowanie problemów i znalezienie sposobów ich rozwiązania. Proces wychodzenia z kryzysu jest długotrwały i wymaga ogromu pracy ze strony zarówno pracowników Programu, jak i rodzin, ale efekty warte są każdego poświęcenia. Wszystko po to, by uchronić dzieci przed dramatem, jakim jest rozdzielenie z rodziną pochodzenia.

W ramach tych programów działają świetlice środowiskowe. To miejsca, do których podopieczni Programu mogą przyjść, by odrobić lekcje, pobawić się, wziąć udział w zajęciach dodatkowych. Jest jednak jeszcze jeden, istotny element pobytu dzieci na świetlicy – otrzymują ciepły, pełnowartościowy posiłek. Dla wielu z nich, to jedyny taki posiłek w ciągu całego dnia.

Pod opieką Programów Umacniania Rodziny mamy prawie 1000 dzieci. Wiemy, jak ważna dla prawidłowego rozwoju dziecka jest pełnowartościowa dieta. Staramy się zapewnić dzieciom odwiedzającym świetlice choć jeden taki posiłek. Jednak, przy tak dużej licznie podopiecznych, jest to dla nas ogromny koszt. Wsparcie, którego udziela nam w tym zakresie firma Procter&Gamble jest dla nas nie do przecenienia – mówi Barbara Rajkowska, dyrektor krajowy Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce.

Akcja trwa do końca maja. Wybór produktów, które biorą w niej udział, był nieprzypadkowy.

Zdrowy rozwój dzieci z rodzin znajdujących się w trudnej sytuacji, to także jeden z najważniejszych celów odpowiedzialności społecznej Procter & Gamble. Prowadzimy wiele programów, które służą poprawie warunków życiowych rodzin w całym kraju. Jesteśmy dumni z partnerstwa z SOS Wioski Dziecięce i wierzymy, że program „Czyste pomaganie” i ufundowanie, wraz z naszymi konsumentami, 15 000 posiłków dla potrzebujących dzieci, w znaczący sposób przyczyni się do poprawy ich sytuacji – komentuje Justyna Rymkiewicz z firmy Procter & Gamble.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
27.10.2025 11:16
Beiersdorf: sprzedaż kosmetyków spada, Nivea nie spełniła oczekiwań

Notowana na indeksie DAX spółka Beiersdorf ponownie musiała obniżyć swoją prognozę sprzedaży. Pod presją znalazła się w szczególności najbardziej znana marka koncernu: Nivea, dla której firma ogłosiła już zmianę strategii. „Nivea nie spełniła oczekiwań” – przyznał Vincent Warnery, prezes Beiersdorf.

Produkty marki Nivea osiągnęły organiczny wzrost sprzedaży na poziomie zaledwie 0,6 proc. w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2025 roku. Trzeci kwartał pokazał dalsze osłabienie na rynku pielęgnacji ciała, szczególnie na rynkach wschodzących.

Dlatego obecnie spodziewamy się organicznego wzrostu sprzedaży na poziomie około 2,5 proc. w naszym segmencie konsumenckim w całym roku – ocenił Vincent Warnery, prezes Beiersdorf. Beiersdorf skorygował swoją prognozę dopiero w sierpniu, prognozując wzrost o 3-4 proc. procent dla dywizji. Oczekuje się, że marża operacyjna na sprzedaży wzrośnie o 0,2 proc. rok do roku do poziomu 13,6 proc.

Warnery przedstawił również dane, dotyczące swojej głównej marki, jaką jest Nivea. Beiersdorf skupia się obecnie na substancji czynnej Epicelline, która działa odmładzająco na komórki skóry. Warnery ocenia, że Epicelline jest „największą premierą nowego produktu w historii” Nivea. Globalna premiera rynkowa miała miejsce we wrześniu i potrwa do końca tego roku. Dzięki temu Nivea odnotowała we wrześniu organiczny wzrost sprzedaży o 7,8 proc.. To jednak nie wystarczy dla utrzymania pierwotnej prognozy sprzedaży dla Beiersdorf. 

Dlatego Beiersdorf zmienia swoją strategię dla Nivea: producent zamierza rozwijać przede wszystkim dział dezodorantów jako strategiczny filar wzrostu. Beiersdorf chce również uwzględnić rosnącą wrażliwość konsumentów na ceny.

Klienci znacząco zareagowali na podwyżki cen w tym roku –  przypomina Warnery. W nadchodzącym roku zamierza on unikać w miarę możliwości podwyżek cen, aby utrzymać dostępność cenową produktów Nivea, z których większość kosztuje od dwóch do czterech euro.

Marki dermatologiczne Beiersdorfa, takie jak Eucerin i Aquaphor, odnotowały bardzo dobre wyniki. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy ich sprzedaż w regionie wzrosła o 12,3 proc. Dział produktów medycznych (m.in. marka Hansaplast), również radził sobie dobrze, odnotowując wzrost sprzedaży o 8,8 proc.

Sprzedaż szwajcarskiej marki luksusowej La Prairie, również należącej do Beiersdorfa, spadła o 7,2 proc. w ciągu pierwszych trzech kwartałów. Vincent Warnery wykluczył przeniesienie produkcji La Prairie do USA w celu zminimalizowania kosztów celnych, ponieważ produkcja w Szwajcarii stanowi „istotę marki”. Beiersdorf produkuje już znaczną część swoich marek konsumenckich w USA lub Meksyku. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
27.10.2025 10:05
Procter & Gamble zamyka kwartał z 20-procentowym wzrostem zysków
Na zdj. siedziba Procter&Gamble fot. Shutterstock

Amerykański koncern Procter & Gamble (P&G) rozpoczyna rok obrotowy z zyskiem netto o wysokości 4,093 mld euro. Są to wyniki za okres od lipca do września. Stanowi to wzrost o 20 proc. w porównaniu z zyskiem odnotowanym w analogicznym okresie roku ubiegłego. P&G, będący właścicielem takich marek jak Gillette czy Pantene, zmniejszyło o połowę zakładane w swojej prognozie negatywne wpływy ceł.

Sprzedaż netto P&G w ostatnim kwartale wyniosła 19,29 mld euro, co stanowi wzrost o 3 proc. rok do roku. Wzrost organiczny (bez uwzględnienia wpływu kursów walut oraz przejęć i zbyć) wyniósł 2 proc.

W okresie od lipca do września dział beauty P&G wygenerował sprzedaż w wysokości 3,57 mld euro, co stanowi wzrost o 6 proc. rok do roku. W segmencie kosmetyków i akcesoriów do golenia (grooming) sprzedaż osiągnęła 1,566 mld euro, co stanowi wzrost o 5 proc.

Z kolei dział Health Care odnotował sprzedaż w wysokości 2,775 mld euro, co stanowi wzrost o 2 proc., a dział Home Care wzrósł o 1 proc. do 6,715 mld euro. Segment Baby, Feminine and Family Care odnotował sprzedaż w wysokości 4,456 mld euro, co stanowi wzrost o 1 proc. rok do roku.

Te wyniki pozwalają nam utrzymać prognozowane zakresy dla wszystkich kluczowych wskaźników finansowych na rok obrotowy, w trudnym otoczeniu geopolitycznym i konsumenckim – skomentował Jon Moeller, prezes i dyrektor generalny P&G.

W całym bieżącym roku obrotowym koncern spodziewa się wzrostu sprzedaży na poziomie 1-5 proc. 

Firma podtrzymuje również prognozę organicznego wzrostu sprzedaży na poziomie 3-9 proc.  

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. październik 2025 13:59