StoryEditor
Producenci
16.03.2023 00:00

Produkty kosmetyczne w szkle mogą być chronione przed podrabianiem przez czytnik mikrocząstek

Nowatorska technologia pozwala na bardzo łatwe odróżnienie produktu oryginalnego od podrobionego; wystarczy do tego smartfon. / TruTag Technologies, Inc.
Producent opakowań szklanych Gerresheimer nawiązał współpracę z członkiem AIPIA TruTag Technologies, specjalistą ds. ochrony marki, aby zaoferować bezpieczne rozwiązanie do digitalizacji dla marek kosmetycznych. Rozwiązanie polega na integracji niewidocznych mikrocząstek, które mogą być wykrywane i dekodowane przez smartfon bezpośrednio z produktów.

W obliczu rosnącej liczby podrabianych produktów kosmetycznych, które mają wpływ na bezpieczeństwo konsumentów i szkodzą branży kosmetycznej, firmy postrzegają to jako bardzo dobry moment na zaoferowanie innowacyjnego, bezpiecznego rozwiązania cyfryzacji dla sektora kosmetycznego. Konsumenci lub eksperci ochrony marki mogą teraz za pomocą aplikacji skanować i potwierdzać autentyczność produktów kosmetycznych zapakowanych w szklane pojemniki Gerresheimer.

W szkle opakowania zatopione zostają mikrocząsteczki, które wykrywa aplikacja zainstalowania w smartfonie. Tego typu technologię wykorzystuje się już np. do weryfikacji win chronionego pochodzenia. Obecnie niemal wszystkie technologie umożliwiające uwierzytelnienie pojedynczego produktu wymagają specjalnych detektorów lub zaawansowanego sprzętu. To opracowane nowe rozwiązanie wymaga jedynie dostępnego na rynku smartfona.

Przemysł luksusowy i kosmetyki są szczególnie dotknięte podrabianiem, a problem ten stale rośnie z powodu zwiększonej liczby zakupów online. Podrabiane produkty kosmetyczne nie tylko szkodzą reputacji marek zajmujących się zdrowiem i urodą, ale są również niebezpieczne dla konsumentów końcowych – mówi Nicola Balena, globalny wiceprezes ds. kosmetyków w firmie Gerresheimer.

Kompatybilność ze smartfonami umożliwia masową weryfikację kosmetyków przez konsumentów przed użyciem ich produktów. Uważamy, że jest to zmiana zasad gry z punktu widzenia bezpieczeństwa konsumentów — mówi Michael Bartholomeusz, dyrektor generalny TruTag Technologies.

Czytaj także: Kampania #zyjoryginalnie Fundacji Forum Konsumentów wzywa do porzucenia podróbek

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Zapachy
26.03.2025 12:51
Duran Duran i Xerjoff, czyli collab jakiego nikt się nie spodziewał
Black Moonlight został zainspirowany „ciemniejszą” i bardziej tajemniczą stroną Duran Duran. Nazwa zapachu jest napisana charakterem pisma Simona Le Bonxerjoff

Brytyjski zespół popowy Duran Duran wprowadza na rynek perfumy unisex, wykreowane wspólnie z Xerjoff – cenionym włoskim producentem luksusowych perfum. Do sprzedaży trafiły dwa zapachy: Black Moonlight i NeoRio, mające wyrażać styl i zmysłowość.

Jako zespół zawsze byliśmy zainteresowani pobudzaniem zmysłów ludzi, przede wszystkim poprzez dźwięk i wzrok. Idea zaangażowania dodatkowego zmysłu do naszego uniwersum była niezwykle kusząca – tłumaczy Nick Rhodes, klawiszowiec Duran Duran.

Duran Duran zyskał błyskawiczną sławę w 1981 roku dzięki przebojowi „Girls on Film”. Uwagę przykuwał nowatorski i odważny teledysk, który umocnił pozycję zespołu z Birmingham jako twórców stylu New Romantic. Zespół, pozostając aktywny do dzisiaj, stał się jedną z ikon brytyjskiej popkultury – między innymi dzięki ośmiu nagrodom za całokształt twórczości, piosence przewodniej do jednego z filmów z Jamesem Bondem, występowi na Platynowym Jubileuszu Królowej Elżbiety II oraz na Igrzyskach Olimpijskich w 2012 roku. 

Duran Duran kształtuje muzykę i styl od ponad czterech dekad, co czyni ich idealnymi partnerami nie tylko dla jednego, ale dwóch zapachów. Współpraca z członkami zespołu nad każdym szczegółem tego projektu była wyjątkowym doświadczeniem – wyjaśnia założyciel Xerjoff, Sergio Momo.

Zapach NeoRio jest inspirowany przeszłością, teraźniejszością i przyszłością, ponieważ zespół postawił sobie za cel stworzenie zapachu tak „magnetycznego i nieprzewidywalnego”, jak oni sami. Zawiera on nuty kandyzowanej figi i rumu, szafranu, olejku różanego i bobu tonka.

Z kolei Black Moonlight został zainspirowany „ciemniejszą” i bardziej tajemniczą stroną zespołu – łączy świeżość mandarynki, szafranu, lawendy, jaśminu sambac i orzecha laskowego, którym towarzyszą nuty paczuli, wetywerii i bobu tonka. Całość jest bardzo bogata i uwodzicielska. 

Nazwy obydwu zapachów na flakonikach są napisane charakterem pisma wokalisty Duran Duran – Simona Le Bon. Obydwa zapachy są już dostępne w sprzedaży (m.in. w sklepie internetowym i butikach Xerjoff).

Czytaj też: Szwedzka księżniczka Madeleine będzie mieć własną markę kosmetyczną, stworzy ją z Weledą

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.03.2025 13:46
Polska kosmetyczna innowacja nagrodzona na Cosmoprof Worldwide Bologna 2025 - brawo dla Passage Cosmetics!
Cosmoprof

W piątek, 21 marca 2025 roku, podczas targów Cosmoprof Worldwide Bologna odbyła się uroczysta gala wręczenia nagród 7. edycji Cosmoprof & Cosmopack Awards, uznawanych za „Oscary branży beauty”. Wydarzenie zorganizowano we współpracy z międzynarodową agencją trendów BEAUTYSTREAMS.

Nagrody te są coraz bardziej cenione wśród specjalistów branży kosmetycznej, ponieważ wyróżniają najbardziej innowacyjne produkty i usługi, które mają potencjał kształtować rynek w nadchodzących miesiącach — od łańcucha dostaw po gotowe kosmetyki. Do tegorocznej edycji zgłoszono ponad 800 produktów, które zostały podzielone na 17 kategorii odzwierciedlających pełne spektrum oferty targów Cosmoprof. Eksperckie jury złożone z liderów branży przez kilka miesięcy analizowało składniki, formuły, opakowania, kwestie cyrkularności oraz wpływ procesów produkcyjnych na środowisko. Staranna selekcja pozwoliła wyłonić finalistów i ostatecznie zwycięzców, którzy reprezentują najbardziej przełomowe rozwiązania w dziedzinie kosmetyki.

W kategorii Skin Care Formula zwyciężył Blue Light AI-ctivated Hand Cream polskiej marki Passage Cosmetics Laboratory. Ten krem do rąk przekształca, wg. opisu producenta, szkodliwe działanie niebieskiego światła w mechanizm naprawy DNA skóry. W formule zastosowano mikroalgi zawierające enzymy fotoliazy CPD, aktywowane właśnie przez niebieskie światło, co umożliwia regenerację komórkowego DNA. Obecna w kremie fikocyjanina, niebieski pigment, pełni funkcję przeciwutleniacza, a ekstrakt z polisacharydów z nasion komosy ryżowej działa liftingująco i przeciwstarzeniowo.

Był to jedyny polski produkt nagrodzony w ramach konkursu, co dodatkowo zwraca uwagę na wyjątkowość tego wyróżnienia. Poza polską marką laury zebrały także firmy z Włoch i Korei Południowej (ex aqueo po cztery wyróżnienia), Estonii i RPA (po dwie nagrody), a także Chin, Portugalii i Szwajcarii (po jednym wyróżnieniu).

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. marzec 2025 21:47