StoryEditor
Producenci
05.05.2025 09:51

Revlon przedłuża licencję zapachową z Juicy Couture i planuje rozwój portfolio

Amerykańska firma kosmetyczna Revlon ogłosiła przedłużenie licencji na produkcję i sprzedaż perfum marki Juicy Couture. / Juicy Couture

Amerykańska firma kosmetyczna Revlon odnowiła umowę licencyjną na produkcję i dystrybucję perfum marki Juicy Couture. Partnerstwo z Authentic Brands Group, właścicielem marki, umożliwia Revlonowi dalsze działania na rynku globalnym w zakresie zapachów sygnowanych przez tę amerykańską markę lifestyle’ową. Kluczowym produktem w ofercie pozostaje Viva La Juicy – zapach o nutach głowy z dzikich jagód, serca z gardenii i bazie z karmelu oraz praliny.

Firma zapowiada, że poza kontynuacją dotychczasowej linii, planuje rozszerzenie portfolio zapachowego Juicy Couture. Nowe premiery mają obejmować zarówno główne zapachy, jak i linie zapachowych produktów towarzyszących. Działanie to ma na celu ożywienie segmentu perfum w strukturze Revlon Group, co zostało określone przez CEO Michelle Peluso jako „znaczący kamień milowy” w procesie rewitalizacji działalności zapachowej firmy.

Revlon posiada obecnie w swoim portfolio licencje na zapachy takich marek jak Elizabeth Arden, John Varvatos, Geoffrey Beene i Lucky Brand. Dodatkowo firma zajmuje się liniami zapachowymi sygnowanymi przez Christinę Aguilerę, Elizabeth Taylor, Eda Hardy’ego oraz markę Curve. W przeszłości Revlon był również odpowiedzialny za linię perfum Britney Spears, której prawa licencyjne obecnie należą do firmy Give Back Beauty.

Odnawiając współpracę z Juicy Couture, Revlon kontynuuje proces odbudowy po wyjściu z postępowania upadłościowego w 2023 roku. Przypomnijmy, że w czerwcu 2022 roku firma ogłosiła niewypłacalność, jednak w ramach porozumienia z wierzycielami udało się jej zredukować zadłużenie o ponad 2,7 miliarda dolarów amerykańskich. Dzisiejsze działania są postrzegane jako istotny krok w stronę stabilizacji i rozwoju segmentu perfum.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
14.05.2025 12:17
Nivea pozwana za mylące oznaczenia składników naturalnych
Siedziba Beiersdorf w Hamburgumat. prasowe

Beiersdorf Inc., właściciel marki Nivea, stanął w obliczu pozwu zbiorowego złożonego 25 kwietnia 2025 roku w sądzie federalnym w Kalifornii. Sprawa dotyczy rzekomo wprowadzających w błąd oznaczeń produktów do pielęgnacji skóry z linii Nourish by Nature oraz Naturally Good. Pięciu powodów twierdzi, że zakupiło kosmetyki z etykietami informującymi o „X proc. składników pochodzenia naturalnego”, mimo że produkty miały zawierać głównie substancje syntetyczne.

W pozwie podniesiono, że Beiersdorf oparł swoje deklaracje o normę ISO 16128 – wytyczną opracowaną przez branżę kosmetyczną, która nie ma mocy prawnej i nie została stworzona z myślą o marketingu konsumenckim. Norma ta pozwala klasyfikować niektóre składniki chemicznie przetworzone jako „pochodne naturalnie”, co – zdaniem powodów – wprowadza konsumentów w błąd, zwłaszcza tych kierujących się troską o środowisko i wrażliwą skórę.

Powodowie domagają się odszkodowania, przeprowadzenia procesu przed ławą przysięgłych oraz nadania sprawie statusu pozwu zbiorowego. Grupa miałaby objąć wszystkich konsumentów z Kalifornii, którzy kupili wskazane produkty Nivea od 25 kwietnia 2021 roku do dziś. Skala sprawy może być znaczna, biorąc pod uwagę wielkość rynku kosmetycznego w Kalifornii i rosnące zainteresowanie produktami „naturalnymi”.

Sprawa zwraca uwagę na szerszy problem braku jednoznacznych regulacji dotyczących stosowania pojęć takich jak „naturalny” czy „pochodzenia naturalnego” w przemyśle kosmetycznym. Wynik postępowania może mieć istotne konsekwencje dla całego sektora w USA – zarówno pod kątem ewentualnych rekompensat, jak i wprowadzenia bardziej restrykcyjnych przepisów dotyczących transparentności etykietowania produktów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
14.05.2025 10:32
Laetitia Toupet-Delon mianowana globalną prezes marki L‘Oréal Paris
Od 1 lipca Laetitia Toupet-Delon obejmie stanowisko globalnej prezes marki L‘Oréal Paris shutterstock

Od 1 lipca Laetitia Toupet-Delon, obecnie globalna dyrektor generalna marek działu dermatologii kosmetycznej L‘Oréal (w skład którego wchodzą m.in. marki Vichy i La Roche-Posay), zostanie globalną prezes marki L‘Oréal Paris – wiodącej marki w portfolio francuskiego giganta kosmetycznego.

Toupet-Delon zastąpi Delphine Viguier-Hovasse, która przejdzie na nowo utworzone stanowisko szefowej innowacji w grupie. Viguier-Hovasse została mianowana globalną prezes marki L‘Oréal Paris w 2019 roku, jako pierwsza kobieta na tym stanowisku.

Laetitia Toupet-Delon dołączyła do grupy L‘Oréal w 1998 roku, pracując w dziale marketingu L‘Oréal Paris, a później Garnier. W 2008 roku przeszła do działu dermatologii kosmetycznej grupy. W 2015 roku została mianowana globalnym prezesem marki La Roche-Posay, a później została – globalnym prezesem wszystkich marek działu dermatologii kosmetycznej: CeraVe, Vichy, SkinCeuticals, Skinbetter Science i La Roche-Posay.

Toupet-Delon obejmie kierownictwo nad L’Oréal Paris, będącego częścią działu rynku masowego grupy L’Oréal, z przychodami szacowanymi na ponad 6 mld euro. L’Oréal Paris jest obecny na 150 rynkach.

W pierwszym kwartale 2025 roku przychody grupy L’Oréal wzrosły o 4,4 proc., osiągając 11,73 mld euro.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. maj 2025 07:49