StoryEditor
Producenci
14.08.2019 00:00

PZ Cussons sprzedaje Luksję Grupie Sarantis

Grupa PZ Cussons sprzedaje polską markę kosmetyczną Luksja Grupie Sarantis. Jednocześnie spółka Sarantis będzie prowadziła dystrybucję niektórych marek PZ Cussons, takich jak Carex, Original Source i Morning Fresh w Polsce oraz w krajach Europy Środkowej i Wschodniej.

Grupa PZ Cussons poinformowała swoich kontrahentów, w tym dystrybutorów, że w ramach nowej strategii jej inwestycje  skoncentrują się na głównych markach w tych lokalizacjach, które mogą zapewnić odpowiednią skalę wzrostu, umożliwiając Grupie powrót do stałego, zyskownego rozwoju.

„Zgodnie z tą strategią 12 sierpnia 2019 r., Grupa PZ Cussons podpisała  umowę sprzedaży polskiej marki Luksja oferującej produkty do mycia i pielęgnacji ciała. Kupującym jest Grupa Sarantis  z siedzibą w Atenach, będąca producentem i dystrybutorem produktów codziennego użytku, m.in. kosmetyków do pielęgnacji ciała.
Jednocześnie spółki PZ Cussons i Sarantis zawarły także umowę dystrybucyjną, na mocy której spółka Sarantis będzie prowadziła dystrybucję niektórych marek PZ Cussons (między innymi: Carex, Original Source i Morning Fresh) w Polsce oraz w krajach Europy Środkowej i Wschodniej”
– czytamy w piśmie podpisanym przez Marka Modzelewskiego, CEE Business Unit Directora PZ Cussons.

Zgodnie z wymogami prawnymi, zamknięcie  procesu sprzedaży marki Luksja uzależnione jest od zgód instytucji antymonopolowych w odpowiednich krajach, w tym w Polsce.

„Trudno przewidzieć, jak długo może potrwać ten proces: kilka tygodni czy kilka miesięcy. Do czasu uzyskania zgód oraz zamknięcia transakcji marka Luksja pozostaje własnością PZ Cussons, zaś wszystkie marki: Luksja, Carex, Original Source, Morning Fresh i inne, nadal będą produkowane, oferowane klientom, sprzedawane oraz dystrybuowane przez PZ Cussons, a nadzór nad tymi procesami będą sprawować wyłącznie pracownicy PZ Cussons. Po uzyskaniu  zgód oraz zamknięciu transakcji Sarantis przejmie biznes wyżej wymienionych marek w regionie.” – informuje spółka w komunikacie.

PZ Cussons, jak i Sarantis zapewniają swoich partnerów handlowych, że dołożą wszelkich starań, aby zmiana była przeprowadzona płynnie i sprawnie dla wszystkich stron.
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
12.11.2025 15:41
Shiseido z dużymi stratami po trzech kwartałach 2025 roku
Największe spadki sprzedaży Shiseido odnotowało w obydwu AmerykachShutterstock

Japoński koncern Shiseido odnotował stratę netto w wysokości blisko 250 mln euro w okresie od stycznia do września 2025. Rok temu w analogicznym okresie firmie udało się wygenerować zysk na poziomie 4,2 mln euro.

Przychody Shiseido do września wyniosły łącznie 693 817 mln jenów (3 893 mln euro), co oznacza spadek o 4 proc. Przychody koncernu w Japonii wzrosły zaledwie o 0,1 proc. do 1 229 mln euro, podczas gdy w Chinach i w kanałach sprzedaży detalicznej w sektorze travel retail spadły o 7,6 proc. do 1 347 mln euro.

Sprzedaż spółki w regionie EMEA wyniosła 539 mln euro, co stanowi wzrost o 5 proc., podczas gdy w obu Amerykach odnotowano spadek aż o 10,3 proc. do 439 mln euro. W pozostałych regionach Azji i Pacyfiku spadek wyniósł 1,4 proc. do 295 mln euro.

image

Dziś oficjalnie startują targi Cosmoprof Asia 2025 – z udziałem polskich firm

Koszty sprzedaży (koszt sprzedanych towarów) wyniósł łącznie 908 mln euro, co oznacza spadek o 4 proc., a koszty sprzedaży ogólne i administracyjne spadły o 6,2 proc. do 2921 mln euro. W bieżącym kwartale spółka utworzyła nadzwyczajne obciążenie księgowe w wysokości 263 mln euro z powodu słabszych wyników w obu Amerykach.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
12.11.2025 10:08
Pokolenie Z kocha perfumy – a koncerny kosmetyczne idą za tym trendem
Perfumy są segmentem produktów, który daje konsumentom poczucie prestiżu, jakości i statusumedia

Zapachy stały się ulubioną kategorią zakupów beauty dla Pokolenia Z – globalnie to ta grupa nabywców rośnie najdynamiczniej. Na tym trendzie chcą skorzystać koncerny Estee Lauder, L‘Oréal i Coty – właściciele takich marek perfum jak Le Labo, Tom Ford, Valentino, Yves Saint Laurent, Emporio Armani. Firmy te zgodnie deklarują, że planują większe inwestycje w kategorię perfum, które stały się głównym motorem napędowym ich sprzedaży.

Perfumy, mgiełki zapachowe, perfumy do włosów – kiedyś kategoria zapachów była traktowana jako luksusowa przyjemność, jednak obecnie zapachy stały się priorytetem dla młodych konsumentów, którzy chcą w ten sposób wyrazić swój styl oraz poprawić sobie nastrój w obliczu niepewności ekonomicznej. Analitycy twierdzą, że perfumy to „efekt czerwonej szminki” w nowym wydaniu – odnosząc się do teorii ekonomicznej, sugerującej, że konsumenci kupują drobne luksusowe przedmioty zamiast drogich w sytuacji, gdy gospodarka nie ma się najlepiej.

Na sytuacji tej korzystają Estee Lauder, L‘Oréal i Coty, które w ostatnim czasie zadeklarowały, że chcą dokonać większych inwestycji w sprzedawane przez siebie perfumy, które są obecnie największym motorem ich sprzedaży. 

Coty przedstawiło w ubiegłym tygodniu optymistyczne prognozy, licząc na dalszy wzrost popytu na perfumy marek ze swojego portfolio (m.in. Calvin Klein i Hugo Boss).

Z danych Circana wynika, że około 38 proc. całkowitych wydatków na perfumy w ciągu pierwszego półrocza 2025 pochodziło z gospodarstw domowych, w których jest przedstawiciel Pokolenia Z.

Estee Lauder, właściciel marki Jo Malone, również potwierdziło wzrost w swoim segmencie perfum, co pomogło zrównoważyć koncernowi słabszy popyt na kosmetyki do makijażu. W kwartale zakończonym we wrześniu segment perfum zwiększył się o 14 proc. Analitycy wskazują, że duże firmy kosmetyczne zwiększają swoje portfolio zapachów – najczęściej poprzez przejęcia lub likwidację słabszych jednostek biznesowych, aby zwolnić przepływy pieniężne na inwestycje w perfumy.

Zapachy przeżywają swój kulturowy moment – powiedziała w rozmowie z Reutersem Kendal Ascher z zarządu Estee Lauder. – Rosnący dochód rozporządzalny i ekspansja klasy średniej w Chinach, Indiach i na Bliskim Wschodzie napędzają stały wzrost w tej kategorii – potwierdziła.

W tym roku Estee Lauder otworzyło około 40 nowych, niezależnych butików z perfumami na całym świecie, w tym nowe flagowe sklepy w Nowym Jorku i Paryżu. Ascher podkreśliła, że firma zainwestowała w narzędzia oparte na AI, które tłumaczą, jak konsumenci mówią o zapachach. Na podstawie tych danych tworzony jest content na TikToku, który przyciąga klientów z pokolenia Z.

W ubiegłym roku globalny wzrost sprzedaży perfum przewyższył wzrost sprzedaży kosmetyków do makijażu i pielęgnacji skóry – wynika z danych Circana. Sprzedaż perfum premium wzrosła o 6 proc. do 3,9 mld dolarów w pierwszej połowie 2025 roku, podczas gdy sprzedaż kosmetyków premium wzrosła o 1 proc., a sprzedaż produktów premium do pielęgnacji skóry spadła o 1 proc. w tym samym okresie.

W opinii ekspertów perfumy są segmentem produktów, który daje konsumentom poczucie prestiżu, jakości i statusu – bez konieczności wydawania dużych pieniędzy na “pełnoprawne” dobra premium i luksusowe.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
13. listopad 2025 09:15