StoryEditor
Producenci
05.05.2025 09:51

Revlon przedłuża licencję zapachową z Juicy Couture i planuje rozwój portfolio

Amerykańska firma kosmetyczna Revlon ogłosiła przedłużenie licencji na produkcję i sprzedaż perfum marki Juicy Couture. / Juicy Couture

Amerykańska firma kosmetyczna Revlon odnowiła umowę licencyjną na produkcję i dystrybucję perfum marki Juicy Couture. Partnerstwo z Authentic Brands Group, właścicielem marki, umożliwia Revlonowi dalsze działania na rynku globalnym w zakresie zapachów sygnowanych przez tę amerykańską markę lifestyle’ową. Kluczowym produktem w ofercie pozostaje Viva La Juicy – zapach o nutach głowy z dzikich jagód, serca z gardenii i bazie z karmelu oraz praliny.

Firma zapowiada, że poza kontynuacją dotychczasowej linii, planuje rozszerzenie portfolio zapachowego Juicy Couture. Nowe premiery mają obejmować zarówno główne zapachy, jak i linie zapachowych produktów towarzyszących. Działanie to ma na celu ożywienie segmentu perfum w strukturze Revlon Group, co zostało określone przez CEO Michelle Peluso jako „znaczący kamień milowy” w procesie rewitalizacji działalności zapachowej firmy.

Revlon posiada obecnie w swoim portfolio licencje na zapachy takich marek jak Elizabeth Arden, John Varvatos, Geoffrey Beene i Lucky Brand. Dodatkowo firma zajmuje się liniami zapachowymi sygnowanymi przez Christinę Aguilerę, Elizabeth Taylor, Eda Hardy’ego oraz markę Curve. W przeszłości Revlon był również odpowiedzialny za linię perfum Britney Spears, której prawa licencyjne obecnie należą do firmy Give Back Beauty.

Odnawiając współpracę z Juicy Couture, Revlon kontynuuje proces odbudowy po wyjściu z postępowania upadłościowego w 2023 roku. Przypomnijmy, że w czerwcu 2022 roku firma ogłosiła niewypłacalność, jednak w ramach porozumienia z wierzycielami udało się jej zredukować zadłużenie o ponad 2,7 miliarda dolarów amerykańskich. Dzisiejsze działania są postrzegane jako istotny krok w stronę stabilizacji i rozwoju segmentu perfum.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.12.2025 12:08
L‘Oreal zwiększa swoje udziały w Galdermie
Cetaphil mat.pras.

Francuski koncern L‘Oreal zwiększa swoje udziały w szwajcarskiej marce dermatologicznej Galderma z około 10 proc. do 20 proc. – potwierdziła szwajcarska firma. Kwota transakcji nie została ujawniona.

L‘Oreal zakupił udziały od szwedzkiego konsorcjum private equity EQT, w skład której wchodzą m.in. Abu Dhabi Investment Authority. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2026 roku. 

W wyniku tych zmian Galderma rozważa zastąpienie członków zarządu reprezentujących konsorcjum dwoma niezależnymi kandydatami z L‘Oreal już na najbliższym walnym zgromadzeniu spółki w 2026 roku.

Galderma nadal zapewnia imponujący wzrost, silną innowacyjność i pozycję lidera w swojej szerokiej, opartej na badaniach naukowych ofercie dermatologicznej – oświadczył w komunikacie prasowym Flemming Ørnskov, prezes Galdermy. – Dzięki wzmocnionej strategii komercyjnej, ciągłej ekspansji platformy i portfolio oraz coraz mocniej zorientowanemu na konsumenta podejściu do innowacji, szybko stajemy się potęgą w dziedzinie dermatologii. Cieszymy się ze zwiększonych inwestycji L‘Oréal, które potwierdzają kierunek naszych działań. Wkraczając w rok 2026, nadal w pełni koncentrujemy się na naszej zintegrowanej strategii dermatologicznej i obsłudze naszych klientów, konsumentów i pacjentów – dodał prezes szwajcarskiej firmy.

Rozważane są dodatkowe projekty badań naukowych będące przedmiotem wspólnego zainteresowania, koncentrujące się na pielęgnacji i zdrowiu skóry, innowacjach i długoterminowym rozwoju. Galderma pierwotnie powstała jako spółka joint venture między Nestle i L‘Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.12.2025 09:32
Chappell Roan nową globalną ambasadorką MAC Cosmetics
Piosenkarka dołączyła do zacnego grona ambasadorek MAC.MAC Cosmetics

MAC Cosmetics ogłosił, że od 2026 roku nową globalną ambasadorką marki zostanie Chappell Roan, laureatka nagrody Grammy i jedna z najgłośniejszych artystek młodego pokolenia. Piosenkarka będzie twarzą kampanii prowadzonych na wszystkich kluczowych rynkach, co oznacza znaczące wzmocnienie globalnego wizerunku marki i dalsze inwestycje w segment celebryckich partnerstw, które w ostatnich latach generują rosnący udział w sprzedaży wielu koncernów kosmetycznych.

Artystka podkreśliła, że współpraca z MAC ma dla niej wymiar symboliczny. Jak powiedziała, marka „od zawsze robiła miejsce dla takich osób jak ona”, wspierając sztukę, queerowość, drag i ekspresję własną. Wypowiedź Roan wpisuje się w strategię firmy, która od początku lat 90. buduje swoją tożsamość wokół inkluzywności i społeczności LGBTQIA+, m.in. poprzez programy charytatywne i aktywacje w przestrzeni kultury popularnej.

Nicola Formichetti, globalny dyrektor kreatywny MAC, zwrócił uwagę na skalę wpływu artystki na młode pokolenie. Jak podkreślił, Roan reprezentuje generację ceniącą autentyczność i „queer joy”, co idealnie współgra z misją marki „All Ages, All Races, All Genders”. Podkreślenie tych wartości wskazuje, że partnerstwo będzie miało nie tylko wymiar komercyjny, lecz także wizerunkowy, wzmacniający długoletnie zaangażowanie MAC w tematy równościowe.

Według Aïdy Moudachirou-Rebois, wiceprezeski i globalnej dyrektor zarządzającej MAC, współpraca z artystką zaczęła się jeszcze przed jej międzynarodowym sukcesem. Marka wspierała makijaż i koncepcje wizualne wokół kilku kluczowych momentów jej kariery, co przełożyło się na decyzję o długoterminowym partnerstwie. Moudachirou-Rebois oceniła, że historia Roan – oparta na determinacji i konsekwencji – wzmacnia autentyczność komunikacji marki.

Debiut artystki w kampaniach zaplanowany na 2026 rok sugeruje, że projekty są już w przygotowaniu, a MAC zamierza wykorzystać rosnący zasięg piosenkarki. W 2024 i 2025 roku jej obecność w mediach społecznościowych i na listach przebojów rosła w tempie dwucyfrowym, a koncerty regularnie przyciągały dziesiątki tysięcy fanów. Dla marki oznacza to potencjalnie znaczące wzmocnienie przekazu i dotarcie do nowych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. grudzień 2025 14:04