StoryEditor
Producenci
14.11.2022 00:00

Prognozy w segmencie pielęgnacji skóry na 2023 rok. Gen X niewykorzystanym targetem

Według nowego badania przeprowadzonego przez Transparency Market Research Inc., światowy rynek produktów do pielęgnacji skóry osiągnął wartość 101,34 miliarda dolarów w 2021 roku i wzrośnie do 154,7 miliarda dolarów do 2031 r.

Raport z nowego badania przeprowadzonego przez Transparency Market Research Inc. mówi, że branżę beauty czeka reformulacja strategii. Światowy rynek produktów do pielęgnacji skóry czeka wzrost. Według raportu w latach 2022-2031 rynek będzie się rozwijał w tempie 4,8 proc. rocznie. Rosnące dochody i większa siła nabywcza w krajach rozwijających się będą napędzać sprzedaż produktów do pielęgnacji skóry w okresie objętym prognozą.

Niektóre z najbardziej wpływowych czynników, których możemy spodziewać się w dziedzinie pielęgnacji skóry w przyszłym roku, to:

  • spersonalizowane produkty i komfortowy do nich dostęp na rynku masowym;

  • pielęgnacja ciała, która zapewnia self-care;

  • produkty inspirowane japońskimi, nawiązujące do trendu skinimalism;

  • konsumenci znający się na pielęgnacji skóry zwracają się ku markom klinicznym i aptecznym;

  • innowacyjne składniki o silnej historii zrównoważonego rozwoju;

  • rozwijające się rynki suplementów i produktów do pielęgnacji skóry dla mężczyzn;

  • oraz marki, które zobowiązują się do odpowiedzialnych społecznie działań.

Co więcej, badanie przeprowadzone przez NPD (globalną firmę zajmującą się dostarczaniem informacji rynkowych, danych, wiedzy branżowej i analiz preskryptywnych) wykazało, że konsumenci produktów w Stanach Zjednoczonych, których dochody gospodarstw domowych przekraczają 100 tys. USD, są powiązani z ponadprzeciętnym zaangażowaniem w dwie największe kategorie przemysłu kosmetycznego: makijaż i pielęgnację skóry. Podczas gdy 74 proc. kobiet używa produktów do pielęgnacji skóry twarzy, a 67 proc. używa kosmetyków do makijażu, osoby z gospodarstw domowych o wyższych dochodach znacznie zawyżają wskaźnik w każdej kategorii, przy poziomie zużycia przekraczającym 80 proc.

Według analizy NPD Facial Skincare Consumer Report, Generacja X to także niewykorzystana szansa w pielęgnacji skóry. Podczas gdy użycie produktów do pielęgnacji skóry twarzy przez inne pokolenia spadło, Gen X jest jedyną grupą, która utrzymała stałe zużycie w porównaniu z ubiegłym rokiem. Z raportu wynika, że ​​używają prawie takiej samej liczby produktów, jak millenialsi, a także częściej niż jakiekolwiek inne pokolenie kupują produkty, które mają wyższe ceny. W ciągu ostatnich 12 miesięcy 25 proc. nabywców i nabywczyń prestiżowych i luksusowych produktów do pielęgnacji skóry stosowało skrupulatnie dwuczęściową rutynę pielęgnacyjną codziennie.

Czytaj także: Mintel: lokalizm będziem trendem determinującym nawyki zakupowe

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
14.10.2025 10:22
Avon International złożył wniosek o przejęcie Natura & Co UK Holdings
Kolejne wielkie zmiany w globalnej marce.Avon

8 października 2025 r. do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynął wniosek w sprawie planowanej koncentracji pomiędzy Avon International Limited a Natura & Co UK Holdings Limited. Postępowanie prowadzone jest pod sygnaturą DKK-2.421.69.2025.RAW. Zgodnie z informacjami opublikowanymi w rejestrze UOKiK, wnioskodawcą jest Avon International Limited z siedzibą w Birmingham w Wielkiej Brytanii, a sprawa pozostaje na etapie rozpatrywania.

Planowana transakcja polega na przejęciu przez Avon International Limited wyłącznej kontroli nad spółką Natura & Co UK Holdings Limited z siedzibą w Bristolu. Zgodnie z art. 13 ust. 2 pkt 2 ustawy z 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, koncentracja tego rodzaju wymaga zgody UOKiK, jeżeli może ona wpływać na strukturę konkurencyjną rynku. Avon International Limited należy do grupy kapitałowej kontrolowanej przez osobę fizyczną, której spółki portfelowe działają w różnych sektorach gospodarki – od technologii i dóbr konsumpcyjnych po przemysł, media i rozrywkę. Grupa prowadzi działalność w Europie, Ameryce Północnej i Azji.

Przedmiot przejęcia – Natura & Co UK Holdings Limited – wraz ze swoimi spółkami zależnymi prowadzi działalność w zakresie produkcji i sprzedaży kosmetyków oraz produktów do pielęgnacji ciała. Jak wskazano we wniosku, spółka prowadzi działalność pod marką Avon poza rynkami Ameryki Łacińskiej, Ameryki Północnej i Rosji. Obecnie sprawa oczekuje na decyzję UOKiK dotyczącą dopuszczalności koncentracji.

Obecnie marka Avon przechodzi etap restrukturyzacji i zmian właścicielskich. W dniu 18 września 2025 roku grupa Natura &Co ogłosiła, że zawarła wiążącą umowę sprzedaży działalności Avon International (obejmującej rynki Europy, Azji i Afryki) firmie private equity Regent – wartość transakcji ma być nominalna (1 funt brytyjski), z możliwością dodatkowych płatności warunkowych do 60 mln funtów.  Jednocześnie Natura zaznaczyła, że sprzedaż nie obejmuje operacji w Ameryce Łacińskiej ani Rosji, gdzie marka Avon pozostaje pod jej kontrolą.  Wcześniej, Avon International był już klasyfikowany jako „przeznaczony do sprzedaży” w raportach Naty (Natura) – to część strategii upraszczania struktury, rozpoczętej w 2022 roku. 

Ponadto firma Avon zmaga się z trudnościami finansowymi. Na przykład w raporcie za I kwartał 2023 r. wykazano stratę netto z działalności ciągłej w wysokości 92,5 milionów dolarów oraz łączne zobowiązania krótkoterminowe sięgające 1 579,6 milionów dolarów, przy aktywach ogółem 2 074,4 milionów dolarów. W ostatnich latach marka Avon generowała przychody rzędu 9,1 miliardów dolarów rocznie (stan przed połączeniem z grupą kosmetyczną Natura) i była obecna w ponad 100 krajach, z bazą milionów przedstawicieli sprzedaży bezpośredniej. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.10.2025 15:30
Kimberly-Clark inwestuje 28,7 mln dolarów w programy wspierające kobiety i dziewczęta
W ramach akcji kobiety i dziewczynki na całym globie otrzymają pomoc materialną.Kimberly-Clark

Kimberly-Clark Corporation ogłosiła nowy etap globalnego zaangażowania społecznego, którego celem jest poprawa dostępu do podstawowej opieki zdrowotnej dla kobiet i dziewcząt. W ramach czteroletnich partnerstw z organizacjami Baby2Baby, Plan International, Project HOPE oraz UNICEF, firma planuje wesprzeć około 24 miliony kobiet i dziewcząt w siedmiu krajach – Brazylii, Peru, Chinach, Indiach, Indonezji, Wietnamie i Stanach Zjednoczonych – w ciągu najbliższych trzech lat.

Nowe programy są finansowane przez Kimberly-Clark Foundation, która przeznaczy na ten cel 28,7 mln USD. Fundacja skoncentrowała swoją działalność na wspieraniu kobiet i dziewcząt w kluczowych etapach życia – od okresu dojrzewania po macierzyństwo. Projekty obejmą m.in. programy dotyczące higieny menstruacyjnej, edukacji zdrowotnej i przełamywania tabu wokół miesiączki, a także inicjatywy zwiększające dostęp do bezpiecznych rozwiązań sanitarnych oraz kompleksowej opieki okołoporodowej i poporodowej.

Znacząca część środków trafi do regionów i społeczności o ograniczonym dostępie do opieki zdrowotnej. Projekty realizowane z partnerami będą obejmować m.in. działania z zakresu wsparcia zdrowia psychicznego matek oraz wzmocnienia lokalnych systemów ochrony zdrowia, by poprawić wyniki zdrowotne w najbardziej wrażliwych grupach społecznych.

Kimberly-Clark od lat współpracuje z organizacją Baby2Baby, która wspiera rodziny żyjące w ubóstwie w Stanach Zjednoczonych. Partnerstwo rozpoczęte w 2011 roku stało się jednym z filarów społecznego zaangażowania firmy. W 2024 roku marka Huggies zacieśniła współpracę, wspierając inicjatywę mającą na celu przeciwdziałanie rosnącej śmiertelności matek w USA, realizowaną wspólnie z Departamentem Zdrowia i Opieki Społecznej USA.

Jednym z kluczowych elementów tego projektu jest dystrybucja Maternal Health & Newborn Supply Kits – zestawów wspierających zdrowie matek i noworodków. Program łączy kwestie niedoboru pieluch, zdrowia noworodków i psychicznego dobrostanu matek, tworząc spójny model pomocy o wymiernym znaczeniu społecznym. Dzięki nowym inwestycjom Kimberly-Clark zamierza rozszerzyć ten model również na inne regiony świata, by skutecznie odpowiadać na globalne wyzwania w zakresie opieki nad kobietami i dziećmi.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
14. październik 2025 13:51