StoryEditor
Producenci
16.03.2023 00:00

Produkty kosmetyczne w szkle mogą być chronione przed podrabianiem przez czytnik mikrocząstek

Nowatorska technologia pozwala na bardzo łatwe odróżnienie produktu oryginalnego od podrobionego; wystarczy do tego smartfon. / TruTag Technologies, Inc.
Producent opakowań szklanych Gerresheimer nawiązał współpracę z członkiem AIPIA TruTag Technologies, specjalistą ds. ochrony marki, aby zaoferować bezpieczne rozwiązanie do digitalizacji dla marek kosmetycznych. Rozwiązanie polega na integracji niewidocznych mikrocząstek, które mogą być wykrywane i dekodowane przez smartfon bezpośrednio z produktów.

W obliczu rosnącej liczby podrabianych produktów kosmetycznych, które mają wpływ na bezpieczeństwo konsumentów i szkodzą branży kosmetycznej, firmy postrzegają to jako bardzo dobry moment na zaoferowanie innowacyjnego, bezpiecznego rozwiązania cyfryzacji dla sektora kosmetycznego. Konsumenci lub eksperci ochrony marki mogą teraz za pomocą aplikacji skanować i potwierdzać autentyczność produktów kosmetycznych zapakowanych w szklane pojemniki Gerresheimer.

W szkle opakowania zatopione zostają mikrocząsteczki, które wykrywa aplikacja zainstalowania w smartfonie. Tego typu technologię wykorzystuje się już np. do weryfikacji win chronionego pochodzenia. Obecnie niemal wszystkie technologie umożliwiające uwierzytelnienie pojedynczego produktu wymagają specjalnych detektorów lub zaawansowanego sprzętu. To opracowane nowe rozwiązanie wymaga jedynie dostępnego na rynku smartfona.

Przemysł luksusowy i kosmetyki są szczególnie dotknięte podrabianiem, a problem ten stale rośnie z powodu zwiększonej liczby zakupów online. Podrabiane produkty kosmetyczne nie tylko szkodzą reputacji marek zajmujących się zdrowiem i urodą, ale są również niebezpieczne dla konsumentów końcowych – mówi Nicola Balena, globalny wiceprezes ds. kosmetyków w firmie Gerresheimer.

Kompatybilność ze smartfonami umożliwia masową weryfikację kosmetyków przez konsumentów przed użyciem ich produktów. Uważamy, że jest to zmiana zasad gry z punktu widzenia bezpieczeństwa konsumentów — mówi Michael Bartholomeusz, dyrektor generalny TruTag Technologies.

Czytaj także: Kampania #zyjoryginalnie Fundacji Forum Konsumentów wzywa do porzucenia podróbek

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.08.2025 16:04
Colgate-Palmolive z zakazem emisji reklamy jednej z marek po wytknięciu rasistowskiego podtekstu
Brytyjski oddział Colgate-Palmolive, właściciel Sanexu, broni spotu reklamowego.Sanex

Reklama żelu pod prysznic Sanex została zakazana w Wielkiej Brytanii po interwencji Advertising Standards Authority (ASA). Powodem była narracja sugerująca, że czarna skóra jest „problematyczna”, a biała – „lepsza”. Decyzja regulatora zapadła po otrzymaniu dwóch skarg od widzów, którzy wskazali na negatywne stereotypy dotyczące osób o ciemniejszej karnacji.

Spot, emitowany w czerwcu, zawierał narrację: „Do tych, którzy drapią się dniem i nocą. Do tych, których skóra wysusza się nawet od wody”, ilustrowaną obrazami czarnej kobiety z czerwonymi śladami na ciele i innej, której skóra wyglądała jak popękana glina. Następnie reklama przedstawiała białą kobietę biorącą prysznic z produktem Sanex i zapewniała o „24-godzinnym nawilżeniu”. Spot kończył się hasłem: „Ulgę może przynieść zwykły prysznic”.

Colgate-Palmolive, właściciel marki Sanex i globalny koncern dóbr konsumpcyjnych o wartości rynkowej 68 miliardów dolarów, bronił kampanii. Firma argumentowała, że przekaz miał pokazywać efekt „przed i po”, a różnice między modelkami nie koncentrowały się na ich kolorze skóry. Z kolei Clearcast, instytucja odpowiedzialna za zatwierdzanie reklam telewizyjnych w Wielkiej Brytanii, podkreśliła, że reklama miała na celu pokazanie inkluzywności produktu.

ASA uznała jednak, że wykorzystanie różnych kolorów skóry do zobrazowania efektu działania kosmetyku prowadziło do negatywnego porównania. Według regulatora reklama była skonstruowana w taki sposób, że „to czarna skóra została pokazana jako problematyczna i niewygodna, podczas gdy biała skóra – gładka i czysta – przedstawiona została jako efekt udanej przemiany”.

Organ dodał, że choć intencją reklamodawcy nie było utrwalanie stereotypów, przekaz mógł umknąć części odbiorców. Jednocześnie stwierdził, że spot „prawdopodobnie wzmacniał negatywny i obraźliwy stereotyp rasowy”, zgodnie z którym czarna skóra jest wadliwa, a biała lepsza. W konsekwencji reklama została zakazana w obecnej formie, a Colgate-Palmolive otrzymało zalecenie, by w przyszłości unikać przekazów mogących powodować poważne obrażenie na tle rasowym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.08.2025 15:34
The Wall Street Journal: Estée Lauder pogłębia stratę w IV kwartale, akcje spółki spadają o 10 proc.
M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Estée Lauder odnotowała pogłębioną stratę w czwartym kwartale roku fiskalnego zakończonym 30 czerwca. Producent marek MAC, Smashbox i Jo Malone wykazał stratę netto w wysokości 546 milionów dolarów, czyli 1,51 dol. na akcję. Rok wcześniej strata wyniosła 284 milionów dolarów, czyli 79 centów na akcję. Wynik ten negatywnie wpłynął na notowania spółki – kurs akcji Estée Lauder spadł w środę na rynku przed sesją o ponad 10 proc.

Przychody w kwartale spadły do 3,41 miliardów dolarów, jednak były minimalnie wyższe od prognoz analityków zakładających 3,39 miliardów dolarów. Skorygowany zysk na akcję (EPS) wyniósł 0,09 dolara, o cent więcej od konsensusu. Mimo to perspektywa na kolejny rok rozczarowała inwestorów – spółka prognozuje zysk na akcję w przedziale 1,90–2,10 dolara wobec rynkowych oczekiwań na poziomie 2,21 dolara.

Sprzedaż organiczna spadła w kwartale o 13 proc., głównie w segmentach pielęgnacji skóry i makijażu. Dochody z kosmetyków pielęgnacyjnych zmniejszyły się o 17 proc., co było szczególnie widoczne w markach Estée Lauder i La Mer. Spadki dotknęły wszystkie regiony działalności, przy czym największe odnotowano w Ameryce Północnej oraz w globalnym segmencie sprzedaży detalicznej dla podróżnych (travel retail).

Firma poinformowała również, że w roku fiskalnym 2026 spodziewa się dodatkowych presji kosztowych rzędu 100 mln dolarów, związanych m.in. z niepewnością wokół taryf handlowych. Jednocześnie kierownictwo podkreśla, że pomimo trudnego otoczenia zewnętrznego widzi szansę na odbicie – po trzech latach spadków spółka liczy na wzrost sprzedaży organicznej w przedziale 0–3 proc. oraz stopniową odbudowę rentowności operacyjnej w kolejnych latach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. sierpień 2025 01:38