StoryEditor
Producenci
19.03.2025 11:42

Raport roczny Oriflame za 2024 rok: spadek sprzedaży, ale stabilne wyniki finansowe

Firma Oriflame opublikowała raport roczny za okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2024 roku. Wyniki wskazują na kontynuację poprawy w dynamice sprzedaży rok do roku, choć całkowita sprzedaż nadal pozostaje poniżej poziomu z poprzedniego roku. W ostatnim kwartale sprzedaż spadła o 15 proc. w euro w porównaniu do analogicznego okresu w 2023 roku. Mimo tego, firma odnotowała pozytywne efekty wprowadzanych zmian, które pomogły zminimalizować wpływ niższych przychodów na wynik finansowy.

Pomimo spadku sprzedaży, skorygowany wskaźnik EBITDA utrzymał się na poziomie zbliżonym do poprzedniego roku zarówno w wartościach bezwzględnych, jak i jako procent przychodów. Było to możliwe dzięki poprawie marży brutto oraz oszczędnościom wynikającym z restrukturyzacji. Kluczowym elementem strategii Oriflame w minionym roku było także wdrożenie Modelu Społeczności Piękna (Beauty Community Model – BCM), który do końca ostatniego kwartału został zaimplementowany w 42 krajach, obejmując ponad 75 proc. sprzedaży całej grupy. BCM stał się integralną częścią działalności Oriflame i przynosi wymierne rezultaty.

Jednym z efektów rozwoju BCM była zmiana liczby członków współpracujących z Oriflame. Pod koniec 2024 roku ich liczba była o 5 proc. niższa w porównaniu do końca 2023 roku, co wskazuje na stopniową stabilizację po wcześniejszych spadkach. W minionym roku firma rozpoczęła także strategiczną inicjatywę dotyczącą produkcji w Europie – planowane jest przeniesienie działalności z dotychczasowej fabryki w Polsce do sieci starannie wybranych, wysokiej klasy producentów europejskich.

Program redukcji kosztów administracyjnych, wdrożony w trzecim kwartale 2023 roku, przyniósł wymierne efekty finansowe. W skali roku wydatki administracyjne zostały zmniejszone o 14 proc., co oznacza oszczędność rzędu 7,4 mln euro. Dzięki temu Oriflame mogło skuteczniej zarządzać swoimi zasobami, mimo trudniejszego otoczenia rynkowego.

Na koniec ostatniego kwartału 2024 roku stan środków pieniężnych Oriflame wynosił 62,0 mln euro, co stanowi wzrost w porównaniu do 57,0 mln euro na początku kwartału, ale spadek w stosunku do 80,6 mln euro na koniec 2023 roku. Firma zwiększyła również wykorzystanie swojego odnawialnego kredytu (Revolving Credit Facility – RCF), który na koniec roku był wykorzystany w wysokości 45,0 mln euro, podczas gdy na koniec 2023 roku wynosił jedynie 4,0 mln euro.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Marketing i media
25.09.2025 12:25
Maybelline zaczyna współpracę z Miley Cyrus i odświeża kultowy dżingiel reklamowy
Maybelline mat.pras.

Marka Maybelline New York poinformowała o rozpoczęciu współpracy z Miley Cyrus. Gwiazda pop będzie pełnić funkcję globalnej ambasadorki marki. Maybelline podkreśla przy tym, że współpraca z amerykańską gwiazdą może wyznaczyć „nową erę piękna” – udowodnić ponadczasowość Maybelline i wyznaczać nowe trendy.

W ramach partnerstwa Miley Cyrus będzie promować najważniejsze, nadchodzące premiery produktów, w tym m.in. nowy viralowy tusz do rzęs. Zdaniem Cyrus, kampania pokazuje, że “piękno jest płynne, że pewność siebie może wyrażać się na milion różnych sposobów i że rodzimy się z nią od zawsze”.

Miley to coś więcej niż globalna ikona – to muza współczesnego piękna. Jej kreatywność i kunszt łączą siłę z wrażliwością – ocenia Sandrine Jolly, globalna prezes marki Maybelline New York.

Maybelline podziela moje przekonanie, że makijaż powinien być wyrazisty i stale ewoluować. Współpraca z Maybelline, marką, która celebruje ważne wartości, samoekspresję i zabawę, wydawała się najbardziej naturalnym wyborem na tym etapie mojego życia – mówi artystka.

Informacja o nowej ambasadorce marki pojawiła się zaledwie kilka dni po tym, jak Maybelline wskrzesiło swój kultowy dżingiel reklamowy „Maybe It’s Maybelline” z 1991 roku – teraz z odświeżonym brzmieniem, adresowanym do nowego już pokolenia konsumentów kosmetyków. 

Odświeżony utwór, zakorzeniony w energii Nowego Jorku, został przearanżowany tak, aby odzwierciedlać współczesne wartości marki, takie jak poczucie siły, pewność siebie i samoekspresja, a jednocześnie nawiązywać do nostalgii za jednym z najbardziej rozpoznawalnych sloganów w branży kosmetycznej.

Te dwa działania sygnalizują przemyślaną strategię: łączenie kulturowych ikon z dziedzictwem, aby zapewnić atrakcyjność dla wielu pokoleń. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
25.09.2025 11:25
Przetasowania na najwyższych szczeblach managerskich w L’Oreal
mat.pras.

Koncern L’Oreal wyznaczył Alexisa Perakisa-Valata na stanowisko prezesa na region Stanów Zjednoczonych i Ameryki Północnej. Celem tego doświadczonego managera jest dalsze zwiększanie wzrostów firmy na największym rynku kosmetycznym świata.

Perakis-Valat dołączył do L’Oreal – największej na świecie grupy kosmetycznej – już w 1994 roku. Na stanowisku szefa dywizji Ameryki Północnej zastępuje Davida Greenberga, który ma objąć nowo utworzone stanowisko prezesa L’Oreal USA – poinformował francuski koncern. 

Perakis-Valat, pełniąc do tej pory funkcję prezesa działu dóbr konsumpcyjnych (którą objął w 2016 roku) przyczynił się do wzrostu sprzedaży o jedną trzecią do 16 miliardów euro w trakcie swojej kadencji –  podkreśla L’Oreal w swoim komunikacie.

Z kolei Perakisa-Valata na dotychczasowym stanowisku ma zastąpić Fabrice Megarbane, który do tej pory obejmował funkcję dyrektora ds. globalnego wzrostu L’Oreal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. wrzesień 2025 18:44