StoryEditor
Producenci
01.02.2022 00:00

Rituals odnotowuje wzrosty i planuje dalszy, światowy rozwój

W ubiegłym roku holenderska marka kosmetyków Rituals sprzedała prawie o jedną czwartą więcej produktów, generując obrót w wysokości 1,1 miliarda euro. Za pięć lat Rituals osiągnie szczyt sprzedaży w Europie i teraz kieruje swoją uwagę na Azję.

Pomimo pandemii marka Rituals odnotowało wzrost obrotów o 24 proc. w zeszłym roku z 889 milionów do 1,1 miliarda euro. Ten kamień milowy sprawia, że założyciel Raymond Cloosterman z ekscytacją patrzy w przyszłość, a holenderska marka szuka dalszych możliwości rozwoju w Azji. 

Sądzimy, że w ciągu najbliższych pięciu do dziesięciu lat możemy się podwoić, a może nawet potroić – mówi Raymond Cloosterman.

Za pięć do siedmiu lat sieć, która obecnie obejmuje prawie tysiąc sklepów nasyci rynek europejski, i w ciągu najbliższych dziesięciu lat Rituals skupi się na rozwoju w Azji, powiedział Cloosterman holenderskiej gazecie Financieel Dagblad. Marka ma już pięć sklepów w Hongkongu, a kolejnych sześć ma zostać otwartych w tym roku. Planowane jest również otwarcie pierwszego sklepu w Singapurze lub Malezji i wejście na rynek chiński.

Założyciel bada również inne koncepcje i usługi, które testuje w House of Rituals w Amsterdamie. Wprowadza luksusową pościel, pozwala klientom tworzyć własne perfumy i patyczki zapachowe oraz eksperymentuje z gadżetami technologicznymi. Na przykład klienci mogą skorzystać z półgodzinnego masażu mózgu przy kojącej muzyce. Cloosterman pracuje także między innymi nad aplikacją z ćwiczeniami jogi. 

Jednocześnie Rituals stawia na zrównoważony rozwój. Marka teraz potwierdza to poprzez uzyskanie certyfikatu 9*B Corp. Marka obiecuje zmniejszyć emisję dwutlenku węgla o 20 proc. w produkcji kosmetyków oraz w przypadku transportu o 10 proc. do 2025 roku. Do  roku 2023 produkty muszą składać się w 90 procentach z naturalnych składników, a niektóre z nich będzie można ponownie napełnić.

Przeczytaj również: Ruszył kolejny sklep Ritulas w Polsce. Sprawdziliśmy co działo się w trakcie otwarcia

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.07.2025 14:42
PZ Cussons odstępuje od sprzedaży marki St. Tropez
St. Tropez to marka produktów do samoopalania należąca do PZ Cussons.St. Tropez

W kwietniu 2024 r. Grupa PZ Cussons ogłosiła zamiar sprzedaży marki St. Tropez i rozpoczęła szeroki proces aukcyjny, który przyciągnął „liczne oferty”. Decyzja zapadła w momencie, gdy segment Beauty notował spadek wycen, a przychody spółki w USA w roku obrotowym FY25 malały. Mimo szczegółowej analizy propozycji zarząd ostatecznie postanowił markę zatrzymać i nadać jej nowy kierunek rozwoju.

Kluczowym elementem nowej strategii jest powołanie dedykowanego zespołu, którego rezultaty będą mierzone trzema wskaźnikami: skutecznością działań handlowych (w tym aktywności cyfrowych), tempem wdrażania innowacji oraz odświeżeniem wizerunku St. Tropez. Ma to pozwolić na lepsze wykorzystanie potencjału marki w międzynarodowym portfolio PZ Cussons.

Istotnym krokiem będzie również partnerstwo z amerykańską firmą The Emerson Group. Emerson przejmie obsługę kluczowych sieci detalicznych w USA, oferując zarządzanie klientem, logistykę i wsparcie marketingowe. Model ten ma zniwelować problem „niedoskalowanego” biznesu PZ Cussons w Stanach Zjednoczonych i ponownie wprowadzić markę na ścieżkę wzrostu dzięki połączeniu zasięgu dystrybucyjnego Emersona i kapitału marki St. Tropez.

Ze względu na ostatnie wyniki St. Tropez (marka wypracowała 7,5 mln funtów skorygowanego zysku operacyjnego w FY25) Grupa spodziewa się ujęcia odpisu aktualizującego o charakterze niepieniężnym, który zostanie zaprezentowany w wynikach za FY25 we wrześniu 2025 r. Szczegółowy plan dalszego rozwoju marki ma zostać przedstawiony również we wrześniu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
06. lipiec 2025 02:21