StoryEditor
Producenci
16.04.2020 00:00

Produkcja z etanolem bez tajemnic – webinar

Produkcja antybakteryjnych kosmetyków, to dziś cel wielu firm, ponieważ takie są potrzeby konsumentów w czasie pandemii. Przeszkodą w jej uruchomieniu jest brak na rynku etanolu – kluczowego składnika takich preparatów. Zagadnienie budzi też wiele problemów prawnych. W piątek 17 kwietnia Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego organizuje webinar pt „Produkcja z etanolem bez tajemnic”, w którym mogą wziąć udział przedsiębiorcy poszukujący informacji, jak zorganizować produkcję kosmetyków z etanolem.

–  Jednym  z kluczowych tematów, który zajmuje naszą branżę i budzi wiele pytań w ostatnich tygodniach, jest produkcja kosmetyków z etanolem, bo wiele firm zdecydowało się przestawić część produkcji w tym kierunku. Na bieżąco identyfikujemy problemy, jakie w tym zakresie dotykają firmy z sektora i walczymy o zniesienie różnorakich barier związanych z tym procesem – informuje Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego.

Dlatego, specjalnie dla firm kosmetycznych, w piątek, 17 kwietnia br., w godz. 10.00-12.30 Związek organizuje webinar zatytułowany „Produkcja z etanolem bez tajemnic!”.

Spotkanie poprowadzi Szymon Parulski – doradca podatkowy, prawnik, ekspert od kilkunastu lat specjalizujący się w akcyzie, który na co dzień pracuje z zakładami produkującymi wyroby kosmetyczne, wykorzystujące alkohol etylowy zwolniony od akcyzy.

Podczas webinaru poruszymy między innymi tematy wymagań dla produkcji z alkoholem skażonym i skażonym częściowo; warunków, jakie trzeba spełnić przy nabywaniu alkoholu całkowicie i częściowo skażonego w Polsce, UE, z importu; kiedy należy płacić akcyzę itp. – informują organizatorzy.

Szczegółowe informacje i link do rejestracji dostępne są tutaj: Webinar rejestracja

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.08.2025 14:37
Ecowipes publikuje Raport ESG 2024 i wyznacza cele na kolejne lata
Producent mokrych chusteczek opublikował swój raport ESG.Ecowipes

Ecowipes, jeden z największych producentów ekologicznych wyrobów higienicznych i kosmetycznych w Europie, zaprezentował Raport ESG za 2024 r. Dokument obejmuje działania firmy w obszarze środowiskowym, społecznym i ładu korporacyjnego, a także wskazuje kierunki dalszego rozwoju. Spółka podkreśla, że zrównoważony rozwój to proces wymagający ciągłego doskonalenia – mimo widocznych postępów, zarząd Ecowipes zaznacza, że wiele wyzwań nadal pozostaje do rozwiązania.

Jednym z kluczowych filarów strategii Ecowipes jest gospodarka o obiegu zamkniętym. Firma konsekwentnie minimalizuje odpady i stawia na biodegradowalność produktów, oferując m.in. chusteczki w 100 proc. wykonane z włókien roślinnych. W obszarze opakowań producent zakłada zmniejszenie zawartości plastiku o 5–15 proc. do 2035 r. poprzez redukcję ich masy i zwiększenie udziału surowców pochodzących z recyklingu. Równolegle rozwija ofertę private label w kategorii chusteczek bez plastiku, odpowiadając na rosnące wymagania rynku i konsumentów.

Firma stawia również na transformację energetyczną i redukcję emisji. Do 2035 r. Ecowipes zamierza zmniejszyć intensywność emisji gazów cieplarnianych o 15–25 proc. względem poziomu z 2024 r. oraz osiągnąć 30 proc. udział energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych. Cele te wpisują się w zobowiązanie przedsiębiorstwa do budowania modelu niskoemisyjnego, opartego na innowacyjnych technologiach i zrównoważonym zarządzaniu energią.

Aspekt społeczny stanowi istotny element strategii ESG Ecowipes. Firma zatrudnia setki pracowników w Polsce i we Francji, inwestując w szkolenia, bezpieczeństwo pracy i różnorodność. W 2024 r. na stanowiskach dyrektorskich osiągnięto równowagę płci – około 50 proc. funkcji kierowniczych pełniły kobiety. Raport potwierdza także uzyskanie Brązowego Medalu EcoVadis, przyznawanego jedynie 35 proc. najlepiej ocenianych przedsiębiorstw. Wyróżnienie to stanowi dowód jakości systemu zarządzania zrównoważonym rozwojem i transparentności działań firmy w całym łańcuchu wartości.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.08.2025 13:28
Bielenda przedłuża współpracę z Małgorzatą Foremniak
Znana aktorka dalej będzie ambasadorką Bielendy.Bielenda

Firma Bielenda Kosmetyki Naturalne ogłosiła przedłużenie o kolejny rok współpracy reklamowej z aktorką Małgorzatą Foremniak. Marka podkreśla, że decyzja ta została podjęta na podstawie pozytywnych wyników pierwszego roku kampanii, rozpoczętej w kwietniu 2024 r. Jak zaznacza Katarzyna Butrymowicz-Knap, dyrektor marketingu Bielendy, projekty z udziałem aktorki spotkały się z dużym zainteresowaniem i wysokim poziomem akceptacji wśród konsumentów.

W trakcie pierwszego roku współpracy marka zrealizowała liczne działania komunikacyjne, które miały na celu nie tylko promocję kosmetyków, ale także budowanie przekazu wspierającego kobiecą pewność siebie. Zdaniem przedstawicieli Bielendy, kampanie z udziałem Foremniak pozwoliły skutecznie dotrzeć do szerokiej grupy odbiorczyń, wzmacniając zarówno rozpoznawalność marki, jak i jej wizerunek w segmencie kosmetyków naturalnych.

Nowa odsłona komunikacji z udziałem ambasadorki zostanie zrealizowana w trzech kanałach – telewizji, internecie i prasie. Wielokanałowy charakter kampanii ma zapewnić dalsze poszerzanie zasięgu i utrzymywanie wysokiego poziomu rozpoznawalności marki wśród konsumentek. Włączenie działań digitalowych i prasowych ma także pozwolić na skuteczniejsze targetowanie różnych grup wiekowych i społecznych.

Za realizację kampanii odpowiada agencja Great Story Community, współpracująca z działem marketingu Bielendy. Wspólne działania mają obejmować zarówno klasyczne formaty reklamowe, jak i nowoczesne treści cyfrowe. Firma liczy, że przedłużenie umowy pozwoli na utrzymanie dynamiki rozwoju marki i dalsze wzmacnianie jej pozycji na konkurencyjnym rynku kosmetyków naturalnych w Polsce.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. sierpień 2025 01:42