StoryEditor
Producenci
06.09.2022 00:00

Reckitt Benckiser szuka nowego dyrektora generalnego. Na razie funkcję powierzono Nicandro Durante

Reckitt Benckiser ogłosił, że Laxman Narasimhan z powodów osobistych ustąpi ze stanowiska dyrektora generalnego z końcem września. Do czasu znalezienia nowego CEO funkcję tę firma powierzy Nicandro Durante, wieloletniemu starszemu niezależnemu dyrektorowi.

Firma Reckitt Benckiser podała, że Laxman Narasimhan, jej dyrektor generalny postanowił z powodów osobistych i rodzinnych przenieść się z powrotem do Stanów Zjednoczonych. Tym samym z dniem 30 września 2022 r. ustąpi ze stanowiska.

Zarząd już rozpoczął poszukiwania nowego dyrektora generalnego, który wprowadzi Reckitt w kolejną fazę jej rozwoju i transformacji. Poinformował równocześnie, że dotychczasowy kierunek polegający na dążeniu do czystszego i zdrowszego świata pozostaje podstawą przyszłych działań firmy, podobnie jak jej zobowiązania w zakresie ochrony środowiska, zaangażowania społecznego i zrównoważonego rozwoju.

Do czasu znalezienia i powołania długoterminowego dyrektora generalnego, funkcję CEO w Reckitt Benckiser pełnił będzie Nicandro Durante, wieloletni starszy niezależny dyrektor firmy, który przez ostatnie dziewięć lat kierował transformacją BAT (standard służący określaniu wielkości emisji zanieczyszczeń). Pod jego kierownictwem Reckitt będzie realizować swoją obecną strategię.

Firma podała też, że jako dyrektor generalny Reckitt Benckiser Group, Nicandro otrzyma wynagrodzenie w wysokości 1 100 000 funtów. Ponieważ aby objąć swoje nowe stanowisko musi przeprowadzić się do Wielkiej Brytanii, ma też prawo do świadczeń relokacyjnych.

Na stanowisko starszego niezależnego dyrektora niewykonawczego powołany zostanie Andrew Bonfield. Będzie pełnił tę funkcję przez okres przejściowy do czasu, gdy do zarządu dołączy Jeremy Darroch. Ma to nastąpić 1 listopada 2022 r.

Reckitt Benckiser jest właścicielem takich marek jak: Air Wick, Dettol, Calgon, Cillit Bang, Durex, Finish, Vanish, Veet czy Woolite.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.08.2025 14:37
Ecowipes publikuje Raport ESG 2024 i wyznacza cele na kolejne lata
Producent mokrych chusteczek opublikował swój raport ESG.Ecowipes

Ecowipes, jeden z największych producentów ekologicznych wyrobów higienicznych i kosmetycznych w Europie, zaprezentował Raport ESG za 2024 r. Dokument obejmuje działania firmy w obszarze środowiskowym, społecznym i ładu korporacyjnego, a także wskazuje kierunki dalszego rozwoju. Spółka podkreśla, że zrównoważony rozwój to proces wymagający ciągłego doskonalenia – mimo widocznych postępów, zarząd Ecowipes zaznacza, że wiele wyzwań nadal pozostaje do rozwiązania.

Jednym z kluczowych filarów strategii Ecowipes jest gospodarka o obiegu zamkniętym. Firma konsekwentnie minimalizuje odpady i stawia na biodegradowalność produktów, oferując m.in. chusteczki w 100 proc. wykonane z włókien roślinnych. W obszarze opakowań producent zakłada zmniejszenie zawartości plastiku o 5–15 proc. do 2035 r. poprzez redukcję ich masy i zwiększenie udziału surowców pochodzących z recyklingu. Równolegle rozwija ofertę private label w kategorii chusteczek bez plastiku, odpowiadając na rosnące wymagania rynku i konsumentów.

Firma stawia również na transformację energetyczną i redukcję emisji. Do 2035 r. Ecowipes zamierza zmniejszyć intensywność emisji gazów cieplarnianych o 15–25 proc. względem poziomu z 2024 r. oraz osiągnąć 30 proc. udział energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych. Cele te wpisują się w zobowiązanie przedsiębiorstwa do budowania modelu niskoemisyjnego, opartego na innowacyjnych technologiach i zrównoważonym zarządzaniu energią.

Aspekt społeczny stanowi istotny element strategii ESG Ecowipes. Firma zatrudnia setki pracowników w Polsce i we Francji, inwestując w szkolenia, bezpieczeństwo pracy i różnorodność. W 2024 r. na stanowiskach dyrektorskich osiągnięto równowagę płci – około 50 proc. funkcji kierowniczych pełniły kobiety. Raport potwierdza także uzyskanie Brązowego Medalu EcoVadis, przyznawanego jedynie 35 proc. najlepiej ocenianych przedsiębiorstw. Wyróżnienie to stanowi dowód jakości systemu zarządzania zrównoważonym rozwojem i transparentności działań firmy w całym łańcuchu wartości.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.08.2025 13:28
Bielenda przedłuża współpracę z Małgorzatą Foremniak
Znana aktorka dalej będzie ambasadorką Bielendy.Bielenda

Firma Bielenda Kosmetyki Naturalne ogłosiła przedłużenie o kolejny rok współpracy reklamowej z aktorką Małgorzatą Foremniak. Marka podkreśla, że decyzja ta została podjęta na podstawie pozytywnych wyników pierwszego roku kampanii, rozpoczętej w kwietniu 2024 r. Jak zaznacza Katarzyna Butrymowicz-Knap, dyrektor marketingu Bielendy, projekty z udziałem aktorki spotkały się z dużym zainteresowaniem i wysokim poziomem akceptacji wśród konsumentów.

W trakcie pierwszego roku współpracy marka zrealizowała liczne działania komunikacyjne, które miały na celu nie tylko promocję kosmetyków, ale także budowanie przekazu wspierającego kobiecą pewność siebie. Zdaniem przedstawicieli Bielendy, kampanie z udziałem Foremniak pozwoliły skutecznie dotrzeć do szerokiej grupy odbiorczyń, wzmacniając zarówno rozpoznawalność marki, jak i jej wizerunek w segmencie kosmetyków naturalnych.

Nowa odsłona komunikacji z udziałem ambasadorki zostanie zrealizowana w trzech kanałach – telewizji, internecie i prasie. Wielokanałowy charakter kampanii ma zapewnić dalsze poszerzanie zasięgu i utrzymywanie wysokiego poziomu rozpoznawalności marki wśród konsumentek. Włączenie działań digitalowych i prasowych ma także pozwolić na skuteczniejsze targetowanie różnych grup wiekowych i społecznych.

Za realizację kampanii odpowiada agencja Great Story Community, współpracująca z działem marketingu Bielendy. Wspólne działania mają obejmować zarówno klasyczne formaty reklamowe, jak i nowoczesne treści cyfrowe. Firma liczy, że przedłużenie umowy pozwoli na utrzymanie dynamiki rozwoju marki i dalsze wzmacnianie jej pozycji na konkurencyjnym rynku kosmetyków naturalnych w Polsce.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. sierpień 2025 23:00