StoryEditor
Producenci
05.11.2019 00:00

Przejęcie na rynku leków i suplementów: Stada kupuje Walmark

Przejęcie Walmark przez Stada otwiera nowe możliwości rozwoju spółki na dotychczasowych rynkach i w całej Europie, a także umożliwi dalszą komercjalizację produktów Walmark

Grupa Stada Arzneimittel AG poinformowała o nabyciu spółki Walmark a.s. („Walmark” lub „spółki”) od Mid Europa Partners [kwota nie została ujawniona].

Walmark należy do największych producentów leków i suplementów diety w Europie Środkowej, a w ofercie spółki znajdują się uznane marki w różnych kategoriach. Wśród nich warto wymienić witaminy i minerały, leki i suplementy dla dzieci i dorosłych, preparaty na stawy, kaszel i przeziębienie; a także produkty, które pozwalają zadbać o prawidłową pracę jelit i układu pokarmowego.  Do najważniejszych marek należą Biopron (produkt wspomagający zachowanie optymalnej równowagi mikroflory jelitowej), Martians (suplement diety dla dzieci), Urinal (produkt wspomagający działanie układu moczowego), Proenzi (preparat wzmacniający stawy), Prostenal (suplement diety przeznaczony dla mężczyzn), Beliema (preparat dla kobiet)  i Sinulan (produkt wspomagający działanie układu odpornościowego i oddechowego).

Spółka Walmark powstała w 1990 roku w Czechach i obecnie prowadzi oddziały w dziewięciu krajach Unii Europejskiej – Czechach, na Słowacji, w Polsce, na Węgrzech, w Bułgarii, Rumunii, na Litwie, Łotwie i w Estonii – a swoje produkty sprzedaje w ponad 40 krajach świata.  Firma zatrudnia ponad 540 osób i stawia na innowacyjność.

Stada planuje włączenie zakładu produkcyjnego spółki Walmark w Trzyńcu do swojej globalnej sieci produkcyjnej.

Przejmując Walmark, wzmacniamy naszą globalną ofertę markowych produktów – stwierdził dyrektor generalny Stada Peter Goldschmidt. – Nabycie portfela produktów OTC Walmark w pełni wpisuje się w naszą strategię polegającą na uzyskaniu statusu lidera na rynku markowych leków bez recepty i suplementów diety oraz leków generycznych.

Stada działa na zróżnicowanych, perspektywicznych rynkach. Grupa realizuje strategię opartą na dwóch filarach: produktach generycznych, w tym lekach specjalistycznych, oraz produktach leczniczych bez recepty. Oferta produktów Walmark doskonale uzupełni dotychczasową ofertę Stada.

Przejęcie znacząco umacnia naszą obecność w Europie Środkowej – zwłaszcza w Czechach, na Słowacji, w Rumunii, Bułgarii i na Węgrzech. Ponadto poszukujemy możliwości sprzedaży produktów Walmark  poza dotychczasowymi rynkami – powiedział Steffen Wagner, dyrektor ds. rynków europejskich Stada.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
01.12.2025 15:09
Chińczycy inwestują 17 mln euro w fabrykę opakowań kosmetycznych w Portugalii
Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie - dwie w Chinach i dwie w MeksykuShyaHsin Packaging

Chińska firma ShyaHsin Packaging zainwestuje 16,86 mln euro w budowę zakładu produkcyjnego opakowań kosmetycznych premium w Portugalii – poinformowałą AICEP (Agência para o Investimento e Comércio Externo de Portugal).

Fabryka chińskiej firmy, specjalizującej się w projektowaniu i produkcji opakowań kosmetycznych (m.in. na tusze do rzęs, błyszczyki do ust, pomadki, pudry w kompakcie, pędzle i lakiery do paznokci) oraz dostarczaniu kompletnych rozwiązań dla przemysłu kosmetycznego, jest już na zaawansowanym etapie budowy. Lokalizacja fabryki to Maceria na zachodzie Portugalii. Oddanie inwestycji do użytku planowane jest na koniec października 2026 roku. Będzie ona korzystać z 17-procentowej zachęty inwestycyjnej, w pełni kwalifikującej się do finansowania europejskiego.

Inwestycja ta jest uznawana za „strategicznie interesującą dla gospodarki kraju lub danego regionu”, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Spójności Terytorialnej z 5 sierpnia, a także „spełnia warunki niezbędne do przyznania zachęt finansowych” – wynika z analizy przeprowadzonej przez AICEP.

Projekt, który otrzyma 2,86 mln euro wsparcia z programu Compete 2030, „ma na celu utworzenie w Portugalii jednostki produkcyjnej Grupy SHP, która będzie wytwarzać opakowania kosmetyków dla segmentu premium” – jak można przeczytać w opisie projektu.

image

Chiny modernizują regulacje kosmetyczne: wielki smok zacieśnia pasa

Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie, dwie w Chinach i dwie w Meksyku, i specjalizuje się w produkcji opakowań kosmetyków od ponad 50 lat. W styczniu 2024 roku poinformowano, że chińska firma stworzy w budynku dawnej fabryki Dexprom „jedną z największych fabryk opakowań kosmetycznych”, która będzie obsługiwać wiodących producentów kosmetyków, w tym L’Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.11.2025 09:32
Estée Lauder zamyka centrum technologiczne w Bukareszcie i redukuje zatrudnienie
Estée Lauder zapowiada poważne zmiany w strukturze firmy.M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Estée Lauder Companies ogłosiła zamknięcie swojego bukareszteńskiego centrum technologicznego, co wiąże się ze zwolnieniem 150 pracowników. Decyzja wpisuje się w szeroko zakrojony program restrukturyzacyjny Beauty Turnaround, który firma realizuje w odpowiedzi na pogorszenie wyników sprzedażowych w ostatnich miesiącach.

Bukareszteński hub technologiczny został uruchomiony w kwietniu 2023 roku jako trzecie globalne centrum technologiczne ELC. Jak podaje serwis Profit.ro, obiekt został całkowicie zamknięty, choć decyzja ta nie obejmuje większego biura Estée Lauder w stolicy Rumunii, które kontynuuje działalność bez zmian. Zamknięcie tak niedawno uruchomionej jednostki podkreśla skalę i pilność bieżących działań oszczędnościowych.

Restrukturyzacja, zapowiedziana przez CEO Stéphane’a de La Faverie w lutym 2025 roku, przewiduje redukcję nawet do 7 000 etatów na całym świecie. Do tej pory zlikwidowano już 3 200 stanowisk, a zamknięcie rumuńskiego centrum stanowi kolejny krok w realizacji strategii cięcia kosztów i porządkowania globalnej struktury operacyjnej.

Program Beauty Turnaround został wdrożony po roku słabszych wyników sprzedaży, które skłoniły firmę do rewizji dotychczasowych działań i ograniczenia kosztów tam, gdzie jest to możliwe. Władze ELC podkreślają, że zmiany mają na celu przywrócenie dynamiki wzrostu oraz wzmocnienie efektywności technologicznej i operacyjnej przedsiębiorstwa.

Zamykanie wybranych jednostek i redukcje zatrudnienia są częścią szerszej strategii restrukturyzacyjnej obejmującej rynki na wielu kontynentach. Estée Lauder zapowiada, że kolejne etapy programu będą konsekwentnie wdrażane w 2025 roku, a firma koncentruje się na osiągnięciu stabilizacji finansowej po okresie osłabionych wyników sprzedaży.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. grudzień 2025 06:48