StoryEditor
Producenci
16.10.2017 00:00

Rośnie aktywność polskich firm kosmetycznych na Facebooku

Facebook to coraz bardziej atrakcyjna platforma komunikacji firm z obecnymi i przyszłymi użytkownikami marki, pozwalająca precyzyjnie adresować przekaz. Również dla klientów profile marek na FB to znakomite źródło informacji, z którego mogą czerpać wiedzę, a następnie dzielić się nią z innymi. Z tej formy komunikacji coraz bardziej aktywnie korzystają firmy kosmetyczne – wynika z raportu  „Polska branża kosmetyczna na Facebooku w III kwartale 2017 roku”, przygotowanego przez SPC House of Media.

Według raportu „Polska branża kosmetyczna na Facebooku w III kwartale 2017 roku”, przygotowanego przez agencję SPC House of Media, która przeanalizowała profile ponad 300 polskich firm kosmetycznych, najbardziej popularną polską firmą na Facebooku jest Inglot. Jej profil zgromadził ponad 273 tys. fanów. Kolejna w rankingu, firma Dax Cosmetics, na profilach swoich 5 flagowych marek: Celia, Sun, Perfecta, Cashmere, Yoskine, miała w III kwartale 2017 roku blisko 252 tys. fanów. Trzecie miejsce uzyskała firma Ziaja, gromadząc ponad 156 tys. fanów.

Analizując profile firm kosmetycznych SPC House of Media zauważył tez sporą dynamikę przyrostu liczby fanów od stycznia do września 2017 r. Średni przyrost liczby fanów firm kosmetycznych z TOP-15 w 2017 roku to 33 proc. Liderem w tej klasyfikacji jest Bielenda, która podwoiła liczbę swoich fanów. Ponadprzeciętnymi wynikami mogą pochwalić się także: Cuccio Polska (+73 proc.) oraz BingoSpa (+65 proc.) i Inglot (+61 porc.). Firma Dax Cosmetics, wicelider pod względem liczby fanów, jako jedyna z TOP-15 nie zanotowała wzrostu liczby fanów.

Najczęściej publikowanymi treściami na profilach poszczególnych producentów/marek są informacje o produktach, ich zdjęcia i recenzje. Sporadycznie właściciele profili organizują na nich konkursy oraz udostępniają materiały wideo. Rzadko publikowane są opracowania naukowe i wpisy dotyczące składu produktów. Popularną formą publikacji treści są recenzje produktów umieszczane na blogach i vlogach, do których linki można znaleźć na profilach niektórych marek – wskazuje raport „Polska Branża Kosmetyczna na Facebooku w III kwartale 2017 roku”.

Firmy z TOP-15 są bardzo aktywne w mediach społecznościowych. Aż 87 proc. z nich dodaje posty przynajmniej raz dziennie, 27 proc. robi to dwa-trzy razy w tygodniu, a 6 proc. wykazuje aktywność raz w tygodniu.

Polskie przedsiębiorstwa kosmetyczne swój przekaz kierują nie tylko do konsumentów w kraju. 70 proc. firm z TOP-15 prowadzi profile w języku obcym. Najczęściej są to języki krajów, w których firmy prowadzą aktywną dystrybucję i sprzedaż, takie jak Węgry, Serbia, Słowenia, Turcja, ale również Indie, Zjednoczone Emiraty Arabskie czy Katar.

W III kwartale bieżącego roku z Facebooka aktywnie korzystało ponad 15 milionów Polaków, co stanowi 64 proc. polskich internautów. Roczna dynamika przyrostu jego użytkowników wynosi w Polsce ok. 5 proc.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.04.2024 16:34
Jan Marini szkoli kosmetologów. Magdalena Lamparska ambasadorką amerykańskiej marki
Magdalena Lamparska, ambasadorka marki Jan Marini oraz Bronagh Collins i Ricardo Valenzuela, przedstawiciele globalni marki  fot. Jan Marini
Magdalena Lamparska, aktorka, została twarzą amerykańskiej marki Jan Marini. Wywodząca się z Kalifornii dermokosmetyczna marka uważa polski rynek za kluczowy dla swojego rozwoju w Europie. Na szkoleniu dla kosmetologów jej eksperci przekazali informacje o najnowszych procedurach zabiegowych marki.

Amerykańska marka Jan Marini Skin Research powstała w 1994 r. w Kalifornii. Jej nazwa pochodzi od twórczyni marki Jan Marini, znanej w branży beauty ze swojej pasji i uważanej za innowatorkę w zakresie pielęgnacji skóry.

Marka przedstawia się jako ta, która ma wyłączny patent na tymozynę beta 4 w pielęgnacji skóry oraz która jako pierwsza w historii opracowała antyoksydacyjny filtr przeciwsłoneczny oraz była pierwszą firmą kosmetyczną, która połączyła kwas glikolowy, salicylowy i azelainowy w jeden produkt wielofunkcyjny do stymulacji i odnowy skóry.

Jan Marini działa na 30 rynkach, ale polski uważa za wyjątkowo perspektywiczny – szybko się tu rozwija. Jej kosmetyki są stosowane w gabinetach kosmetycznych, mogą być uzupełnieniem procedur zabiegowych oraz mogą być stosowane w pielęgnacji domowej.

17 kwietnia 2024 r. w hotelu Bristol w Warszawie marka zorganizowała spotkanie i szkolenie dla współpracujących z nią kosmetologów. Rozpoczęło je przedstawienie ambasadorki marki, którą została Magdalena Lamparska, aktorka teatralna i filmowa, która dzieli swoje życie na dwa kraje – pracuje zarówno w Polsce, jak i w Stanach Zjednoczonych.

Na spotkanie przybyli globalni przedstawiciele marki Bronagh Collins i Ricardo Valenzuela. Magdalena Kaczanowicz, chemik i technolog kosmetyczny, znana jako @racjapielegnacja mówiła o tym, czy warto analizować INCI i czy po składzie jesteśmy w stanie ocenić, jak działa kosmetyk i czy jest skuteczny. Katarzyna Jaworska i Iga Radzikowska, trenerki Jan Marini omawiały zabiegi marki. Dr n med., kosmetolog, dietetyk, założycielka Scura, Alicja Śliwowska @dr_scura mówiła o łączeniu składników aktywnych odpowiednio do problemów skóry: witamina C i DMAE, antyoksydanty i ochrona przeciwsłoneczna, retinoidy, kwas glikolowy, salicylowy, azelainowy. Wskazówki dotyczące obsługi klienta, sprzedaży i marketingu w gabinecie przekazała Aleksandra Mazalon, trenerka miejsc beauty i założycielka Beauty Boss @beautybosspl. A konferencję zorganizowała internetowa drogeria Topestetic, dystrybutor marki w Polsce.  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.04.2024 10:11
Magda Popławska nową ambasadorką marki AA
Magda Popławska została nową twarzą serii Y Lift Supreme.AA
Magda Popławska, znana polska aktorka i ceniona osobowość sceniczna, została nową ambasadorką marki AA. Popławska będzie twarzą linii kosmetyków Y Lift Supreme, dedykowanej kobietom poszukującym skutecznych rozwiązań w pielęgnacji przeciwstarzeniowej.

Magda Popławska, renomowana polska aktorka, ogłosiła na swoim profilu na Instagramie, że została najnowszą ambasadorką marki AA. Choć szczegóły tej współpracy nie zostały jeszcze ujawnione, wiadomo już, że Popławska będzie twarzą linii przeciwstarzeniowej Y Lift Supreme. Ta informacja spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem fanów, zarówno aktorki, jak i marki.

Magdalena Popławska, urodzona w Polsce, jest uznawaną aktorką teatralną i filmową, absolwentką Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. Znana z wyjątkowej umiejętności wcielania się w zróżnicowane role, Popławska zdobyła uznanie zarówno na dużym ekranie, jak i na scenie teatralnej. W jej bogatej filmografii znajdują się role w filmach takich jak "Body/Ciało" (2015), reżyserii Małgorzaty Szumowskiej, gdzie zagrała jedną z głównych ról, oraz "Cicha noc" (2017), gdzie jej kreacja przyniosła jej szereg pozytywnych recenzji. Popławska jest również znana z intensywnej działalności teatralnej, występując w wielu znaczących produkcjach scen warszawskich.

AA to polska marka kosmetyczna należąca do przedsiębiorstwa Oceanic S.A., założonego w 1982 roku. Marka specjalizuje się w produkcji dermokosmetyków hypoalergicznych, przeznaczonych dla osób z wrażliwą i skłonną do alergii skórą. Produkty AA są dostosowane do różnych potrzeb dermatologicznych, oferując linie kosmetyków do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów. W asortymencie znajdują się m.in. serie anti-aging, preparaty nawilżające, a także kosmetyki dla skóry atopowej.

Czytaj także: Amelia Szczepaniak ambasadorką AA Wings of Color

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
29. kwiecień 2024 03:41