StoryEditor
Producenci
05.11.2019 00:00

Przejęcie na rynku leków i suplementów: Stada kupuje Walmark

Przejęcie Walmark przez Stada otwiera nowe możliwości rozwoju spółki na dotychczasowych rynkach i w całej Europie, a także umożliwi dalszą komercjalizację produktów Walmark

Grupa Stada Arzneimittel AG poinformowała o nabyciu spółki Walmark a.s. („Walmark” lub „spółki”) od Mid Europa Partners [kwota nie została ujawniona].

Walmark należy do największych producentów leków i suplementów diety w Europie Środkowej, a w ofercie spółki znajdują się uznane marki w różnych kategoriach. Wśród nich warto wymienić witaminy i minerały, leki i suplementy dla dzieci i dorosłych, preparaty na stawy, kaszel i przeziębienie; a także produkty, które pozwalają zadbać o prawidłową pracę jelit i układu pokarmowego.  Do najważniejszych marek należą Biopron (produkt wspomagający zachowanie optymalnej równowagi mikroflory jelitowej), Martians (suplement diety dla dzieci), Urinal (produkt wspomagający działanie układu moczowego), Proenzi (preparat wzmacniający stawy), Prostenal (suplement diety przeznaczony dla mężczyzn), Beliema (preparat dla kobiet)  i Sinulan (produkt wspomagający działanie układu odpornościowego i oddechowego).

Spółka Walmark powstała w 1990 roku w Czechach i obecnie prowadzi oddziały w dziewięciu krajach Unii Europejskiej – Czechach, na Słowacji, w Polsce, na Węgrzech, w Bułgarii, Rumunii, na Litwie, Łotwie i w Estonii – a swoje produkty sprzedaje w ponad 40 krajach świata.  Firma zatrudnia ponad 540 osób i stawia na innowacyjność.

Stada planuje włączenie zakładu produkcyjnego spółki Walmark w Trzyńcu do swojej globalnej sieci produkcyjnej.

Przejmując Walmark, wzmacniamy naszą globalną ofertę markowych produktów – stwierdził dyrektor generalny Stada Peter Goldschmidt. – Nabycie portfela produktów OTC Walmark w pełni wpisuje się w naszą strategię polegającą na uzyskaniu statusu lidera na rynku markowych leków bez recepty i suplementów diety oraz leków generycznych.

Stada działa na zróżnicowanych, perspektywicznych rynkach. Grupa realizuje strategię opartą na dwóch filarach: produktach generycznych, w tym lekach specjalistycznych, oraz produktach leczniczych bez recepty. Oferta produktów Walmark doskonale uzupełni dotychczasową ofertę Stada.

Przejęcie znacząco umacnia naszą obecność w Europie Środkowej – zwłaszcza w Czechach, na Słowacji, w Rumunii, Bułgarii i na Węgrzech. Ponadto poszukujemy możliwości sprzedaży produktów Walmark  poza dotychczasowymi rynkami – powiedział Steffen Wagner, dyrektor ds. rynków europejskich Stada.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
05.09.2025 11:37
Chantecaille z nową prezeską – Tennille Kopiasz obejmuje stanowisko CEO
Nowa prezeska Chantecaille może się pochwalić dekadami doświadczenia w branży urodowej.Chantecaille

Chantecaille, luksusowa marka kosmetyków botanicznych należąca do grupy Beiersdorf, ogłosiła zmianę na stanowisku prezesa zarządu. Od 3 września funkcję Chief Executive Officer objęła Tennille Kopiasz, zastępując Emily Coleman. Nowa szefowa będzie kierować firmą z globalnej siedziby w Nowym Jorku i raportować bezpośrednio do Oswalda Barckhahna, członka zarządu Beiersdorf odpowiedzialnego za biznes kosmetyczny w Europie i Ameryce Północnej oraz marki La Prairie i Chantecaille.

Kopiasz wnosi do spółki ponad 25-letnie doświadczenie w branży beauty, obejmujące marketing i zarządzanie w segmentach prestige, designer oraz mass market. Pracowała m.in. w Blue Mistral jako CEO marek FEKKAI i Bastide, w LVMH jako Global Chief Marketing Officer Fresh oraz Senior Vice President Marketing w Dior North America. Karierę budowała również w Coty i L’Oréal USA. Specjalizuje się w wielu kategoriach produktowych – od pielęgnacji skóry, przez kosmetyki kolorowe i perfumy, po produkty do włosów.

Nowa prezes Chantecaille angażuje się również w kształcenie przyszłych liderów branży – pełni funkcję adiunkta w Fashion Institute of Technology, gdzie wykłada przywództwo i uczestniczy w programie mentorskiego wsparcia młodych talentów. Jej doświadczenie i szerokie kompetencje mają wzmocnić markę w kluczowych obszarach globalnej ekspansji.

Beiersdorf przejął Chantecaille w 2022 roku, wzmacniając swoje portfolio w segmencie prestiżowych kosmetyków i umacniając pozycję na rynkach w USA, Chinach i Korei. W 2024 roku marka odnotowała systematyczny wzrost sprzedaży i z sukcesem zadebiutowała na rynku chińskim. Nowa prezesura ma przyspieszyć dalszy rozwój Chantecaille, szczególnie w obszarach innowacji i globalnej dystrybucji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
05.09.2025 10:38
Produkty Dove x Crumbl na pół roku sprzedane w miesiąc: co to mówi o przyszłości takich współprac?
Kultowa już marka spożywcza weszła w mariaż z globalnym gigantem.Dove

Limitowana edycja kosmetyków Dove powstała we współpracy z marką ciasteczek Crumbl okazała się wyjątkowym sukcesem sprzedażowym. Produkty, które trafiły wyłącznie do sieci Walmart, osiągnęły wolumen sprzedaży przewidywany na sześć miesięcy w zaledwie jeden miesiąc. Co istotne, aż 52 proc. kupujących stanowili nowi klienci marki, co potwierdza skuteczność projektu w poszerzaniu bazy konsumentów.

W ofercie znalazły się kosmetyki do pielęgnacji ciała w czterech zapachach inspirowanych popularnymi smakami ciasteczek. Była to również okazja do zaprezentowania pierwszego odświeżonego projektu opakowań Dove, który podkreślał nowoczesny charakter edycji specjalnej. Obecność produktów wyłącznie w Walmart miała dodatkowo wzmocnić efekt ekskluzywności.

Kampania promocyjna została zaplanowana przede wszystkim w mediach społecznościowych. Do jej realizacji zaangażowano twórców TikTok, wykorzystano dyskusje na platformie Reddit oraz narzędzia targetowania oparte na sztucznej inteligencji. Działania te przełożyły się na 53,7 mln wyświetleń filmów wideo oraz 3,2 mld wszystkich odsłon kampanii, co czyni ją jedną z najbardziej angażujących akcji w historii marki.

Crumbl to amerykańska sieć cukierni specjalizująca się w dużych, świeżo pieczonych ciastkach o zmieniających się co tydzień smakach. Marka powstała w 2017 roku i w krótkim czasie zdobyła ogromną popularność dzięki charakterystycznemu różowemu pudełku, rozpoznawalnemu brandingowi oraz silnej obecności w mediach społecznościowych. Obecnie Crumbl działa w ponad 900 lokalizacjach w całych Stanach Zjednoczonych i uchodzi za jedną z najszybciej rozwijających się sieci w kategorii deserów.

Współpraca Dove i Crumbl wpisuje się w rosnący trend łączenia branży beauty z segmentem spożywczym. Coraz więcej marek kosmetycznych sięga po inspiracje kulinarne – od limitowanych zapachów inspirowanych słodyczami po opakowania stylizowane na produkty żywnościowe. Takie kooperacje pozwalają wyróżnić ofertę na zatłoczonym rynku, budować emocjonalne skojarzenia z marką i przyciągać młodszych konsumentów, którzy chętnie angażują się w nietypowe i „smakowite” koncepty marketingowe. Wyniki kampanii dowodzą, że połączenie oryginalnej inspiracji produktowej i strategii „social-first” może stać się skutecznym narzędziem do rekrutowania kolejnych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. wrzesień 2025 20:32