StoryEditor
Producenci
30.08.2022 00:00

Przychody Miraculum wzrosły o 61 proc. w pierwszym półroczu

Firma kosmetyczna Miraculum w I półroczu 2022 r osiągnęła 20,9 mln zł względem 12,9 mln zł w roku ubiegłym. Największy wzrost odnotowała w nowoczesnym kanale sprzedaży (supermarkety, drogerie, dyskonty). Dynamicznie rozwija się również sprzedaż eksportowa.  Spółka znacznie zwiększyła wynik EBITDA, który wyniósł 0,28 mln zł, wobec straty 1,078 mln w I półroczu 2021. 

W pierwszym półroczu nowoczesny kanał dystrybucji wygenerował ponad 9 mln zł przychodów. Jest to o 124 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Rekordowa sprzedaż w nowoczesnym kanale dystrybucji to efekt wzmocnienia współpracy z czołowymi drogeriami w Polsce, takimi jak m.in. Rossman, Hebe, Douglas, Baltona, Kontigo, Natura i Notino oraz akcje z sieciami handlowymi: Carrefour, Lidl, Dino, Stokrotka, Aldi, Biedronka, Polomarket, Intermarche.

Miraculum rośnie w siłę. Jesteśmy usatysfakcjonowani wynikami, które spółka osiągnęła w pierwszym półroczu 2022 roku i mamy apetyt na więcej. Konsekwentnie zwiększamy przychody, osiągnęliśmy dodatnią EBITDA i znacznie zmniejszyliśmy stratę netto w ujęciu r/r. Rozwój omnichannel, współpraca z największymi drogeriami i sieciami handlowymi w Polsce oraz działania w obszarze digital marketingu wzmacniające wizerunek naszych marek przynoszą wymierne efekty – komentuje Sławomir Ziemski, członek zarządu Miraculum. 

Sytuacja finansowa Miraculum uległa znaczącej poprawie. Strata netto w I półroczu zmniejszyła się w ujęciu r/r. W omawianym okresie wyniosła 0,96 mln zł względem 2,5 mln rok wcześniej. 

WZROST EKSPORTU MIRACULUM

Mimo niesprzyjającej sytuacji polityczno-gospodarczej na świecie związanej z wybuchem wojny w Ukrainie, znaczący wzrost sprzedaży odnotował również eksport. Dzięki szybkiej zmianie strategii i dywersyfikacji geograficznej kontraktów - mimo zerwania umów z kontrahentami rosyjskimi - Miraculum w pierwszym półroczu znacząco umocniło ten kanał sprzedaży. W omawianym okresie wpływy z tego tytułu wyniosły 3,9 mln zł czyli 58 proc. więcej niż rok wcześniej. Spółka realizuje kontrakty między innymi dla klientów z Arabii Saudyjskiej oraz krajów zachodnich, w planach są kolejne dostawy. 

Rozwijamy naszą działalność na nowych rynkach, a realizacja dostaw do kolejnych zagranicznych kontrahentów znalazła już odzwierciedlenie w wynikach sprzedaży w lipcu. Nasz dział eksportu prowadzi rozmowy z kolejnymi partnerami. Jesienią planujemy udział w targach w Malezji i liczymy na nowe kontrakty na rynku azjatyckim – dodaje Sławomir Ziemski. 

Spółka w I półroczu 2022 roku kontynuowała działania w zakresie wzmacniania pozycji na rynku e-commerce. W lutym uruchomiła nowy firmowy e-sklep (Miraculum.pl). Nowe rozwiązanie e-sklepu są zgodne z oczekiwaniami klientów, czego potwierdzeniem są zwiększające się obroty i liczba obsługiwanych zamówień. Spółka kontynuowała działania w celu poszerzenia listingów w podmiotach z kanału e-commerce (drogerie, apteki, marketplace). Miraculum liczy na znaczący wzrost przychodów w tym kanale sprzedaży w kolejnych kwartałach. 

Miraculum to notowana na GPW polska spółka kosmetyczna. Firma istnieje na rynku od 1924 roku. Działalność Spółki koncentruje się na opracowywaniu i sprzedaży nowoczesnych kosmetyków do pielęgnacji twarzy i ciała, wyrobów perfumeryjnych, preparatów do depilacji oraz kosmetyków do makijażu. Spółka skupia w swoim portfolio 11 marek: Miraculum, Być Może.., Gracja, Pani Walewska, Wars, Lider, Tanita, Paloma, Joko, Chopin, Gracja Bio. 

Przeczytaj również: Miraculum niemal podwoiło przychody

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.04.2024 16:34
Jan Marini szkoli kosmetologów. Magdalena Lamparska ambasadorką amerykańskiej marki
Magdalena Lamparska, ambasadorka marki Jan Marini oraz Bronagh Collins i Ricardo Valenzuela, przedstawiciele globalni marki  fot. Jan Marini
Magdalena Lamparska, aktorka, została twarzą amerykańskiej marki Jan Marini. Wywodząca się z Kalifornii dermokosmetyczna marka uważa polski rynek za kluczowy dla swojego rozwoju w Europie. Na szkoleniu dla kosmetologów jej eksperci przekazali informacje o najnowszych procedurach zabiegowych marki.

Amerykańska marka Jan Marini Skin Research powstała w 1994 r. w Kalifornii. Jej nazwa pochodzi od twórczyni marki Jan Marini, znanej w branży beauty ze swojej pasji i uważanej za innowatorkę w zakresie pielęgnacji skóry.

Marka przedstawia się jako ta, która ma wyłączny patent na tymozynę beta 4 w pielęgnacji skóry oraz która jako pierwsza w historii opracowała antyoksydacyjny filtr przeciwsłoneczny oraz była pierwszą firmą kosmetyczną, która połączyła kwas glikolowy, salicylowy i azelainowy w jeden produkt wielofunkcyjny do stymulacji i odnowy skóry.

Jan Marini działa na 30 rynkach, ale polski uważa za wyjątkowo perspektywiczny – szybko się tu rozwija. Jej kosmetyki są stosowane w gabinetach kosmetycznych, mogą być uzupełnieniem procedur zabiegowych oraz mogą być stosowane w pielęgnacji domowej.

17 kwietnia 2024 r. w hotelu Bristol w Warszawie marka zorganizowała spotkanie i szkolenie dla współpracujących z nią kosmetologów. Rozpoczęło je przedstawienie ambasadorki marki, którą została Magdalena Lamparska, aktorka teatralna i filmowa, która dzieli swoje życie na dwa kraje – pracuje zarówno w Polsce, jak i w Stanach Zjednoczonych.

Na spotkanie przybyli globalni przedstawiciele marki Bronagh Collins i Ricardo Valenzuela. Magdalena Kaczanowicz, chemik i technolog kosmetyczny, znana jako @racjapielegnacja mówiła o tym, czy warto analizować INCI i czy po składzie jesteśmy w stanie ocenić, jak działa kosmetyk i czy jest skuteczny. Katarzyna Jaworska i Iga Radzikowska, trenerki Jan Marini omawiały zabiegi marki. Dr n med., kosmetolog, dietetyk, założycielka Scura, Alicja Śliwowska @dr_scura mówiła o łączeniu składników aktywnych odpowiednio do problemów skóry: witamina C i DMAE, antyoksydanty i ochrona przeciwsłoneczna, retinoidy, kwas glikolowy, salicylowy, azelainowy. Wskazówki dotyczące obsługi klienta, sprzedaży i marketingu w gabinecie przekazała Aleksandra Mazalon, trenerka miejsc beauty i założycielka Beauty Boss @beautybosspl. A konferencję zorganizowała internetowa drogeria Topestetic, dystrybutor marki w Polsce.  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.04.2024 10:11
Magda Popławska nową ambasadorką marki AA
Magda Popławska została nową twarzą serii Y Lift Supreme.AA
Magda Popławska, znana polska aktorka i ceniona osobowość sceniczna, została nową ambasadorką marki AA. Popławska będzie twarzą linii kosmetyków Y Lift Supreme, dedykowanej kobietom poszukującym skutecznych rozwiązań w pielęgnacji przeciwstarzeniowej.

Magda Popławska, renomowana polska aktorka, ogłosiła na swoim profilu na Instagramie, że została najnowszą ambasadorką marki AA. Choć szczegóły tej współpracy nie zostały jeszcze ujawnione, wiadomo już, że Popławska będzie twarzą linii przeciwstarzeniowej Y Lift Supreme. Ta informacja spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem fanów, zarówno aktorki, jak i marki.

Magdalena Popławska, urodzona w Polsce, jest uznawaną aktorką teatralną i filmową, absolwentką Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. Znana z wyjątkowej umiejętności wcielania się w zróżnicowane role, Popławska zdobyła uznanie zarówno na dużym ekranie, jak i na scenie teatralnej. W jej bogatej filmografii znajdują się role w filmach takich jak "Body/Ciało" (2015), reżyserii Małgorzaty Szumowskiej, gdzie zagrała jedną z głównych ról, oraz "Cicha noc" (2017), gdzie jej kreacja przyniosła jej szereg pozytywnych recenzji. Popławska jest również znana z intensywnej działalności teatralnej, występując w wielu znaczących produkcjach scen warszawskich.

AA to polska marka kosmetyczna należąca do przedsiębiorstwa Oceanic S.A., założonego w 1982 roku. Marka specjalizuje się w produkcji dermokosmetyków hypoalergicznych, przeznaczonych dla osób z wrażliwą i skłonną do alergii skórą. Produkty AA są dostosowane do różnych potrzeb dermatologicznych, oferując linie kosmetyków do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów. W asortymencie znajdują się m.in. serie anti-aging, preparaty nawilżające, a także kosmetyki dla skóry atopowej.

Czytaj także: Amelia Szczepaniak ambasadorką AA Wings of Color

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
29. kwiecień 2024 03:40