StoryEditor
Producenci
05.03.2018 00:00

Radosław Majdan idzie na giełdę po pieniądze na rozwój marki Vabun

Jeszcze w tym roku spółka Vabun stworzona przez byłego piłkarza Radosława Majdana ma zadebiutować na rynku NewConnect. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na dalszy rozwój firmy, rozszerzenie dystrybucji produktów i promocję marki.

Radosław Majdan to były piłkarz grający w reprezentacji Polski, trener i radny, dziś prezes spółki Vabun i celebryta nazywany przez media polskim Beckhamem. Wraz z Małgorzatą Rozenek-Majdan, kojarzoną jako „perfekcyjna pani domu”, tworzą udany i medialny związek, ich życie codziennie śledzą plotkarskie portale.

Od 2014 r. Radosław Majdan ma własną markę perfum Vabun. Jego wspólnikiem jest Robert Krassowski, prezes firmy MBF Group zajmującej się m.in. doradztwem biznesowym i organizacją kapitału na rozwój. W 2015 r. MBF Group, Radosław Majdan i AJK Corp. podpisali umowę inwestycyjną. Już wtedy pojawiły się zapowiedzi wprowadzenia spółki na rynek NewConnect. https://www.wiadomoscikosmetyczne.pl/artykuly/radoslaw-majdan-pozyskal-inwestorow-dla-swojej-kos,37609 Dziś temat powraca. W grudniu ub. r. spółka Vabun złożyła dokumenty na GPW. Obecnie są one procedowane. Do tej pory spółka przeprowadziła już także 2 emisje akcji, z których pozyskała blisko 2 mln zł. Zostały one przeznaczone na rozszerzenie linii zapachów dla mężczyzn, wprowadzenie dwóch nowych zapachów dla kobiet oraz na reklamę.

O zamiarze wejścia na alternatywny rynek NewConnect (rynek prowadzony przez GPW w Warszawie, finansujący rozwój dynamicznych małych i średnich przedsiębiorstw o wysokim potencjale wzrostu, poszukujących kapitału rzędu od kilkuset tysięcy do kilkudziesięciu milionów zł) jeszcze w tym roku Radosław Majdan poinformował 3 marca br. podczas konferencji handlowej Drogerii Polskich w Wiśle. – Debiut giełdowy nastąpi w ciągu kilku miesięcy. Przygotowujemy się do tego od półtora roku, czekamy na decyzję, myślę, że jest to realne w ciągu 3-4 miesięcy – powiedział Radosław Majdan „Wiadomościom Kosmetycznym”. – Pozyskane środki zostaną zainwestowane w firmę. Przeznaczymy je na rozszerzenie portfolio produktów oraz na promocję. Mamy już wody perfumowane dla kobiet i mężczyzn pozycjonowane na półce premium. Planujemy natomiast wprowadzenie tańszej linii wód toaletowych, myślimy nad kolejnym zapachem damskim oraz rozszerzeniem oferty kosmetyków pielęgnacyjnych. Marka potrzebuje także intensywnej promocji, w tym roku planujemy m.in. kampanię telewizyjną i prasową, by dotrzeć do świadomości konsumentów, zwiększyć rozpoznawalność marki – zapowiedział Radosław Majdan. Jest już gotowa sesja fotograficzna promująca nową linię perfum damskich z udziałem Małgorzaty Rozenek-Majdan i Radosława Majdana. Perfumy Vabun pojawią się także jako product placement w najnowszym realty show TVN-u „Iron Majdan”, którego oboje są bohaterami. Odbędą się konferencje prasowe dla dziennikarzy i blogerów. Marka będzie wspierana w mediach społecznościowych, na portalach i blogach.

Obecnie pod marką Vabun występują wody perfumowane dla mężczyzn (99 zł za 100 ml) – Classic, Gold i Sport oraz dla kobiet No1 i No5 (99 zł za 50 ml). Być może jeszcze w tym roku, przed świętami Bożego Narodzenia pojawi się kolejny damski zapach. W ofercie dostępne są także żele perfumowane dla mężczyzn. W tym momencie spółka nie planuje wchodzenia w segment luksusowy i do perfumerii, chociaż Radosław Majdan tego nie wyklucza. – Obecnie skupiamy się na kanale drogeryjnym, ponieważ tu jest odpowiednia skala i dotarcie do konsumenta – mówi. Jest zadowolony z tego, co do tej pory udało mu się osiągnąć z marką Vabun, choć przyznaje, że jest to wymagający projekt. – To jedna z najtrudniejszych kategorii na rynku kosmetycznym, panuje w niej ogromna konkurencja, bardzo trudno wejść z produktem na półkę. Trzeba być więc cierpliwym. Mi tej cierpliwości nie brakuje. Jest to mój autorski projekt, zaangażowałem się w niego, dałem mu twarz, nie oczekiwałem jednak szybkich zwrotów z inwestycji. Zależało mi, żeby szedł powoli, ale w stronę rozwoju. I tak się stało. Mamy coraz większe portfolio produktów, położyliśmy bardzo duży nacisk na ich jakość, rozszerzamy dystrybucję – podkreśla. Obecnie produkty Vabun są dostępne w sieci Hebe (Grupa Jeronimo Martins), w sieci DP Drogerie Polskie (w lutym br. podpisana umowa i powrót na półki po dwóch latach nieobecności), w drogeriach Wispol, w około 50 salonach odzieżowych Paco Lorente. – Przede mną w tym roku jeszcze bardzo poważne rozmowy z kolejnymi dystrybutorami – zapowiada Radosław Majdan.

W 2017 r. spółka Vabun wypracowała ok. 80 tys. zł zysku netto przy przychodach na poziomie ok. 3,5 mln zł netto.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.02.2024 12:28
Maybelline New York rozświetla przestrzeń na muralach w kampanii baz pod makijaż
Maybelline Instant Perfector Glow to baza pod makijaż, która działa także jako rozświetlacz, korektor i krem BB. Murale promujące produkt umiejscowione są w Warszawie przy Metrze PolitechnikaMullenLowe Warsaw
„Kliknij po efekt rozświetlenia” pod takim hasłem prowadzona jest kampania launchująca nową bazę rozświetlającą 4w1 Instant Perfector Glow marki Maybelline New York. W jej ramach przy Metrze Politechnika w Warszawie powstały dwa murale.

Jednym z najbardziej widocznych elementów kampanii marki Maybelline New York (L’Oréal Polska) pod hasłem „Kliknij po efekt rozświetlenia” są dwa murale zainstalowane w przestrzeni miejskiej. Pierwszy z nich to mural motion, który dynamicznie nawiązuje do efektu rozświetlenia, jaki daje baza rozświetlająca 4w1 Instant Perfector Glow. Drugi wykorzystuje technologię LED, a dodatkowo wyposażony jest w gąbkę przymocowaną do ściany jako dodatkowy element podkreślający produkt, którego dotyczy kampania.

image
MullenLowe Warsaw

Instant Perfector Glow to baza pod makijaż, która działa także jako rozświetlacz, korektor i krem BB. Murale promujące produkt umiejscowione są w Warszawie przy Metrze Politechnika (ul. Jaworzyńska i ul. Waryńskiego).

Patrycja Jakubowska, senior brand managerka Maybelline New York (L’Oréal Polska), mówi:

Zależało nam na wyrazistym podkreśleniu właściwości produktu z naciskiem na efekt końcowy jaki gwarantuje, czyli promienny wygląd, zgodnie z hasłem kampanii „Kliknij po efekt rozświetlenia”. Dokładnie taki był nasz cel, gdy planowaliśmy dotarcie do kobiet w wieku 18-44 lata.

W kampanii wykorzystana została również telewizja, digital oraz współpraca z influencerami. Media na potrzeby kampanii zaplanował Wavemaker. Działania reklamowe potrwają do połowy marca. Za współpracę z influencerami odpowiada agencja JU, za social media 121 PR, a murale powstały we współpracy GoodLooking Studio, MullenLowe Warsaw i Wavemaker.

Maybelline New York nie pierwszy raz sięga po nowatorskie rozwiązania. Jako pierwsza kosmetyczna marka w Polsce wykorzystała najnowsze trendy marketingu cyfrowego z wykorzystaniem CGI. Jesienią 2022 roku dokonała metamorfozy Pałacu Kultury i Nauki, który zyskał świetlisty glow za pomocą podkładu Super Stay 24H Skin Tint, nad rondem ONZ szybował sterowiec z tuszem do rzęs Lash Sensational Sky High, a na Tamce pomadki Super Stay Vinyl Ink w kształcie autobusów, pomalowały jezdnię na winylowe kolory.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2024 14:31
Axe zdobywa aprobatę PETA i dołącza do listy Beauty Without Bunnies
Logo PETA zacznie pojawiać się na produktach Axe w przyszłym rokuUnilever
​Axe, jedna z marek Unilevera, zdobyła aprobatę PETA, co oznacza, że na całym świecie jej produkty i składniki nie są testowane na zwierzętach.

Marka Axe zdobywa aprobatę Peta (People for the Ethical Treatment of Animals). Oznacza to, że brand jest najnowszym z 20 należących do Unilevera, który dołączył do globalnej listy Beauty Without Bunnies.

Rygorystyczne badanie wykazało, że Axe nie przeprowadza ani nie zleca żadnych testów na zwierzętach składników ani gotowych produktów i że marka zobowiązuje się nie robić tego w przyszłości.

Firma Unilever zapewnia, że od ponad czterdziestu lat stosuje i opracowuje alternatywy dla testów na zwierzętach.

Zostaliśmy docenieni przez PETA jako firma działająca na rzecz zmian regulacyjnych. Dzielimy się naszą wiedzą naukową z rządami, organizacjami pozarządowymi i przedsiębiorstwami na całym świecie w zakresie nauk o bezpieczeństwie zwierząt

– czytamy w materiałach Unilevera.

Dr Julia Fentem, globalny dyrektor ds. bezpieczeństwo, ochrona środowiska i nauki regulacyjne w firmie Unilever, dodaje, że zatwierdzenie marki przez PETA jest wynikiem dziesięcioleci pionierskich badań nad alternatywami dla testów na zwierzętach, prowadzonych przez naukowców Unilevera, współpracujących z innymi liderami w dziedzinie nauk o bezpieczeństwie bez zwierząt i globalnymi interesariuszami.

Unilever ma ponad 20 marek zatwierdzonych przez PETA i cieszymy się, że Axe do nich dołączy. Wierzymy, że stosowanie metod zapewnienia bezpieczeństwa składników i produktów bez udziału zwierząt pozwala nam lepiej chronić ludzi i środowisko

– wyjaśnia.

Marka Axe jest sprzedawana w ponad 90 krajach na całym świecie (w Wielkiej Brytanii jako Lynx). Logo PETA zacznie pojawiać się na produktach w przyszłym roku.

Czytaj też:

Dr Julia Fentem, Unilever: Walka o ocalenie kosmetyków wolnych od okrucieństwa musi trwać (wiadomoscikosmetyczne.pl)

Dove wzywa branżę i konsumentów do ratowania zakazu testowania kosmetyków na zwierzętach (wiadomoscikosmetyczne.pl)

Dr Julia Fentem, Unilever: testy na zwierzętach to przestarzała metoda sprawdzania bezpieczeństwa produktów (wiadomoscikosmetyczne.pl)

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2024 07:54